Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko juhliin tehdä gluteiinittoman kakun itse?

Vierailija
05.12.2022 |

Entä onko hyvä idea tehdä suosiolla gluteiinittomana kaikille?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä itsekin, jos on hyvä leipomaan. Kannattaa kokeilla tehdä ajoissa, jotta ehtii vielä ostamaan kakun jostain jos oma kakku meneekin pieleen.

Gluteenittomasta voi saada todella hyvää joka kelpaa varmasti kaikille jos osaa. Toki voit tilata kakun kaikille vieraille valmiiksi gluteenittomana ammattilaiselta. Huom! kaikki ammattilaisetkaan ei osaa tehdä hyvää gluteenitonta joka ei maistuisi korvikkeelta, joten kannattaa kysellä suosituksia. Itse olen päässyt monta kertaa maistelemaan yhden todella hyvän tekijän kakkuja ja ne uppoavat todistetusti erinomaisesti koko juhlakansaan. Voin suositellakin, mutta pitäisi tietää mistä päin Suomea AP olet.

Vierailija
2/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä, ja jos yksi kakku riittää niin kaikille samaa. Tee perunajauhoista, tulee parempi kuin gluteenittomasta seoksesta. Tai marenkikakku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Millaista kakkua tarjottavaksi haluaisit? Esim kakkupohjasta tulee lasitekniikalla todella hyvä ja jauhoina perunajauhot! Maistuu kaikille takuulla. 😊

Vierailija
4/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai! Millaista kakkua tarjottavaksi haluaisit? Esim kakkupohjasta tulee lasitekniikalla todella hyvä ja jauhoina perunajauhot! Maistuu kaikille takuulla. 😊

Ja täytekakkupohjasta puhun siis!

Vierailija
5/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kääretorttupohjia perunajauhoista.

Vierailija
6/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, alan harjoitella niin että sitten osaan. Minulla oli käsitys että gluteiinittomien kakkujen kanssa on TODELLA tarkkaa se hygienia keittiössä. Ja kiitos perinajauhovinkistä. Ap

Vierailija
7/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

GlutEEniton

Vierailija
8/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit,GLUTEENITON on ok kaikille.

Vierailija
9/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomat jauhoseokset on kehittyneet huimasti viime vuosina. Voit tehdä esim normaalin täytekakun suoraan jauhot korvaamalla gluteenittomilla jauhoilla. Kukaan ei takuulla huomaa eroa.

Vierailija
10/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, alan harjoitella niin että sitten osaan. Minulla oli käsitys että gluteiinittomien kakkujen kanssa on TODELLA tarkkaa se hygienia keittiössä. Ja kiitos perinajauhovinkistä. Ap

Tärkeintä on se, ettei missään ole jauhopölyä tms. Käytetyt astiat kannattaa pestä vaikka useampaan kertaan ja laitteet puhdistaa kunnolla.

Minä suosittelen kakkupohjaan kaakao-perunajauhoseosta, sillä onnistuu aina.

Muista myös, että kakkuvuoan jauhottamiseen pitää käyttää myöskin jotain gluteenitonta. Itse paistan kakkupohjan leivinpaperilla pellillä kuten kääretortun ja leikkelen siitä sopivia palasia. Otan yleensä myös uuden avaamattoman paketin niin van Houtenia kuin perunajauhoja, ettei niihin ole vahingossa joutunut tavallisia jauhoja esim. samalla mitalla mitatessa.

Vierailija
11/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipäätään pakko olla kakku? Gluteeniton-maidoton-munaton =ripuli normaalille elimistölle. JÄtä kakku pois, ei kukaan osaa kaivata.

Vierailija
12/12 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ylipäätään pakko olla kakku? Gluteeniton-maidoton-munaton =ripuli normaalille elimistölle. JÄtä kakku pois, ei kukaan osaa kaivata.

Kärsit siis kroonisesta ripulista. Yleinen vaiva terminaalivaiheen alkoholismissa.

Vehnäproteiinin, munien ja maidon puute ei aiheuta ripuliasi vaan se, että korvaat ruuan viinalla.