Koronan oireet
Millaisia oireita korona tekee nyt? Milloin näkyy testissä?
Kommentit (47)
Jalkaterät suorastaan kohmeisen tuntuiset ja samalla kuumat, villasukat jaloissa. Pään kuori kipeä, aivokalvo? Lämpöä 37,8,kurkku ja kitalaki arka. Suu ei tunne lämpöä normaalisti. Limaa kurkussa, joka ei lähde pois millään. Pitkä köhä. Lihassäryt, huimausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2, rokotuksia 3vai?
Miehellä kolme rokotusta, itsellä neljä (kuulun riskiryhmään sairauden takia), mutta rokotukset otettu jo noin vuosi sitten. Että kiitos vaan thl rokotusten pihtaamisesta. Me oltiin onnistuttu välttelemään tartuntaa tähän asti. Nyt vähän kauhulla odottelen meneekö henki ahtaalle, vai alkaako kuume häipyä.
Älkää panikoiko. Korona ei ole aiheuttanut yhdelläkään tutullani vakavia oireita. Ei itsellänikään, vaikka minullakin on perussairaus.
Meinaatteko loppuelämänne testata mikä tauti on?
Kaikenlaista oiretta ollut tämän toisenkin koronani aikana, mutta alusta asti ollut vetämättömyys ja löysyys on edelleen, vaikka kuume ja nuha alkavat olla jo pikku hiljaa ohi.
Minulla on nyt neljäs päivä menossa. Tein kotitestin noin 12 tuntia oireiden alkamisesta, ja tulos oli positiivinen. Ensimmäisenä oireena oli kurkkukipu (ei kovin paha), mutta se meni puan ohitse. Tilalle tuli tukkoinen nenä, yskä ja kuume (korkeimmillaan eilen illalla 38,5 C, nyt äsken oli 37,6 C). Väsynyt olo. Olo ei ole sen kummempi kuin tavallisessa flunssassa, paitsi että esim. kahvi ja appelsiinimehu eivät maistu juuri miltään.
Minulla on kolme rokotusta, mutta niistö viimeinen on lähes vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko loppuelämänne testata mikä tauti on?
Meinaan kuule saada palkan sairaus ajalta.
Katsokaa jätevesitilastoja! Ne on ovat huippulukemissa koronan määrissä. Jossain oli varoitus, että varokaa joulua eli kokoontumista kun koronaa on eniten mikä näkyy jätevesissä. Suurin osa sairastaa lievän flunssan ja ei tee ikinä edes testiä. Se on varmaa.
Pistäkääs niitä oireita.
Itsellä kurkkukipua pari päivää ja sen jälkeen alkoi lima valua kurkkuun, lihaskipuja ja jäätävä väsymys, ei kuumetta. Ei tunnu lähtevän pois millään. En tiedä onko koronaa vai onko joku muu kolmen viikon flunssa liikenteessä?
-.- kirjoitti:
Pistäkääs niitä oireita.
Itsellä kurkkukipua pari päivää ja sen jälkeen alkoi lima valua kurkkuun, lihaskipuja ja jäätävä väsymys, ei kuumetta. Ei tunnu lähtevän pois millään. En tiedä onko koronaa vai onko joku muu kolmen viikon flunssa liikenteessä?
Eikö sul oo kotitestiä.
Tuos on toinenkin oireketju just ylhäällä vauviksella...
-.- kirjoitti:
Pistäkääs niitä oireita.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4879082/onko-kellaan-ollut-korona-nyt-l…
Sairastin Koronan nyt ekan kerran joulukuun alussa. Alkoi heti kovalla kuumeella 39,5 ja kuume pysyi kolme päivää korkeana ja sitten laski. Kuumeen aikana oli pääkipua. Flunssan oireet tuli jälki käteen, eli niistää piti 2-3 päivää. Siihen sitten nuo varsinaiset voimakkaimmat oireet loppuivat. Karanteenia pidin 5 päivää positiivisen kotitestin tekemisestä. Olen reumaatikko enkä ole ottanut yhtään rokotetta. Koin sairauden vastaavan normaalia kuumetautia.
Vierailija kirjoitti:
Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.
