Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te haetta näitä työkkärin pakottamia 4 työpaikkaa?

Vierailija
05.12.2022 |

Kolme oon nyt hakenut tässä kuussa siten, että niihin toivon pääseväni haastatteluun! Mutta neljättä en löydä sitten en millään. Mietin, että laitan sitten vaan johonkin, mutta siihen en toivo pääseväni edes haastatteluun. Mutta mitä siihen sitten kirjoittaa, kun ei edes halua oikeasti päästä haastatteluun ?

Voiko kirjoittaa "Haen paikkaa, koska työkkäri velvoittaa hakemaan 4 paikkaa kuukaudessa". Vai katsotaanko tuo sitten työkkärin puolelta siten, ettei noin saa tehdä?

HELP!

Kommentit (311)

Vierailija
21/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis riittääkö tuonne työkkärin sivuille, että laittaa vain rastin, ettät on hakenut 4 työpaikkaa ja valittee jonkun tietyn esim. "avoin hakemus" tms. Eikö johonkin pitänyt kirjoittaa, että mihin on hakenut? 

Teen tätä ekaa kertaa ja oon aivan ulapalla! -ap

Vierailija
22/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita siihen vaan, että "haen paikkaa". Se riittää. Työkkäristä on turha mainita mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin hakemus ilman muuta eikä mitään maineen pilaavia tökköhakemuksia. Meillä ainakin on aika moni tullut töihin avoimella hakemuksella.

Vierailija
24/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se näistä on?

- Yli kaksi vikkoa kestävän työtehtävän hakeminen, muu kuin työtarjous

- yli kaksi viikkoa kestävän työtehtävän hakeminen, työtarjous

- avoin hakemus työnantajalle

Loput on sellasia, ettei ainakaan ole. Esim. lisätyön kysyminen tai työmarkkinatorilla julkaiseminen. 

Mikä tuo työtarjous on? Avoin hakemus ei mielestäni, koska hakevat työntekijää. 

Vierailija
25/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä se näistä on?

Loput on sellasia, ettei ainakaan ole. Esim. lisätyön kysyminen tai työmarkkinatorilla julkaiseminen. 

Työtarjous tarkoittaa sitä, että työkkäritäti lähettää työttömälle velvoitteen hakea jotain tiettyä työpaikkaa.

Vierailija
26/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit työpaikan ja ilmoitat sen haetuksi. Muulla ei väliä. Jos jostain syystä pistotarkastus osuu kohdalle, niin sanot että olet kyllä hakenut ja hyvin, ja jos muuta väität, asiaan puuttuu lakihenkilö.

Vierailija
27/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, niin omasta mielestänikin. Mutta onko se silloin avoinhakemus, jos työpaikka nimenomaan hakee työntekijää tehtävään X. Avoimen ymmärrän niin, että päätän randomina hakea paikkaa x, vaikka siellä ei ole haku päällä!

En siis tiedä, minkä noista valitsen. 

Vierailija
28/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut tästä työtehtävästä. Kokemukseni vastaavista tehtävistä on vähäistä, mutta opin mielelläni uutta ja olen valmis hankkimaan ja suorittamaan puuttuvat kelpoisuusvaatimukset, kuten hygieeniapassin, trukkikortin, työturvakortin ja työnohjaajan tutkinnon työn ohessa. En myöskään ole vaihtamassa heti työpaikkaa, sillä itsestäni riippumattomista syistä olen ollut poissa työelämästä jo jonkin aikaa ja samalla onnistunut myös lomailemaan. Motivaationi onkin siis huipussaan ja odotan innolla uusia haasteita.

Tällaista roskaa kun kirjoittaa hakemukseen niin eipä oteta yhteyttä. Todellisuudessa tuonkin takana hakija siis on alalle täysin kokematon, kouluttamaton, osaamaton, kelpoisuusvaatimuksia täyttymätön työtön.

Vierailija
29/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä TE-toimiston Oma asiointi -osiossa selkeät ohjeet, mitä tietoja laitat hakemisistasi. Millä alalla olet? Miten paikkoja on noin vaikea hakea? 

Rohkeasti vaan kaikkiin mahdollisiin alasi hommiin sellaista perushakemusta, olipa ao. firman sijainti sitten Utsjoella tai Helsingissä. Et kai keskity hakemaan hommia vain omalta paikkakunnaltasi? Jos näin, ei ihme, että vaikeaa. 

Mitään pistokokeitakaan työkkäri EI tee - GDPR jo yksistään estää moisen urkkimisen, eikä yritykset tosiaan listaa työkkärille minkään maailman pyynnöstä tietoja hakijoista. 

Neljä hakemusta nyt on aivan kärpäsen surinaa. Itse teen - jos viitsin - neljä hakemusta päivässä, tosin haenkin myös ulkomailla olevia paikkoja. 

Vierailija
30/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä se näistä on?

No toi ensimmäinen.

