Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäminen ystäväperheen miehen kanssa

Vierailija
05.12.2022 |

Voi jestas, että ärsyttää tuttu joka jäi kiinni pitkäaikaisesta suhteesta ystävänsä mieheen.
On heidän lapsen kummi vielä.
Sanoo ettei tunteille mitään voi, mutta minä sanoisin jotta jos ei voi olla ilman suhdetta, niin silloin kerrotaan molempien puolisoille eikä panna salassa.
Molemmissa perheissä lapset ihan kuutamolla kuinka suhtautua ja tuttavan mies täysin hajalla.
Mikä saa toimimaan näin?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomitseminen ja kauhistelu kyllä osataan, mutta osataanko asettua tämän uuden pariskunnan eli näiden pettäjien asemaan? Tuollainen ei ole helppo keissi kenellekään, kun tunteet vie niin että alkaa tuollaiseen suhteeseen huolimatta siitä, mitä sen takia joutuu riskeeraamaan. Elämä ei ole yksinkertaista eikä etenkään mustavalkoista. Mistä te tiedätte, mitä tässä koko kuviossa on ollut taustalla? Tuollaiseen suhdekuvioon ei kukaan lähde kevyesti.

Mikään syy ei anna toisen pettää puolisoaan vuosia!

Ai ei? Saatat olla eri mieltä, kunhan vähän kasvat vielä.

Mitenköhän minun pitäisi kasvaa?

Olen ylipainoinen ja yli 50 vuotias sekä tasapainoisessa parisuhteessa ollut yli 30 vuotta.

Pitäisikö kasvaa kieroon ja opetella pettämään?

Ymmärrys kanssaihmisiä kohtaan vaikuttaa silti edelleen keskenkasvuiselta. Et voi tietää, mitä kenelläkin on taustalla, jos päätyy tuollaiseen suhteeseen. Ei ole mustavalkoisia nämä jutut todellakaan eikä asian ulkopuolisena voi tuomita muita.

Vierailija
62/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tuet tuttavasi miestä. Tuossa tilanteessa ystävien tuki on kullanarvoinen, myös lapsille.

Ja näille pettäjille, ystävyys katkolle.

Ja nämä "tunteet vie" on ihan höpöpuhetta, ei ihminen voi toimia pelkästään tunteella ja sitä odotetaan jopa päiväkoti-ikäiseltä.

Minkä takia ystävyys pitäisi laittaa katkolle? Eihän tässä ystävää petetä. Tekoa ei tarvitse hyväksyä, mutta en ymmärrä näitä kommentteja. Ihmiset elää omaa elämäänsä ja tekevät asioita, jotka ei liity minuun ja minun elämääni mitenkään. Ja kyllä, olen tullut itse petetyksi ja tiedän miltä se voi tuntua.

Kaikki ei halua olla tekemisissä ihmisen kanssa jolla on huono moraali. Pettäminen on monille niiden arvojen vastaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä "ihanaa, mahtavaa, aitoa, oikea rakkautta."

Mulla mies petti tuttavanaisen kanssa. Mies oli tuon tuttavanaisen lapsen kummi ja tuttavanaisen ex-mies oli tämän minun miehen vanha lapsuudenkaveri. Ehtivät sikailla selän takana vuoden verran ennen kuin asia kerrottiin minulle. Selitykset oli luokkaa "tunteille ei voi mitään", "kuin kaksi magneettia", "luodut toisilleen". Ja minun ja pettäjämiehen suhde oli sitten tietenkin "aikaa sitten kuollut tapasuhde", vaikka olimme vasta ostaneet yhteisen talonkin.

Minä, minun elämäni, perheeni ja turvallisuudentunteeni menivät täysin rikki. Kaipasin tuossa tilanteessa kipeästi kuuntelevaa korvaa ja koin tarvetta kertoa koko maailmalle siitä, kuinka järjettömän paskasti minulle on tehty ja kuinka pahalta minusta tuntuu. Pettäjä ja toinen nainen puolestaan halusivat hyssytellä tapahtunutta ja vetosivat siihen, kuinka kaikkien osapuolien - myös petetyn - pitäisi tuossa vaiheessa keskittyä käyttäytymään aikuismaisesti, jotta toisen naisen lapsi ei joudu kärsimään. Elämäni kovimmassa kriisissa kukaan yhteisistä kavereista ei uskaltanut ottaa kantaa mihinkään, kun eivät halunneet sekaantua vaikeaan kuvioon ja koska toinen nainen käänsi aina sääliä kerjäten huomion omaan lapseensa (jonka hän oli itse omalla toiminnallaan sekoittanut koko tilanteeseen!). Minä jäin todella yksin asian kanssa.

