Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hiton takia työnhakijoille soitetaan työpaikkaan liittyen viikonloppuna?!? Googletin numeron

Vierailija
03.12.2022 |

Googletin numeron ja se on paikasta, johon olen hakenut töihin ja johon kyllä oikeasti haluaisin. Minua ei vain kiinnosta p:n vertaa hoitaa näitä asioita viikonloppuna! Miksi työnantajat häiriköivät lauantaina hakijoita?????

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin virka-aikaan 8-16 maanantaista perjantaihin ilman muuta ko soitot tehtävä.

Todella omituista soitella esim ilta kahdeksalta tai viikon loppuna työnhakuasioissa.

Vierailija
22/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse soittaisin kuitenkin takaisin kiinnostavaan paikkaan ja selvittäisin heti esim. vitsin varjolla onko paikan saavan työntekijän oltava työsuhteessa tavoitettavissa työaikojen ulkopuolella (ilmoittaisin toki ettei se minulle sovi jos näin olisi). Mutta olenkin työtön työnhakija, joka todella tarvitsee töitä ja jonka alalla jokaiseen paikkaan on satoja hakijoita. Jos on niin hyvä tilanne että on varaa valikoida niin sitten varmasti eri juttu.

Kyseinen yritys on auki myös viikonloppuisin, mutta pointti on se, että rekrytointeja ei hoideta viikonloppuna. Kyllä he ehtivät vallan mainiosti odottaa maanantaihin, eivät vain halua kunnioittaa hakijan omaa aikaa ja osoittavat sen avoimesti. Muutenkin kun googletin kokemuksia, niin aika paljon huonoa palautetta on annettu. En enää halua edes haastatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kauheaa, että vielä työttömälle kehdataan soittaa viikonloppuna 😂

Ajatella, puolisolleni soitettiin iltakahdeksalta, heti kun hän oli lähettänyt hakemuksen ja puhelu kesti toista tuntia, minkä lopuksi sovittiin haastattelu. Olisi pitänyt olla vastaamatta ja närkästyä siitä, miten nyt TUOHON aikaan soitetaan.

En löytänyt aloituksessa sellaista kohtaa, jossa aloittaja olisi sanonut olevansa työtön. Vai onko niin typeriä tyyppejä, jotka ei tiedä, että töitä etsii muutkin?

Vierailija
24/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen tapa!

Vierailija
25/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, puolisolleni soitettiin iltakahdeksalta, heti kun hän oli lähettänyt hakemuksen ja puhelu kesti toista tuntia, minkä lopuksi sovittiin haastattelu. Olisi pitänyt olla vastaamatta ja närkästyä siitä, miten nyt TUOHON aikaan soitetaan.

En löytänyt aloituksessa sellaista kohtaa, jossa aloittaja olisi sanonut olevansa työtön. Vai onko niin typeriä tyyppejä, jotka ei tiedä, että töitä etsii muutkin?

No kyllä hän on, se on sanomattakin selvää. Kyllä on taas tämä mielensäpahoittajien aika kun työstä ei saisi soittaa.

Vierailija
26/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä hän on, se on sanomattakin selvää. Kyllä on taas tämä mielensäpahoittajien aika kun työstä ei saisi soittaa.

Hyvinpä sinä tiedät ventovieraiden asiat😂 On täysin päivänselvää, että rekryjutut hoidetaan arkena virka-aikaan, ei viikonloppuisin.

Minä en ole työtön, sori vaan.

Ap

Vierailija
27/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkisin virka-aikaan 8-16 maanantaista perjantaihin ilman muuta ko soitot tehtävä.

Todella omituista soitella esim ilta kahdeksalta tai viikon loppuna työnhakuasioissa.

Tää ajattelutapa on jostain viime vuosituhannelta. Suurempi osa työskentelee "epäsäännöllisinä" työaikoina.

