Teini-ikäinen tytär saa aivan järkyttäviä viestejä somessa yli 3x vanhemmilta miehiltä :(
Tyttö tykkää käyttää somea ja laittaa sinne kuvia, videoita yms. Haaveilee, että voisi yhdistää somea työhönsä nuorena aikuisena ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia. Ongelma on aikuiset miehet jotka lähettävät 13-14vuotiaalle aivan järkyttävää materiaalia.
Suoria seksiehdotuksia, sukuelimenkuvia, vihjailevia kysymyksiä, tarjotaan rahaa tai tarjoudutaan ostamaan vaatteita, alkoholia meikkejä yms "palveluksia" vastaan. Tuntuu olevan laidasta laitaan 30-45v miehiä erilaisista sosiaaliluokista. Noita on siis niin järkyttävä määrä, että voisin olla joka viikko rustaamassa rikosilmoituksia. Nyt oli ihan perheellinen normaalin oloinen somen perusteella perheellinen mies tarjoutunut maksamaan siitä et ostaa tytölle pikkuhousut ja kengät, että tyttö käyttäis niitä ja luovuttais käytettynä takasin miehelle. Kuka keksii tommosta ja miksi ne haluaa, että lapset osallistuu tuohon?
Olen sanonut tytölle että ottaa kaikki talteen ja blokkailee, mutta ymmärränet ei hänkään jaksaisi jatkuvasti asian parissa painiskella vaan haluis antaa olla vaan ja blokkailla.
Kommentit (2375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ja tytöille kysymys;
Jos kyseessä on selvästi mies- tai poikavoittoinen sivusto, jossa ollaan anonyymeinä, jätättekö kertomatta sukupuolenne/ yritätettö piilottaa tai annatte ymmärtää olevanne esimerkiksi miehiä? Miksi? Onko teidät opetettu siihen vai säästyykö sillä ahdistelulta tai utelulta?
Miehille ja pojille samat kysymykset - oletteko täällä esimerkiksi nimimerkeillä tai kommenteilla, joista käy selvästi ilmi sukupuolenne vai jätättekö kertomatta, piilotatteko tai annatteko ymmärtää olevanne naisia? Miten sitten toimittekin, niin miksi?
Normaalissa keskustelussa jätän kertomatta koska naiset alkavat haukkua minua sukupuoleni vuoksi.
-mies
Tapahtuuko tätä vain silloin, kun tiedät/ oletat sivuston olevan naisvoittoinen vai jätäkö myös kertomatta silloin, kun kyseessä on sellainen sivusto, jolla saattaa olla naisia tai tyttöjä, mutta sivustolla on enimmäkseen vain miehiä? Vastauksien puolesta naiset enimmäkseen haluavat välttyä häirinnältä.
Surullista, että tytöt, miehet, naiset ja pojat joutuvat piilottamaan/feikkaamaan sukupuolensa vain siksi, että ihmiset eivät osaa käyttäytyä.
Joutuvatko muut ikinä "typistämään" itseään sillein, että ei voi kysyä välttämättä kysymystä niin, että siitä käy ilmi ikä tai sukupuoli?
Vain tällä palstalla.
Rehellisesti sanottuna ajattelin tänään että tämä palsta on miehille samanlainen kokemus kuin pelimaailma naisille.
Vastustan pelimaailman toksisuutta, täälläkin puhutaan asiasta ahkerasti, mutta voi veljet, miesten haukkuminen taas ei palstan naisista tunnu missään.
Perustelette miesvihan sillä että joku jossain vihaa naisia.
Käsi sydämelle: uskotko saavasi vähätteleviä tai vihamielisiä viestejä, jos puolustat lapsen oikeutta olla lapsi ja paheksut ahdistelijoita? Moniko mies on saanut kuraa niskaan noin toimiessaan?
Tietysti sitten saat haukkuja, jos olet sitä mieltä että on lapsen ja äidin vika, jos aikuiset miehet lähettelevät lapselle asiattomia viestejä. Mitä muuta voit odottaa? Mitä kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen voi odottaa?
Jos tulee kakkaa niskaan, se johtuu mielipiteestäsi, ei sukupuolstasi. Miten et tätä tajua?
Käsi sydämelle:
olen tuominnut tässäkin ketjussa lukuisia kertoja sen, että kukaan lähettää lapsille tai naisille mitään viestejä somessa.
olen tuominnut sen, että jossain tiktokissa on "tippi" mahdollisuus, ja vanhemmat kuvaavat 4-7 vuotiasta lapsista videoita ko. palveluun. Mitä tippiä saman ikäiset lapset maksavat? Rehellisesti?
