Minkä hiton takia työnhakijoille soitetaan työpaikkaan liittyen viikonloppuna?!? Googletin numeron
Googletin numeron ja se on paikasta, johon olen hakenut töihin ja johon kyllä oikeasti haluaisin. Minua ei vain kiinnosta p:n vertaa hoitaa näitä asioita viikonloppuna! Miksi työnantajat häiriköivät lauantaina hakijoita?????
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kauheaa, että vielä työttömälle kehdataan soittaa viikonloppuna 😂
Ajatella, puolisolleni soitettiin iltakahdeksalta, heti kun hän oli lähettänyt hakemuksen ja puhelu kesti toista tuntia, minkä lopuksi sovittiin haastattelu. Olisi pitänyt olla vastaamatta ja närkästyä siitä, miten nyt TUOHON aikaan soitetaan.
En löytänyt aloituksessa sellaista kohtaa, jossa aloittaja olisi sanonut olevansa työtön. Vai onko niin typeriä tyyppejä, jotka ei tiedä, että töitä etsii muutkin?
No kyllä hän on, se on sanomattakin selvää. Kyllä on taas tämä mielensäpahoittajien aika kun työstä ei saisi soittaa.
Hyvinpä sinä tiedät ventovieraiden asiat😂 On täysin päivänselvää, että rekryjutut hoidetaan arkena virka-aikaan, ei viikonloppuisin.
Minä en ole työtön, sori vaan.
Miten voit arkisin vastata jos opiskelet ja teet töitä? Häiritsetkö opetusta ja tuplasti työaikaa vastailemalla ja päättämällä puhelimeen? Eikö luurin pitäisi tuolloin olla äänettömällä ja sun varattuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse soittaisin kuitenkin takaisin kiinnostavaan paikkaan ja selvittäisin heti esim. vitsin varjolla onko paikan saavan työntekijän oltava työsuhteessa tavoitettavissa työaikojen ulkopuolella (ilmoittaisin toki ettei se minulle sovi jos näin olisi). Mutta olenkin työtön työnhakija, joka todella tarvitsee töitä ja jonka alalla jokaiseen paikkaan on satoja hakijoita. Jos on niin hyvä tilanne että on varaa valikoida niin sitten varmasti eri juttu.
Kyseinen yritys on auki myös viikonloppuisin, mutta pointti on se, että rekrytointeja ei hoideta viikonloppuna. Kyllä he ehtivät vallan mainiosti odottaa maanantaihin, eivät vain halua kunnioittaa hakijan omaa aikaa ja osoittavat sen avoimesti. Muutenkin kun googletin kokemuksia, niin aika paljon huonoa palautetta on annettu. En enää halua edes haastatteluun.
Jos kerran viikonloppuisin on paikassa töitä, niin kyllä sen rekrytoinnit voidaan hoitaa viikonloppuna, se voi nimenomaan olla vaikka rauhallisempaa aikaa hoitaa asioita. Olen nähnyt ruokakaupassa sunnuntaina henkilön joka etsi kauppiasta, kun oli työhaastattelu sovittuna. Työt hoidetaan työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oispa ollut iso vaiva vastata siihen puheluun, jos oikeasti töitä haluat.
Itse en ainakaan vastaa yhteenkään puheluun jonka soittajaa en tunne (poislukien tilanne, jossa tiedän odottavani jotakin puhelua). Aikaisemmin vastailin, ja 100% noista puheluista oli ajanhaaskausta.
Ei minulle tule yhtään mitään turhia puheluita. Ettekö ole kuulleet mainoskiellosta tai salaisesta numerosta?
Miten soitto liittyy asiaan. Jos hän ei ehtinyt muulloin soittaa niin soitti kun ehti. Mistä voi tietää onko työnhakija milloin vapaalla ja milloin töissä. Itse en edes pääse vastaamaan virka-aikaa joten pitäisin hyvänä että vapaa-aikana soitetaan. Puheluunhan ei tietenkään voi odottaa vastausta mutta saahan sitä yrittää.