Teini-ikäinen tytär saa aivan järkyttäviä viestejä somessa yli 3x vanhemmilta miehiltä :(
Tyttö tykkää käyttää somea ja laittaa sinne kuvia, videoita yms. Haaveilee, että voisi yhdistää somea työhönsä nuorena aikuisena ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia. Ongelma on aikuiset miehet jotka lähettävät 13-14vuotiaalle aivan järkyttävää materiaalia.
Suoria seksiehdotuksia, sukuelimenkuvia, vihjailevia kysymyksiä, tarjotaan rahaa tai tarjoudutaan ostamaan vaatteita, alkoholia meikkejä yms "palveluksia" vastaan. Tuntuu olevan laidasta laitaan 30-45v miehiä erilaisista sosiaaliluokista. Noita on siis niin järkyttävä määrä, että voisin olla joka viikko rustaamassa rikosilmoituksia. Nyt oli ihan perheellinen normaalin oloinen somen perusteella perheellinen mies tarjoutunut maksamaan siitä et ostaa tytölle pikkuhousut ja kengät, että tyttö käyttäis niitä ja luovuttais käytettynä takasin miehelle. Kuka keksii tommosta ja miksi ne haluaa, että lapset osallistuu tuohon?
Olen sanonut tytölle että ottaa kaikki talteen ja blokkailee, mutta ymmärränet ei hänkään jaksaisi jatkuvasti asian parissa painiskella vaan haluis antaa olla vaan ja blokkailla.
Kommentit (2375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1/5
Tämä paljasti provoksi "ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia". Tuttua sarjaprovoilijan kirjoitustyyliä.
On, mutta itseäni ihmetyttää kommentit, jotka kritisoivat lasten somekäyttöä. Ja ihan kuin tässä ongelma olisi lapsi. Pyytämättä lähetetyt törkeyden loukkaa ketä tahansa ja koko yhteisöä. Niitäkin jotka eivät niitä saa.
Miksi sinua ihmetyttää?
Somessa on ikärajat. Ne ovat siellä syystä. Osasyy on toki jenkkien lainsäädäntö, mutta siitä huolimatta.
Silti, äipät ja lapset itse rikkovat säännöllisesti näitä käyttöehtoja. "Parent controlled account" ja sitten postaillaan jotain kuvia lapsista uimapuvuissa. Tiedän tämän koska hallinnoin erään uimaseuran sometiliä ja kas, meidän (someen) alaikäisillä uimareillahan on tilejä vaikka kuinka. Uimahallissa ei saa kuvata, mutta se ei tietenkään ole voimassa treeneissä tai kisoissa. Tai ei ole jos vanhemmilta tai lapsilta kysytään. Seura-aktiivien sanalla kun ei ole väliä.
Sori mutta kyllä teilläkin joku vastuu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on Herrasmies.. not.
Eiköhän suomalaisten miesten käytöksessä ole laidasta laitaan vaihtoehtoja?
Todellakin on, laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ehdottelee pervouksia niin copypastea seuraava juttu viestikenttään:
Hei!
Olen Ylen toimittaja Maria Alakallio-Härmä ja teen juttua yhteistyössä keskusrikospoliisin kanssa, aiheena lasten seksuaalinen hyväksikäyttö. IP:si on tallennettu ja sinuun tullaan olemaan yhteydessä myöhemmin. Älä sulje vielä sovellusta, haluaisimme sinulta lyhyen haastattelun. Sopiiko tämä Teille?
Tämähän on aivan loistava tapa käsitellä ongelmaa. Pedari on täysin kusessa, eikä tiedä mikä on totta, ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan kans tuon ikäisenä saaneeni useita kuvia ja viestejä päivässä, nykyään ovat jättäneet minut rauhaan kun olen jo yli 20-vuotias.
Minulle tuli tuon ikäisenä sen aikaisissa someissa vain pari viestiä siitä että en "v*ttu varmasti ole ilmoittamani ikäinen" ja "pentu". Nykysomeihin kuten instagramiin tai twitteriin en koe kuuluvani, en tykkää tästä nykyisestä trendistä että kaikkialla ollaan omalla nimellä ja seurataan ihan jokaista satunnaista ihmistä. Ehkä olen jo vanhus näin 25-vuotiaana mutta ennen someissa pointtina oli seurata kavereita ja ehkä muutamaa mielenkiintoista tyyppiä, ja omaa nimeä ei todellakaan lätkitty joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, sinun apuusi emme ole ikinä luottaneet. Ole rauhassa vain. Muut hoitaa.
En ymmärrä mikä velvollisuus minulla olisi puuttua kanssani samaa sukupuolta olevien tekoihin? Koskeeko sama velvollisuus samassa kaupungissa asuvia tai saman kätisyyden tai suuntautumisen omaavien teot?
