Vielä on olemassa hyviä ihmisiä. Kaupassa hetki sitten rahani eivät riittäneet. Takana tuleva maksoi erotuksen.
Vajaat 11e. En tajua kuinka laskin rahani niin väärin. Ostin vaippoja,pilttejä,maitoa ym.tarpeellista että riittäisi keskiviikkoon. Rahat tulevat silloin. No,ostokseni siis tekivät 53,40e ja pussissa olikin vain vajaat 42e. Mietin mittä jättää pois niin takanani ollut pariskunta sanoi että voi maksaa loput. Nolona sitten lupailin maksaa takaisin viikolla. Eivät halunneet rahojaan takaisin. Enkä tainnut edes osata kiittää. Nolona häivyin paikalta.
Mutta kiitos. Tuskin kuitenkaan lukevat tätä juttua.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun jaoit tämän tänne.
Kysyttiinkö tuola pariskunnalta suostumusta tarinan jakoon? Eipä taidettu
Miksi olisi pitänyt? Tuskin tuosta kukaan heitä tunnistaa.
Eikös tämä suostumuksen kysyminen ole nykyisenkin intersektionaalisen feministihallituksen ykkösprioriteetti?
Vierailija kirjoitti:
Voisin itsekin maksaa vaippoja ja pilttejä. Kaljaa ja tupakkaa en maksaisi. Annetaan hyvän kiertää. Kyllä se joskus sattuu omallekin kohdalle.
Miksi? Valtaosa maailman muoviroskasta on kertakäyttövaippoja.
Oli tosiaan nolo tilanne. Kuten sanoin olisin maksanut keskiviikkona takaisin. En polta enkä juo kuin ehkä kahdesti vuodessa. Se että olen varaton on omaa syytäni. Mutta en tahallani ostanut enempää kuin olisi ollut varaa. Laskin oikeasti väärin. Ja kiitos vielä pariskunnalle. Toivottavasti kuulevat jostain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun jaoit tämän tänne.
Kysyttiinkö tuola pariskunnalta suostumusta tarinan jakoon? Eipä taidettu
Miksi olisi pitänyt? Tuskin tuosta kukaan heitä tunnistaa.
Eikös tämä suostumuksen kysyminen ole nykyisenkin intersektionaalisen feministihallituksen ykkösprioriteetti?
Yrität siis rinnastaa nimettömän positiivisen tarinan kertomisen raiskaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Myyjät ihan olettaa välillä, että takana tulija maksaa loput. Oli joskus edellä joku nuori poika, jolla ei rahat ihan riittänyt karkkiin. Myyjä oli mulle iha, et sä varmaan maksat loput. Oli kyl vähän outo tilanne, mut maksoin. Vaik olishan sen karkin voinut kauppaankin jättää. Mietin, et eiköhän se lapsi sitä tajunnut.
olisin vastanutt kassalle, että: eikun maksa sä vaan
Vierailija kirjoitti:
Lasketko useinkin "väärin"?
yh:n elämämkoulussa on extralyhyt matikka
Siis....mikä tämä törkyviestien pahan olon oksennustulva oikein on...? (O.O)
Hymyillen luin pääosin kunnes nuo törkyviestit alkoi.
Ilmeisesti pelkkiä trolleja? (Pliis onhan?)
Että on pakko tulla pilaaamaan mikään hyvä ja positiivinen tällä sivustolla?
Itselläni ei ole lapsia mutta voin vain kuvitella että hyvinkin saattaa laskea ostosten summan väärin jos on väsynyt tai miettii liikaa eri asioita yhtä aikaa.
Itse en tiedä ap:n rahatilannetta tai toimeentulon lähdettä vielä tuon postauksen perusteella, eikä sillä ole mitään merkitystä.
Itse maksoin tuossa syk
?.+lupuolella reilut 5-7€ pikkupoikien ostoksista, oli normi arkiruoka-tarvikkeita sekä karkkipussi irtokarkkeja, ilmeisimmin karkit oli ylimääräiset. En silloin osannut kylläkään ajatella että lapset tahallaan tekis tuollaista.
Tosin, pojat ei edes kiittäneet vaan kassatyöntekijälle huikkasivat heipat.
Minulle ei niin väliä muuten, mutta silloin oli rahat vähissä ja se pieni kiitos olisi ollut ihan kiva. Todella toivon että aidosti olis ollut tarve, esim. vähävarainen perhe tms.
Maitoa, pilttejä ja kertakäyttövaippoja, ei ihmekään että talous on perseellään, jos käyttää rahansa moisiin turhakkeisiin. Soseet tekee itse paljon halvemmalla ja kestovaipat säästää rahaa, maito nyt on ihmiselle täysin tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaipat kassahihnalla tekevät vaikutuksen ihmisiin. Ehkä tuokin pari, joka maksoi puuttuvan summan, on elänyt lapsiperheen arkea.
Minä taas päivät pitkät naaputin mukuloiden ramppaamista kuuntelevana en ehkä näkisi vaippakasoja ihan samalla silmällä.
No sielläkkö teidän naapurissa Putin asuukin?
Sulla ei nyt ainakaan mitään lapsia ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani ihmettelen, miksi niin usein rahat ei riitäkään ja sitten pälyillään muita siihen tyyliin, että hei, tästä puuttuu 3 euroa, kai sä voit maksaa. Ja jos takana oleva ei maksa, niin sekä asiakas että kassa suhtautuvat kuin seuraava asiakas olisi jotenkin syyllinen tilanteeseen. Että hei, sorry jos joudut odottamaan, mutta jos maksaisit, niin jono liikkuisi.
Eli kenellekään en aio tuoda joulumieltä maksamalla ostoksensa, koska tuota vanhaa kassakikkaa käytetään aivan liian usein.
Missä oikein asut...?
Itse en ole ikinä, koskaan, nähnyt mitään edes vähänkään tuon kaltaista.
Joo, on olemassa myös röyhkeitä ihmisiä ja on olemassa myös tyyppejä jotka koittaa hyötyä muista.
Mutta sitten on olemasa myös mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossun lapulla ostamisesta nyt puhuttiin,kai? Niillä ei saa ostaa esim. olutta,röökiä kahvia. Mutta voi maksaa omalla rahalla lisää,jos on rahaa. Ei duunin lapuista.
Sama asia, ostoslistan mukaan. Ei siinä rahaa käsitellä. Duuni oli vissiin esimerkki sossun toiminnasta!
Maksoin kerran pikkupoikien herkkuostoksista puuttuvan 1,50 euroa. Kaivelivat taskujaan kassalla ja ynnäilivät uudelleen ostoksiaan. Kiittivät kyllä ja kassa myös.
Itse teen tuota aivan yhtenään ja jos ei jonosta löydy maksajaa niin jostain taskun perältä "löydän" puuttuvat rahat tai siiten jätän ne ylimääräiset pois. Helponpi on vaan suoraan kysyä ystävällisesti joltain ykinäisen näköiseltä mieheltä että maksaisikö hän ostokseni ja sitten poistua nopeasti paikalta. Jos se lähtee seuraamaan minua kohtaa auton luona mieheni.
#miesvihanäkyväksi