Kakkaa tuli niskaan kun minut tunnistettiin mieheksi, alkoi esim. pedariksi nimittely.
Älä viitsi vähätellä palstan miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tekisi mieli tehdä feikkiprofiili ja esittää teinityttöä. En usko että kestäisi kauaa ennen kuin ensimmäinen pervo ilmaantuisi ehdottelemaan. Sitten vaan kuvakaappauksia ja tietoa miehen omaisille ja työpaikalle. Oppisivat olemaan.
Taas joutuu muistuttamaan että yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen häpäisytarkoituksessa on sitten rikos.
Fantasioikaa toki, mutta lainsäädännön kannalta ette ole sen parempia kuin vauvoja raiskaavat.
Ei ole. Jos saan viestin joltakulta, minulla on täysi oikeus julkaista se. Ihan laillisesti.
Lähettäjä voi suojata yksityisyyttään olemalla lähettämättä kenellekään viestejä jotka sisältävät salaisuuksia mitä ei halua julkisuuteen. Jos lähettelee, silloin ottaa tietoisen riskin että vastaanottaja kertoo asian muillekin. Vastaanottajalla ei ole minkäänlaista vaitiolovelvollisuutta tai muuta velvollisuutta piilotella jonkun tekemisiä.
Kyllä on.
Tunnusmerkistön täyttyminen ja tahallisuus
Teon tunnusmerkistön täyttymisessä ei ole olennaista asianomistajan henkilökohtainen kokemus kärsimyksestä tai halveksunnasta. Lain valmisteluasiakirjojen mukaan rikoksen tunnusmerkistö täyttyy, kun teon "yleisesti ajatellaan aiheuttavan kärsimystä suurelle osalle sellaisista ihmisistä, joihin se kohdistuu".
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen on laitonta vain, jos teko on tahallinen. Tuottamuksellisesta teosta ei rangaista.
Rikoslain 24:8 § suhteen tahallisuuden tulee ulottua siihen, että
1) levitettävä tieto (vihjaus/kuva) koskee yksityiselämää,
2) tiedon levittäminen on omiaan aiheuttamaan kohteelleen vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa ja että
3) tieto levitetään joukkotiedotusvälineessä tai muuten toimittamalla se lukuisten ihmisten saataville.
Lisäksi teon on oltava tahallinen oikeudettoman levityksen suhteen. Tietoa on pitänyt levittää ilman kohteen nimenomaista tai hiljaista suostumusta.
esimerkki:
Kuva asiakirjasta Facebook-sivulla
Tapauksessa nainen oli julkaissut Facebook-sivullaan kuvan, jossa näkyi osa pankin ilmoituksesta hänen ystävättärensä lainan maksun viivästymisestä sekä tämän nimi. Käräjäoikeudessa kuvan sivulleen ladannut nainen vaati, että syyte ja korvausvaatimukset jätetään tutkimatta perustellen tätä vaatimustaan sillä, että Facebook-palvelin sijaitsi Yhdysvalloissa. Toissijaisesti hän kiisti syytteen väittäen, että teko ei ollut tahallinen. Käräjäoikeuden mukaan kuvan ottaminen ja sen julkaiseminen osoittivat tahallisuutta, ja teko oli omiaan aiheuttamaan naisen ystävättärelle kärsimystä. Oikeus tuomitsi naisen yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä kymmeneen päiväsakkoon sekä määräsi hänet maksamaan ystävättärelle 300 euroa korvauksena kärsimyksestä. Kouvolan hovioikeus ei muuttanut tuomiota.
Eihän tämä ole lainkaan sama asia kuin dikpikkien lähettäminen alaikäiselle (rikos jo itsessään) tai aikuiselle, joka julkaistaan tai välitetään eteenpäin vaikkapa kys. miehen vaimolle.
Todella epätoivoisesti yrität puolustella pedareiden "oikeuksia" täällä.
Ihmisten oikeuksia, en pedareiden, enkä "oikeuksia". Valitettavasti oletetuilla rikollisillakin on oikeudet.
Sanon edelleen että menkää sinne poliisille jos tarpeen. Ei pitäisi olla vaikeaa?
Oikeus lähetellä lapsille dikpikkejä ilman seuraamuksia? :D Ihanko tosissasi olet?
Edelleenkin tuo sun juttusi on aivan eri sfääreissä kuin se, mistä nyt puhutaan. Noissa pykälissä ei mainita häiritsevien viestien julkaisua, koska se häiritty on jo joutunut suuremman rikoksen kohteeksi kuin viestien lähettäjä.