Sanoinhan että ole vaan rauhassa. Me hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet väärässä. Oikea vastaus on, että sellaisia ovat miehet.
Paskat. En ole tippaakaan vastuussa noiden miesten tekemisistä, vaikka mies olenkin.
Olet oikeassa, et ole vastuussa. Mutta hyvää ja vastuullista toimintaa mieheltä on tuomita näiden mulkeroiden puuhat.
Totta!
En muuten ole nähnyt että naiset tuomitsisivat missään
- lastensa murhaamista
- isyyspetoksia
- naisten suorittamaa pedo filiaa
Kannatatte siis tätä toimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Todella kuvottavaa! Ei miehet ole kiinnostuneet ollenkaan, että naisia ja nuoria tyttöjä ahdistellaan seksuaalisesti netissä. Kaikista ilmoitus poliisille.
Mahdollisuudet vaikuttaa asiaan sivullisena on olematon. Siksi kannustan kaikkia itsensä rikoksen uhriksi kokevia tekemään rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä velvollisuus minulla olisi puuttua kanssani samaa sukupuolta olevien tekoihin? Koskeeko sama velvollisuus samassa kaupungissa asuvia tai saman kätisyyden tai suuntautumisen omaavien teot?
Ristiriitaista kun osassa viestejä vaatia miehiä puuttumaan asiaan, mutta toisissa todeta ettei miesten tarvitse puuttua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Peda reita taas on miehistä joka toinen ellei jopa useampi.
Aikamoisen yleistyksen sitten heitit kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Kersantti Karoliina kirjoitti:
Ihmettelen, ettå suomalaisissa miehissä on niin paljon tuollaisia sikoja.
Paljous on suhteellinen käsite. Netissä vielä yksittäinenkin tekijä voi suoltaa samaa sontaa monelle kanavalle.
Palstan miehiä vihaavat naiset nyt niputtaa kaikki samaan porukkaan.
Eikä siinä mitään, hyvä läpileikkaus yhteiskunnan miesvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljous on suhteellinen käsite. Netissä vielä yksittäinenkin tekijä voi suoltaa samaa sontaa monelle kanavalle.
Toisaalta nyt sorrut itse yleistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nyt sorrut itse yleistämään.
Niin, eikö ole mukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaista kun osassa viestejä vaatia miehiä puuttumaan asiaan, mutta toisissa todeta ettei miesten tarvitse puuttua asiaan.
Etkö ole koskaan nähnyt kun nainen alkaa käskyttää sinua samalla niskojaan nakellen?
Tuo on nyt se uhri :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on sikoja. Tuliko tämä jollekin yllätyksenä?!?
Ja naiset tappavat lapsensa hukuttamatta. Silti jokainen oman lapsen surma tulee muka yllätyksenä.
Tätähä tapahtuuki ihan hel vetisti. Peda reita taas on miehistä joka toinen ellei jopa useampi.
Todella yleistä tuntuu olevan...
Hienosti miehet sai sekoitettua keskustelun pois alkuperäisestä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap halusi keskustella aiheesta?
Minusta naiset saivat tämän juuri oikeaan uomaan kun alkoivat haukkua kaikkia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä avauksesta olisi sinusta pitänyt keskustella? Voimme tuomita noiden miesten teot, mutta se ei käytännössä mitään muuta. Voimme noita miehiä haukkua, mutta vähän sekään mihinkään vaikuttaa. Rikosilmoitus jokaisesta laittomasta tai laittomaksi oletetusta viestistä on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Paskat. En ole tippaakaan vastuussa noiden miesten tekemisistä, vaikka mies olenkin.
Olet oikeassa, et ole vastuussa. Mutta hyvää ja vastuullista toimintaa mieheltä on tuomita näiden mulkeroiden puuhat.
Totta!
- lastensa murhaamista
- isyyspetoksia
Osoitat hyvin että alaikäisten tyttöjen seksuaalinen ahdistelu ei ole sinulle ja kaltaisillesi mikään juttu. Whataboutismi jyllää heti. Jatka toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Totta!
- lastensa murhaamista
- isyyspetoksia
Osoitat hyvin että alaikäisten tyttöjen seksuaalinen ahdistelu ei ole sinulle ja kaltaisillesi mikään juttu. Whataboutismi jyllää heti. Jatka toki.
Hyväksyt itse naisten tekemät lastenmurhat.
En kehoita jatkamaan, tiedän että teet niin joka tapauksessa.
Tätähä tapahtuuki ihan hel vetisti. Peda reita taas on miehistä joka toinen ellei jopa useampi.