Lähihoitajana kotihoidossa, palkka 60000 euroa vuodessa
Ystäväni on ollut hoitajana kotihoidossa lähes 20 vuotta. Meille tuli puhetta palkasta, hän kertoi että tämän vuoden palkka nousee vähän yli 60000 euroon. Tätä kyllä vähän ihmettelen vaikka tiedän että hän melkein asuu töissä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Osa meilläkin tekee. Mutta tuo tosiaan tarkoittaa sitten tuplavuoroja (eli olet töissä klo 7.00-21.30), yhtäkkiä töihin tulemista, sekä kaikkien mahdollisten pyhäpäivien tekemistä (itsekin painoin esim juhannuksen tuplavuoroa, jouluani en tuosta rahasta myisi).
Osan työntekoon joutuu TA puuttumaan, koska burn out kokuttelee ovella.
T. Kotihoidon lähihoitaja
Tuohan on jatkuvana tekemisenä laitonta. Ylityötunnit paukkuu yli reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kehtaatte vonkua liksaa lisää, tuolla lähärikoulutuksella maksimi olisi 1500e. Ahneet räkänokat.
Oletko 15v?
Vuoden tulot lähärinä 2023 63000:-. Yökkönä vakituisesti + paljon keikkaa
Sunnuntait, yöt, juhlapyhät ja ottaa kaikki sijaisuudet mitä tarjotaan, eli tekee päivässä kahtakin vuoroa varsinkin viikonloppuina ja niinä juhlapyhinä niin kertyyhän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tienasin 43 000 € lähihoitajana, kaikki pyhät töissä 2-4 yövuoroa per lista. Ei ylitöitä.
Kaikki kokemuslisät on.
41000 viime vuonna. Teen vain öitä ja joskus pyhiä. 3 yötä viikossa ja 4vp.
-keikkayökkö 10 laitoksen listoilla
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kehtaatte vonkua liksaa lisää, tuolla lähärikoulutuksella maksimi olisi 1500e. Ahneet räkänokat.
Toivotan sydämestäni sulle tosi pitkiä laitoshoito vuosia, huonolla hoidolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisiin summiin on mahdollista päästä, mutta se vaatii kyllä paljon ylitöitä, kutsurahoja jne... Ei taida jäädä pahemmin vapaa-aikaa. Mulle kyllä tärkeintä elämässä on muut asiat kuin raha.
Se vähemmän tienaava hoitsu
Tiedän samanlaisen sairaanhoitajan. Mutta hän ei Kyllä käytännössä tee muuta kuin töitä. Oman päätyön lisäksi keikkailee useammalle yksityiselle firmalle.
69 000. Mutta tein paljon ylitöitä ja lisäksi keikkaa muualle.
On meilläkin noita, jotka kahmii ylitöitä ja sitten saikuttaa. Itse teen paljon töitä, mutta yhtään päivää en ole ollut saikulla. No korona oli kaksi vuotta sitten. Muuten olen pysynyt terveenä.
Toiset on parempikuntoisia kuin toiset ja pystyy töitä tekemään enemmän. Itse olen jo uran loppupuolella ja teen ylitöitä kerätäkseni eläkekertymää ja säästöjä. Äitiysloman ja hoitovapaat söi eläkettä, joten nyt teen niitä takaisin. Kolme vuotta vieläja sitten on tämä homma taputeltu loppuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tienasin 43 000 € lähihoitajana, kaikki pyhät töissä 2-4 yövuoroa per lista. Ei ylitöitä.
Kaikki kokemuslisät on.
41000 viime vuonna. Teen vain öitä ja joskus pyhiä. 3 yötä viikossa ja 4vp.
-keikkayökkö 10 laitoksen listoilla
Lomat on just siellä kuin haluan ja niin pitkään kuin haluan.
Minä tienasin viime vuonna 53 000 €, olen lähäri. Hyvinvointialueen häkyrahat ja ylityöt. Kaikki ikälisät.
Te joilla kotihoidossa tuollainen palkka , oletteko itse valmiit maksamaan omasta hoidostanne vastaavia summia kun aika koittaa ?
Tytär tekee päivisin lastenhoitajan hommia ja vk-loppuisin vammaispuolella. Tulot myös sen 60 tonnia vuodessa. Työpäivä on monesti 6-22.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla kotihoidossa tuollainen palkka , oletteko itse valmiit maksamaan omasta hoidostanne vastaavia summia kun aika koittaa ?
Miksi kenenkään pitäisi maksaa tuollaisia summia? Meinaatko että hoitajan palkan maksaa suoraan asiakkaat?
Vierailija kirjoitti:
Juu , mun palkka on yli 600 000, toimin joulupukkina kerran vuodessa.
Taidankin laittaa kaikki 4 seuraavaa hakemusta joulupukin toimeen.
Ihan ansaituisti jos haluaa myydä yönsä ja pyhät työnantajalle. Hieno että tekijöitä vielä riittää!
Ei tuo mahdottomalta kuulosta, itse sh-opiskelijana eli 5% vähennyksellä jolloin palkka on vaan vähän lh:ta parempi pääsin kunnan puolella melkein 50000 euroon eikä edes vaatinut ylitöitä, kutsurahoja muutama. Kokemuslisillä ja jos vaikka tekee kovapalkkaista keikkaa niin helposti.
Niin ja tosiaan tein joulun pyhinä esimerkiksi tuplavuoroja. Aina olen tykännyt työstäni. Ei näitä rahoja laiska tienaa.
Se 53 000 € tienannut.
Jotenkin tässä ketjussa oikeen kiteytyy palstan asenne hoitajia kohtaan.. :D
hoitajat haluaa lisää palkkaa: älkää perseenpyykijät iniskö!
hoitaja tienaa hyvin: pilkataan siitä että "myy kaiken vapaa-aikansa" vaikka todennäköisesti tekee vaan huomattavan kovapalkkaista keikkaa
Mikään ei estä teitäkin menemästä töihin jos olette niin kateellisia ja katkeria hoitajille..
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan nämä hoitajat maksavat verojen muodossa myös sen hoidettavan hoitoa.
60 000 euroa tienaava maksaa noin 10 000 euroa enemmän veroja ja eläkemaksuja kuin 40 000 euroa tienaava.
Hattu päästä.
Ei oo häävi liksa jos on ylityöt tapissa.