Lähihoitajana kotihoidossa, palkka 60000 euroa vuodessa
Ystäväni on ollut hoitajana kotihoidossa lähes 20 vuotta. Meille tuli puhetta palkasta, hän kertoi että tämän vuoden palkka nousee vähän yli 60000 euroon. Tätä kyllä vähän ihmettelen vaikka tiedän että hän melkein asuu töissä.
Kommentit (50)
Kyllä tuollaisiin summiin on mahdollista päästä, mutta se vaatii kyllä paljon ylitöitä, kutsurahoja jne... Ei taida jäädä pahemmin vapaa-aikaa. Mulle kyllä tärkeintä elämässä on muut asiat kuin raha.
Se vähemmän tienaava hoitsu
Juu , mun palkka on yli 600 000, toimin joulupukkina kerran vuodessa.
Mä tienasin 43 000 € lähihoitajana, kaikki pyhät töissä 2-4 yövuoroa per lista. Ei ylitöitä.
Kaikki kokemuslisät on.
Melkein tuplaliksa verrattuna normaaliin lähärin vuosiansioon. Ehkä mahdollista jos tekee 7 päivää viikossa ja tuplapäivää sekä hälytysrahoja.
Mie oon tienannut jo saman verran, vielä tulee joulukuun tili. Älyttömästi ylitöitä oon tehnyt. Meillä kutusuraha arkena 100e ja pyhinä 200e. Kaikki ikälisät ja muut lisät on jo.
Ja vielä kehtaatte vonkua liksaa lisää, tuolla lähärikoulutuksella maksimi olisi 1500e. Ahneet räkänokat.
Mun äiti on lähäri kotihoidossa ja on tänä vuonna jo nyt tienannut 67000 euroa eikä vuosi ole edes loppu. Nosti veroprossaa pari kuukautta sitten. Joulun ja uudenvuoden pyhäajat on töissä ja laski että pelkästään niistä päivistä tienaa noin 1300 euroa kun on päivystäjänäkin. Ylityötä saa kuulemma painaa niin paljon kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kehtaatte vonkua liksaa lisää, tuolla lähärikoulutuksella maksimi olisi 1500e. Ahneet räkänokat.
Aina löytyy joku kateellinen. Kai ymmärrät, etteivät kaikki lähihoitajat sentään tienaa tuollaisia summia.
En itse sairaanhoitajana pääse lähellekään noita summia, mutta en teekään yli- tai yötöitä. Jos joku tekee, saa minun puolestani tehdä.
Nyt saa ainakin hälytysrahaa, se on 150 per pvä.
Tuohon rahaan on saanut töitä paiskia. Ei kiitos, mulle riittää toimeentulotuki ja asumistuki.
Voiko lähärin töitä sijaistaa ilman koulutusta? Onko se laillista? Voisin tehdä niitä hommia kunnes saan töitä omalta alaltani.
Vierailija kirjoitti:
Voiko lähärin töitä sijaistaa ilman koulutusta? Onko se laillista? Voisin tehdä niitä hommia kunnes saan töitä omalta alaltani.
Mitäs luulet? Ei tietenkään saa tehdä lähihoitajan töitä ilman koulutusta.
Mun tulot ei ole lähelläkään tuota vaikka teen iltaa ja yötä ja pyhäpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että idioottina tulet saamaan töitä omalta alaltasi?
Vierailija kirjoitti:
Tuohon rahaan on saanut töitä paiskia. Ei kiitos, mulle riittää toimeentulotuki ja asumistuki.
Pakkohan se on jonkun töitä paiskia, että sulle saadaan ne tuet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisiin summiin on mahdollista päästä, mutta se vaatii kyllä paljon ylitöitä, kutsurahoja jne... Ei taida jäädä pahemmin vapaa-aikaa. Mulle kyllä tärkeintä elämässä on muut asiat kuin raha.
Se vähemmän tienaava hoitsu
Ja sitten valitat kaikkein kovaäänisimmin "huonosta" palkastasi.
Osa meilläkin tekee. Mutta tuo tosiaan tarkoittaa sitten tuplavuoroja (eli olet töissä klo 7.00-21.30), yhtäkkiä töihin tulemista, sekä kaikkien mahdollisten pyhäpäivien tekemistä (itsekin painoin esim juhannuksen tuplavuoroa, jouluani en tuosta rahasta myisi).
Osan työntekoon joutuu TA puuttumaan, koska burn out kokuttelee ovella.
T. Kotihoidon lähihoitaja
Meillä on töissä yks vanhempi hoitaja joka on tosi ahkera tekeen ylitöitä. Koskaan ei valita työmäärästä tai kiireestä. Sanoo aina että tykkää työstä ja tekee sitä niin kauan kunnes jää eläkkeelle.
Ainakin on asenne työtä kohtaan kohdillaan. Jos aidosti tykkää hommastaan niin ehkä jaksaa moista. Minäkin nautin työstäni ja tienaan hyvin mutten kykene kuin 6h täys teholla per päivä, loppuu aivoista laskentateho ja jos venyttää väkisin päivää jää keho ilman huomiota joka on huono homma vaikka tilille muutama tonni ylimääräistä tulisikin.