Kuva väitti että ilman seuraamuksia? Menee sinne poliisille edelleen niin seuraamuksia tulee. Sinun hommasi ei ole leikkiä tuomaria.
Viestien julkaisua ei verrata toiseen rikokseen, kaksi eri tapausta. Hän tekee rikoksen, sinä teet rikoksen.
Itselle osoitetun viestin julkaisu ei edelleenkään ole rikos.
Kyllä on mikäli sen tekee häpäisytarkoituksessa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/76d02d75-d9f0-4905-9d5c-bf781356…
Taas kerran olet sekoittanut asiat. Tuossa ei puhuta viesteistä mitään, vaan siitä että ihmiset alkavat julkaista jonkun epäillyn tuntomerkkejä, kuvia ja jopa nimeä. Se on toki rikos. Mutta edelleenkin on eri asia, jos lähetät minulle viestin omalla nimelläsi ja omalla kuvallasi. Sitä minulla ei ole mitään velvollisuutta pitää salassa, vaikka viesti sisältäisi mitä tahansa tietoa sinusta, sen lähettäjästä. Viestin julkaisun voit estää olemalla lähettämättä sitä.
Miten sinisilmäinen ihminen voi olla jos kuvittelee että on oikeus lähetellä mitä tahansa tietoa itsestään ja nämä vastaanottajat sitten olisivat velvollisia ikuisesti vaikenemaan lähettäjän kertomista asioista? Eli kenet tahansa voisi pakottaa vaitiolovelvollisuuden piiriin vain lähettämällä tälle inhottavia tietoja itsestään :D
Voi Jonnea... ei kyse ole vaitolovelvollisuudesta. Laissa kohta 3) tieto levitetään joukkotiedotusvälineessä tai muuten toimittamalla se lukuisten ihmisten saataville.
Siinä on kyse julkaisusta esim. nettiin. Onko jotenkin vaikea konsepti?
Kirjesalaisuudeksi kutsuttu laki antaa ihmiselle oikeuden julkaista saamansa viestit vaikka netissä. Sille et voi mitään. Yksityiselämäsi suojaaminen tässä tilanteessa on ainoastaan sinun vastuullasi. Älä lähetä kenellekään viestejä, jotka sisältävät asiaa minkä julkaisu loukkaisi yksityiselämääsi.
Tämän selvemmin asiaa ei voi enää sinulle selittää.
Voit selittää mitä haluat mutta edelleen kirjesalaisuudeksi kutsuttu laki ei anna oikeutta julkaista netissä mitä haluaa. Linkitä toki se pykälä jossa näin sanotaan.
Ymmärräthän että yhdessä laissa voidaan sanoa että ihmisillä on oikein ajaa autolla, toisessa sitä oikeutta kuitenkin rajoitetaan?
Tavataan: et saa julkaista ihmisestä tietoja häpäisytarkoituksessa.
Julkaisisin joka tapauksessa. Ja nauraisin maksaessani muutaman satasen sakkoja samaan aikaan, kuin munakuvan lähettäjä menettäisi koko elämänsä.
-eri
Nauratko myös jos selviää että "munakuvan lähettäjä" on joutunut identiteettivarkauden uhriksi ja tili jolta se lähetettiin olikin väärennös?
Ihan uteliaisuuttani edelleen: miksi et mene poliisille?
Kun tässä nyt on paljon ollut puhetta siitä onko laitonta jakaa muille saamansa dickpick niin samaa voisi kysyä. Miksi miehet ei tee niiden levittämisestä rikosilmoitusta?
Olemme saaneet kyllä paljon lukea kun syytteeseen on mennyt lasten ahdistelun netissä eli niistä tehdään rikosilmoituksia.
Yhtään en muista nähneeni että dickpickin lähettäjä olisi levittämisestä tehnyt rikosilmoitusta.Ovatko naiset laittaneet niitä julkiseen levitykseen yhteystietojen kera? Nythän ketjussa väitetään että näin toimitaan ja riidellään siitä onko se laillista vai ei.
Miksi mammat vain uhoatte?
Minä olen yli 10 vuotta jakanut screenshotteja viesteistä mitä olen saanut. Missä ne sakot on? Tuntuu kuin miehet ei tekisi rikosilmoituksia. Miksi ne ei mene poliisille?
Mihin olet jakanut niitä?
Tee väärennä screenshotti minulta ja jaa se, minä voin mennä poliisille.
Älä lähetä minulle kuvaasi tai muuta typerää viestiä niin en jaa mitään. Jos olet sen jo tehdyt niin kipitä jo poliisin puheille koska viestisi leviää jo netissä.
