Luen kateellisena ihmisten parisuhdepäivityksiä
Olen ollut kohta 8v sinkku, erosta asti. Mitään muuta en keltään kadehdi kuin hyvää ja vakaata parisuhdetta.
En kadehdi nuorta rakkautta. Kadehdin niitä päivityksiä, joissa juhlistetaan 10, 20, 30, 40v jatkunutta elämänkumppanuutta ja yhteistä matkaa vaikkapa nuotiolla ruokaillen.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Lähes 10v itselläkin takana.
"Sun pitää hommata itelles mies" tuumavat tutut. Joo millähän avuilla kun pannarit ja tinderit koluttu läpi ja jälkimmäisessä mätsejä kolme. Tätä en ole edes kellekään kehdannut livenä tunnustaa. Muilla kun kumppaniehdokkaita tulee "ovista ja ikkunoista" 😬
Mä en lähde tinderiä edes kokeilemaan. Jossain Suomi24 joskus kokeilin vuosia sitten ilmoitusta, mutten kehtaa kuvaa laittaa yleiseen jakoon. Jos sen sitten jollekin pyynnöstä lähetin, viestittely jäi siihen.
Mä aloin hurjaksi kun jotkut tutut löytäneet sieltä jotain pidempiaikaista. Mutta huonolta näyttää meikäläisen osalta. No lähden hiihtämään. Ehkä kaadun ja elämäni mies pelastaa mut. Not.
Mä toivon, että se elämän mies tulisi sitten vaan arjessa vastaan. Partiossa, teatterin lämpiössä, metsäretkellä laavulla, kirjaston hyllyjen välissä.
millaisia alotteita teet teatterissa, laavulla, kirjastossa (kirjastossa ei saa puhua)
Meidän kirjastossa saa lapset ajaa potkuautoilla ja niistä lähtee sen verran meteliä, että tuskin häiritsee keskustelu enää ketään.
Mutta totta, enpä minä niissä aloitteita tee. Suomalaiseen kulttuuriin ei vaan kuulu esim teatterin väliajalla vain istua jonkun kanssa samaan pöytään ja aloittaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua.
Muistetaan kuitenkin, että ei me tiedetä mikä on totuus päivityksen takana. Elämä yhdessä voi oikeasti olla kaikkea muuta kun ihanaa.
Mun suurin epäonnistuminen on avioero. Vaikka sen myötä pääsin eroon huonosta liitosta. Meni siinä samalla rikki lasten elämän perusturva.
Aion olla yksin lopun elämääni. En halua uutta puolisoa. En jaksa tutustumista, enkä ota riskiä uidesta kusipäästä.
Kusipään kanssa piti lapsia hankkia kuitenkin.
Kysytäänpä niiltä lapsilta, mitä kodin seinien sisällä tapahtui. Saattaa olla, että kusipäitä olikin kaksin kappalein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinä epäonnistuit parisuhteessa. ei kaikki voi voittaa. sinun pitää vaan hyväksyä olevasi parisuhteeseen kelpaamaton ja jatkaa elämääsi yksin
Hah hah mikä halpa lynkkausyritys :D just tein eilen iltalenkin yhden 30-vuotisen avioliiton osapuolen kanssa. Koko aika on ollut hänelle yhtä widduilua erinäisistä asioista ja viimeiset 10 v siinä on ollut kolmas osapuoli, jonka kanssa eletään osa viikosta. Siinäpä sitä kadehtimista.
Sepä kurja kuulla. Uskon, että parempaankin on mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinä epäonnistuit parisuhteessa. ei kaikki voi voittaa. sinun pitää vaan hyväksyä olevasi parisuhteeseen kelpaamaton ja jatkaa elämääsi yksin
En osaa olla myöskään noin pessimisti. Onhan minulla hyviä ystävyyssuhteita, miksi ei parisuhdekin siis voisi vielä toimia jonkun kanssa. Uskon myös mahdollisuuteen kasvaa ja kehittyä suhteessa, puolin ja toisin.
Hän kertoi omasta elämästään rehellisesti - ei sinun. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua.
Muistetaan kuitenkin, että ei me tiedetä mikä on totuus päivityksen takana. Elämä yhdessä voi oikeasti olla kaikkea muuta kun ihanaa.
Mun suurin epäonnistuminen on avioero. Vaikka sen myötä pääsin eroon huonosta liitosta. Meni siinä samalla rikki lasten elämän perusturva.
