Onko uskovaisen naisen pakko tehdä lapsia
Kommentit (84)
Sääliksi käy naisia uskonlahkoissa. Ei ole kaksinen osa. Mutta jos lapsena syntyy uskovaisten porukkaan, niin tulee aivopestyksi eikä tajua sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki uskonnot luonnonuskontoja lukuunottamatta on miesten suunnittelemia heidän omaksi hyödykseen. Mikä on todella erikoista koska mies ei ole raskaana, ei synnytä, ei kykene ruokkimaan lasta kehossaan/kehollaan eikä sen rooli ole mitenkään merkittävä luomisprosessissa. Ihan kuin tarinan sivuhenkilö yrittäisi tehdä itsestään pääosan näyttelijän. Luonto on kuitenkin suunnitellut miehen tehtäväksi naisen elättämisen ja turvaamisen, se ei ole mikään johtajan rooli vaan kuhnurin.
ei ollut motiivia moiseen
Vierailija kirjoitti:
Kaikki uskonnot luonnonuskontoja lukuunottamatta on miesten suunnittelemia heidän omaksi hyödykseen. Mikä on todella erikoista koska mies ei ole raskaana, ei synnytä, ei kykene ruokkimaan lasta kehossaan/kehollaan eikä sen rooli ole mitenkään merkittävä luomisprosessissa. Ihan kuin tarinan sivuhenkilö yrittäisi tehdä itsestään pääosan näyttelijän. Luonto on kuitenkin suunnitellut miehen tehtäväksi naisen elättämisen ja turvaamisen, se ei ole mikään johtajan rooli vaan kuhnurin.
naishallitus on säätänyt lakeja että mies voi mitä vaan.
Matkustaako lestadiolaiset miehet mielellään esim. Thaimaaseen ilman vaimojaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sillä välit tyttelit menevät Puuhamaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin taivaaseen.
Olen uskonnollisissa piireissä huomannut mielenkiintoisen näkökulmaeron. Kun yleensä lisääntyminen katsotaan aktiiviseksi valinnaksi ja ehkäisy normaaliksi. Ehkäisyä välttävissä porukoissa se ehkäisy onkin aktiivinen valinta joka punnitaan monelta kantilta. Yleensä vaikka terveyssyistä.
Eli kysymys lapsien tekemisestä on lähtökohtaisesti väärä. Tuollainen nainen ajattelee saavansa, ei tekevänsä lapsia.
T. lestadiolainen
Vierailija kirjoitti:
Olen uskonnollisissa piireissä huomannut mielenkiintoisen näkökulmaeron. Kun yleensä lisääntyminen katsotaan aktiiviseksi valinnaksi ja ehkäisy normaaliksi. Ehkäisyä välttävissä porukoissa se ehkäisy onkin aktiivinen valinta joka punnitaan monelta kantilta. Yleensä vaikka terveyssyistä.
Eli kysymys lapsien tekemisestä on lähtökohtaisesti väärä. Tuollainen nainen ajattelee saavansa, ei tekevänsä lapsia.
T. lestadiolainen
Toivottavasti nainen ajattelee saavansa lapsen silloinkin, jos lapsia on jo valmiiksi kaksikymmentä tehtynä ja voimat ihan loppu.
Ei ole pakko. Minä olen uskova, ja olen saanut 2 lasta, mutta ihan omasta tahdosta halusin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy naisia uskonlahkoissa. Ei ole kaksinen osa. Mutta jos lapsena syntyy uskovaisten porukkaan, niin tulee aivopestyksi eikä tajua sitä itse.
Toisaalta, meillä ei ole painetta meikata tai pukeutua paljastavasti, enkä ole huomannut naisten "koristeeksi" esineellistämistäkään näissä piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. lestadiolainen
Toivottavasti nainen ajattelee saavansa lapsen silloinkin, jos lapsia on jo valmiiksi kaksikymmentä tehtynä ja voimat ihan loppu.
Jos on voimat loppu perheessä aletaankin pohtimaan että tehdäänkö päätös ehkäisystä, onko se eettisesti hyvä ajatus.