Ole AP sen miehen tukena ja tee se tukesi miehelle tiettäväksi. Petetyksi tuleminen on oikeasti joskus jopa hengenvaarallinen tilanne. Ja jos sinusta vain suinkin siltä tuntuu, niin voit myös ilmoittaa ihan suoraan sille lumppuilevalle tutullesi, että olet miehen puolella, että tuttu on pettämisellään ihan itse valinnut sotkea koko perheensä elämän tuolla sekoilullaan eikä ansaitse mitään sympatiaa.

Vierailija
64/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erittäin luonnollista, että läheisten ystäväpariskuntien välillä voi vuosien myötä kipinöidä muutakin kuin ystävyyttä. Miksi viettäisit aikaa ihmisten kanssa, joista et tykkää? Ja kun tykkää, voi tunteita tulla muutenkin.

En osaa sanoa, miten noissa tilanteissa pitäisi sitten toimia. Se riippuu täysin kaikkien osapuolten rajoista. Itse ajattelisin, että voisimme olla kaikki onnellisempia ja erojakin olisi vähemmän, jos emme suhtautuisi parisuhteen rajoihin niin ankarasti, omistushaluisesti tai mustasukkaisesti.

Vierailija
65/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä "ihanaa, mahtavaa, aitoa, oikea rakkautta."

Mulla mies petti tuttavanaisen kanssa. Mies oli tuon tuttavanaisen lapsen kummi ja tuttavanaisen ex-mies oli tämän minun miehen vanha lapsuudenkaveri. Ehtivät sikailla selän takana vuoden verran ennen kuin asia kerrottiin minulle. Selitykset oli luokkaa "tunteille ei voi mitään", "kuin kaksi magneettia", "luodut toisilleen". Ja minun ja pettäjämiehen suhde oli sitten tietenkin "aikaa sitten kuollut tapasuhde", vaikka olimme vasta ostaneet yhteisen talonkin.

Minä, minun elämäni, perheeni ja turvallisuudentunteeni menivät täysin rikki. Kaipasin tuossa tilanteessa kipeästi kuuntelevaa korvaa ja koin tarvetta kertoa koko maailmalle siitä, kuinka järjettömän paskasti minulle on tehty ja kuinka pahalta minusta tuntuu. Pettäjä ja toinen nainen puolestaan halusivat hyssytellä tapahtunutta ja vetosivat siihen, kuinka kaikkien osapuolien - myös petetyn - pitäisi tuossa vaiheessa keskittyä käyttäytymään aikuismaisesti, jotta toisen naisen lapsi ei joudu kärsimään. Elämäni kovimmassa kriisissa kukaan yhteisistä kavereista ei uskaltanut ottaa kantaa mihinkään, kun eivät halunneet sekaantua vaikeaan kuvioon ja koska toinen nainen käänsi aina sääliä kerjäten huomion omaan lapseensa (jonka hän oli itse omalla toiminnallaan sekoittanut koko tilanteeseen!). Minä jäin todella yksin asian kanssa.

Ole AP sen miehen tukena ja tee se tukesi miehelle tiettäväksi. Petetyksi tuleminen on oikeasti joskus jopa hengenvaarallinen tilanne. Ja jos sinusta vain suinkin siltä tuntuu, niin voit myös ilmoittaa ihan suoraan sille lumppuilevalle tutullesi, että olet miehen puolella, että tuttu on pettämisellään ihan itse valinnut sotkea koko perheensä elämän tuolla sekoilullaan eikä ansaitse mitään sympatiaa.

Tuollaisissa kuvioissa käy todella usein niin että muutaman vuoden päästä kun alkuhuuma on ohitse niin salasuhteen kautta alkanut suhde/avioliitto hajoaa jommankumman toimesta.

Siinä vaiheessa uuteen suhteeseen/avioliittoon lähteneet ovatkin hyvin hiljaa erostaan kenties häpeän ja syyllisyyden vuoksi mikä kyllä kuuluu heille. Karma osuu näihin lähestulkoon aina. Selitykset ovat aina alussa tuota samaa siirappista höttöä.

Vierailija
66/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jännäseksi on niin tajunnan räjäyttävää, että sitä ei voi jättää käyttämättä.

Ne ymmärtävät, jotka ovat sen kokeneet.