Aion olla yksin lopun elämääni. En halua uutta puolisoa. En jaksa tutustumista, enkä ota riskiä uidesta kusipäästä.
Kysytäänpä niiltä lapsilta, mitä kodin seinien sisällä tapahtui. Saattaa olla, että kusipäitä olikin kaksin kappalein.
Kyllä, oiva neuvo ottaa lapset mukaan aikuisten välien selvittelyyn ja syyllisten etsimiseen.
Samalla olen toki samaa mieltä, että parisuhteessa on kaksi osapuolta. Yhdessä se rakennetaan. No, toinen yksinkin sen onnistuu halutessaan sössimään.
Sä kuulostat kyllä aika katkeralta ja ajatukset yhteen rataan jumittuneilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua.
Toinen kusipää jäi huolehtimaan siitä, että lapsilla on turvallinen arki, ruokaa, harrastuksia, villasukat ja luistimet mukana koulussa. Toinen kusipää lähti elämään vastuista vapaata elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se yhdessä vietetyn ajan pituus merkitse vaan suhteen laatu. Minulla on ollut säkä ja olen saanut olla jo yli 20 vuotta ihanassa parisuhteessa, mutta sinä voit nyt löytää unelmien parisuhteen ja viettää loppuelämäsi ihanaa elämää. Hyviä miehiä on vapaana! Esimerkiksi minun veljeni jäi yksin, kun hänen vaimonsa ihastui työkaveriin. Veli ei ota ex-vaimoa takaisin, vaikka tämä on pyytänyt usein. Siinäkin olisi maailman kiltein ja mukavin mies vapaana, mutta hän on niin peloissaan naisten suhteen, kun kävi miten kävi. Hän keskittyy nyt jo aikuistuviin lapsiin. Löytäkää toisenne yksinäiset ja mukavat ihmiset! Rakkaus on parasta.
Ongelma onkin se, että mistä löytää? Töissäni en kihtaa uusia ihmisiä. Lapsen harrastuksissa olen aktiivinen, mutta siellä muut aikuiset ovat toisten lasten parisuhteissa eläviä vanhempia.
luulin, että olet sinkku, mutta oletkin yh! yök. käytetty nainen toisen miehen lapsilla. ei parisuhdemateriaalia. uusi mies on aina kakkosena lapsen jälkeen ja ap ei kyennyt parisuhteeseen edes lapsensa isän kanssa. ei se kyllä viihdy pitkään uudenkaan miehen kanssa. uusi mies on kuitenkin alempana asteikolla kuin se mies, jonka kanssa jopa lisäännyttiin ja uusi mies on selvästi alempana asteikolla kuin ap:n lapset, joten se uusi mies on vain väliaikaisena elättäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä poistuin pitkäksi aikaa fb ja ig, koska tunsin kateutta muoden ihmisten päivityksistä. Tekivät minulle huonon olon, koska oma elämä paskaa, missä ei ikinä tapahdu mukavia asioita.
Nykyään saatan harvakseltaan kävästä katsomassa.
Mutta huomaan että voin paremmin ilman fb ja ig.
Kuten totesin, se pitkä parisuhde on ainoa, mitä kadehdin. En koteja, tavaroita, matkoja tms niistä on mukava lukea. Parisuhdepäivityksiä on onneksi suht harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua.
Kyllä, oiva neuvo ottaa lapset mukaan aikuisten välien selvittelyyn ja syyllisten etsimiseen.
Samalla olen toki samaa mieltä, että parisuhteessa on kaksi osapuolta. Yhdessä se rakennetaan. No, toinen yksinkin sen onnistuu halutessaan sössimään.
Sä kuulostat kyllä aika katkeralta ja ajatukset yhteen rataan jumittuneilta.
En tietenkään tarkoittanut, että konkreettisesti lapsilta kysytään. Herättelin vaan ajattelemaan, että noinkohan asiat oli taas mustavalkoisia. Noita ihmisiä, jotka haukkuu toista kusipääksi eikä kanna vastuutaan, on maailma täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se yhdessä vietetyn ajan pituus merkitse vaan suhteen laatu. Minulla on ollut säkä ja olen saanut olla jo yli 20 vuotta ihanassa parisuhteessa, mutta sinä voit nyt löytää unelmien parisuhteen ja viettää loppuelämäsi ihanaa elämää. Hyviä miehiä on vapaana! Esimerkiksi minun veljeni jäi yksin, kun hänen vaimonsa ihastui työkaveriin. Veli ei ota ex-vaimoa takaisin, vaikka tämä on pyytänyt usein. Siinäkin olisi maailman kiltein ja mukavin mies vapaana, mutta hän on niin peloissaan naisten suhteen, kun kävi miten kävi. Hän keskittyy nyt jo aikuistuviin lapsiin. Löytäkää toisenne yksinäiset ja mukavat ihmiset! Rakkaus on parasta.
