Täällä kun moni kertoo ettei ole enää rahaa terveelliseen ruokaan niin mitä jos
Laitetaan vinkkejä?
Mitä esimerkiksi ostaisit jos rahaa jää 100e kuukaudeksi tai 200?
Riippuu tietenkin onko lapsia. Mulla on 1.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee keskimäärin 120€ kuussa ruokaan, eli 4€/pv ja en syö kodin ulkopuolella. Teen ruuat itse. Useimpina päivinä pääasiallinen proteiinin lähde on muu kuin liha. Rasvattomia maitotuotteita käytän kyllä lähes päivittäin ja broilerfileetä syön silloin tällöin.
Ostan: rasvaton maito (ei laktoositon), maustamaton rahka, maustamaton heraproteiini isommissa erissä, punaiset linssit (keittoaika max 15 min), kikherneet, kikhernefusillit (kun alennuksessa), perunat , tumma makaroni, täysjyväpasta, broilerfileet tai paistileike, kananmunat, hedelmät hintaluokasta 1-2 €/kg, marjat 100g/pv (mustaherukat ja puolukat halvimpia), porkkanat, kaali, sokeri, kasvimargariini, öljy, tomaattimurska, maapähkinät (3.25€/kg) maapähkinävoi, kaurahiutaleet, ruisjauhot, hiivaleipäjauhot, seitan-jauhot (70% proteiinia), suodatinkahvi, mausteet, jäätelö (95c/litra). Muutakin, mutta ei nyt tule mieleen. Mielestäni syön erittäin terveellisesti ja monipuolisesti. Olen pienituloinen, mutta ruokaan kyllä rahat riittää.Ei tuo sinun ruoka kyllä mitään terveellistä ole kokonaisuudessa. Jotain yksittäisiä terveellistä sieltä löytyy, mutta kokonaisuus on todella huono terveyttä ajatellen.
Olen ravitsemuksen asiantuntija. Kerropa sinä, millä tavalla noiden ruoka-aineiden kombinaatio on epäterveellinen. Ja näitä "voi on terveellistä, hiilarit myrkkyä" -puoskareita en kuuntele.
Viestisi perusteella et mikään "asiantuntija" ole :)
Ei varmaan olekaan, mutta et ole kyllä sinäkään. MUTTA, miksi sinä et vastannut sulle esitettyyn kysymykseen? Kiinnostaisi nimittäin minuakin tietää, mikä tuossa nyt oli muka niin epäterveellistä.
Joskus saa kassleria halvalla, syksyllä oli kg-hinta 5,99. Ostin, pilkoin, laitoin pakkaseen. Upeaa lihaa, tarpeeksi rasvaa. Sitäkään ei tarvitse kummemmin laittaa. Itse paistan miedolla lämmöllä sellaisenaan. Ihanan makuista ja hyvä koostumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimeentulotukilaisena (vuosia ollu) epäilyttää nuo useimmat listat- vaikka mitä kallista ja varmasti ihan hyvää, mutta että riittäis kuukaudeksi kaikkea? Hyväosaisten mielikuva-"halpaa"
Mainitse nyt edes jotain esimerkkejä näistä vääristä mielikuvista.
ei nyt jaksais kauheesti alkaa vääntämään, moni vaan on semmonen että vaikuttaa epäuskottavalta että koko kuukausi syödään niinkuin ihminen. No, sanotaan ny vaikka rasvainen liha ja kotikalja. Halpaa nähnytkään kumpikaan.
Tuo kotikalja -ihminen nyt tuntui muutenkin vastaavan ihan väärään ketjuun kaikkine turhine jälkiruokineen.
Kotikaljahan on aivan älyttömän halpaa, kun sen tekee itse maltaista. Ei ole iso homma edes.
Tässä ei nyt ollut kyse pelkästä halvasta, vaan myös terveellisestä. Sitä paitsi kotikalja on täysi turhake arjessa.
Itse ymmärsin hänen viestistään, että kohtuus kaikessa, myös siinä terveellisyysvaatimuksessa. Joskus voi juomana olla vaikka sitä halpaa vaikkei ehkä maailman terveellisintä kotikaljaa ja jälkiruokana marjakiisseliä. Ei kai elämän ole pakko olla ihan koko ajan mahdollisimman ankeaa kuitenkaan, vaikka köyhää olisikin?
Terve syöminen ei ole ankeaa.
Ite oon nyt syönyt perunaa ja porkkanaa, sekä lidlistä saa kalapuikkoja 4e/kg. Vähän tylsää, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus on että ruuan päälle ostellaan hemmottelutuotteita kutan jäätelöä ja suklaata. Yleisin on tietysti alkoholi.
Miksi sä ostat? Kannattaa muuttaa tapojaan. Kiitos kun jaoit tämän av-laisille. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos kaalit, pavut, linssit, tofut jne lihakkeet ei sovi ja taloudessa kaksi miestä jotka tekevät fyysistä työtä eivätkä pärjää millään vihannespadalla?
No sitten syötte sitä, mikä sopii. Jos ne raavaat miehet pysyvät käynnissä vain lihalla ja rasvalla, ostakaa halvinta mahdollista lihaa ja rasvaa. Ei kai siinä muukaan sitten auta, jos kerran mikään muu ei sovi.
Liha ja rasva on sitä parasta ravintoa ihmiselle. Omituista, että se asia tässä nykyisen tiedon maailmassa kielletään. Olisko ruokateollisuudella osuutensa asiassa.
Jos kerran voitte hyvin ja olette onnellisia tuolla ruokavaliolla, niin sitten syötte sitä lihaa ja rasvaa. Ne, jotka jotain asioista tietävät, syövät sitten toisin. Ei ongelmaa.
Jos kasvisruokavinkit ei kelpaa, voitte avata oman ketjun halvoille rasva- ja liharuuilla.
Tämä aloitushan ei edes koskenut kasvisruokavinkkejä :D
Joten mitäpä, jos sinä poistuisit täältä niitä herneitäsi imppailemasta ja perustaisit sen oman ketjusi omine vinkkeineen?
Eri
Ai kasvisruoka ei ole ruokaa? Okei. Jos sitten sais niitä ruokavinkkejä?
Missä tuossa kommentissa muka noin sanottiin? Mitäpä jos opettelisit ensin lukemaan ja sitten vasta kirjoittelisit tänne.
Mitäpä jos antaisit niitä ruokavinkkejä etkä pelkästään länkyttäisi?
Huoh... johan minä olen täällä antanut.
Jotain kasvispaskaa tietysti. Oikeita ruokia, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee keskimäärin 120€ kuussa ruokaan, eli 4€/pv ja en syö kodin ulkopuolella. Teen ruuat itse. Useimpina päivinä pääasiallinen proteiinin lähde on muu kuin liha. Rasvattomia maitotuotteita käytän kyllä lähes päivittäin ja broilerfileetä syön silloin tällöin.
Ostan: rasvaton maito (ei laktoositon), maustamaton rahka, maustamaton heraproteiini isommissa erissä, punaiset linssit (keittoaika max 15 min), kikherneet, kikhernefusillit (kun alennuksessa), perunat , tumma makaroni, täysjyväpasta, broilerfileet tai paistileike, kananmunat, hedelmät hintaluokasta 1-2 €/kg, marjat 100g/pv (mustaherukat ja puolukat halvimpia), porkkanat, kaali, sokeri, kasvimargariini, öljy, tomaattimurska, maapähkinät (3.25€/kg) maapähkinävoi, kaurahiutaleet, ruisjauhot, hiivaleipäjauhot, seitan-jauhot (70% proteiinia), suodatinkahvi, mausteet, jäätelö (95c/litra). Muutakin, mutta ei nyt tule mieleen. Mielestäni syön erittäin terveellisesti ja monipuolisesti. Olen pienituloinen, mutta ruokaan kyllä rahat riittää.Ei tuo sinun ruoka kyllä mitään terveellistä ole kokonaisuudessa. Jotain yksittäisiä terveellistä sieltä löytyy, mutta kokonaisuus on todella huono terveyttä ajatellen.
