Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsiikö lapset kun joudun aina ostamaan halvinta ruokaa..

Vierailija
09.11.2006 |

Halpoja makkaralenkkejä, lihapullia ym. eineksiä. Perunaa ja makaronia syödään sitten niiden kanssa. Aamuisin ja iltaisin puuroa ja joskus ostan hedelmiä. Leivät teen itse. Ei vaan ole rahaa laittaa ruokaan niin paljon, yh ja opiskelen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan laskenut kumpi tulee oikeasti halvemmaksi: tehdä itse iso satsi lihapullia, joihin reilusti sipulia ja porkkanaraastetta sekaan vai ostaa tarjouseinespullia?

Itse olen havainnut, että kun varustaa kaapit perustarvikkeilla (jauhot, hiutaleet, hiiva, pavut, linssit jne.) että itse ruoan laittaminen on loppujen lopuksi edullisempaa kuin einesten syöminen, jos ruokailijoita on enemmän kuin yksi. Esim. pakastepinaattikeiton hinnalla tekee litran pinaattikeittoa.

Kaikkiin ruokiin reilusti kasviksia sekaan. Kasviksista osa kannattaa ostaa esikäsiteltyinä pakasteina. Tulee halvemmaksi. Ja vaikkapa makaronilaatikkoon paljon makaronia, sipulia, porkkananpaloja ja vain puolikas paketti jauhelihaa. Toinen puolikas pakkaseen ja siitä voi sitten tehdä vaikka jauhelihakeiton joku toinen päivä.

Vierailija
2/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa nyt halvalla porkkanoita, perunoita, kaalia, sipulia, lanttua. Niistä saa jo aika hyvin sapuskaa. Marjoja ja sieniä saa metsästä ilmaseksi. t: penninvenyttäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

einekset voivat ollakin paljon halvempia. Esim. juuri lihapullat, 400g lihapullia saa alle eurolla. Sillä hinnalla ei tee itse lihapullia!

Einesruuat ovat vaan mielestäni aivan kammottavan makuisia, mutta lapsille tulee joskus ostettua " pikaruokana" esim. juuri noita lihapullia tai sitten kalapuikkoja, jotka ovat myös halpoja.

Vierailija
4/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana jouduttiin pihisteleen jaostaan halvinta..Nyt mahdollisuus ostaa enemmän.. Lapset on yhtä terveitä ja hyvin syöneitä.. Nykyisin nirsoilevat paljon enemmän ja syövat epäterveellisemmin..

Vierailija
5/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan

400 g tarjousjauhelihaa

1-2 dl korppujauhoja

2-3 sipulia

3 isoa porkkanaa raasteena

3 munaa

vettä tai maitoa ja mausteita

Meillä on noista aineksista kaapissa aina jauhelihaa lukuunottamatta kaikki. Tuosta määrästä tulee noin kolme kertaa sen verran, mitä kaupan einesrasiassa on. Täten hinta siis on minusta melko sama tai jopa edullisempi.

t. 2

Vierailija
6/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihapaketti on noin 1,75¿ ja siihen lisäksi muut ainekset jotka on käytännössä ilmaisia koska niitä menee niin vähän, takuulla tulee havemmaksi kuin ostaa neljä pakettia eineslihapullia...

Vierailija:

einekset voivat ollakin paljon halvempia. Esim. juuri lihapullat, 400g lihapullia saa alle eurolla. Sillä hinnalla ei tee itse lihapullia!

Einesruuat ovat vaan mielestäni aivan kammottavan makuisia, mutta lapsille tulee joskus ostettua " pikaruokana" esim. juuri noita lihapullia tai sitten kalapuikkoja, jotka ovat myös halpoja.

Vierailija
7/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten helvetissä 400g:sta jauhelihaa saa 1600g lihapullia?

Vierailija
8/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala on halpaa, samoin kasvikset, puurot, marjakeitot. Laatikot kuten kaalilaatikko, kinkkukiusaus, tonnikalakiusaus, makaronilaatikko jne. tulee halvalla ja hyvää! Sitten paljon porkkanaa ja lanttua ja omenia ja marjoja niin pysytte kuosissa. Ja saahan lapset tarhassa myös ruoan eikö? Entä isän luona? Miten viikonloput, voitteko mennä esim. mummolaa vaikka sunnuntaisin syömään?