Vierailija
67/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on erittäin luonnollista, että läheisten ystäväpariskuntien välillä voi vuosien myötä kipinöidä muutakin kuin ystävyyttä. Miksi viettäisit aikaa ihmisten kanssa, joista et tykkää? Ja kun tykkää, voi tunteita tulla muutenkin.

En osaa sanoa, miten noissa tilanteissa pitäisi sitten toimia. Se riippuu täysin kaikkien osapuolten rajoista. Itse ajattelisin, että voisimme olla kaikki onnellisempia ja erojakin olisi vähemmän, jos emme suhtautuisi parisuhteen rajoihin niin ankarasti, omistushaluisesti tai mustasukkaisesti.

Kaipa se on niin että rajat pitää sopia heti suhteen alussa selvästi niin että molemmat ymmärtävät ne.

Mikään ei ole sen jälkeen sitten oksettavampaa kuin ihminen joka paljastuukin valheelliseksi kuvaksi itsestään ja pettäjäksi vain siksi ettei ole hoitanut omia traumojaan jotka ovat voineet juontua lapsuudesta saakka.

Vierailija
68/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös, joka ei koskaan ajattele ystäväpariskunnan komistusta tyydyttäessään itseään?

Vierailija
69/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös, joka ei koskaan ajattele ystäväpariskunnan komistusta tyydyttäessään itseään?

Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olet pannut ystäväperheen miehen kanssa useamman vuoden kuten tässä aloituksessa on käynyt.

Ap

Vierailija
70/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä mammat tuomitsee.

Todellakin tyhjyyttään kumisevista tapasuhteista täytyy päästä intohimoiseen rakkaussuhteeseen aina. Salasuhde on aina petetyn syy koska silloin pettäjä ei ole saanut tarpeeksi huomiota. Pettäjältä pitäisi pyytää anteeksi ja halata häntä

Kasvuhan sulta onkin jäänyt kesken, se on selvä. Kukaan ei ole vastuussa toisen käytöksestä. Pettää ei tarvitse, selkärangallinen osaa kyllä erota ennen kuin muihin peteihin pitää mennä.

Kommenttisi on moraalikukkulalta huutelua. Pettäminen ja salasuhteilu syntyy tarpeesta ja sellaisen arvostelu millään tavalla on aina aikuiskiusaamista.

Puolison joka ei halua tulla petetyksi täytyy sanomattakin ymmärtää toisen tunteita ja tarpeita eikä varsinkaan pyrkiä muovailemaan toisesta yhtään mitään.

Vierailija
71/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tyhjyyttään kumisevista tapasuhteista täytyy päästä intohimoiseen rakkaussuhteeseen aina. Salasuhde on aina petetyn syy koska silloin pettäjä ei ole saanut tarpeeksi huomiota. Pettäjältä pitäisi pyytää anteeksi ja halata häntä

Kasvuhan sulta onkin jäänyt kesken, se on selvä. Kukaan ei ole vastuussa toisen käytöksestä. Pettää ei tarvitse, selkärangallinen osaa kyllä erota ennen kuin muihin peteihin pitää mennä.

Kommenttisi on moraalikukkulalta huutelua. Pettäminen ja salasuhteilu syntyy tarpeesta ja sellaisen arvostelu millään tavalla on aina aikuiskiusaamista.

Puolison joka ei halua tulla petetyksi täytyy sanomattakin ymmärtää toisen tunteita ja tarpeita eikä varsinkaan pyrkiä muovailemaan toisesta yhtään mitään.

Sun ajattelutapa ei ole terveen normaalin ihmisen. Oletko itse pettänyt ja saanut siitä negatiivista palautetta ja siksi raivoat kaikille kuinka pettämistä ei saa arvostella millään tavalla? Kannattaisiko sun katsoa peiliin itse?

Vierailija
72/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteilleen ei voi mitään mutta käytökselleen voi. Aikuinen osaa kontrolloida tekemisiään, kuten osaavat isommat lapsetkin.

Vierailija
73/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ajattelutapa ei ole terveen normaalin ihmisen. Oletko itse pettänyt ja saanut siitä negatiivista palautetta ja siksi raivoat kaikille kuinka pettämistä ei saa arvostella millään tavalla? Kannattaisiko sun katsoa peiliin itse?

Älä turhaan vastaile provolle.

Vierailija
74/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tuet tuttavasi miestä. Tuossa tilanteessa ystävien tuki on kullanarvoinen, myös lapsille.

Ja näille pettäjille, ystävyys katkolle.

Ja nämä "tunteet vie" on ihan höpöpuhetta, ei ihminen voi toimia pelkästään tunteella ja sitä odotetaan jopa päiväkoti-ikäiseltä.