Olen ravitsemuksen asiantuntija. Kerropa sinä, millä tavalla noiden ruoka-aineiden kombinaatio on epäterveellinen. Ja näitä "voi on terveellistä, hiilarit myrkkyä" -puoskareita en kuuntele.
Ei varmaan olekaan, mutta et ole kyllä sinäkään. MUTTA, miksi sinä et vastannut sulle esitettyyn kysymykseen? Kiinnostaisi nimittäin minuakin tietää, mikä tuossa nyt oli muka niin epäterveellistä.
Et ymmärtäis, vaikka sanoisin. Niin on sun ruokasi suorastaan sontaa.
Kunnon rasvassa paistettu munakas on ns. "kunnon" ruoka. Tää yksi tosin vaan provoaa, tylsää edes vastailla sellaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos kaalit, pavut, linssit, tofut jne lihakkeet ei sovi ja taloudessa kaksi miestä jotka tekevät fyysistä työtä eivätkä pärjää millään vihannespadalla?
No sitten syötte sitä, mikä sopii. Jos ne raavaat miehet pysyvät käynnissä vain lihalla ja rasvalla, ostakaa halvinta mahdollista lihaa ja rasvaa. Ei kai siinä muukaan sitten auta, jos kerran mikään muu ei sovi.
Liha ja rasva on sitä parasta ravintoa ihmiselle. Omituista, että se asia tässä nykyisen tiedon maailmassa kielletään. Olisko ruokateollisuudella osuutensa asiassa.
Jos kerran voitte hyvin ja olette onnellisia tuolla ruokavaliolla, niin sitten syötte sitä lihaa ja rasvaa. Ne, jotka jotain asioista tietävät, syövät sitten toisin. Ei ongelmaa.
Jos kasvisruokavinkit ei kelpaa, voitte avata oman ketjun halvoille rasva- ja liharuuilla.
Joten mitäpä, jos sinä poistuisit täältä niitä herneitäsi imppailemasta ja perustaisit sen oman ketjusi omine vinkkeineen?
Eri
Kasvikset on tietty ruokaa, mutta ne ovat vain lisukkeita eläinruualle. Niin kuin kuuluukin kun ihmisen ruuasta on kyse.
Mutta kun se eläinruoka on kallista. Sehän tässä nyt on se ongelma. Edelleen odotellaan niitä halpoja eläinruokavinkkejä. Ei pelkillä lisukkeilla elä, vaikka miten hyviä ja edullisia olisivat.
Millä perustelet eläinravinnon kalleuden?
Rasvainen liha on halpaa, siitä saa ravintoa ja se pitää kylläisenä pitkään. Niistä saa valmistettua vaikka mitä ruokaa.
Esimerkiksi mitä?
TÄällä on jo sanottu: halvin jauheliha. Mitä liharuokaa ET saa siitä? Paras liharuoka jauhelihasta on pihvit. Voi paistaa pelkkiä jauhelihapihvejä, siis ettei lihaa edes sotke muuhun. Tällä tavalla tein itse tänään 4 upeaa, rapeapintaista pihviä, 1 neljälle päivälle. Joku muu, jolla enemmän jaksua tai käy muuten vaan hitaammalla, jatkaa taikinaa munalla ja perunaraasteella tai jopa korppujauholla. Mutta siis paistettu pihvi on ihan parasta, ei tarvita sen vaikeammin laitettua ruokaa, että sinulla on jo maistuva liharuoka. Kylkeen makaroonia tai perunaa ja jotain kasvia, esim. se porkkana. Sen voi syödä alta pois jo ennen tätä varsinaista ateriaa, vähän kuin lääkkeenä ennen ruokaa.
Ei kai yhdestä pihvistä maha täyty. Aina ei jaksa syödä makaronia ja perunaa, ja kasviksia ei voi syödä. Mitä siis sen pihvin kanssa? Siis sen eläinruuan pitää kuitenkin olla pääosassa, muu on vain lisuketta. Jos syö pelkkää pihviä, niin ei riitä kuin päiväksi 400 g paketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Missä tuossa kommentissa muka noin sanottiin? Mitäpä jos opettelisit ensin lukemaan ja sitten vasta kirjoittelisit tänne.
