Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomuksen vaalilupaus: Viinit ruokakauppoihin !

Vierailija
03.12.2022 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009243258.html

Riittävä lupaus minulle joka olen NS. liikkuva äänestäjä!
Mökkikunnassani ei Alkoa ja aivan naurettavaa että sielläkin kyläläiset ajavat yli sata kilometriä viinipullon saadakseen vaikka kylällä kauppa.
Myös vaikkapa r-kioskit saisivat sisäänvetotuotteen viinistä, moni hakisi Ärrä- viiniä viikonloppuiltaisin!

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mietitään voisiko viiniä myydä ruokakaupoissa. Samaan aikaan saksa ja tsekki ovat päättäneet laillistaa kannabiksen. Heh, heh eri eu maissa on melkoisia eroja päihdepolitiikassa. Samoin tuloksissa miten ne toimii. Suomi johtaa huumekuolemissa ruotsin kanssa eu maista. 

Suomen poliitikoilla puoleesta riippumatta on halu holhota. Kansa nähdään isoina lapsiana. Ei se toimi.

Vierailija
42/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi pois maitokaupoista ja omiin liikkeisiinsä. Alle 2.7% juomia saisi edelleen myydä maitokaupoissa kuten islannissa. Yrtti lailliseksi kuten ja niille omat myyntiliikkeet kuten kanadassa.

Voit ongelmanisti muuttaa Kanadaan suoraan. Ai niin, eivät ota ongelmatapauksia kontolleen.

Voi kulta kuule, et sä kuole vaikka joutuisit kävellä iltakaljasi vähän pidemmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa mietitään voisiko viiniä myydä ruokakaupoissa. Samaan aikaan saksa ja tsekki ovat päättäneet laillistaa kannabiksen. Heh, heh eri eu maissa on melkoisia eroja päihdepolitiikassa. Samoin tuloksissa miten ne toimii. Suomi johtaa huumekuolemissa ruotsin kanssa eu maista. 

Suomen poliitikoilla puoleesta riippumatta on halu holhota. Kansa nähdään isoina lapsiana. Ei se toimi.

Kannabiksen laittomuus on ihmisoikeusrikos mielestäni ja siihen pitäisi puuttua jo YK:n taholta. WHO on jo monen vuoden ajan SUOSITELLUT kannabiksen laillistamista.

Vierailija
44/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä asiaa Suomesta siis yhtään. Miten ei päästä ollenkaan kansainväliselle tasolle tässä? Kaikissa Euroopan maissa on kaikki alkoholijuomat oluesta viskiin tavallisissa ruokakaupoissa.

No ei tod. Islannissa ei saa edes kunnon kaljaa ruokakaupasta. Pohjoismaista viinaa saa kaupasta vain Tanskassa.

Vierailija
45/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä asiaa Suomesta siis yhtään. Miten ei päästä ollenkaan kansainväliselle tasolle tässä? Kaikissa Euroopan maissa on kaikki alkoholijuomat oluesta viskiin tavallisissa ruokakaupoissa.

Jo, men i Finland bor det ett helt olika folk. Åtminstone om ni tror på ämbetsmännen. Vi som har fått nog av den tanken har slutat upp med att fundera och i stället agerat. Därför bor vi nu i något sådant land där livsmedel köps i livsmedelsaffärer. Senast idag.

Mitä vittua tuossa lukee?

Vierailija
46/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita ihan kiitettävän tiheään. Kannattaisi varmaan ostaa kerralla useampi pullo?

https://www.alko.fi/myymalat-palvelut

Ai, että on tiheään.

Olet totisesti tyhmä ja tietämätön.

Joistakin paikoin maaseudulla, on Alkoon matkaa 60-70 km.

Toki voi postitse tilata, mutta kun sinne pienelle kirkinkylällekin, sitä pakettia hakemaan on 40 km.

Ongelma: Kylässä ei ole viinakauppaa. Ongelma ratkea jos kylälle perustetaan viinakauppa?

Vierailija
47/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä maissa, joissa viinit ovat ruokakaupoissa, on todella todella vaikea löytää hyviä, laadukkaita viinejä. Alkossa on oikeasti todella hyvä valikoima ja Alkon sivuilta viineistä löytyy tarkat tiedot. Alko toimittaa erikoistilauksia lähimpään Alkoon ja myös ihan kotiovelle. Ne viinien hinnat eivät myöskään ole todellisuudessa edullisempia aina. Okei, bulkkiviiniä saa 5 eurolla esimerkiksi Italiassa, mutta viini putiikeissa hinnat voivat olla ihan samaa kuin Alkossa. Viininystävänä en kannata viinejä ruokakauppaan!

Italiassa halvimmat viinit maksavat kylläkin alle euron litralta. Ja tosiaan on erikoiskauppoja mistä löytyy laaja valikoima. Ihan niin kuin Alkokin on erikoiskauppa.

Suomi ei ole Italia. Milloinkahan aivopesty kakkakokkara tajuaisi edes tuon.

No eikös tätä euroon liittymistä tällä meille myyty? Liitytään euroon saadaan halvat bensanhinnat ja viinit ruokakauppoihin. 20 vuotta ollaan odoteltu mutta mitään hyvää ei ole koskaan tapahtunut.

Vierailija
48/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo, men i Finland bor det ett helt olika folk. Åtminstone om ni tror på ämbetsmännen. Vi som har fått nog av den tanken har slutat upp med att fundera och i stället agerat. Därför bor vi nu i något sådant land där livsmedel köps i livsmedelsaffärer. Senast idag.

Siinä on salakieltä joka ei ole tarkoitettu persujen ymmärrettäväksi.

Vierailija
49/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Suomi on edelleen holhousyhteiskunta, enkä usko, että Alkon monopolia puretaan minun elinaikanani. Itse olen tosin aina hankkinut alkoholini laivalta tai ulkomailta. Minä en periaatteesta monopolia tue.

Se on kuitenkin iso lisä valtion verotuloihin, joita tarvitaan terveydenhuoltoon, koulutukseen jne.  Jostakin ne rahat on joka tapauksessa saatava.

Kyllä, iso lisä, joka ei riitä edes alkoholin valtavien haittojen maksamiseen.

Vierailija
50/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Suomi on edelleen holhousyhteiskunta, enkä usko, että Alkon monopolia puretaan minun elinaikanani. Itse olen tosin aina hankkinut alkoholini laivalta tai ulkomailta. Minä en periaatteesta monopolia tue.

Se on kuitenkin iso lisä valtion verotuloihin, joita tarvitaan terveydenhuoltoon, koulutukseen jne.  Jostakin ne rahat on joka tapauksessa saatava.

Aika outoa, että maailman 200 maasta vain 4 katsoo tämän kyseisen tyyppisen alkoholipolitiikan välttämättömäksi.

Vierailija
51/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain viinit? En juo moista paskaa. Ei tule ääntä.

Vierailija
52/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on salakieltä joka ei ole tarkoitettu persujen ymmärrettäväksi.

Mikä on kantasi kannabiksen laillisuuteen? Olen persu ja kannatan kannabiksen laillistamista. Kannatatko Sinä kannabiksen laillistamista?

Vierailija
53/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinien siirto vähentää Alkon liikevaihdosta 50%, joten eivätköhän muut juomat tule sen jälkeen perässä. Jatkossa 80% Viru Valgea saa R-kioskilta. :)

Vierailija
54/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Teillä raittiinaraivoilla on aina samat ongelmat.

Vierailija
55/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen laittomuus on ihmisoikeusrikos mielestäni ja siihen pitäisi puuttua jo YK:n taholta. WHO on jo monen vuoden ajan SUOSITELLUT kannabiksen laillistamista.

Tämä.

Alkoholi on toiseksi vaarallisin päihde, niukasti heroiinille hävinneenä. Kannabis on kaikkein miedoin päihde ja sivistyneissä maissa se asia on ymmärretty. Sivistys ei vielä ole ehtinyt tänne pohjolan perukoille, mutta ollaan toiveikkaita, jos WHOta vihdoin kuunneltaisiin pilkuntarkasti tässäkin asiassa.

Vierailija
56/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain viinit? En juo moista paskaa. Ei tule ääntä.

Protip: olut on jo laillista ruokakaupoissa. Vinkkupaskaa hakevat vain denat.

Vierailija
57/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Te tyhmätkö ette kykene ymmärtämään, että alkoholin verotus ei kata siitä koituvia haittoja?

Voisi olettaa, että jokainen veronmaksaja tietäisi oikeista kuluista jotain, mutta sinä taidatkin olla vapaamatkustaja, muiden kustannuksella.

Vierailija
58/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin viinien tulo kauppaan haittaisi yhtään mitään, eihän vahvojen oluiden tulokaan mitään aiheuttanut.

Vierailija
59/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Te tyhmätkö ette kykene ymmärtämään, että alkoholin verotus ei kata siitä koituvia haittoja?

Voisi olettaa, että jokainen veronmaksaja tietäisi oikeista kuluista jotain, mutta sinä taidatkin olla vapaamatkustaja, muiden kustannuksella.

Miten sitten esim. saksalaisilla on varaa myydä viiniä yhdellä eurolla per pullo?

Vierailija
60/168 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että Kokoomus kannattaa alkoholiveron nostoa. Ei se viini siellä ruokakaupassa lämmitä jos veroja samalla korotetaan. Kannattaa siis jatkossakin tilata viinit 'verotta' suoraan kotiovelle.