Nyt olen aikuinen niin me tuttujen kanssa jaamme noita siksi että ne naurattaa, me nauramme niille viesteille. Lasten kohdalla ei naurata mutta silloin puhutaankin rikoksesta jonka lähettäjä teki.Eli te jaatte keskenänne jonkun hepin kuvia ja nauratte sille. Tekijä ehkä menettä työnsä ja mahdollisesti perheensä mutta mikään ei estä tekijää muuttamasta toiseen kaupunkiin ja aloittaa samaa alusta. Jos hänellä olisko virallinen tuomio niin tulisi se esiim esim jos työpaikkaa hakiessa pitää esittää rikosote.
Mistä ne virallisen tuomion saisi ja mitä väliä sillä olisi minulle?
Sinä kyseenalaistit että niitä jaetaan. Niitä on aina jaettu ja tullaan aina jakamaan. Eli jos olet lähetellyt niin äkkiä nyt sitä rikosilmoitusta tekemään, varmasti on mennyt eteen päin. Toivottavasti ei mennyt alaikäiselle ettei itselle tule ongelmia.
No kuule senkus jaatte jonkun hepin kuvia jos se on niin kivaa mutta arvostaisin että joku jakaisi ne kuvat ja viestit myös poliisille koska poliisia voisi kiinnostaa tyypin muukin tekeminen. Eihän tuo kuvien lähettäminen lopu sillä että te jaatte niitä keskenänne. Ellei teitä sitten jotenkin erityisesti kiinnosta toisten hepit... Tekijä ehkä hillitsee tekojaan siinä vaiheessa kun poliisi on häneen yhteydessä.
Onko sulla ymmärryksessä vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo 7-vuotiaana kohtasin ensimmäisen itsensäpaljastajan. 13-vuotiaana serkkuni lääppi minua. Isäpuoleni aloitti rintojeni kommentoinnin ja koskettelun samaan aikaan, muut miespuoliset sukulaiset ja hänen kaverinsa olivat köörissä mukana.
Nuorena naisena minulle huudeltiin tarjouksia hinnasta. Yritettiin raiskata kahdesti 16-18 vuotiaana
(selvisin vain tuurilla).
24-vuotiaana työnantaja lupasi minulle asunnon jos suostun ryhmäseksiin.
Tämän maan vaikuttajapersoonat ovat ehdottaneet seksiä vastineeksi parempia työtilaisuuksia vastaan. Voisin kertoa nimetkin, mutta en kerro. Vielä.
Miettikää miehet vähän.
Serkkutyttö halusi harjotella jotain mitä oli nähnyt äitinsä tekevän kun olin 6
Itsensäpaljastaja (nainen) kun olin 9
Äidin ystävätär kosketteli mökillä ikävuodet 12-15
Täti juotti humalaan kun olin 17 ja olisi opettanut mistä naiset nauttivat.
Työnantaja ei ole tehnyt mitään, mutta työpaikalla on useampi kuin yksi nainen ahdistellut.
Miettikää naiset vähän.
Äitisi ei sitten suojellut sinua? Mikset tehnyt rikosilmoitusta? Miksei äitisi tehnyt? Taisit kuitenkin vähän herutella lähipiirin naisille. Oliko pakko ottaa päihteitä alaikäisenä?
Tässä näette etteivät naiset ole sen kummempia kuin miehet.
Eivät tekojensa puolesta, eivätkä empatian.
Nuohan ovat kovin valideja kysymyksiä, eikö niin, ainakin tämän ketjun perusteella? Vastaa sinäkin nyt niihin.
Ei, en kysyisi noita kysymyksiä naispuoliselta uhrilta.
Se että olet valmis kysymään niitä mieheltä osoittaa miesvihasi.
Jostain syystä et reagoi mitenkään, kun nuo kysymykset osoitetaan LAPSELLE.
Mitä voin sanoa? Älä kysy niitä lapselta.
Miten olis vaikka #lapsivihanäkyväksi tai #lastenahdistelijatnäkyväksi, kun et juuri häsäritägäystä kummempaan näytä pystyvän? Niin edes se?
Miksi? Ei se lievennä palstan ja ketjun miesvihaa.
Lapsi- ja teiniviha ei siis sinua haittaa eikä huoleta? Miksi? Noin puolet lapsista ja teineistä on miespuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo 7-vuotiaana kohtasin ensimmäisen itsensäpaljastajan. 13-vuotiaana serkkuni lääppi minua. Isäpuoleni aloitti rintojeni kommentoinnin ja koskettelun samaan aikaan, muut miespuoliset sukulaiset ja hänen kaverinsa olivat köörissä mukana.
