Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5kk vauva täysimetyksellä - mitä mieltä esim leivän antamisesta?

Vierailija
09.11.2006 |

Meillä on 5 kk vauva jolle ei vielä ole annettu mitään kiinteää ruokaa koska olen ajatellut täysimettää 6 kk tai mahdollisesti vasta muutaman viikon päästä aloittaa kiinteät. Ei ole ollut tarvetta syödä kiinteitä, vauva kasvaa hyvin ja olen ollut ehkä vähän laiskakin aloittamaan ;)

Kuitenkin eräs tuttu jolla on vuoden ikäinen lapsi, kysyi tänään että etkö voisi antaa lapselle pientä palaa leipää maistiaisiksi? Siis ihan pientä murua tarkoitti. Minä kielsin, koska ei kai ole hyvä antaa niin karkeaa ravintoa yhtäkkiä kun lapsi ei ole muuta syönyt kun rintamaitoa? Sitäpaitsi ei kai kiinteitä yleensä leivällä aloiteta?

Olenko mielestänne hysteerinen kun en halua antaa leipää vauvalle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisi säikähtää raukka kun yskisi sitä leivänmurua kurkusta.

Vierailija
2/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itsekin olin vastaan kun ystäväni kejotti antaa vauvan maistaa leipää. Kakomisen lisäksi vaarana allerginen reaktio? t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kakomisen lisäksi vaarana allerginen reaktio? t. ap

Vierailija
4/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa siitä leivän murusesta mitän allergista reaktiota ois tullu.. Kohtuus kaikessa, myös hysteriassa!

Vierailija
5/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno täysimetyksesi romahtaa!

Vierailija
6/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut olla edelliselle vastaajalle mahdsollista kun noin kommentoit? Minua nyt ei vaan ole kiinnostanut vielä antaa muuta ravintoa vvauvalle kun siihen ei ole olut tarvetta. Jotenkin kummeksun vaan sitä että muut puuttuvat siihen mitä annan lapselleni ja milloin. t. ap

Vierailija
7/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran maissinaksullakin, mutta pidä toki täysimetyksestä kiinni, jos et ole vielä valmis antamaan muuta.

Vierailija
8/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on täysimetyksellä niin en tahdo antaa mitään ylimääräistä, mutta jos antaisin niin en nyt ainakaan leivällä aloittaisi. Juurikin siksi että se juuttuu kurkkuun enkä ensimmäiseksi antaisi viljaa.

Vierailija
9/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä leipäkannikan anto vielä tuonnemmaksi.

Aloittele pikkuhiljaa soseilla, itse tein niin, että sotkin omaa maitoani soseeseen niin paljon että siitä tuli ohutta ja sillä harjoiteltiin syömistä.

Sitten kun alkoi sujumaan niin jätin lypsymaidon soseesta poies.

Minulla on 7kk ikäinen lapsi ja eilen illalla aloitin puuron maistattamisen, leivänkannikan olen antanut makusteltavaksi, mutta siitä ei paloja ole irti saanut.

Tsemppiä ja ONNEA HIENOSTA TÄYSIMETYKSESTÄ, mahtavaa!

Terv. 7kk maitowampyyri, nyt jo leipäänkin tutustunut

Vierailija
10/10 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuorin tulee viikon päästä 8 kk ja aloitettiin kunnolla syömään lisäruokaa pari päivää sitten.

Maiteltu on ruokia, pienia makuannoksia sormen päästä ja joskus hivenen lusikan reunasta.

Tykännyt maistella sormesta!

Olen antanut jo ennen puolen vuoden ikää maitella (lähinnä imeskellä) kovaksi kuivunutta leivän palaa. Tätä suositellaan myös neuvolassa ja hammaslääkärissä. Lapsella ei tarvitse olla vielä edes hampaita suussa kun tuon aloittaa. Ja se itseasiassa onnistuukin paremmin ennen kuin on hampaita.

Hampaitten tulon jälkeen onkin tärkeää, että vauvalle annetaan kovia ruoka palasia.. porkkanaa.. korppua,..

Mutta jos vauva osaa käyttää hampaitaan -tosi hyvin- eli saa palasiksi ihan kaiken, niin sitten pitää olla tosi tarkkana mitä antaa ettei vedä sitä murusta henkeen...

Itse olen antanut niitä kovia rinkuloitakin ehjinä.. menee tosi välillä ranteeseen asti..

Et arvaa miten riemastunut ilme vauvalla on kun se saa suuhunsa eka kerran uuden maun ja vielä itse sinne laitettuna!!!

Pidä kamera lähettyvillä silloin kun päätät sen tehdä!!

Äippä x 4

ps... tuli kirjoitettua nopeasti.. sory kielipoliisit jos tuli virheitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi