Minua ärsyttää, kun joudun aina tällaisiin tilanteisiin
Sovin tärkeän tapaamisen. Tulee aikataulusähläystä toisen puolelta. Sitten ehdotan toista päivää ja kerron, että voisin ottaa enemmän selvää asiasta ennen tapaamista. Toinen sanoo, että ei kun pidetään nyt se tapaaminen. No mitäpä siihen sitten voi sanoa kuin että okei. Sitten en osaa hirveämmin kertoa asiasta, kun en ole voinut ottaa siitä selvää ennen tapaamista. Toinen turhautuu, kun en osaa kertoa asiasta tarpeeksi. Miksi minut pitää laittaa noloon tilanteeseen, vaikka olen pyytänyt lisäaikaa asioiden selvittämiseen? V#tut#aa suoraan sanoen.
Kommentit (44)
Olethan ehtinyt jo ottaa selvää asiasta ennen ekaa sovittua tapaamista, et kai jätä sitä viimeisille sekunneille. Eli suunnittele asia paremmin.
No nyt vaan opettelemaan jämäkkyyttä. Sanot, että tarvitset valmiustautumisaikaa ja siksi toisen ehditus ei sovi. Ei kaiken tarvitse sopia, mutta sun pitää uskaltaa sanoa se.
Vierailija kirjoitti:
Olethan ehtinyt jo ottaa selvää asiasta ennen ekaa sovittua tapaamista, et kai jätä sitä viimeisille sekunneille. Eli suunnittele asia paremmin.
Onko sinulla ongelmia ymmärryksen kanssa? Sanoin aika selkeästi, että en ole kerennyt ottaa asiasta selvää. Katsos kun jotkut asiat vaativat toisen ihmisen vastauksen ja jos et pääse toisen kanssa keskustelemaan, et välttämättä tiedä asiasta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ongelmia ymmärryksen kanssa? Sanoin aika selkeästi, että en ole kerennyt ottaa asiasta selvää. Katsos kun jotkut asiat vaativat toisen ihmisen vastauksen ja jos et pääse toisen kanssa keskustelemaan, et välttämättä tiedä asiasta tarpeeksi.
Miksi sinä siis sovit sen alkuperäisen tapaamisen ennen kuin olet siinä vaiheessa?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi suostut niihin EKOIHIN aikatauluihin jos et ehdi ottaa selvää?? Sinähän tässä päätät omista aikatauluistasi, eihän se muiden vallassa ole. Sen kun sanot, että X ei käy, mutta Y käy. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt vaan opettelemaan jämäkkyyttä. Sanot, että tarvitset valmiustautumisaikaa ja siksi toisen ehditus ei sovi. Ei kaiken tarvitse sopia, mutta sun pitää uskaltaa sanoa se.
Tiedän... En vain suoraan sanottuna uskalla koskaan sanoa jämäkästi, koska pelkään että mahdollisuuteni eri asioihin menee sillä hetkellä, kun sanon ettei nyt sovi. Minua ärsyttää se, ettei riitä kun kohteliaasti ehdotan toista aikaa ja kerron, että voisin ottaa selvää asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi suostut niihin EKOIHIN aikatauluihin jos et ehdi ottaa selvää?? Sinähän tässä päätät omista aikatauluistasi, eihän se muiden vallassa ole. Sen kun sanot, että X ei käy, mutta Y käy. Simppeliä.
Jos olen jo selkeästi sanonut, että voisin ottaa enemmän selvää asiasta, jos siirretään tapaamista, ja toinen sanoo, että ei kun tavataan nyt vain, niin alanko siinä sitten riitelemään, että v##tu soikoon EI SOVI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä siis sovit sen alkuperäisen tapaamisen ennen kuin olet siinä vaiheessa?
eri
Tätä minäkin ihmettelen..
Eli
1. SINÄ sovit tärkeän tapaamisen tiettyyn ajankohtaan
2. tulee "aikataulusähläystä" - siis mitä sähläystä?