Mitäpä jos antaisit niitä ruokavinkkejä etkä pelkästään länkyttäisi?
Huoh... johan minä olen täällä antanut.
Jotain kasvispaskaa tietysti. Oikeita ruokia, kiitos.
En vastaa tollasiin typeryyksiin ja tuossa viestiketjussa nyt oli jo muutenkin jo ihan eri juttu meneillään. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärtäis, vaikka sanoisin. Niin on sun ruokasi suorastaan sontaa.
Et siis tiedä mistään. Kunhan vain trollaamalla teet itsestäsi typerän. Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus saa kassleria halvalla, syksyllä oli kg-hinta 5,99. Ostin, pilkoin, laitoin pakkaseen. Upeaa lihaa, tarpeeksi rasvaa. Sitäkään ei tarvitse kummemmin laittaa. Itse paistan miedolla lämmöllä sellaisenaan. Ihanan makuista ja hyvä koostumus.
Mä olen mieluummin kokonaan ilman lihaa kuin yritän taistella noiden jänne-, kalvo- ja ihramöykeröiden kanssa. Jos ei rahat riitä porsaan fileeseen tai naudan paistilihaan, olen mieluummin kasvisruualla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Kasvikset on tietty ruokaa, mutta ne ovat vain lisukkeita eläinruualle. Niin kuin kuuluukin kun ihmisen ruuasta on kyse.
Mutta kun se eläinruoka on kallista. Sehän tässä nyt on se ongelma. Edelleen odotellaan niitä halpoja eläinruokavinkkejä. Ei pelkillä lisukkeilla elä, vaikka miten hyviä ja edullisia olisivat.
Millä perustelet eläinravinnon kalleuden?
Rasvainen liha on halpaa, siitä saa ravintoa ja se pitää kylläisenä pitkään. Niistä saa valmistettua vaikka mitä ruokaa.
Esimerkiksi mitä?
TÄällä on jo sanottu: halvin jauheliha. Mitä liharuokaa ET saa siitä? Paras liharuoka jauhelihasta on pihvit. Voi paistaa pelkkiä jauhelihapihvejä, siis ettei lihaa edes sotke muuhun. Tällä tavalla tein itse tänään 4 upeaa, rapeapintaista pihviä, 1 neljälle päivälle. Joku muu, jolla enemmän jaksua tai käy muuten vaan hitaammalla, jatkaa taikinaa munalla ja perunaraasteella tai jopa korppujauholla. Mutta siis paistettu pihvi on ihan parasta, ei tarvita sen vaikeammin laitettua ruokaa, että sinulla on jo maistuva liharuoka. Kylkeen makaroonia tai perunaa ja jotain kasvia, esim. se porkkana. Sen voi syödä alta pois jo ennen tätä varsinaista ateriaa, vähän kuin lääkkeenä ennen ruokaa.
Ei kai yhdestä pihvistä maha täyty. Aina ei jaksa syödä makaronia ja perunaa, ja kasviksia ei voi syödä. Mitä siis sen pihvin kanssa? Siis sen eläinruuan pitää kuitenkin olla pääosassa, muu on vain lisuketta. Jos syö pelkkää pihviä, niin ei riitä kuin päiväksi 400 g paketista.
Olet lapsellinen vastaanjänkkääjä, joka pelaa tätä vastajänkkäyspeliä. Lue oikein ankarasti läpi kaikki omat jänkkäysviestisi. Ei tarvitse ainakaan ihmetellä, miksi kukaan ei enää vastaa sinulle.
Mieti itse, miten saat 100 g lihaa riittämään kokonaiseksi ateriaksi. Netti on käytössäsi. Osaat kai lukea? Viestisi eivät tosiaankaan anna 100-%:sta vastausta tähän.
Nauratti kerran kun olin puolitutun kanssa lastemme leikkitreffeillä. Lapset leikki aikansa, tuli lounasaika. Ehdotin lähellä olevaa edullista lounaspaikkaa. Hän ei voinut lähteä kun oli niin kallista. Kävin lapsen kanssa syömässä, meiltä maksoi yhteensä 9.70€. Lounaan jälkeen jatkoimme vielä tän saman kaverin +lapsen kanssa leikkejä.