Vierailija
28/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on kaikilla niin kiire että ehtivät soittaa ainoastaan viikonloppuna? Näin on usein jos työhön liittyy vuorotyötä tms. Itse ollut Postilla useamman kerran kausiapuna. Muistaakseni jokainen haastattelu oli viikonloppuna. Kun puhutaan isosta määrästä niin haastattelut jne. hoidetaan kun voidaan ja haastattelija on vapaa. Tuskin olisi töitä irronnut jos olisin ilmoittanut olevani tavoitettavissa ainoastaan virka-aikaan arkisin.

Vierailija
29/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui 20v sitten:

Olin työhaussa ja lähetin hakemuksia kaikkiin sopiviin paikkoihin. Tuolloin oli kolme alle kouluikäistä lasta, joiden kanssa tulin ulkoa sisälle noin klo 18. Kesken riisumisen soi puhelin. Mieheni huusi "älä vastaa". vastasin kuitenkin. "Täällä on x.x. Telialta hei. Olisiko sinulla hetki aikaa?" Puhelinmyyjä- kirosin mielessäni ja vastasin vähän äkäiseen sävyyn "jollei ole pitkä asia". "Kun olet hakenut meiltä työpaikkaa, niin olisin pyytänyt haastatteluun"

-Soittaa työpaikasta illalla ja aloittaa puhelun kuten puhelinmyyjä!

Vierailija
30/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinpä sinä tiedät ventovieraiden asiat😂 On täysin päivänselvää, että rekryjutut hoidetaan arkena virka-aikaan, ei viikonloppuisin.

Ap

Oletko miettinyt ettei ehkä tuleva ta halua häiritä sua työaikana?

Vierailija
31/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ajattelutapa on jostain viime vuosituhannelta. Suurempi osa työskentelee "epäsäännöllisinä" työaikoina.

Juu, ja työnhakija ei työskentele paikassa, johon hakee töihin. Ihan alkeelliset käytöstavat jo sanovat, että ventovieraalle ei soitella työasioissa lauantaina eikä sunnuntaina, vaan arvostetaan ventovieraan aikaa ja annetaan olla rauhassa viikonloppuna.

Vierailija
32/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1. Jos et jaksa kirjoittaa sanaa työnantaja, nii ehkä on parempi, ettet kirjoita yhtään mitään.

2. Mistä lähtien soitto työpaikasta on tarkoittanut palkatuksi tulemista?

3. Mistä hel.vetistä kuvittelet "tulevan" "työnantajan" tietävän minun aikatauluistani?

Vierailija
33/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin*

Vierailija
34/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää halua kyseiseen paikkaan töihin, joten keskustelu on loppuun käsitelty minun puolestani.

Vierailija
35/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää halua kyseiseen paikkaan töihin, joten keskustelu on loppuun käsitelty minun puolestani.

Hienoa, jatka sitä sohvalla makaamista voimasi tunnossa!

Vierailija
36/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1. Jos et jaksa kirjoittaa sanaa työnantaja, nii ehkä on parempi, ettet kirjoita yhtään mitään.

2. Mistä lähtien soitto työpaikasta on tarkoittanut palkatuksi tulemista?

3. Mistä hel.vetistä kuvittelet "tulevan" "työnantajan" tietävän minun aikatauluistani?

Ollaanpa sitä kuin perseelle ammuttu karhu. Mee nukkumaan tai töihin johonkin jossa et tapaa muita ihmisiä.

Vierailija
37/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ole työtön, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Lisäksi olen opiskelija.

Ap

Vierailija
38/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusi ehkä tietää, saisiko sinut kiinni, jos olisi yhtä tärkeää asiaa myöhemminkin kuin työpaikka. Tai onko se edes sinulle tärkeä..?

Ööö. Minulla ei ole minkään sortin tavoitettavissa olemisen velvoitetta työnhakuvaiheessa.

Pitää paikkansa, tosin kenelläkään ei myöskään ole velvollisuutta tarjota sulle duunia.

Vierailija
39/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kyselen...

miksi teit aloituksen?

Vierailija
40/44 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ole työtön, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Lisäksi olen opiskelija.

Ap

Onko viikonloppuisin paljonkin luentoja?