Teini-ikäinen tytär saa aivan järkyttäviä viestejä somessa yli 3x vanhemmilta miehiltä :(
Tyttö tykkää käyttää somea ja laittaa sinne kuvia, videoita yms. Haaveilee, että voisi yhdistää somea työhönsä nuorena aikuisena ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia. Ongelma on aikuiset miehet jotka lähettävät 13-14vuotiaalle aivan järkyttävää materiaalia.
Suoria seksiehdotuksia, sukuelimenkuvia, vihjailevia kysymyksiä, tarjotaan rahaa tai tarjoudutaan ostamaan vaatteita, alkoholia meikkejä yms "palveluksia" vastaan. Tuntuu olevan laidasta laitaan 30-45v miehiä erilaisista sosiaaliluokista. Noita on siis niin järkyttävä määrä, että voisin olla joka viikko rustaamassa rikosilmoituksia. Nyt oli ihan perheellinen normaalin oloinen somen perusteella perheellinen mies tarjoutunut maksamaan siitä et ostaa tytölle pikkuhousut ja kengät, että tyttö käyttäis niitä ja luovuttais käytettynä takasin miehelle. Kuka keksii tommosta ja miksi ne haluaa, että lapset osallistuu tuohon?
Olen sanonut tytölle että ottaa kaikki talteen ja blokkailee, mutta ymmärränet ei hänkään jaksaisi jatkuvasti asian parissa painiskella vaan haluis antaa olla vaan ja blokkailla.
Kommentit (2375)
1/5
Tämä paljasti provoksi "ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia". Tuttua sarjaprovoilijan kirjoitustyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, sinun apuusi emme ole ikinä luottaneet. Ole rauhassa vain. Muut hoitaa.
En ymmärrä mikä velvollisuus minulla olisi puuttua kanssani samaa sukupuolta olevien tekoihin? Koskeeko sama velvollisuus samassa kaupungissa asuvia tai saman kätisyyden tai suuntautumisen omaavien teot?
Eiköhän se ole ihan normaali kansalaisten velvollisuus puuttua laittomuuksiin ja jopa arveluttaviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet väärässä. Oikea vastaus on, että sellaisia ovat miehet.
Paskat. En ole tippaakaan vastuussa noiden miesten tekemisistä, vaikka mies olenkin.
Olet oikeassa, et ole vastuussa. Mutta hyvää ja vastuullista toimintaa mieheltä on tuomita näiden mulkeroiden puuhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, sinun apuusi emme ole ikinä luottaneet. Ole rauhassa vain. Muut hoitaa.
En ymmärrä mikä velvollisuus minulla olisi puuttua kanssani samaa sukupuolta olevien tekoihin? Koskeeko sama velvollisuus samassa kaupungissa asuvia tai saman kätisyyden tai suuntautumisen omaavien teot?
Eiköhän se ole ihan normaali kansalaisten velvollisuus puuttua laittomuuksiin ja jopa arveluttaviin asioihin.
Jos havaitsen rikoksen, niin olen yhteydessä yleiseen hätänumeroon. En kuitenkaan ryhdy seuraamaan esim. somea etsiäkseni mahdollisia rikoksia saati luomaan jo ehdotettuja feikkiprofiileja saadakseni laittomia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Paskat. En ole tippaakaan vastuussa noiden miesten tekemisistä, vaikka mies olenkin.
Et ole, et. Mutta liian moni mies ei kanna vastuuta omista tekemisistään. Voisitteko te muut miehet kiinnostua asiasta? Nyt tuntuu että lasten suojelusta seksuaaliselta ahdistelulta ovat kiinnostuneita lähinnä äidit/naiset. Se ei kerro teistä kokonaisuudessaan hyvää.
Miehet ovat loppujen lopuksi kuitenkin lojaaleja toisilleen, luultavasti siksi eivät puutu. Vaikka itse olisi hyvä ja normaali perheenisä ja kaveri ei ole, niin kaverin asioihin ei puututa ja siitä ei puhuta.
Nimenomaan näin. Minullakin menee muutaman työpäivän verran aikaa joka ikinen viikko, kun koitan suojella ja peitellä kaikkien tuttavapiiriini kuuluvien pedofiilien tekemisiä.
M41
Valetreffit johonkin ja sit vaan isommat kaverit pedon juttusille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet oikeassa, et ole vastuussa. Mutta hyvää ja vastuullista toimintaa mieheltä on tuomita näiden mulkeroiden puuhat.