Ehdotin nyt läheisessä karkkikaupassa käyntiä, tähän puolituttu suostui. Hän mätti karkkia pussiin yhteensä 13€ edestä. Meillä maksoi 70 senttiä. Ei varmaan yllätä että puolituttu on tosi lihava ja lapsensa hyvää vauhtia kasvamassa yhtä isoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon rasvassa paistettu munakas on ns. "kunnon" ruoka. Tää yksi tosin vaan provoaa, tylsää edes vastailla sellaiselle.
Kasviksia, maitotuotteita ja kananmunia ehdoteltiin heti ekalla sivulla, mutta kuulemma ei ole kasvisruokaketju tämä joten eivät ehdotukset kelvanneet. En sit tiedä, mistä asti munat ja maito ovat olleet kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusmallinen suomalainen ruoka on terveellistä ja suht' edullista. Kaikille se tietenkään ei sovi, mutta isolle osalle ihmisistä kyllä. Ruisleipää, kotimaisia kasviksia (vihanneksia, marjoja, hedelmiä), kalaa, jonkin verran lihaa ja kanaa, kananmunia ja kohtuudella maitotaloustuoteita.
Lautasmalli on ihan toimiva annoksen rakentamisessa. Lautaselle puolet kasviksia, lopputilaan puolet hiilihydraattilisäkettä (peruna, riisi, pasta, ohra, kvinoa tms) ja siihen jäljellejäävään neljännekseen sitten se kastike, liha/kala/kana/papupata. Tavallista ruisleipää pala tai kaksi, vähän rasvaa päälle. Ruokajuomana maito tai vesi tai marjamehu, kotikaljakin käy. Jälkiruuaksi marjakiisseliä, marjarahkaa, joskus jotain makeaa piirakkaa tms.
Ennenkaikkea fokus on kohtuudessa. Ruokaa ei saa syödä ylettömästi, eikä mitään liioitellen - myöskään terveellisyyttä ei saa liioitella. Keskimääräinen ihminen kaipaa elämään myös hemmottelua, herkuttelua: graavikalaa, jäätelöä, salsa tartufataa, suklaakonvehteja...
Perunat ovat halpoja, ja ihan riittävän terveellisiä. Riisi on edullista, muttei kovin terveellistä (kaikki ne raskasmetallijämät ovat ikäviä), pastan hinta on noussut ihan älyttömästi halvasta hämmentävään.
Vihanneksissakin on todella kalliita, ja todella halpoja.
Yhteistä näille edullisille ruuille on se, että niiden eteen pitää nähsä vähän vaivaa. Ei riitä, että kumoaa ranskalaiset pakastepussista pellille ja uuniin...
Kotikaljaa? Terveellistä?
Ja jälkiruuaksi... "silmien pyörittelyä"
Varo, ettet nyrjäytä silmiäsi aivojesi lisäksi.
Vaikka sinua kuinka järkyttää ajatus siitä, että myös kotikalja on edullista ja ihan juomakelpoista nestettä (on se taatusti terveellisempää kuin energiajuomat), niin silti se niin on. Kotikaljassa on noin 30kcal/100g, mikä tekee siitä hyvin matalaenergisen.
Ehkä sinun ortorektikon maailmassa jälkiruuat ovat s^^tanasta seuraavia, mutta oikeassa elämässä oikeille ihmisille pieni annos jotain makeaa ruuan päälle saa mielen hyväksi. Sillä pienellä marjatortun palasella jaksaa kummasti tehdä taas saunapuita ja istuttaa perunaa. Iltapäiväkahvilla sitten voi ottaa sokerikorpun.
Ajatella -SOKERIKORPUN.
Vain yhden.
Et sitten todellakaan osannut lukea tekstiäni lainkaan, kun bongasit sieltä kaksi kaikkein merkityksettömintä asiaa ja missasit sen kohtuullisuuden.