Nuorena naisena minulle huudeltiin tarjouksia hinnasta. Yritettiin raiskata kahdesti 16-18 vuotiaana
Tämän maan vaikuttajapersoonat ovat ehdottaneet seksiä vastineeksi parempia työtilaisuuksia vastaan. Voisin kertoa nimetkin, mutta en kerro. Vielä.
Miettikää miehet vähän.
Työnantaja ei ole tehnyt mitään, mutta työpaikalla on useampi kuin yksi nainen ahdistellut.
Miettikää naiset vähän.
Äitisi ei sitten suojellut sinua? Mikset tehnyt rikosilmoitusta? Miksei äitisi tehnyt? Taisit kuitenkin vähän herutella lähipiirin naisille. Oliko pakko ottaa päihteitä alaikäisenä?
Nuohan ovat kovin valideja kysymyksiä, eikö niin, ainakin tämän ketjun perusteella? Vastaa sinäkin nyt niihin.
Miten olis vaikka #lapsivihanäkyväksi tai #lastenahdistelijatnäkyväksi, kun et juuri häsäritägäystä kummempaan näytä pystyvän? Niin edes se?
Lapsi- ja teiniviha ei siis sinua haittaa eikä huoleta? Miksi? Noin puolet lapsista ja teineistä on miespuolisia.
Sillä on nyt joku pakkomielle, että jos laittelee tarpeeksi # niin häntä ei voida syyttää omista teoistaan alaikäisten parissa. En tiedä mistä moinen päätelmä.
Tunnustan tässä että olen 15v ja boomereiden provosointi on erittäin hauskaa, tällä kertaa varsinkin kun kaikki uppoaa täydestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on selvästi mies- tai poikavoittoinen sivusto, jossa ollaan anonyymeinä, jätättekö kertomatta sukupuolenne/ yritätettö piilottaa tai annatte ymmärtää olevanne esimerkiksi miehiä? Miksi? Onko teidät opetettu siihen vai säästyykö sillä ahdistelulta tai utelulta?
Miehille ja pojille samat kysymykset - oletteko täällä esimerkiksi nimimerkeillä tai kommenteilla, joista käy selvästi ilmi sukupuolenne vai jätättekö kertomatta, piilotatteko tai annatteko ymmärtää olevanne naisia? Miten sitten toimittekin, niin miksi?
Normaalissa keskustelussa jätän kertomatta koska naiset alkavat haukkua minua sukupuoleni vuoksi.
-mies
Tapahtuuko tätä vain silloin, kun tiedät/ oletat sivuston olevan naisvoittoinen vai jätäkö myös kertomatta silloin, kun kyseessä on sellainen sivusto, jolla saattaa olla naisia tai tyttöjä, mutta sivustolla on enimmäkseen vain miehiä? Vastauksien puolesta naiset enimmäkseen haluavat välttyä häirinnältä.
Surullista, että tytöt, miehet, naiset ja pojat joutuvat piilottamaan/feikkaamaan sukupuolensa vain siksi, että ihmiset eivät osaa käyttäytyä.
Joutuvatko muut ikinä "typistämään" itseään sillein, että ei voi kysyä välttämättä kysymystä niin, että siitä käy ilmi ikä tai sukupuoli?
Vain tällä palstalla.
Rehellisesti sanottuna ajattelin tänään että tämä palsta on miehille samanlainen kokemus kuin pelimaailma naisille.
Vastustan pelimaailman toksisuutta, täälläkin puhutaan asiasta ahkerasti, mutta voi veljet, miesten haukkuminen taas ei palstan naisista tunnu missään.
Eli muut oletettavasti tyttö/naisvaltaiset eivät ole ongelmallisia (kaksplussat, horwse, demi.fi tai gosupermodel silloin kun oli vielä olemassa) ainoastaan vauva.fi on ongelmallinen? Mielenkiintoista.
Olet kyllä oikeassa, täällä ilmapiiri on muuttunut vuosien myötä huonommaksi. Ennen kuin miehet löysivät tälle sivustolle suuremmissa määrin, tämä sivusto sai olla aika rauhassa ja sensuuria ei juuri ollut. Törkeyksiä spämmivät miehet olivat ensisijaisesti syy, miksi tämä sivusto ei ole enää öisin auki ja sensuuri rehottaa.
Mainituista sivustoista minulla on vain täältä kokemusta.
Mitä taas tekosyihisi miesvihalle tulee niin sensuuri ei tämän ketjun mukaan varsinaisesti rehota. Naiset saavat haukkua miehiä pedareiksi ilman että mode puuttuu asiaan.