3. SINÄ ehdotat toista päivää ja kerrot, että voisit ottaa enemmän selvää asiasta siihen mennessä
4. Toinen osapuoli haluaakin pitää kiinni alkuperäisestä päivämäärästä
5. SINÄ et osaakaan kerta asiasta, jonka takia teit kohdan nro 1
Miksi sinä et ole ottanut enemmän selvää asiasta jo ennen kohtaa 1?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen jo selkeästi sanonut, että voisin ottaa enemmän selvää asiasta, jos siirretään tapaamista, ja toinen sanoo, että ei kun tavataan nyt vain, niin alanko siinä sitten riitelemään, että v##tu soikoon EI SOVI.
"EI on kokonainen lause".
Ei tartte riidellä, mutta mikä ihme siinä on, että et voi sanoa "X aika ei käy minulle. Minulle käy Y". Piste.
Kai sinä itse sovit ne tapaamiset? Eli tiedät, milloin tapaaminen on? Sovi siis sellainen aika, , että kerkeät tutustumaan asiaan. Jos toinen ehdottaa liian aikaisin tulevaa aikaa, niin sanot vain, ettei se sovi, ensimmäinen mahdollinen aika on xx.xx.
Vierailija kirjoitti:
Eli
3. SINÄ ehdotat toista päivää ja kerrot, että voisit ottaa enemmän selvää asiasta siihen mennessä
Lisään vielä, että jos tosiaan joudut aina tällaisiin tilanteisiin, niin nyt olisi kyllä korkea aika tarkastella omia toimintatapojasi.
Sähläystä voi olla esimerkiksi se, että toinen ehdottaa paljon aikaisempaa kellonaikaa. Minä en ole varautunut aikaisempaan. Ehdotan, että voidaan puolestani myös siirtää toiseen päivään, että ehdin selvittää ENEMMÄN asiasta. Ei sovi. No sitten menen tapaamiseen liittyen asiaan, josta en tiedä tarpeeksi vielä siinä vaiheessa ja olen asian ilmaissut toiselle. Minä olen varautunut ottamaan yhteyttä kolmanteen henkilöön ENNEN TAPAAMISTA, mutta sitten en ehdikään. Jokainen ylimääräinen sähläys on pois valmistautumisesta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli
Lisään vielä, että jos tosiaan joudut aina tällaisiin tilanteisiin, niin nyt olisi kyllä korkea aika tarkastella omia toimintatapojasi.
Taidat olla Asperger? He ottavat kaiken kirjaimellisesti.
Vaikutat hiukan joltain aspereger-tyyppiseltä.
Se, mitä sähläykseksi koet, ei välttämättä sitä muille ole.
Jospa sitten jatkossa pidät kiinni itsellesi sopivasta ajasta ja sanot, että tämä käy minulle. Muu ei käy.
Minä vihaan sitä, kun ollaan sovittu aika x ja toinen alkaakin häseltämään, että käykö nyt, entä käykö nyt, sitten minulla menee aikaa siihen häseltämiseen, vaikka aika on jo sovittu!! Mutta kun toinen ei osaa pitää siitä kiinni ja tuhlaa aikaani HÄSELTÄMÄLLÄ koko ajan jotain.
olet siis epäpätevä. miksi ne sinua pyytää, jos et mistään mitään tiedä. kai teidän firmassa on niitäkin, jotka jostain jotain tietävät.
Onpa sekavaa juttua, ikään kuin ap ei olisi alunperinkään hoitanut valmiiksi sitä mitä hänen piti tehdä.
Enkä koskaan anna vaikutelmaa, että asialla on tulipalokiire. Minä voisin ihan hyvin odottaa vaikka pari päivää tässä kyseisessä asiassa, mutta toisella on hirveä kiire tavata, vaikka tietää etten tiedä asiasta tarpeeksi.