Mielestäni tekstini oli ihan selkeääkin vielä, ottaen huomioon, että nukahdin sitä kirjoittaessani :-D
Kysymyksen asettelu on vähän huono. 200 euroa on ihan normaali ruokabudjetti, 100 eurolla ei kyllä syö ainakaan kovin monipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusmallinen suomalainen ruoka on terveellistä ja suht' edullista. Kaikille se tietenkään ei sovi, mutta isolle osalle ihmisistä kyllä. Ruisleipää, kotimaisia kasviksia (vihanneksia, marjoja, hedelmiä), kalaa, jonkin verran lihaa ja kanaa, kananmunia ja kohtuudella maitotaloustuoteita.
Lautasmalli on ihan toimiva annoksen rakentamisessa. Lautaselle puolet kasviksia, lopputilaan puolet hiilihydraattilisäkettä (peruna, riisi, pasta, ohra, kvinoa tms) ja siihen jäljellejäävään neljännekseen sitten se kastike, liha/kala/kana/papupata. Tavallista ruisleipää pala tai kaksi, vähän rasvaa päälle. Ruokajuomana maito tai vesi tai marjamehu, kotikaljakin käy. Jälkiruuaksi marjakiisseliä, marjarahkaa, joskus jotain makeaa piirakkaa tms.
Ennenkaikkea fokus on kohtuudessa. Ruokaa ei saa syödä ylettömästi, eikä mitään liioitellen - myöskään terveellisyyttä ei saa liioitella. Keskimääräinen ihminen kaipaa elämään myös hemmottelua, herkuttelua: graavikalaa, jäätelöä, salsa tartufataa, suklaakonvehteja...
Perunat ovat halpoja, ja ihan riittävän terveellisiä. Riisi on edullista, muttei kovin terveellistä (kaikki ne raskasmetallijämät ovat ikäviä), pastan hinta on noussut ihan älyttömästi halvasta hämmentävään.
Yhteistä näille edullisille ruuille on se, että niiden eteen pitää nähsä vähän vaivaa. Ei riitä, että kumoaa ranskalaiset pakastepussista pellille ja uuniin...
Vaikka sinua kuinka järkyttää ajatus siitä, että myös kotikalja on edullista ja ihan juomakelpoista nestettä (on se taatusti terveellisempää kuin energiajuomat), niin silti se niin on. Kotikaljassa on noin 30kcal/100g, mikä tekee siitä hyvin matalaenergisen.
Ehkä sinun ortorektikon maailmassa jälkiruuat ovat s^^tanasta seuraavia, mutta oikeassa elämässä oikeille ihmisille pieni annos jotain makeaa ruuan päälle saa mielen hyväksi. Sillä pienellä marjatortun palasella jaksaa kummasti tehdä taas saunapuita ja istuttaa perunaa. Iltapäiväkahvilla sitten voi ottaa sokerikorpun.
Ajatella -SOKERIKORPUN.
Vain yhden.
Et sitten todellakaan osannut lukea tekstiäni lainkaan, kun bongasit sieltä kaksi kaikkein merkityksettömintä asiaa ja missasit sen kohtuullisuuden.
Mielestäni tekstini oli ihan selkeääkin vielä, ottaen huomioon, että nukahdin sitä kirjoittaessani :-D
Tekeekö se jostain tuotteesta terveellistä, että vertaa sitä siihen kaikkein epäterveellisempään vaihtoehtoon? Ei minusta. Ja pelkkien kaloreiden vertailu ei myöskään ole mikään tae terveellisyydestä.
Loppua en viitsinyt edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella -SOKERIKORPUN.
Vain yhden.
Sä olet raskas vänkääjä. Nuo sinun kotikaljat ja sokerikorput ei tee ruuasta yhtään edullisempaa tai terveellisempää. Ne olivat ketjun aihe.
Jokainen varmasti osaa hemmotella itseään. Sun taas ei tarvii kertoa, että se pitää tehdä just marjakiisselillä.
Oi että kun pystyis syömään maitotuotteita! Maitoproteiiniallergia rajoittaa aivan älyttömästi, ja korvikkeet ovat sekä kalliita että pahoja.