Onko se nyt ihan varmaa, että pääsen taivaaseen vaikka suurimmat synnit olen tehnyt uskossa ollessani. Onko Jumala todellakin se ukkeli, joka istuu pilven päällä kyttäilemässä ihmisiä ja salaa toivoo, että tekis nyt jonkun virheen, että pääsisin rankaisemaan oikein kunnolla? Saanko armon, vaikka en ole sitä ansainnut?
Vierailija kirjoitti:
EI ole. Uskovainen nainen voi pysytellä sinkkuna siihen asti, kunnes hedelmällinen ikä on ohi.
Miksi pitäisi sinkkuna pysytellä vaikkei lapsia tahdo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. lestadiolainen
Jos on voimat loppu perheessä aletaankin pohtimaan että tehdäänkö päätös ehkäisystä, onko se eettisesti hyvä ajatus.
Olen ymmärtänyt, että lestadiolaisten usko kieltää ehkäisyn eikä ehkäisystä voi perheessä noin vain päättää. Tämäkö ei olekaan asian laita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, meillä ei ole painetta meikata tai pukeutua paljastavasti, enkä ole huomannut naisten "koristeeksi" esineellistämistäkään näissä piireissä.
Tämä on mielenkiintoinen näkökulma.
Jos ulkoavaruudesta laskeutuisi olento tarkkailemaan Maan ihmisten touhuja, hän voisi kummastella, mikä saa naiset viiltämään ihoaan rikki ja tunkemaan ihon alle silikonipalloja ynnä muita täytteitä. Hän voisi kummastella, mikä saa ihmiset pukemaan ylleen sellaisia vaatteita, jotka näyttävät kovin epäkäytännöllisiltä ja epämukavilta ja kylmiltä (kuten korsetit, sukkahousut, korkokengät). Mikä saa naiset ottamaan valokuvia, joissa pyllistelevät ja työntävät huuliaan eteen niin, että näyttävät kalalta.
Avaruusolento ihmettelisi, että ihan tosissaanko nuo tykkäävät kaikesta tuosta touhusta, vai ajaako heitä jokin kollektiivinen hulluus toimimaan niin.
em suosittele ateistin saastaista sper,aa jalon rodun eli uskovaisen naisen kohtuun, siinähän tulee lapsistakin puoleksi kirottuja kun isä on ateisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, teiltä on kielletty valinnan vapaus tuossakin asiassa. Jos tekisi mieli meikata tai laittaa vaikka korvakorut, niin te ette saa. Yhteisönne ulkopuolella naisilla on aito vapaus päättää omasta ulkonäöstään, niin kuin pitäisikin olla.
P.S. Mitään "meikkaamisen tai paljastavan pukeutumisen painetta" ei ole olemassa. Käy vaikka paikallisessa Prismassa katselemassa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, teiltä on kielletty valinnan vapaus tuossakin asiassa. Jos tekisi mieli meikata tai laittaa vaikka korvakorut, niin te ette saa. Yhteisönne ulkopuolella naisilla on aito vapaus päättää omasta ulkonäöstään, niin kuin pitäisikin olla.
P.S. Mitään "meikkaamisen tai paljastavan pukeutumisen painetta" ei ole olemassa. Käy vaikka paikallisessa Prismassa katselemassa ihmisiä.
Mutta eihän meikkiä ja korviksia edes tarvitse, jos on jo onnellisesti naimisissa ja lapsikatras jaloissa!
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt ihan varmaa, että pääsen taivaaseen vaikka suurimmat synnit olen tehnyt uskossa ollessani. Onko Jumala todellakin se ukkeli, joka istuu pilven päällä kyttäilemässä ihmisiä ja salaa toivoo, että tekis nyt jonkun virheen, että pääsisin rankaisemaan oikein kunnolla? Saanko armon, vaikka en ole sitä ansainnut?
Kun uskot sydämmessäsi Jeesukseen, Hänen, sinun syntiesi, puolestasi ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen; Kyllä, silloin sinä pelastut, ARMOSTA. Koska ymmärrät että omin voimin ihmisestä ei tule synnitöntä. Tarvittiin uhrikaritsa, jonka Jumala Pojassaan meille lahjoitti. Meidän edestämme annettu, kuten nytkin ehtoolis-sanoissa lausutaan.
Tässä kohtaa voi kysyä onko naisen pakko olla tyhmä jotta alistuu mihin tahansa?