Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan hirveää luettavaa Mustanmeren delfiineistä!

Vierailija
05.12.2022 |

Jos googletatte Mustanmeren delfiinit niin siinä teille lähdettä. Ihan järkyttävää mitä sota tekee luonnolle ja miten paljon eläimetkin siitä kärsii.

Kymmenentuhansia delfiinejä on kuollut Mustallamerellä. Itse luin Ylen sivuilta tästä.
Oli kyllä rankkaa luettavaa.

Kommentit (14)

Vierailija
2/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaharjoitusalueet maapallolla myös hankalia, kun niihin eksyy eläimiä? Miten ne eläimet saadaan alta pois. Tampereella jäi taas siilit kaupungin ruohonleikkurin alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiset kärsijät :(

Kuten muutkin Ukrainan eläimet, kotieläimet ja eläintarhojen eläimet

Vierailija
4/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotaharjoitusalueet maapallolla myös hankalia, kun niihin eksyy eläimiä? Miten ne eläimet saadaan alta pois. Tampereella jäi taas siilit kaupungin ruohonleikkurin alle.

Mutta onhan toi järkyttävää minkälaisista lukemista puhutaan. Jos tuo sotakin jatkuu ja jatkuu niin voipi olla eläimiä sukupuuton partaalla.

Vierailija
5/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomaksi vetää.

Vierailija
6/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin uutisen, oli niin ahdistava otsikko, että en pystynyt lukemaan. Tätä hulluutta.

Vierailija
7/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli otsikoissa Kaspianmeren hylkeet.

Vierailija
8/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan r ssät. Ei mulla muuta

Vierailija
9/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta norppa ja liito-orava, sekä saamelaiset. Siellä ne delfiinitkin hokee kuten suomilampaat 'siitäs sait putin'.

10/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta norppa ja liito-orava, sekä saamelaiset. Siellä ne delfiinitkin hokee kuten suomilampaat 'siitäs sait putin'.

Ime paZKaa

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteliko joku, ettei eläimet ja ekosysteemit kärsi sotimisesta? Tein tästä aloituksen silloin kun sota alkoi ja ihmisistä oli vaan hassua, että joku ajattelee liito-oravia!

Jos haluatte ihmetellä ihan kotimaista touhua, tutustukaapa, mitä on meneillään Vattajassa. Sen pitäisi olla suojelualuetta, uniikki ekosysteemi ja rikas linnustoltaan, mutta samalla alue on valjastettu Puolustusvoimien ja Patrian harjoitusalueeksi. Ihan kuin linnut ja luonto ei häiriintyisi yhtään jatkuvasta ammuskelusta ja räjäyttelystä. Niin paljon kuin arvostankin maanpuolustusta, en voi olla ihmettelemättä, eikö tosiaan ole mitään muuta paikkaa harjoitella? Eihän tuommoinen pitkä hiekkaranta edes kovin hyvin edusta Suomen maastoa.

Vierailija
12/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun järkyttyä tästä enemmän kuin vuositain miljoonista nälkään kuolevista lapsista?

Vierailija
13/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö minun järkyttyä tästä enemmän kuin vuositain miljoonista nälkään kuolevista lapsista?

Lapset eivät ole sukupuuton partaalla, eli pitäisi.

Vierailija
14/14 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikkea aina vertailla toisiinsa?

Mikä pointti tuommoisessa vertailussa on?