Vastaava ketju naisista olisi kadonnut viestiin kolme mennessä.
Ahaa, siksikö tästäkin ketjusta katoaa useita viestejä, jos sensuuri ei rehota? No meillä toki voi olla erilaiset käsitykset siitä, mikä on sensuuria.
Sinulle olisi muuten parempiakin sivuja, jossa ei olisi ollenkaan sensuuria ja todellakin miesenemmistö.
Näin taas käydään kiinni miehen kommentteihin.
Olet tietysti oikeassa. Jos mies kritisoi naisten toimintaa mitenkään, se tietysti poistetaan. Samoin ketjut joissa on naisvihaa. En pidä sitä sensuurina vaan moderointina.
Naisten viestit joissa haukutaan miehet taas jäävät hamaan tulevaisuuteen muistuttamaan mitä ajattelette miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää miehet vähän.
Miettikää naiset vähän.
Sillä on nyt joku pakkomielle, että jos laittelee tarpeeksi # niin häntä ei voida syyttää omista teoistaan alaikäisten parissa. En tiedä mistä moinen päätelmä.
Kerro toki lisää niistä teoista. Tunnut nauttivan tarinoistasi, joten jaa ne meille muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan tässä että olen 15v ja boomereiden provosointi on erittäin hauskaa, tällä kertaa varsinkin kun kaikki uppoaa täydestä
Miesvihahemmo sai luun kurkkuun ja yrittää noloa perääntymistä.
#15vuotiaidenvihaaminennäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä halvauksia ympäri nettiä saavat limasedät ovat huvittavia. Perus defenssit päällä, kun tietävät ettei oma toiminta kestäisi tarkastelua. Projektion ja välttelyn kultakaivos.
No, onhan miehillä nyt muutenkin sydämentykytyksiä kun ahdistelun rajoja laitetaan uusiksi. Miesten vinkuminen tarkoittaa, että yhteiskunta on muuttumassa parempaan suuntaan ja mitä enemmän he yrittävät häiriköidä näitäkin keskusteluja, sen parempi, tavallaan. Kertoo, että oikean asian äärellä ollaan.
Perus miesvihat päällä kun kun väitätte kaikkia miehiä ahdistelijoiksi ja pedareiksi.
Tiukentuvaan lainsäädäntöön: samaa mieltä. Sieltä tulee pian naisillekin ylläreitä.
Toki sitten selittelette kuinka ne on oikeasti miehiä jotka ovat itseidentifioituneet naiseksi. Eihän naiset mitään ahdistele ;)
Kukaan ei liene väittänyt, että kukaan nainen ei ahdistele. Todistetusti jotkut ovat ahdistelleet.
Fakta on myös, että miehet ahdistelevat. Eivät kaikki, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että jotkut ahdistelevat. Sen sanominen ei ole miesvihaa.
Se, että jokainen teinipoika olisi kokenut ahdistelua naisten taholta tuskin on totta, vaikka joko sinä väitit niin tai hiljaa hyväksyit sen väitteen ilman mitään mölinää. Sitä voisi sanoa naisvihaksi. Se on nimittäin fakta, että iso osa poikiin kohdistuvasta häirinnästä on miesten tekemää.
Ah, tuskin on totta että kaikki pojat ovat kokeneet ahdistelua naisten toimesta.
Kropan kommentointi alkaa mitä, 12 vuotiaana? Kannattaa huolehtia ettet itse syyllisty ystävättären sukulaispojan hauiksen kosketteluun ja muuhun "kehumiseen"
Kyllä, todellakin kannattaa huolehtia, ettet käy moisiin toimiin. Mielessäsi näyttää kyllä pyörivän, mutta älä anna impulssien karata toiminnan tasolle asti. Se on rikos.
Näin vähätellään taas miehen kokemuksia.
Sama naisiin kohdituvana ei taitaisi palstalla mennä läpi
Väitätkö, että poika ei koe tuota lähentelyä ahdistavaksi, jos lähentelijä on mies? Miksi luulet niin?
Väitän että siirrät keskustelua miehiin sillä ajatuksella ettei naiset tee tuota.
Asian lukuisia kertoja kokeneena voin sanoa toisin.
Vähättelevä tekstisi on samaa saastaa mitä joidenkin miesten vähättelevä teksti on. Syyllistymällä siihen itse, hyväksyt myös niiden miesten teot.
Jos kirjoitat yksikön toisessa persoonassa _ Kannattaa huolehtia ettet itse syyllisty ystävättären sukulaispojan hauiksen kosketteluun ja muuhun "kehumiseen"_, miksei vastaajakin saisi kirjoittaa yksikön toisessa persoonassa?