Monestikin nettikeskusteluissa tuominnut, mutta se ei tunnu riittävän tai kelpaavan. Silti tulee kommenttia "miksei miehet koskaan tuomitse?".
Vierailija kirjoitti:
Noiden palvelujen käyttö alle 16-vuotialta rikkoo monen palvelun käyttöehtoja. Lastensuojeluilmoituksen paikka ja teiniltä sometilit kiinni.
Eiköhän ne kikkelikuvat riko käyttöehtoja ja lakeja, oli se vastaanottaja minkä ikäinen tahansa.
Siis ihan kyselemättä vaan joka ikisestä rikosimoitus. Ei tuossa sen kummempaa ole.
Tyttö tietysti on tehnyt jo mamin avustuksella OF-tilinkin...
Vierailija kirjoitti:
Miehet on sikoja. Tuliko tämä jollekin yllätyksenä?!?
Miehissä on sikoja. Kuten muuten on naisissakin. Turha lähteä yleistämään.
laita instatili tänne niin tarkastetaan millaisia kommentteja kuviin on laitettu.
Miksi tuon ikäinen ylipäätään on missään somessa? Siellä muutenkin tulee välillä todella kuvottavaa/epäilyttävää materiaalia ja viestejä vastaan, jota on vanhempanakin naisena vaikea suodattaa. Lopetin itse 30v somen käytön, koska mulle tuli syömishäiriö niistä mukamas "inspiroivista elämäntapamuutoksista" tms jossa siis missään nimessä ei tietenkään ole käytetty kuvanmuokkausta (voin vaan kuvitella, mitä vahinkoa tekee vielä nuoremmalle). Valitettavasti niitä pervoja on aina ja heidän toimintansa on aina väärin, mutta en oikeasti näe mitään syytä miksi tuon ikäisen pitäisi olla somessa. Kannattais opettaa lapselle että todellisuutta ei löydy somesta, eikä siellä kannata liiemmin tuhlata aikaa.
#miesvihanäkyväksi
yleistetään ja tehdään väittämiä ilman mitään todisteita.
Miksi ap teit tämän ketjun? Mitä haluat asiasta keskustella? Koetko tarvitsevasi apua rikosilmoituksen tekemisessä? Tajuatko syyllistyväsi itse rikokseen jos et toimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sinusta lasun. Olen opettaja ja tämän ilmiön takia kaksi koulumme oppilasta on yrittänyt itsemurhaa. Toinen heistä tapasi ihanan somemiehen hönen kotonaan ja huonostihan siinä kävi. Nyt kaverit kiusaa ja tyttö
On eristöytynyt kotiin. Itsemurhayritys mm kuvattiin nettiin ja jaettiin eri someslustoilla.
Että semmoista. 15 v on mielestöni lapsi jolla ei ole harkintakykyä. Heitä töytyy suojella kaikin keinoin, nyt äkkiä se tenqva pois sieltä somesta. Maailna on täynnä vaarallisia miehiä jotka tekevät mitä vain saadakseen tyydytystä perversioilleen. Se voi olla vaikka oma veljesi tai puolisosi. Tai lapsen kaverin isä.Herää aikuinen!
Heräsitkö itse vuodesta - 97 vai mitä ihmettä?
Jokaikinen yläkoululainen on nykyään somessa.
Ja yläkoululaisen huoltajan tehtävä on mikä? Perverssejä ihmisiä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Some on tullut osaksi elämämme, ja siellä noita omia perversioita on helppo toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
1/5
Tämä paljasti provoksi "ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia". Tuttua sarjaprovoilijan kirjoitustyyliä.
On, mutta itseäni ihmetyttää kommentit, jotka kritisoivat lasten somekäyttöä. Ja ihan kuin tässä ongelma olisi lapsi. Pyytämättä lähetetyt törkeyden loukkaa ketä tahansa ja koko yhteisöä. Niitäkin jotka eivät niitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset tappavat lapsensa hukuttamatta. Silti jokainen oman lapsen surma tulee muka yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi loukata sikoja tuolla tavalla. Ne ei rais kaile poikasiaan.
Todella kuvottavaa! Ei miehet ole kiinnostuneet ollenkaan, että naisia ja nuoria tyttöjä ahdistellaan seksuaalisesti netissä. Kaikista ilmoitus poliisille.
Ei ne mitään luule. Ihan tarkoituksella ne vinksahtaneet pervot hakevat tyydytystä noin.