Vierailija
9/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan helpommin valitsee jonkun 90 sentin makkaralenkin ja tekee jauhelihakeiton, kun se jauheliha maksaa paljon enemmän. Pitää kyllä vielä laskeskella... ap

Vierailija
10/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitääkö taikinaan heittää kilo porkkanaa?

Vierailija:

miten helvetissä 400g:sta jauhelihaa saa 1600g lihapullia?

Vierailija
11/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa on todettu, että jo ihan pienillä lapsilla verenpaine voi nousta tuollaisella roskaruoalla ja veren rasva-arvot huonontua.

Mutta ei hätää, pienellä suunnittelulla ja vaivannäöllä voit tarjota lapsille halpaa ja terveellistäkin ravintoa. Juurekset ovat edullisia, samoin täysjyvävilja, hedelmätkin (aina saa eurolla kilo jotain).

Jos asut kaupungissa, hyödynnä etnokauppoja: sieltä saa papuja ja linssejä todella edullisesti, ja niistä saa hyvää kasviproteiinia. Ne jos mikä ovat terveysruokaa ja niistä saa maukkaita ruokia.

Vältä halpoja jauhelihoja, niissä on jopa 25% eläinrasvaa. Semmoinen ei ole terveellistä kenellekään. Lapsikaan ei tarvitse lihaa jokapäivä, jos saa täysjyväviljaa ja palkokasveja.

Vierailija
12/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

400g jauhelihaa

200g nestettä

50g korppujauhoja

50g sipulia

50g kananmunaa

suola ja mausteet

En mä tuosta saa kuin 750g lihapullataikinaa. Siitä kun vielä pullat paistaa, niin rasvaa valuu pellille niin, että hyvä jos 600g valmiita lihapullia saa.

Pakko se nyt on uskoa, einespullat ovat halvempia.

Vierailija
13/21 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasta ja seitistä + kasviksista saa hyviä laatikkoruokia, juureksista saa keittoja, pihvejä ja patoja jne. Lapset voi ruokkia hyvin ja edullisestikin. Martoilta on ilmestynyt Penninvenyttäjän keittokirja, siihen kannattaisi ehkä tutustua. Sitä saa kohta ainakin kirjastoista (uutuuskirja?), hintaa kirjalla on 10e.

Vierailija
14/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Halpoja makkaralenkkejä, lihapullia ym. eineksiä. Perunaa ja makaronia syödään sitten niiden kanssa. Aamuisin ja iltaisin puuroa ja joskus ostan hedelmiä. Leivät teen itse. Ei vaan ole rahaa laittaa ruokaan niin paljon, yh ja opiskelen.

Vierailija
15/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos vertaa itsetehdyn ja valmiin lihapullan hintaa niin itsetehdyissä on takuulla enemmän sitä lihaa eli ovat täyttävämpiä kuin valmiit.

Vierailija
16/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta.. Montako lasta sinulla on? Ihmettelen (ihan ystävänä) mihin sitten rahanne menee, koska kaikilla suomalaisilla on mahdollisuus toimeentulotukeen (jos olet lainan nostanut niinkuin pitää).

Ei kenenkään suomsessa tarvitse huonosti syödä. Eli mikä on taloutenne " syöppö" ?

T. yh- opiskelija ja kokki

Vierailija
17/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan aika tavalla sideaineita ja jauheliha on halvinta mahdollista.

Vierailija
18/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä 400g lihapullapaketissa on lihaa huimat 56g.

Kyllä tuolla lihapitoisuudella saa huomattavasti edullisemmin väännettyä lihapullat itse...

Vierailija
19/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nauranut eineskokkia jo monta kertaa. Ei tee mieli ostaa mitään eineksiä. Ei kannata lisäaineita ostaa vaan kunnollsta lihaa vaikka sitten vähemmän.

Paljon vihanneksia ja vähemmän lihaa. Tulee halvemmaksi.

Vierailija
20/21 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat " myllytuoreista jauhoista" . .