Se kusetus tappoi vaimoni.
Vierailija kirjoitti:
Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.
Se kusetus tappoi vaimoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2, rokotuksia 3vai?
Miehellä kolme rokotusta, itsellä neljä (kuulun riskiryhmään sairauden takia), mutta rokotukset otettu jo noin vuosi sitten. Että kiitos vaan thl rokotusten pihtaamisesta. Me oltiin onnistuttu välttelemään tartuntaa tähän asti. Nyt vähän kauhulla odottelen meneekö henki ahtaalle, vai alkaako kuume häipyä.
Älkää panikoiko. Korona ei ole aiheuttanut yhdelläkään tutullani vakavia oireita. Ei itsellänikään, vaikka minullakin on perussairaus.
Jos on syöpähoidot menossa, se on sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa jätevesitilastoja! Ne on ovat huippulukemissa koronan määrissä. Jossain oli varoitus, että varokaa joulua eli kokoontumista kun koronaa on eniten mikä näkyy jätevesissä. Suurin osa sairastaa lievän flunssan ja ei tee ikinä edes testiä. Se on varmaa.
Vieläkö nuo jätevesimittaukset on julkista tietoa?
Kuumetta 38 ja risat kaksi päivää, ja kurkku oli päivän hieman kipeä. Hassua että rokottamaton mieheni pääsi paljon helpommalla eikä suostunut olemaan pois töistä. Sairastettiin kaksi viikkoa sitten.
Ihan vertailun vuoksi naapurissa on ollut influenssa kaksi viikkoa ja kuumeet nousi yli 40 asteen ja kaksi perheestä on viety sairaalaan ambulansseilla. En tiedä rokotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt ekaa kertaa korona.
Olen elänyt eristyneesti, käynyt vain maski naamassa ruokakaupassa. Despannut kädet mennessä ja tullessa.
Nyt näköjään lapset toi oireettomina koulusta sen mulle. En keksi, miten oisin voinu saada sen kaupasta FFP2 maskin läpi.
Noh, oireet:
alkoi kurkun kutinalla
sitten tuli kurkun karheus, lievä kurkkukipu, räkä, nenän tukkoisuus
lihaskivut
ruuat maistuu oudolle
Siinäpä ne. Ei ole rokotuksia. Olo on normaali.
Samanlaiset oireet oli alkuvuodesta. Ei rokotuksia, testejä tai maskeja. Koronavirukset aiheuttaa 20% vuosittaisista flunssista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt ekaa kertaa korona.
Olen elänyt eristyneesti, käynyt vain maski naamassa ruokakaupassa. Despannut kädet mennessä ja tullessa.
Nyt näköjään lapset toi oireettomina koulusta sen mulle. En keksi, miten oisin voinu saada sen kaupasta FFP2 maskin läpi.
Noh, oireet:
alkoi kurkun kutinalla
sitten tuli kurkun karheus, lievä kurkkukipu, räkä, nenän tukkoisuus
lihaskivut
ruuat maistuu oudolle
Siinäpä ne. Ei ole rokotuksia. Olo on normaali.
Samanlaiset oireet oli alkuvuodesta. Ei rokotuksia, testejä tai maskeja. Koronavirukset aiheuttaa 20% vuosittaisista flunssista. Ja virukset on pienempiä kuin vesipisarat, joita ihminen hengittää ulos. Eli jos pystyt hengittämään maskin läpi, se läpäisee myös virukset.
Eka kerta ja melkeinpä ohi jo. Ensin alkoi hieman yskittää, sitten alkoi vuotaa nenä ja lämpö kävi ad 38. En arvannut, että olisi korona, mutta testin tein ja oli. Vointi ei ole ollut huono kuin yhden yönseudun jolloin nousi lämpö. Se n jälkeen alkoi helpottaa. Kesti n viisi päivääja olen nyt varovainen kaiken varalta. Käytän maskia jos käyn jossain olen pitänyt hyvän hygienian, suukurlaukset , käsien pesut desinfektiot jne... nyt ensioireiden alusta 10: s pvä ja olo suht normaali. En ole enää työelämässä. Rokotukset onneksi on, joten ei tullut vakavampaa.