Ongelma onkin se, että mistä löytää? Töissäni en kihtaa uusia ihmisiä. Lapsen harrastuksissa olen aktiivinen, mutta siellä muut aikuiset ovat toisten lasten parisuhteissa eläviä vanhempia.
luulin, että olet sinkku, mutta oletkin yh! yök. käytetty nainen toisen miehen lapsilla. ei parisuhdemateriaalia. uusi mies on aina kakkosena lapsen jälkeen ja ap ei kyennyt parisuhteeseen edes lapsensa isän kanssa. ei se kyllä viihdy pitkään uudenkaan miehen kanssa. uusi mies on kuitenkin alempana asteikolla kuin se mies, jonka kanssa jopa lisäännyttiin ja uusi mies on selvästi alempana asteikolla kuin ap:n lapset, joten se uusi mies on vain väliaikaisena elättäjänä.
Toivon sulle iloa ja valoa elämään. Noin toksisen ajattelumallin kanssa eläminen on varmasti raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun kerroit näistä kokemuksistasi niin on helpompi ymmärtää katkeruutesi.
sinkkunainen saa laumoittain miehiä, mutta ap valehteli olevansa sinkku. seuraavissa viesteissä se paljastuikin yh:ksi eikä sinkuksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua.
Toinen kusipää jäi huolehtimaan siitä, että lapsilla on turvallinen arki, ruokaa, harrastuksia, villasukat ja luistimet mukana koulussa. Toinen kusipää lähti elämään vastuista vapaata elämää.
Montakohan lasta marttyyri ehti kusipään kanssa tehdä? Useamman kuin yhden, kun puhutaan monikossa. 2 vai 3? Enemmänkin?
Marttyyrilla ei ole vastuuta mistään koskaan. Kusipään syytä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä poistuin pitkäksi aikaa fb ja ig, koska tunsin kateutta muoden ihmisten päivityksistä. Tekivät minulle huonon olon, koska oma elämä paskaa, missä ei ikinä tapahdu mukavia asioita.
Nykyään saatan harvakseltaan kävästä katsomassa.
Mutta huomaan että voin paremmin ilman fb ja ig.
Kuten totesin, se pitkä parisuhde on ainoa, mitä kadehdin. En koteja, tavaroita, matkoja tms niistä on mukava lukea. Parisuhdepäivityksiä on onneksi suht harvoin.
niinhän sinä sanot. ooikeasti kadehdit vain elättäjää, niin kuin muutkin yh:t
Vierailija kirjoitti:
sinkkunainen saa laumoittain miehiä, mutta ap valehteli olevansa sinkku. seuraavissa viesteissä se paljastuikin yh:ksi eikä sinkuksi
Voihan se olla vaikka yhteishuollossa se lapsi. Ajatteles.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua.
Montakohan lasta marttyyri ehti kusipään kanssa tehdä? Useamman kuin yhden, kun puhutaan monikossa. 2 vai 3? Enemmänkin?
Marttyyrilla ei ole vastuuta mistään koskaan. Kusipään syytä kaikki.
Oletko se sama, joka tässä ketjussa varoitti mustavalkoisen ajattelun vaaroista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun kerroit näistä kokemuksistasi niin on helpompi ymmärtää katkeruutesi.
hienoa kun sain lisättä tietämystäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla vaikka yhteishuollossa se lapsi. Ajatteles.
yh se silti on
Ymmärrän. Minäkin olen surullinen samoista asioista. Oma avioliittoon päättyi ex vaimon pettäessä kuukausien ajan salasuhteessa ja lähtiessä työihastuksensa matkaan.
Erosta lähtien olen surullisena seurannut onnellisia perheitä, lapsia yhdessä isän ja äidin kanssa. Surullisena katson muiden hääpäivä juhlintaa jne.
Ero rikkoi minut pahasti.
Ainahan se toinen on kusipää. Jää vaan yksin. Hyvä päätös täydelliselle.