Koska keskustelu koski naisen tekemää ahdistelua poikaan, ei miehen tekemää ahdistelua.
Kääntämällä keskustelu väkisin vain miesten tekemää ahdistelua koskevaksi annat ymmärtää ettei naiset tee moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Ei ole tarvetta moiseen. En koe tarpeelliseksi "perua puheitani"
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään mielessä, että meitä ihmisiä on erilaisia ja erilaisilla mieltymyksillä. Ei lähdetä tuomitsemaan erilaisuutta, vaan se on rikkaus. Toki pysytään lain puitteissa. Itse seurustelen vain 16-18v naisten kanssa, sitä vanhemmat eivät kiinnosta, ja 18v:kin on jo ihan sietokyvyn rajamailla. Otan yhteyttä somessa vain jos tiedän varmasti naisen olevan herkullisimmillaan, eli 16v. Sitten lipomaan ja majoneesit lentämään.
Näin osallistuu mies keskusteluun alaikäisten hyväksikäytöstä. Osaatko edes hävetä, vai oletko liian tyhmä siihenkin?
Äijäilyyn kuuluu iva, pilkka, ylimielisyys, välinpitämättömyys, junttius, hedonismi, egoilu, provoilu. Mihin me näitä miehiä tarvitaan? Onneksi naiset on vallanneet jo politiikankin. Heti naisten, lasten ja sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen asiat etenevät. Hyvä naiset! Muistakaa vaalit!
Ja mitäs on käynytkään, Suomi on velkaantunut ja alamäessä. Ei ole enää edes itsestäänselvyys että Suomi on tulevaisuudessa hyvinvointivaltio
Sure sä velkaa, mä iloitsen ihmisoikeustyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan täytin oikeasti kuukausi sitten 15. Vapaapäivä on ollut oikein viihtyisä trollaillessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää miehet vähän.
Miettikää naiset vähän.
Kaikki viha huolettaa, mutta en koe että yksi henkilö voisi ottaa koko palstan murheita kantaakseen.
Keskityn naisten tekemän miesvihan näyttämiseen.
Onko se sinulle ongelma? Miksi et auttaisi minua asiassa? Vai eikö miesviha huolestuta sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-mies
Vain tällä palstalla.
Käsi sydämelle: uskotko saavasi vähätteleviä tai vihamielisiä viestejä, jos puolustat lapsen oikeutta olla lapsi ja paheksut ahdistelijoita? Moniko mies on saanut kuraa niskaan noin toimiessaan?
Tietysti sitten saat haukkuja, jos olet sitä mieltä että on lapsen ja äidin vika, jos aikuiset miehet lähettelevät lapselle asiattomia viestejä. Mitä muuta voit odottaa? Mitä kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen voi odottaa?
Jos tulee kakkaa niskaan, se johtuu mielipiteestäsi, ei sukupuolstasi. Miten et tätä tajua?
Käsi sydämelle:
olen tuominnut tässäkin ketjussa lukuisia kertoja sen, että kukaan lähettää lapsille tai naisille mitään viestejä somessa.
olen tuominnut sen, että jossain tiktokissa on "tippi" mahdollisuus, ja vanhemmat kuvaavat 4-7 vuotiasta lapsista videoita ko. palveluun. Mitä tippiä saman ikäiset lapset maksavat? Rehellisesti?
Kakkaa tuli niskaan kun minut tunnistettiin mieheksi, alkoi esim. pedariksi nimittely.
Älä viitsi vähätellä palstan miesvihaa.
Olet tuominnut pääasiassa lapset ja äidit. Jostain syystä isät eivät tunnu olevan vastuussa mistään.
Olet ollut huolissasi siitä, että ahdistelijat paljastettaisiin ja jankuttanut siitä, että ilmoitus poliisille. Toki, rikosilmoitus myös, mutta miksi olet niin kovin huolissasi ahdistelijoiden maineesta?
Kumman hyvin olet perillä Tiktokista ja sen sisällöstä. Siihen en itse ota nyt kantaa koska en tunne sovellusta.
Älä viitsi vähätellä naisvihaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet väärässä. Oikea vastaus on, että sellaisia ovat miehet.
Paskat. En ole tippaakaan vastuussa noiden miesten tekemisistä, vaikka mies olenkin.
Et ole, et. Mutta liian moni mies ei kanna vastuuta omista tekemisistään. Voisitteko te muut miehet kiinnostua asiasta? Nyt tuntuu että lasten suojelusta seksuaaliselta ahdistelulta ovat kiinnostuneita lähinnä äidit/naiset. Se ei kerro teistä kokonaisuudessaan hyvää.