Todella vaikea kuvitella, että tänä päivänä kukaan palkkaisi hakijaa, joka ei oikeasti halua siihen työpaikkaan. Hakijoita on nyt nyt ihan älyttömästi; kymmeniä ja toisiin paikkoihin satoja. Ja viimeistään haastattelussa jo naamasta näkee, että haluaako hakija töitä.

Vierailija
31/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne pistokokeet käytännössä tarkoittaa? Työkkäri soittaa paikkaan X ja kysyy olenko hakennut heille töitä? Minullahan ei ole mitään hätää, kun oikeasti teen tämän hakemuksen. Yritän vain tehdä tarpeeksi huonon mutta siten, ettei ihan paista läpi etten oikeasti halua tähän paikkaan.

(Ja kyllä, KOLME tein HYVIN ja niihin toivon pääseväni. Luojantähden, todella toivon, että tää pelleily loppuu!!)

Mutta siis eikö pidäkään mihinkään laittaa, että mihin olen hakenut??? Kai ne sentäs edes puhelimessa sen kysyy? 

Vierailija
32/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä se näistä on?

No voi jeesus. Työtarjous tarkoittaa työkkärin sulle osoittamaa paikkaa, jota sinut velvoitetaan hakemaan.

Eli nyt on kyseessä MUU KUIN TYÖTARJOUS.

Vierailija
33/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat johonkin vuokrafirmaan yleishakemuksen esim. Bolt ja mitä niitä on, niitä riittää. tai kaupungille yleishakemuksen vaikka opettajan sijaisuudet.

mulle työkkiksen mummeli soitti jo syksyllä, että ei tarvii enää hakea kuin 1 työpaikkaaa kuussa kun ei ole töitä ja siinäkin laitan johonkin vuokrafirmaan aina yleishakemuksen tai 100 km päähän toiseen kaupunkiin. sitten se sanoi että jos meet Aasiaan ulkomaille niin soita, etteivät ota yhteyttä turhaan keväällä

Vierailija
34/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne pistokokeet käytännössä tarkoittaa? Työkkäri soittaa paikkaan X ja kysyy olenko hakennut heille töitä? Minullahan ei ole mitään hätää, kun oikeasti teen tämän hakemuksen. Yritän vain tehdä tarpeeksi huonon mutta siten, ettei ihan paista läpi etten oikeasti halua tähän paikkaan.

(Ja kyllä, KOLME tein HYVIN ja niihin toivon pääseväni. Luojantähden, todella toivon, että tää pelleily loppuu!!)

Mutta siis eikö pidäkään mihinkään laittaa, että mihin olen hakenut??? Kai ne sentäs edes puhelimessa sen kysyy? 

He voivat joko tehdä tai "tehdä" pistotarkastuksen. Muista vaan se, että te-toimisto on aina kiero, valehteleva ja julma. Voit myös valehdella heille, etkä kerro heille mitään ylimääräistä. Merkitset vain  tehtävät tehdyksi ja jos kysytään, niin olet hakenut töitä aktiivisesti. MITÄÄN MUUTA EI TULE SANOA. MITÄÄN.

Vierailija
35/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä TE-toimiston Oma asiointi -osiossa selkeät ohjeet, mitä tietoja laitat hakemisistasi. Millä alalla olet? Miten paikkoja on noin vaikea hakea? 

Rohkeasti vaan kaikkiin mahdollisiin alasi hommiin sellaista perushakemusta, olipa ao. firman sijainti sitten Utsjoella tai Helsingissä. Et kai keskity hakemaan hommia vain omalta paikkakunnaltasi? Jos näin, ei ihme, että vaikeaa. 

Mitään pistokokeitakaan työkkäri EI tee - GDPR jo yksistään estää moisen urkkimisen, eikä yritykset tosiaan listaa työkkärille minkään maailman pyynnöstä tietoja hakijoista. 

Neljä hakemusta nyt on aivan kärpäsen surinaa. Itse teen - jos viitsin - neljä hakemusta päivässä, tosin haenkin myös ulkomailla olevia paikkoja. 

Kyllä työkkäri on ainakin minulta kysynyt, että onko nämä henkilöt paikkaa hakeneet..

Vierailija
36/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aah, onhan tuossa alla työtehtävä ja työnantaja. Eli ei voi mitenkään laittaa samoja joka kuukausi!!

Vierailija
37/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö muuta, kuin että onko henkilö X hakenut? Kysyykö esim. millainen oli työhakemus? Saako työnantaja edes lähetttää sitä työhakemusta työkkäriin?? Tämän vuoksi haluan tehdä kuitenkin oikean työhakemuksen.

Vierailija
38/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää. Työtehtävä, työnantaja ja hakupäivämäärä pitää siinä ilmoittaa.

Vierailija
39/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita mitään huonoa hakemusta koskaan: et voi koskaan olla varma, jos hakemuksen lukeva ihminen onkin toisen yhtiön hallituksessa tai puoliso tms. Avoin hakemus kiinnostavaan paikkaan, jos oikeasti on halua työllistyä.

Vierailija
40/311 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen työtön työnhakija. Minulla ei ole tästä alasta mitään kokemusta, mutta opin kyllä ihan ok asioita."

Ja silppuriin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä