Miten te haetta näitä työkkärin pakottamia 4 työpaikkaa?
Kolme oon nyt hakenut tässä kuussa siten, että niihin toivon pääseväni haastatteluun! Mutta neljättä en löydä sitten en millään. Mietin, että laitan sitten vaan johonkin, mutta siihen en toivo pääseväni edes haastatteluun. Mutta mitä siihen sitten kirjoittaa, kun ei edes halua oikeasti päästä haastatteluun ?
Voiko kirjoittaa "Haen paikkaa, koska työkkäri velvoittaa hakemaan 4 paikkaa kuukaudessa". Vai katsotaanko tuo sitten työkkärin puolelta siten, ettei noin saa tehdä?
HELP!
Kommentit (311)
TyHmä kirjoitti:
Tänään työkkärivirkailija soitti ja kertoi, että uusin ohjeistus korostaa asiakkaan oman paikkakunnan tilannetta: jos ei paikkakunnalla kerta kaikkiaan ole työpaikkoja, ei tarvitse hakea neljää. Yhtä kuitenkin täytyy hakea, mikä on piece of cake siihen neljään verrattuna. Virkailija oli tosi helpottunut, samoin olin itsekin. Vihdoinkin päättäjät ovat tajunneet virheensä ja nöyrtyneet muuttamaan ohjeistusta. Olisko niin, että työnantajat hukkuneet turhiiin hakemuksiin?
Ei ole totta. Itse pienellä paikkakunnalla, ja vajaatyökykyinen. Eli ihan mihin työhän tahansa en pysty. 2 paikkaa/kk pitää hakea, ja tämä nimenomaan työkyvyssäni olevien rajoitteiden vuoksi.
Kirjoita siihen hakemukseen, että olet kaikista hakijoista paras, osaat varmasti heti kaiken ja toivot pääseväsi pian etenemään esimiehen asemaan uudessa työpaikassasi.
Oma virkailijani sanoi ettei niitä voida tarkistaa tietosuojalain takia, onko lähetetty työnantajalle vai ei. Jos joku väittää että on tehty jotain pistokokeita niin sitten se joku rikkoo lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä ei saa missään nimessä mainita että hakee vaan siksi kun on pakko. Siitä saattaa tulla karenssia.
Mutta naurettavaa on tuo pakkohakeminen kun oman alan paikkoja ei nyt ole auki, sitä sitten laittaa vähän tökeröjä hakemuksia sellaisiin paikkoihin joihin ei edes halua töihin, ei ole esim. mahdollista tehdä sitä. Ahdistaa nolata itsensä näiden työnantajien "edessä" he saattavat vaikka olla sellaisten paikkojen pomojen ystäviä joihin oikeasti haluaisi töihin. Sana kulkee.Ainahan voi aloittaa hakemuskirjeen mainitsemalla, että hakee tätä paikkaa TE-keskuksen virkailijan kannustamana. Sehän on vain hieno asia, että kannustetaan ja tekee niinkuin kannustetaan. Eikö vaan?
Itseasiassa mulle virkailija sanoikin just noin, että ei se haittaa vaikka et täytäkään pääsyvaatimuksia vaan hakemusta vaan sisään sinne ja tänne. Kyllä jossain sitten tärppää.
Jotenkin tuli kyllä hölmö olo, koska eihän tämä "aktiivipalvelumalli" whatever kunnioita sen enempää työnantajia kuin työnhakijaakaan, kun nyt työkkäri tietää jo työnantajaakin paremmin minkälaisen työntekijän työ vaatii eikä niistä työnantajan määrittelemistä kriteereistä kannata välittää.
Kenen etu se oikein on, että työnantajille tulee kasapäin työhakemuksia? Tuossahan sitten ne oikeasti sopivatkin hukkuu samaan massaan.
Kai se seuraava hallitus on kuoppaamassa tämän älyttömyyden?
Ohis, en ole työtön, mutta jokainen saamani työpaikka on ollut sellainen mihin en ole täyttänyt kaikkia pääsyvaatimuksia.
Kannattaa muistaa että yritysten työpaikkailmoitukset on myös tavallaan yritysten "mainoksia" (meillä on vain superpäteviä töissä), eikä välttämättä todellisuudessa edes oleteta että kukaan täyttäisi ne kaikki.
Mun esimies sanoi, että hänellekin tulee näitä pakkohakemuksia ja jättää ne suosiolla omaan arvoonsa. Tyyliin Rovaniemellä asuva opettaja (epäpätevä, tekee vain määräaikaisuuksia ja joutuu kesällä hakemaan töitä saadakseen ansiosidonnaista) hakee lastenhoitajan töitä Espoossa kesä-heinäkuuksi.
Ei missään nimessä mitään viittauksia työkkäriin. Teet kunnianhimottoman hakemuksen jonnekin monen sadan kilometrin päähän kodistasi.
Miten ne muuten työkkärissä kontrolloivat tuota hakemusasiaa? Miten niille pitää todistaa jotain?
Olen työttömänä tänä kesänä 4 viikkoa. Haen ansiosidonnaista. Minulle ei ole työkkäristä kukaan soittanut, enkä ole hakenut minnekään. Alallani ei ole töitä heinäkuussa.
Kuka tarvitsee työntekijää 4 viikolle kesällä?
Jos työkkäri ei tätä ymmärrä, niin sitten olen ilman. Minnekään en muodon vuoksi mitään hakemusta lähetä, kun mulla on työpaikka odottamassa kesän lopulla.
Vierailija kirjoitti:
TyHmä kirjoitti:
Tänään työkkärivirkailija soitti ja kertoi, että uusin ohjeistus korostaa asiakkaan oman paikkakunnan tilannetta: jos ei paikkakunnalla kerta kaikkiaan ole työpaikkoja, ei tarvitse hakea neljää. Yhtä kuitenkin täytyy hakea, mikä on piece of cake siihen neljään verrattuna. Virkailija oli tosi helpottunut, samoin olin itsekin. Vihdoinkin päättäjät ovat tajunneet virheensä ja nöyrtyneet muuttamaan ohjeistusta. Olisko niin, että työnantajat hukkuneet turhiiin hakemuksiin?
Ei ole totta. Itse pienellä paikkakunnalla, ja vajaatyökykyinen. Eli ihan mihin työhän tahansa en pysty. 2 paikkaa/kk pitää hakea, ja tämä nimenomaan työkyvyssäni olevien rajoitteiden vuoksi.
Mä asun pienellä paikkakunnalla ja mulla on vain 1 hakuvelvoite.
Mihin olette laittaneet avoimia hakemuksia?
Laita avoin hakemus minne vaan. Se kelpaa.
Tai ilmoita kysyneesi töitä kaupasta/naapurilta/äidiltäsi tms.
Sekin kelpaa.
Ihan vapaamuotoinen hakemus riittää vaikka järjestyksessä paikkakuntasi avoimiin työpaikkoihin. Merkkaat vain muistiin minne jo hait niin ei tule haettua heti samaan. Toimii.