Koronan oireet
Millaisia oireita korona tekee nyt? Milloin näkyy testissä?
Kommentit (47)
Me ollaan just nyt koronassa koko perhe. Korkea kuume kaikilla, myös aikuisilla 39 astetta ja pykälät päälle. Miehellä on ollut kurkku kipeä, lapsella (14-v) ja itsellä ei niinkään kurkku kipeä, vaan pää, lisäksi huono ja heikko olo. Ja se kuume. Tulee aalloissa, välillä palelee kuin horkassa ja kohta kauhea hiki ja sitten sama uudestaan. On kestänyt jo viisi päivää, tosin tänään ei ole vielä noussut kuume kovin korkeaksi, oli vain 37,5. Jospa olisi jo menossa ohi. Olo on ollut aika hirveä. Hajuaisti tuntuu terävöityneen, mutta makuaisti on sekaisin, kaikki maistuu tympeän metalliselta. Ei kauheaa kokoaikaista yskää kellään, mutta välillä tulee tosi paksu limaklöntti kurkkuun, mihin meinaa tukehtua. Ei kovaa nuhaa.
Eikö ne aiemmat n 1000 aloitusta riitä?
Ja se unohtui sanoa että miehen oireet alkoi tiistaina ja kävi testissä keskiviikkona, mistä sai positiivisen tuloksen. Itse en ole käynyt testaamassa tai tehnyt kotitestiä, mutta ei tässä nyt ole epäilystäkään mikä vaivaa, kun miehellä oli niin rajut oireet ja samassa asunnossa asutaan tarttunuthan se on. T.2
Vierailija kirjoitti:
2, rokotuksia 3vai?
Miehellä kolme rokotusta, itsellä neljä (kuulun riskiryhmään sairauden takia), mutta rokotukset otettu jo noin vuosi sitten. Että kiitos vaan thl rokotusten pihtaamisesta. Me oltiin onnistuttu välttelemään tartuntaa tähän asti. Nyt vähän kauhulla odottelen meneekö henki ahtaalle, vai alkaako kuume häipyä.
Ensimmäinen oire suurimmalla osalla on korkea kuume ja toinen on kuolema! Etkö osannut AP pitää maskia ja pysyä poissa väentungoksista?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen oire suurimmalla osalla on korkea kuume ja toinen on kuolema! Etkö osannut AP pitää maskia ja pysyä poissa väentungoksista?
Mitä te alapeukutatte? Ap on toiminut vastuuttomasti ja nyt on kaameassa taudissa!
Toinen koronketju on poisTATETTU ja sanoma nöyrästi poistanut.
Tämä varmaankin myös halutaan poistaa?
Sanoma voisi nyt moderoida poistattajat palstalta.
Meillä varmaan puolet lähipiiristä nyt koronassa. Osalla korkea kuume ja joka paikkaa särkee. Osalla ei kuumetta vaikka kuumeinen olo, vähän kurkkukipua, mutta räkää tulee sitten senkin edestä. Itsellä niin lievä, etten juuri edes huomannut. Panadolilla ja buranalla olo ihan normaali.
Koronan oireet ovat jatkuva seisokki ja panetus tällä hetkellä.
Mulla on nyt ekaa kertaa korona.
Olen elänyt eristyneesti, käynyt vain maski naamassa ruokakaupassa. Despannut kädet mennessä ja tullessa.
Nyt näköjään lapset toi oireettomina koulusta sen mulle. En keksi, miten oisin voinu saada sen kaupasta FFP2 maskin läpi.
Noh, oireet:
alkoi kurkun kutinalla
sitten tuli kurkun karheus, lievä kurkkukipu, räkä, nenän tukkoisuus
lihaskivut
ruuat maistuu oudolle
Siinäpä ne. Ei ole rokotuksia. Olo on normaali.
Itse huomasin koronan kun makuaisti hävisi totaalisesti Ei erottanut olutta vishystä tai appelsiinimehua omenamehusta.
Ulkopoliittisen instittutin johtaja MIka Aaltola tietää...
Demokraattisesti mika antaa kaikki haastattelut ja mielipiteet ettei lampaat ala epäilemään......pohjoiskorean ilkim..
Lähipiirissä on aluksi nousi 38,7 päänsärkyä, seuraavana päivänä sama kuume, nyt jo laskenut ilman ibuprofeiinia. Kaksi rokotetta.
2 rokotusta. Yli vuosi viimeisestä.
Ei noussut lämpö 37,5 asteen rajan yli, vaan 37 pari päivää.
3 täyttä sairastamispäivää.
Huimaus ja Järkky poski-otsaontelupainekipu ihan ensin.
3 pv putkeen kauheita yskkänkohtauksia, räkää ihan massiivisesti, tukkoisuus 24/7.
Ei hengitysvaikeuksia.
Neljäs pvä huomatt. parempi jo.
Makuaisti heittelee, kahvi ja banaani maistuu normaalilta, muut ei.
Ibuprofeenia, duactia, yskänlääke auttoi heti noihin kohtauksiin onneks.
Miehellä tismalleen sama kuvio.
Olen 62 v ite.
Itsellä alkoi just niillä yleisimmillä oireilla joita on kerrottu mutta silti se väsymys ja päänsärky etenkin yllätti rajuudellaan. En tosiaan osannut edes kuvitella että se on sellaista ja niin voimakasta. Eikä kumpikaan hävinnyt edes nukkumalla niin kuin normaalisti.
Lisäksi oli naamakin kipeä ja sellainen tosi outo huonovointinen olo. Ei oksettava olo vaan huono jonka lisäksi huimasi.
Syke oli hurjan korkealla nukkuessakin ja muutenkin sydämensä olemassaolon ties tosi epänormaalilla tavalla kun tuntui että se muljahtelee tuon nopean sykkeen lisäksi.
Sitä kovasti mainostettua flunssamaisuutta olikin sitten hyvin vähän. Ilman noita muita oireita olisi korona ollut lähinnä samanlainen lentsu, kun on saanut kylmää eli vähän aivastuttaa, kurkku on hiukan karhea ja nenä vuotaa päivän ilman kuumetta.
Nämä ei-flunssamaiset oireet sen sijaan oli voimakkaita ja pakotti saitsulle ja ihan vuodelepoonkin.
Kotitesti antoi positiivisen tuloksen vasta 4. päivänä oireiden alkamisesta.
Tuntui perusflunssalta, mutta räkää pukkasi pari viikkoa. Kuumetta oli nelisen päivää, mulla ei noussut kuume yli 38 missään vaiheessa. En huomannut ongelmia makuaistissa, parina päivänä kahvi tosin maistui oudolta. Voi toki johtua ihan tukkoisuudestakin. Onneksi tauti meni ohi, inhoan olla flunssassa. Olipa koronaa tai ei.
Up