Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen harkinnut luottokortin hakemista. Kertokaa miten sitä voi parhaiten hyödyntää?

Vierailija
04.12.2022 |

Olen ollut 10 vuotta ja nyt puhtaat paperit. Olen kaivannut luottokorttia lähinnä turvalliseen nettimaksuun. Taustalla trauma kun menetin yli tuhat euroa. Muuten ei oikeastaan luottokortilla käyttöä. Käteistä on tarpeeksi jos pesukone hajoaa tms.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottorttien aika meni jo. Nyt maksetaan kännykällä.

Vierailija
22/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti eli kulutusluotto on turha jos on varaa ostaa ostoksensa rahalla. Jos on taustaakin luottotietojen menetyksestä ja huonosta raha-asioiden hoidosta. Kukaan raha-asiansa hoitava ei luottokorttia eli kulutusluottoa tarvitse.

Kannattaa myös tarkistaa todellinen vuosikorko.

Luottokorttia voi käyttää myös maksuaikakorttina. Luottokortti on myös ehdoton matkustellessa.

Juu, hotelleihin ei pääse ilman luottokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotolla eläminen on niin helkutin kallista, että ihmekös luottokortti-ihmisillä on velkaa. Luottokortin ikävä puoli on se, että se huonontaa maksukykyä, kun pitää ostosten lisäksi maksaa korkoa ja luottoyhtiön pyörittäminen voittoineen sekä luottokorttiasiakkaille maksettavat palautukset.

Ota Debit-kortti. Samalla lailla sillä voi maksaa, mutta pitkässä juoksussa säästät merkittäviä summia rahaa.

Minulla on ollut Visa Electron kortti kohta 25 vuotta. Sillä saa kaiken halvemmalla.

Vierailija
24/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti eli kulutusluotto on turha jos on varaa ostaa ostoksensa rahalla. Jos on taustaakin luottotietojen menetyksestä ja huonosta raha-asioiden hoidosta. Kukaan raha-asiansa hoitava ei luottokorttia eli kulutusluottoa tarvitse.

Siirryin kymmenisen vuotta sitten maksamaan kaiken luottokortilla. Luottoa en ole käyttänyt kertaakaan, eli korkoja olen maksanut 0. Korttiostoksista tulee sen verran bonuksia, että kortin käyttäminen on halvempaa kuin käteisellä ostaminen. Eikä tarvitse pohtia käteisen nostamista. Lompakossani on vuosikaudet ollut samat setelit varmuuden varalta, joskus olen nostanut pieniä seteleitä joilla olen sitten halutessani tipannut. Maksuaikaa en ole tarvinnut, mutta nostaa se silti omaa likviditeettiä.

Sanoisin että raha-asiansa hyvin hoitava ei juuri käteistä käytä. Eikä myöskään maksa koskaan kulutusluoton korkoa.

Vierailija
25/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottorttien aika meni jo. Nyt maksetaan kännykällä.

Paljonko saat bonuksia kännykällä maksaessasi?

Vierailija
26/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiostokset, lennot ja matkoilla luottokortti on itsellä tarpeellinen. Mulla on kaksi luottokorttia (toista en aktiivisesti käytä vaan on varakorttina matkustaessa), päivittäiskorttina Bank Norwegian jolla maksan kaikki ostokset ja maksan laskun pois kuukausittain (silloin ei korkoa, eli luottokorttina en varsinaisesti käytä). Nytkin on 300 euron edestä cashpoist pisteitä joilla saan alennusta lennoista. Viime kesänä matkustimme Italiaan ja lentojen hinnaksi tuli 300 euroa(4 henkeä), koska mulla oli 500 eurolla cashpoint pisteitä.

Vierailija
27/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettinyt välillä hankkia, itsellä Visa Debit käytössä. Hyvin on sekin toiminut. Kerran itseasiassa hankkinut luottokortin, sain kerran Gigantista 50€ alennusta, kun otti Nordean luottokortin samalla, mutta maksoin kuitenkin koko summan kerralla pois, niin ei tarvinnut korkoja maksella. :D Sen jälkeen kun kortti tuli postissa, niin asusteli vaan laatikossa. Nyt kun uus tuli vähä aikaa sitten, niin leikkasin sen palasiksi ja irtisanoin koko homman.

Vierailija
28/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vasta hetki sitten saanut puhtaat paperit luottotietojen suhteen, niin odota vielä hetki luottokortin kanssa. Ei tarvi niitä taas heti menettää...

Vierailija
29/31 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl visa electron myös toiminut aika hyvin tuolla hotelleissa... Se vaan, että itse kortti joskus lakkoilee kaupoissa ym norm. Paikoissa.

Mielestäni se lasketaan myös luottokortin veroiseksi "rahat takas" - tapauksissa eli noissa matkan peruuntumisissa ym.

Vähän riskillä oon nytkin maksanut halvat lennot sillä kun sain.

Tietääkö joku electronin tapauksesta varmuudella, onko sama turva kuin oikeassa luottokortissa

Vierailija
30/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokorttia voi käyttää myös maksuaikakorttina. Luottokortti on myös ehdoton matkustellessa.

Juu, hotelleihin ei pääse ilman luottokorttia.

Miten niin ei pääse? Kyllä mä olen päässyt niin Suomessa kuin Italiassa, Iso-Britanniassa, Virossa, Ruotsissa, Espanjassa ja Irlannissa. 

Vierailija
31/31 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vasta hetki sitten saanut puhtaat paperit luottotietojen suhteen, niin odota vielä hetki luottokortin kanssa. Ei tarvi niitä taas heti menettää...

Miksi joillakin on päähänpinttymänä, että kerran ulosotossa ollut joutuu sinne heti uudestaan? Aikuiset ihmiset eikä tuon vertaa järki pelaa ja kuvitellaan ties mitä toisista ihmisistä. Mä olen saanut velkani maksettua eikä ole mitään aikomusta joutua ulosottoon enää! Suoraan sanottuna veetuttaa sun kaltaiset ihmiset, jotka eivät tajua, että ihmiset voivat oppia virheistään eikä toista niitä! Ollaan potkimassa maanrakoon edelleen.