Teini-ikäinen tytär saa aivan järkyttäviä viestejä somessa yli 3x vanhemmilta miehiltä :(
Tyttö tykkää käyttää somea ja laittaa sinne kuvia, videoita yms. Haaveilee, että voisi yhdistää somea työhönsä nuorena aikuisena ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia. Ongelma on aikuiset miehet jotka lähettävät 13-14vuotiaalle aivan järkyttävää materiaalia.
Suoria seksiehdotuksia, sukuelimenkuvia, vihjailevia kysymyksiä, tarjotaan rahaa tai tarjoudutaan ostamaan vaatteita, alkoholia meikkejä yms "palveluksia" vastaan. Tuntuu olevan laidasta laitaan 30-45v miehiä erilaisista sosiaaliluokista. Noita on siis niin järkyttävä määrä, että voisin olla joka viikko rustaamassa rikosilmoituksia. Nyt oli ihan perheellinen normaalin oloinen somen perusteella perheellinen mies tarjoutunut maksamaan siitä et ostaa tytölle pikkuhousut ja kengät, että tyttö käyttäis niitä ja luovuttais käytettynä takasin miehelle. Kuka keksii tommosta ja miksi ne haluaa, että lapset osallistuu tuohon?
Olen sanonut tytölle että ottaa kaikki talteen ja blokkailee, mutta ymmärränet ei hänkään jaksaisi jatkuvasti asian parissa painiskella vaan haluis antaa olla vaan ja blokkailla.
Kommentit (2375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, sinun apuusi emme ole ikinä luottaneet. Ole rauhassa vain. Muut hoitaa.
En ymmärrä mikä velvollisuus minulla olisi puuttua kanssani samaa sukupuolta olevien tekoihin? Koskeeko sama velvollisuus samassa kaupungissa asuvia tai saman kätisyyden tai suuntautumisen omaavien teot?
Sanoinhan että ole vaan rauhassa. Me hoidetaan.
Ristiriitaista kun osassa viestejä vaatia miehiä puuttumaan asiaan, mutta toisissa todeta ettei miesten tarvitse puuttua asiaan.
Sun ei tartte kun ei ole rahkeita. Toivottavasti muut puuttuu.
Naiset metsästävät koulussa ja tarhassa, miehet somessa.
Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet väärässä. Oikea vastaus on, että sellaisia ovat miehet.
Paskat. En ole tippaakaan vastuussa noiden miesten tekemisistä, vaikka mies olenkin.
Olet oikeassa, et ole vastuussa. Mutta hyvää ja vastuullista toimintaa mieheltä on tuomita näiden mulkeroiden puuhat.
Totta!
En muuten ole nähnyt että naiset tuomitsisivat missään
- lastensa murhaamista
- isyyspetoksia
- naisten suorittamaa pedo filiaa
Kannatatte siis tätä toimintaa?
Täh? Kaikki normaalit naiset tuomitsee nuo. Aika outoa jos et ole huomannut. Jos joku nainen epäilisi kaverinsa syyllistyvän johonkin noista niin ei hemmetissä kukaan pitäisi sitä kaverin omana asiana, toisin kuin miehet pitää sitä jos kaveri lähettelee kikkelinkuvia teineille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä velvollisuus minulla olisi puuttua kanssani samaa sukupuolta olevien tekoihin? Koskeeko sama velvollisuus samassa kaupungissa asuvia tai saman kätisyyden tai suuntautumisen omaavien teot?
Ristiriitaista kun osassa viestejä vaatia miehiä puuttumaan asiaan, mutta toisissa todeta ettei miesten tarvitse puuttua asiaan.
Yksinkertaistat nyt yksilökohtaiseksi. Miksi sivullisen tulisi puuttua jonkun toisen toimintaan? Varsinkin, jos kyse on jonkin somepalvelun yksityisviesteistä, niin vaikeahan siihen on muiden puuttua. Kasvotusten puuttumisessa aina se riski, että joutuu itse rikoksen uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku nainen epäilisi kaverinsa syyllistyvän johonkin noista niin ei hemmetissä kukaan pitäisi sitä kaverin omana asiana, toisin kuin miehet pitää sitä jos kaveri lähettelee kikkelinkuvia teineille.
Mistä sinä tiedät moniko mies pitää tuollaista käytöstä normaalina, hyväksyttävänä tai kaverin omana asiana? Luuletko tuollaiste tekevän miehen kertovan ylpeänä laittomuuksistaan?
Mun 14v tyttö laittaa Instaan kuvia omista taideteoksistaan sekä kissastamme. Selfieitä on joukossa vain pari ja niissäkin ihan neutraalisti huppari päällä kevyt meikki kasvoilla. Silti joutui laittamaan tilin salaiseksi kun miehiltä tuli läähätysviestiä ja asiattomia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kersantti Karoliina kirjoitti:
Ihmettelen, ettå suomalaisissa miehissä on niin paljon tuollaisia sikoja.
Paljous on suhteellinen käsite. Netissä vielä yksittäinenkin tekijä voi suoltaa samaa sontaa monelle kanavalle.
Palstan miehiä vihaavat naiset nyt niputtaa kaikki samaan porukkaan.
Eikä siinä mitään, hyvä läpileikkaus yhteiskunnan miesvihasta.
Aikuinen mies tulee oikeesti nyyhkimäänntota ketjuun, jonka aiheena on lasten seksuaalinen ahdistelu? Ou jee. Eikö yhtâän hävetä?
Mihin ammattiin tyttäresi tähtää, siis sellaiseenko, jossa some voi olla hyödyksi, vai ihanko pelkkä some ammatiksi, eli "influensseriksi"?
Kun se on kummallista, kun influenssereiksi tulee ihmisiä, joilla ei ole mitään ammattia eikä koulutusta kunhan ovat vaikkapa muotia seurailleet. Kuinka pitkälle sellainen kantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljous on suhteellinen käsite. Netissä vielä yksittäinenkin tekijä voi suoltaa samaa sontaa monelle kanavalle.
Aikuinen mies tulee oikeesti nyyhkimäänntota ketjuun, jonka aiheena on lasten seksuaalinen ahdistelu? Ou jee. Eikö yhtâän hävetä?
Ymmärräthän, että lainaamasi kirjoittaja on trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaistat nyt yksilökohtaiseksi. Miksi sivullisen tulisi puuttua jonkun toisen toimintaan? Varsinkin, jos kyse on jonkin somepalvelun yksityisviesteistä, niin vaikeahan siihen on muiden puuttua. Kasvotusten puuttumisessa aina se riski, että joutuu itse rikoksen uhriksi.
Ei sun tartte. Ihan vaan chill. Me hoidetaan.
Miksi annat alaikäisen lapsen käyttää edes somea? Onko sinulla päässä jokin vamma?
Vierailija kirjoitti:
Ilmiöhän ei ole uusi, itse käytin tuossa iässä msn messengeriä (pikaviestipalvelu, jonkinlainen somen esiaste). Sinne tuli aina "kaveripyyntöjä" (en muista millä nimellä) joltain miehiltä ja jos sen erehtyi hyväksymään, sieltä saattoi sitten tulla mitä vaan runkkuvideoita. Tämä siis noin 20 vuotta sitten. Eikä edellyttänyt minkäänlaisten herutuskuvien laittamista minnekään, en tiedä millä perusteella ne edes lähetti niitä kaveripyyntöjä. Ihan vaan randomilla? Myös habbo hotel ym lasten suosimissa sen aikaisissa nettipeleissä oli tätä käytöstä.
Jotain ihme sairasta vallankäyttöä. Oksettavaa.
Meilla teini ja isa paattivat tehda niin, etta kun joku random aija pyytaa tytolta kuvia, niin tytto ottaakin kuvan aivan aiheesta akaisen nakoisesta isastaan, joka pitaa kadessaan kylttia jossa on tekstina esim. "annapa (tahan yhteytta ottaneen nimimerkki) ola viimeinen kerta kun otat yhteytta alaikaiseen t. isi" tmv. Saapi olla rauhassa. eika toiste kysele.
Some vaan kiinni. Pärjättiin ennen vanhaankin ennen someja. Eikä ollut tuonkaltaisia ongelmia, vaikka pedareita varmasti oli, mutta jossain muualla. Ymmärrän ettei ehkä nykyaikana onnistu kun ollaan niin somesta riippuvaisia. Itekkin oon just nyt somessarikosilmoituksia vaan kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet ajatellut hoitaa asian, onko tullut tuloksia?
Ap ei nimittäin ole tainnut saada edes rikosilmoitusta aikaiseksi. Miehenä kannustin sen tekemiseen.
Kannustitko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla ahdistelija. Etkö edes häpeä?
Vierailija kirjoitti:
Mun 14v tyttö laittaa Instaan kuvia omista taideteoksistaan sekä kissastamme. Selfieitä on joukossa vain pari ja niissäkin ihan neutraalisti huppari päällä kevyt meikki kasvoilla. Silti joutui laittamaan tilin salaiseksi kun miehiltä tuli läähätysviestiä ja asiattomia kommentteja.
Mitä poliisi sanoi asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet ajatellut hoitaa asian, onko tullut tuloksia?
Ap ei nimittäin ole tainnut saada edes rikosilmoitusta aikaiseksi. Miehenä kannustin sen tekemiseen.
Kannustitko sinä?
Mee sä vapaasti tekemään jotain mikä sua kiinnostaa. Me mietitään täällä seksuaaliseen hyväksikäyttöön puuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekös on aiheena?
Kas kun kuvittelin että aiheena on ap:n rikokset.
Ilmiöhän ei ole uusi, itse käytin tuossa iässä msn messengeriä (pikaviestipalvelu, jonkinlainen somen esiaste). Sinne tuli aina "kaveripyyntöjä" (en muista millä nimellä) joltain miehiltä ja jos sen erehtyi hyväksymään, sieltä saattoi sitten tulla mitä vaan runkkuvideoita. Tämä siis noin 20 vuotta sitten. Eikä edellyttänyt minkäänlaisten herutuskuvien laittamista minnekään, en tiedä millä perusteella ne edes lähetti niitä kaveripyyntöjä. Ihan vaan randomilla? Myös habbo hotel ym lasten suosimissa sen aikaisissa nettipeleissä oli tätä käytöstä.