Olen harkinnut luottokortin hakemista. Kertokaa miten sitä voi parhaiten hyödyntää?
Olen ollut 10 vuotta ja nyt puhtaat paperit. Olen kaivannut luottokorttia lähinnä turvalliseen nettimaksuun. Taustalla trauma kun menetin yli tuhat euroa. Muuten ei oikeastaan luottokortilla käyttöä. Käteistä on tarpeeksi jos pesukone hajoaa tms.
Kommentit (31)
Mulla luottotiedot palautumassa alkuvuodesta ja mietin myös luottokortin ottamista. En mihinkään shoppailuun vaan juuri turvalliseen maksamiseen ja hätävaraksi. Sitä hätävaraa olisi tarvittu monta kertaa vuosien aikana, mutta ei auttanut kuin kituuttaa.
Nettiostoksiin luottokortti hyvä, saat maksaa omassa tahdissa ja jos et saa maksamaasi tuotetta niin luottokorttiyhtiö korvaa. Myös hotellivaraukset ja lentoliput aina luottokortilla. Jos firma menee konkkaan niin saat aina rahasi luottokorttiyhtiöltä.
Suoraveloitukset, verkko-ostokset, hotellivaraukset yms. voit maksaa luottokortilla.
Tärkeintä on, että maksat aina laskun saapuessa koko summan pois, eikä pelkästään ehdotettua kuukausilyhennystä. Näin vältyt korkokuluilta.
Jos asia hitusenkaan mietityttää, älä hanki luottokorttia
Ottakaa Norwegian Bankin luottokortti. Ei mitään kuluja jos maksat kuukausittain kaiken pois, lisäksi saat cash back tai cash point toiveidesi mukaan.
Mulla on ollut luottokortti 20 vuotta, mutta en ole silti ikinä maksanut kaupassa kortilla. Pari kertaa olen maksanut lentoja luottokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut luottokortti 20 vuotta, mutta en ole silti ikinä maksanut kaupassa kortilla. Pari kertaa olen maksanut lentoja luottokortilla.
Maksatko todella kaikki ostokset aina käteisellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatko todella kaikki ostokset aina käteisellä?
Kyllä
Nettiostoksiin käytän ja hotellibuukkauksiin ym. Kannattaa maksaa ajoissa pois jos vain mahdollista niin ei tule ylimääräisiä kuluja. Teen itse niin että jos ostan vaikka tiskikoneen ja rahat on tilillä, ostan luottokortilla ja siirrän rahat tililtä näin saan ylimääräisen turvan verrattuna tilimaksuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos asia hitusenkaan
mietityttää, älä hanki luottokorttia
Häivy, hus!
Kysyn nyt tyhmiä, mutta jos ei käytä luottokorttia kuukausiin tai jopa vuosiin niin pysyykö se kortti silti? Mä tuossa aiemmin kirjoitin, että ottaisin luottokortin nettiostoksiin ja hätävaraksi kun saan tiedot puhtaaksi. Mietin kuitenkin, että jos en sitä käytä pitkään aikaan niin ei kai se sen takia sulkeudu?
Vierailija kirjoitti:
Kysyn nyt tyhmiä, mutta jos ei käytä luottokorttia kuukausiin tai jopa vuosiin niin pysyykö se kortti silti? Mä tuossa aiemmin kirjoitin, että ottaisin luottokortin nettiostoksiin ja hätävaraksi kun saan tiedot puhtaaksi. Mietin kuitenkin, että jos en sitä käytä pitkään aikaan niin ei kai se sen takia sulkeudu?
Ei sulkeudu. Parin vuoden välein kortti uusitaan mutta uusi kortti tulee ihan automaattisesti postissa, sitä ei tarvitse erikseen hakea.
Maksan kaiken luottokortilla ja kertyneen laskun kerran kuussa pois eli en käytä varsinaista luotto-ominaisuutta. Ruokaostoksia varten on toinen luottokortti molemmilla ja tämän lasku maksetaan kerran kuussa taloustililtä.
Se pesukonekin todennäköisesti kannattaa ostella luottokortilla. Sillä maksaessa saa vakuutuksen sille pesukoneelle. Kannattaa tutustua kortin ehtoihin, mutta useat tarjoavat tuon lisän.
Matkat yms kannattaa maksella luottokortilla siksi, että jos matkanjärjestäjä ajautuu konkurssiin, niin ei menetä rahojaan. Sama muuten muidenkin ostosten suhteen, kuten vaikka Anttilan tilauksista jotkut menettivät rahojaan, vaikka eivät saaneet tilaamiaan tuotteitaan.
Kannattaa maksella se luottokorttimaksu aina kerralla pois, ettei tule lisäkuluja.
Luottokortti eli kulutusluotto on turha jos on varaa ostaa ostoksensa rahalla. Jos on taustaakin luottotietojen menetyksestä ja huonosta raha-asioiden hoidosta. Kukaan raha-asiansa hoitava ei luottokorttia eli kulutusluottoa tarvitse.
Kannattaa myös tarkistaa todellinen vuosikorko.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti eli kulutusluotto on turha jos on varaa ostaa ostoksensa rahalla. Jos on taustaakin luottotietojen menetyksestä ja huonosta raha-asioiden hoidosta. Kukaan raha-asiansa hoitava ei luottokorttia eli kulutusluottoa tarvitse.
Luottokorttia voi käyttää myös maksuaikakorttina. Luottokortti on myös ehdoton matkustellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulkeudu. Parin vuoden välein kortti uusitaan mutta uusi kortti tulee ihan automaattisesti postissa, sitä ei tarvitse erikseen hakea.
Kiitos. :)
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa ottaa asioista paremmin selvää.
Ollut ilman luottotietoja siis
Ap