Te jotka tiedätte että asuntoihinne näkyy sisään pimeällä
Ettekä pidä verhoja tms edessä.
Miten voisin oppia tuon saman mentaliteetin? Nimittäin olen tosi ahdistunut siitä ajatuksesta, että kuka tahansa voi halutessaan katsoa minua.
Onko teillä aina siistiä, nätit vaatteet päällä, istutte suorassa, ette katso mitään tyhmiä roskasarjoja? Vai miten?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa suuren summan siitä, että voisin olla kotonani ja puuhailla pihalla ilman, että aivan koko ajan tuntuu siltä, että joku tuijottaa. Se ahdistaa ihan hirveästi. Olen jopa miettinyt, että täyttääkö tämä fobian kriteerit. Ap
Kyllä täyttää. Sinun elämäsi ei ihan oikeasti ole muille ihmisille niin keskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja teille on ok että viimeisimmällä tekniikalla varustettu äänetön droonini kuvaa teitä myös vessan ikkunasta ja makuuhuoneessa?
Tuo on salakatselua ja täyttää rikoksen tunnusmerkit.
Vierailija kirjoitti:
Ja teille on ok että viimeisimmällä tekniikalla varustettu äänetön droonini kuvaa teitä myös vessan ikkunasta ja makuuhuoneessa?
Sanosin, että melkoinen temppu, kun ei vessassa ole ikkunaa.
En halua, että naapuritaloista nähdään se sotku, jonka keskellä elän. Verhot menee kiinni pimeäksi ajaksi.
Edellisessä asunnossa en aidosti ymmärtänyt, että sisään näkyy. Kerran sitten kaveri jäi asuntoon, kun kävin pihalla moikkaamassa toista, ja näin ensi kertaa miten hyvin sisälle näkyy vaikkei edes patsastelisi suoraan ikkunan edessä... Loppui alasti hengailu ja hankin paksut verhot. Hävettää.
Toinen hirvittävä ymmärryksen hetki oli, kun deitti esitteli kameraansa ja näytti, kuinka kauas sillä voi zoomailla. Erittäin pitkän matkan päästä näki sisään ihmisten ikkunoista ja erotti, mitä on ruokapöydässä. Olen aina ajatellut, että talot joiden ikkunoista periaatteessa on näkymä omiini, ovat periaatteessa niin kaukana ettei niistä näe mitään, mutta en ole ottanut lisälaitteita huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa suuren summan siitä, että voisin olla kotonani ja puuhailla pihalla ilman, että aivan koko ajan tuntuu siltä, että joku tuijottaa. Se ahdistaa ihan hirveästi. Olen jopa miettinyt, että täyttääkö tämä fobian kriteerit. Ap
Kyllä täyttää. Sinun elämäsi ei ihan oikeasti ole muille ihmisille niin keskeistä.
Pelkoni on sinänsä epärealistinen, että tiedostan itsekin ettei minua kukaan jaksa tuijotella. En tee yhtään mitään kiinnostavaa. Tunne ja järki ovat ristiriidassa.
Yritän opiskella teiltä uutta näkökulmaa, josta voisin saada itselleni kättä pidempää tässä opettelussa. Ajattelin ihan ensin siivota tämän kodin ja sitten vetää kalvot pois ikkunasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmat on tarkoitettu katsottaviksi, ei semmoista kannata hävetä!
Entä takapuolesta revenneet kotihousut ja tiskivuori keittiössä?
Takapuolesta revenneitä housuja ei sentään ole, mutta mitä väliä sillä on, jos joku näkee tiskit keittiössä? Joskus saattaa tulla jopa yllätysvieras ja näkee ne tiskit.
Minulla on kokoelma huonekasveja, joiden takia täytyy päivisin olla verhot auki ja asun siis kaupungin keskustassa kerrostalossa. Rakastan kasvejani, mutta toisaalta ottaa päähän, että niiden takia olen enemmän näkösällä kuin oikeastaan haluaisin olla. Asia ei ole kuitenkaan elämää suurempi ongelma minulle.
Omassa taloyhtiössä naapurikyylä valittaa, kun ihmiset pitävät sälekaihtimia kiinni pimeällä, eikä hän pääse katselemaan ihmisten koteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkoni on sinänsä epärealistinen, että tiedostan itsekin ettei minua kukaan jaksa tuijotella. En tee yhtään mitään kiinnostavaa. Tunne ja järki ovat ristiriidassa.
Yritän opiskella teiltä uutta näkökulmaa, josta voisin saada itselleni kättä pidempää tässä opettelussa. Ajattelin ihan ensin siivota tämän kodin ja sitten vetää kalvot pois ikkunasta. Ap
Kalvot?
Tuskin ketään elämäni kiinnostaa ja jos joku ei ole ennen nähnyt naista yöpaita päällä niin siinähän katselee ja vaikka kulkisin alasti niin kotonani kuljen, ei kuulu muille.
Älä ota itseäsi ja elämää niin tosissaan. Opettele nauramaan itsellesi ja muille. Jos joku näkee sut tekemässä rumana jotain hölmöä, niin voithan nauraa räkäisesti päälle ja tehdä uudestaan.
Ei sillä oo mitään väliä. 200 vuoden päästä kukaan ei muista eikä tiennyt sua edes ikinä olleen olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalvot?
Sellaiset sumentavat näköestekalvot. Vähän kuin samea kontaktimuovi.
Huisii kirjoitti:
Älä ota itseäsi ja elämää niin tosissaan. Opettele nauramaan itsellesi ja muille. Jos joku näkee sut tekemässä rumana jotain hölmöä, niin voithan nauraa räkäisesti päälle ja tehdä uudestaan.
Ei sillä oo mitään väliä. 200 vuoden päästä kukaan ei muista eikä tiennyt sua edes ikinä olleen olemassa.
Tämä on niin totta. Saisinpa tämän jotenkin omaksuttua itsekin. Ap
Minusta ihan normaalia laittaa verhot kiinni pimeällä. Itsekin laitan, vaikka toisella puolella taloa ei ole kuin metsää. Mutta en stressaa kyllä siitäkään, jos joku minut näkisi ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan normaalia laittaa verhot kiinni pimeällä. Itsekin laitan, vaikka toisella puolella taloa ei ole kuin metsää. Mutta en stressaa kyllä siitäkään, jos joku minut näkisi ikkunasta.
Mä taas en tykkää peitetyistä ikkunoista. Ei ole koskaan ollut tapana laittaa verhoja kiinni vain siksi, että tulee pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa ei ole ikkunaa. Makuuhuonehommissa verhot on kiinni.
Vaikka olen aina asunut kerrostaloissa asun nyt ensimmäistä kertaa paikassa, jossa on suora näköyhteys toiseen asuintaloon. Minusta on ihanaa että osa ihmisistä pitää aina verhoja auki. Ikkunat on lattiasta kattoon, joten siitä tulee jotenkin elokuvamainen ja eksoottinen tunnelma kun näkee ihmishahmojen liikkuvan. Säälin niitä jotka pitävät aina verhoja kiinni. Miten voi asua verhot kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihanaa pitää verhot auki iltaisinkin, pimeä kaupunki himmeinä pilkottavine katuvaloineen on niin kaunis. Mutta en jaksa tälläytyä sitä varten.
Ok. Ei kosketa mua, joten en vaivaa päätäni asialla.