Kyllä mun ymmärtääkseni normaalit miehet tuomitsevat tuollaisen aina. Jos oman tyttäreni someen alkaa tuollaista tulla, niin aion tehdä jotain.
Ei nyt ole tapana alkaa esim. harrastusporukassa huutamaan, että nyt jätkät, ette lähettele lapsille niitä vehkeenkuvia! Kun oletettavasti kukaan heistä ei sellaista tee. Ja jos joku heistä sattuu tekemään, niin eihän se minun tietooni tule.
No et voi tietää, miten he käyttäytyvät somessa. Voisit ottaa asian puheeksi.
Otatko sinä puheeksi naisten kanssa?
Entä otatko puheeksi ettei naiset tee Vilja Eerika Tarkkeja lapsilleen?
Miksi et?
Jos näen tai epäilen niin kyllä otan puheeksi. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää miehet vähän.
Miettikää naiset vähän.
Vihaatko muuten poikalapsia? En ole huomannut että olisit erityisesti niistä kommentoinut.
Ellet tietysti ole se "POIKALAPSET PITÄISI..." nainen tai joku hänen kannattajistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään mielessä, että meitä ihmisiä on erilaisia ja erilaisilla mieltymyksillä. Ei lähdetä tuomitsemaan erilaisuutta, vaan se on rikkaus. Toki pysytään lain puitteissa. Itse seurustelen vain 16-18v naisten kanssa, sitä vanhemmat eivät kiinnosta, ja 18v:kin on jo ihan sietokyvyn rajamailla. Otan yhteyttä somessa vain jos tiedän varmasti naisen olevan herkullisimmillaan, eli 16v. Sitten lipomaan ja majoneesit lentämään.
Näin osallistuu mies keskusteluun alaikäisten hyväksikäytöstä. Osaatko edes hävetä, vai oletko liian tyhmä siihenkin?
Äijäilyyn kuuluu iva, pilkka, ylimielisyys, välinpitämättömyys, junttius, hedonismi, egoilu, provoilu. Mihin me näitä miehiä tarvitaan? Onneksi naiset on vallanneet jo politiikankin. Heti naisten, lasten ja sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen asiat etenevät. Hyvä naiset! Muistakaa vaalit!
Ja mitäs on käynytkään, Suomi on velkaantunut ja alamäessä. Ei ole enää edes itsestäänselvyys että Suomi on tulevaisuudessa hyvinvointivaltio
Kaikesta muusta olen samaa mieltä paitsi seksuaali ja sukupuolivähemmistöistä ihme hörhö sakkia ja aina pitäis kaikenlaisia perverssioita vaan suvaita ja hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet väärässä. Oikea vastaus on, että sellaisia ovat miehet.
Paskat. En ole tippaakaan vastuussa noiden miesten tekemisistä, vaikka mies olenkin.
Et ole, et. Mutta liian moni mies ei kanna vastuuta omista tekemisistään. Voisitteko te muut miehet kiinnostua asiasta? Nyt tuntuu että lasten suojelusta seksuaaliselta ahdistelulta ovat kiinnostuneita lähinnä äidit/naiset. Se ei kerro teistä kokonaisuudessaan hyvää.
Kyllä mun ymmärtääkseni normaalit miehet tuomitsevat tuollaisen aina. Jos oman tyttäreni someen alkaa tuollaista tulla, niin aion tehdä jotain.
Ei nyt ole tapana alkaa esim. harrastusporukassa huutamaan, että nyt jätkät, ette lähettele lapsille niitä vehkeenkuvia! Kun oletettavasti kukaan heistä ei sellaista tee. Ja jos joku heistä sattuu tekemään, niin eihän se minun tietooni tule.
Otatko sinä puheeksi naisten kanssa?
Entä otatko puheeksi ettei naiset tee Vilja Eerika Tarkkeja lapsilleen?
Miksi et?
Jos näen tai epäilen niin kyllä otan puheeksi. .
Aloitus on valhe. Rupsahtanut läski mamma taas lyönyt kasvavan tyttönsä eetteriin kun oma viehätys ei aiheuta kuin inhoja.
Katsokaa, mulla on kaunis tytär. Kymmenen vuoden päästä vaan sama ylipainoinen makkara kuin äitinsä.
Keksiparempaa ap.
Naisia vai 14-vuotiaita trolleja, jotka tietävät, että saavat palstan miesvihahullun raivon partaalle?
Sinä syytät tietysti vain naisia.