Minulla on ystäviä joilla välit ovat menneet poikki, ei rakkauden vaan rahan takia. Kuitenkin molemmat osapuolet ovat ystäviäni. En ole asettunut kummankaan puolelle tai kumpaakaan vastaan. Heidän riitansa ovat heidän oma asiansa eivätkä kosketa minua. Olen kaikkien ystävä enkä ota kantaa heidän väleihinsä.

Useinhan käy niin että ulkopuolinen on sen henkilön puolella joka ensin ehtii kertoa pettämisestä tms. Eikä siis tiedä toisen osapuolen näkemystä asiasta. Olen nähnyt tätä paljon työpaikoilla työpaikkariitoihin liittyen. Älkää sotkeutuko toisten ihmisten väleihin.

Vierailija
75/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihmeen moni hyväksynyt, että ihminen on useamman vuoden ollut salasuhteessa nimenomaan ystäväperheen miehen kanssa.

Itse ymmärrän kyllä, että voi vaikka pikkujouluissa tulla suhinaa, mutta en hyväksy sitäkään vaan ymmärrän näin voivan käydä.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että ystävän miestä panee vuosia!!!

Vierailija
76/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihmeen moni hyväksynyt, että ihminen on useamman vuoden ollut salasuhteessa nimenomaan ystäväperheen miehen kanssa.

Itse ymmärrän kyllä, että voi vaikka pikkujouluissa tulla suhinaa, mutta en hyväksy sitäkään vaan ymmärrän näin voivan käydä.

Tämä hyväksyminen on katsos uutta, modernia ja parempaa parisuhdeajattelua jota eri medioista yritetään ihmisille suoltaa. Itse olen sen verran mediakriittinen etten usko ihan mitä tahansa tosta vaan.

Yleensä tuollaisten ihmisten, jotka vaativat pettämisen ja salasuhteiden laajempaa hyväksymistä ja ymmärrystä, taustoista löytyy todella rumia tekoja toisia ihmisiä kohtaan.

Tämä muiden arvostelu moralisteiksi, ehdottomiksi, omistushaluisiksi tai miksi ikinä on huonosti peitelty defenssi oman häpeän ja syyllisyyden saamiseksi pois itseltään.

Vierailija
77/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hyväksyminen on katsos uutta, modernia ja parempaa parisuhdeajattelua jota eri medioista yritetään ihmisille suoltaa. Itse olen sen verran mediakriittinen etten usko ihan mitä tahansa tosta vaan.

Yleensä tuollaisten ihmisten, jotka vaativat pettämisen ja salasuhteiden laajempaa hyväksymistä ja ymmärrystä, taustoista löytyy todella rumia tekoja toisia ihmisiä kohtaan.

Tämä muiden arvostelu moralisteiksi, ehdottomiksi, omistushaluisiksi tai miksi ikinä on huonosti peitelty defenssi oman häpeän ja syyllisyyden saamiseksi pois itseltään.

Tulisiko sinulle sitten parempi mieli, jos sanoisin, että en tuomitse pettämistä kovin herkästi siksi, että olen itsekin pettänyt ja sen takia ymmärrän, millaisia syitä ja tunteita siitä voi olla taustalla. Sellaiseen tilanteeseen joutuminen avaa silmiä ja laajentaa ymmärrystä siitä, mitä kaikkea sitä voikaan ihmiselämässä tapahtua.

Vierailija
78/117 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sellaisten ihmisten pettämistä jotka eivät ole kertoneet omista syvimmistä tunteistaan ja tarpeistaan puolisolleen vaan ovat suhteen alusta lähtien pimittäneet niitä ja esittäneet toiselle ihan toista kuin oikeasti ovat ja ajattelevat.

Eli pettäjä vetää ikäänkuin jotain roolia ihmisestä mitä hän ei oikeasti ole. Sitten lähdetäänkin pettämään kun kenties vuosikausia kerätään itse aiheutettua pahaa oloa sisälleen kertomatta siitä silloinkaan puolisolleen.

Tällaisten tyyppien suusta tuleva huutelu ihmisten ehdottomuudesta ja omistushaluisuudesta on falskia kun ne syyt ovat omassa itsessä ei siinä puolisossa.

Tuon kaltaista rehellisyyttä näkee äärimmäisen harvoin ettå pettäjä ottaisi vastuun teoistaan syyttämättä ketään muuta kuin itseään.

Vierailija
79/117 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
80/117 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän