Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pahoitti mieleni ja siitä nousi hirveä riita

Vierailija
05.12.2022 |

Mies sanoi pahasti. Loukkaannuin, mutta mies vain totesi että sori ja häipyi työhuoneeseen (pelaamaan tietokonetta). Jäin itse sohvalle niiskuttamaan. Sanoin miehelle pari kertaa oven takaa, että oikeasti nyt on tosi paha mieli, mies oli hiljaa eikä vastannut yhtään mitään (hän kuuli kyllä, sanoi myöhemmin).

Lähdimme käymään ruokakakaupassa. Autossa matkalla kauppaan selitin miehelle, miten hirveältä minusta tuntuu kun ensin loukataan ja sitten vain kävellään pois ja ignorataan kuin olisin ilmaa. Mies pahoitti siitä mielensä ja murjotti koko kauppareissun ajan.

Normaalisti olisin lopettanut olemasta vihainen, rientänyt halaamaan, alkanut lohduttaa miestä ja pyytänyt anteeksi, että pahoitin hänen mielensä. Mies olisi antanut anteeksi ja asia olisi sillä selvä, riita sovittu ja rauha maassa. Mutta tällä kertaa minä en tehnyt niin.

Totesin kylmästi, että nyt saat tuntea miltä tuntuu, kun mieli on pahoitettu ja puoliso ei reagoi eikä lohduta. Mies melkein itki kaupassa, kun minä puhuin vain kylmän asiallisesti ja muista ostoksista. Teki tosi tiukkaa, mutta olin niin vihainen, että halusin syöttää hänelle omaa lääkettään.

Tulimme kaupasta kotiin. Mies riisui takkinsa ja oli menossa takaisin huoneeseensa. Tiuskaisin, että minulla on entistäkin pahempi mieli ja että pitäisikö miehen nyt harkita keskustelua sen sijaan, että katoaa työhuoneeseen. Mies jäi.

Keskustelu oli ainakin tunnin sitä, että mies halusi pohtia miksi hän ei tykkää konflikteista, miksi hänen tekee mieli paeta jos minä olen suuttunut. Miten mies tuntee ja kokee tilanteen. Tässä vaiheessa mieleni oli pahoitettu alunperin noin 3 tuntia sitten ja vaikka kuinka monella tapaa olen pyytänyt, niin minua ei oltu vieläkään huomioitu kunnolla eikä tunteitani/tarpeitani kohdattu.

Lopulta sanoin miehelle että jättää minut rauhaan. Oli liian raskasta ja tuskaista olla toiselle tuki ja terapeutti, kun hän on satuttanut minua ikävästi ja jättänyt silleen. Tuntui kuin joutuisin kerjäämään puukottajaltani sidetarpeita. Mies lähti ja jäin miettimään eroa.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi kun pahoitit mielesi ja vielä itkukin tuli. Kasva aikuiseksi!

Mitään en inhoa niin paljon, kuin itkevää aikuista.

Pillittäjän kanssahan ei pysty selvittämään ahdistuksen syytä, koska mitä hyvänsä sanoo se on väärin ja

uusi itkun aihe.

Ja minä taas en inhoa muuta kuin ihmisiä, jotka itkettävät toisia. Itku on ihan normaali reaktio.  

Vierailija
142/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kostit olemalla lohduttamatta ja pyytelemättä anteeksi, kun hän loukkasi sinua? Silleesti sitten...

Niin, koska naisen nyt vaan kuuluu anella mieheltä anteeksiantoa silloin kun mies on ollut paskamainen.

Idiootti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillittäjän kanssahan ei pysty selvittämään ahdistuksen syytä, koska mitä hyvänsä sanoo se on väärin ja

uusi itkun aihe.

Myös poika/mies oli pillahtamaisillaan itkuun kaupassa, joten taitavat sopia toisilleen oikein hyvin.

Vierailija
144/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko olla kyse teini-ikäisistä. Eli poika loukkasi tyttöä ja meni pelaamaan pleikkaria ja sitten tyttö loukkasi poikaa ja poika pidätteli itkuaan ruokakaupassa ja molemmilla on paha mieli ja kiukuttaa. Noi hommat yleensä rauhoittuu kun molemmille kertyy vähän ikää ja elämänkokemusta. Kaksvitosena sulla on kuitenkin jo ihan eri kumppani kuvioissa, joten tuo on vasta sitä parisuhde harjoittelua.

Paitsi että useampi prosentti meistä kaikista on oman lapsuuskotinsa vaurioittama niin, että joillain jää kasvu tekemättä kokonaan (esim. narsisti yleensä) ja se teini-ikäinen kumppani on läsnä vielä kuusikymppisenäkin tai sitten kasvu tapahtuu usein vasta keski-iässä tai vahvasti aikuisena (epävakaat, läheisriippuvaiset). 

Vierailija
145/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uusi itkun aihe.

No tuskin tässä nyt on kyse aikuisista ihmisistä. Herätys.

Vierailija
146/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos aikuistutte, niin lopetatte toistenne loukkaamiset. Silloin ei tarvitse jälkikäteen pahoitellakkaan.

Voitko selittää tarkemmin, miten esim minun olisi pitänyt mielestäsi toimia? Ap

Ihan yleisenä neuvona. Lopettakaa toistenne loukkaaminen. Jos ilmassa on kireyttä, niin antakaa toistenne olla rauhassa kunnes tunteet on rauhoittuneet. Ajan kanssa huomaatte että kumpikin pääsette helpommalla.

Miten loukkasin miestäni? Ap

Et huomannut? Aloit jauhamaan asiasta niin että mies oli loukkaantunut kauppareissun. Jos et tällaisia huomaa, niin ei ihme että teillä on näitä ongelmia jatkuvasti.

En käyttäytynyt mitenkään asiattomasti tai loukkaavasti. Ap

Käyttäydyithän. Annoit hänen maistaa omaa lääkettään, kuten asian ilmaisit. Käyttäyduin samalla tavoin miestäsi kohtaan kostaaksesi kuin hän sinua kohtaan. Se sai sinutkin nyyhkyttämään sohvalla. Eli koit loukkaavaa ja asiatonta käytöstä ja nyt ylläpidät samaa käytöstä itse.

Vierailija
147/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hm... tuossa ekalla sheetillä ei tullut vielä esiin se jutunjuuri syy, vai onko tämä aloitus sitten leuhkat eväät?

tuossa voisi tulla ehkä alkubytessä esiin tämä .. seikka.

Vierailija
148/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko olla kyse teini-ikäisistä. Eli poika loukkasi tyttöä ja meni pelaamaan pleikkaria ja sitten tyttö loukkasi poikaa ja poika pidätteli itkuaan ruokakaupassa ja molemmilla on paha mieli ja kiukuttaa. Noi hommat yleensä rauhoittuu kun molemmille kertyy vähän ikää ja elämänkokemusta. Kaksvitosena sulla on kuitenkin jo ihan eri kumppani kuvioissa, joten tuo on vasta sitä parisuhde harjoittelua.

Paitsi että useampi prosentti meistä kaikista on oman lapsuuskotinsa vaurioittama niin, että joillain jää kasvu tekemättä kokonaan (esim. narsisti yleensä) ja se teini-ikäinen kumppani on läsnä vielä kuusikymppisenäkin tai sitten kasvu tapahtuu usein vasta keski-iässä tai vahvasti aikuisena (epävakaat, läheisriippuvaiset). 

No joo, onhan niitä kaikenlaisia persoonallisuushäiriöisiä ja muita sekopäitä kaiken ikäisissä, mutta noin yleensä ottaen ihmiset aikuistuu ennen keski-ikää. Tietty nykyään se tapahtuu varmasti myöhemmin kuin ennen, kun oli pakko aikuistua melko aikaisin tai muuten ei vaan pärjännyt ja päätyi joksikin puliukoksi siltojen alle tai vanhaksi piiaksi elämään johonkin kunnalliskotiin.

Vierailija
149/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa keskustelun muuttuneesta sävystä: mt-tapausten aamulääkkeiden vaikutus on loppumassa.

Vierailija
150/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riittää. Ap kiittää asiallisia keskustelijoita ja kuittaa.

Vierailija
151/153 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uusi itkun aihe.

No tuskin tässä nyt on kyse aikuisista ihmisistä. Herätys.

Naurattaa nää muita lapseksi haukkuvat. Ovat itse jotain 28v niin aikuista niin aikuista! :D Eihän aikuiset tee VIRHEITÄ! Aikuiset on aina täydellisiä joka tilanteessa! Eivätkä aivan varmasti ainakaan itke :D

Odotapa vaan, kun kohtaat sekä oman että toisten inhimillisen vajavaisuuden.

Vierailija
152/153 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä monta flashbackiä tästä keskustelusta. Naisella on oikeus tunteeseen, loukkaantumiseen. Eli joko oma tai muun emäntä pilaa perheeltä, joskus isommalta porukalta hyvän tunnelma. Mitään järjellisiä syitä näihin ei ole. Miehillä ja lapsilla kyse olisi heikosta kyvystä hallita tunteita ja ala-arvoisista käytöstavoista. Kiitos, että kirjoitatte näitä tänne, niin muistaa entistä paremmin kuinka nykyään elämä on mahtavaa sinkkuna. Eronnut mies on onnellinen mies.

Vierailija
153/153 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä monta flashbackiä tästä keskustelusta. Naisella on oikeus tunteeseen, loukkaantumiseen. Eli joko oma tai muun emäntä pilaa perheeltä, joskus isommalta porukalta hyvän tunnelma. Mitään järjellisiä syitä näihin ei ole. Miehillä ja lapsilla kyse olisi heikosta kyvystä hallita tunteita ja ala-arvoisista käytöstavoista. Kiitos, että kirjoitatte näitä tänne, niin muistaa entistä paremmin kuinka nykyään elämä on mahtavaa sinkkuna. Eronnut mies on onnellinen mies.

Kuvaile vähän sitä onnellista elämääsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan