Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraiset lemmikinomistajat saivat apua Helsingissä paikalla satoja Lemmikkien leipäjono järjestettiin kuudetta kertaa.

Vierailija
03.12.2022 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c829345-250e-44b9-9668-7fc5cbb2a759

Itse en alle köyhyysrajan tuloilla pitäisi lemmikkiä. Enkä ymmärrä tämmöistä eläinten leipäjonoa alkuunkaan.

Maksetaanko kohta eläinlääkäri kulutkin jostain jonosta.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua teitä avunsaajien kyttääjiä.

Nyt on sulta pois jos joku ELÄIN saa lahjoitettua ruokaa koska tiedetään että myös lemmikkien omistajat voi tippua tulorajan alle.

Haluatteko te että täällä on katukoiria, katukissoja, vieraseläinlajeja ympäriinsä?

Ootte myös köyhien tuista katkeria. Pitäisi mielestänne saada tännekin kunnon slummit ja enemmän katurikollisuutta?

Siinä tulevaisuuden unelma-Suomi.

Vierailija
22/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria O. kirjoitti:

Jollei ole varaa huolehtia lemmikistä, niin ei sellaista pidä ottaa.

Jollei ole varaa huolehtia vanhuksesta, niin sellaista ei kannata ottaa. Piikille sit ku tulee seinä.

Toki kärjistän mutta ehkä ymmärrät sitten?

Ja niitä lapsiakin joillekin vaan tupsahtelee vaikka jo etukäteen on tiedossa ettei niitä ole varaa elättää. Abortti ja adoptio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän jännä kun pitää olla kade, jos vähävaraisten hakee lemmikkien leipäjonosta ruokaa. Siitä vaan itsekin hakemaan niin ei tarvii kadehtia.

Tuskin kukaan kadehtii mutta huolettaa se, saako eläimet tarpeeksi ravintoa päivittäin.

Vierailija
24/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole enää vuosiin osallistunut näiden "köyhien" suomalaisten raha ja lahja keräyksiin. Jos on rahaa laittaa rakkien elättämiseen nähkööt itse nälkää ja olkoot lapset ilman joululahjoja jne.

Vierailija
25/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän jännä kun pitää olla kade, jos vähävaraisten hakee lemmikkien leipäjonosta ruokaa. Siitä vaan itsekin hakemaan niin ei tarvii kadehtia.

Tuskin kukaan kadehtii mutta huolettaa se, saako eläimet tarpeeksi ravintoa päivittäin.

Huolestujat vois itse tulla antamaan sitä ravintoa. Ratkeaa se teidän kamala huoliongelma.

Vierailija
26/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta hankkia useita lemmikkejä, jos ei niitä ole varaa pitää. Puskuria pitää olla pahan päivän varalle, jos jääkin työttömäksi tai sairastuu. 1-2 lemmikkiä vielä ymmärtää ilman enempiä varautumisia, mutta 5 kissaa niin huh huh.

Vierailija
27/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi itselle mieleenikään ottaa lemmikkiä, jos siitä ei olisi varaa huolehtia. Ja pitää myös varautua isompin eläinläärikuluihin, jos lemmikki sairastuu tai siihen, että tulotaso voi yhtäkkiä laskea. Ja jos ei alunperinkään ole varaa, niin mitä helkuttia, en ymmärrä.

Vierailija
28/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia.Toivotavasti jaossa oli myös kissan hiekaa,ettei sitä kissan kusta tarvitse haisella astuessa rapuun! Otetan lemikki mutta ei varaa hiekan edes.Lisäksi saa olla yksin.Kesät seisovan veden varassa, kai halvinta kuiva muonaa kuitenkin?Kun omistaja itse juo raikasta hana olutta terasilla..

Vierailija
29/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asia.Toivotavasti jaossa oli myös kissan hiekaa,ettei sitä kissan kusta tarvitse haisella astuessa rapuun! Otetan lemikki mutta ei varaa hiekan edes.Lisäksi saa olla yksin.Kesät seisovan veden varassa, kai halvinta kuiva muonaa kuitenkin?Kun omistaja itse juo raikasta hana olutta terasilla..

Sori mutta tuota tekee palkkaa saavat ihmiset.

Vierailija
30/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nurkan takana joku piekkarin kanssa jos joku ois vaikka halunnut elukasta eroon?

Vierailija
31/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jää työttömäksi niin lemmikki piikille? Lapsille sama?

Ei mutta kerrostalossa ei tarvitsisi ainakaan isompia eläimiä pitää tai montaa. Kissojen normaali reviiri on kilometrejä. Koira vapaana kulkee koko päivän. Luotu kulkemaan. Sitten eläinrakkaat ottavat niitä monta pieneen kaupunkiasuntoon. Se on mielestäni erittäin itsekästä.

Vierailija
32/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit (tai lapset) ei ole mikään terapiamuoto, jos siitä ei pysty huolehtimaan. Se on eläinrääkkäystä ja hyväksikäyttöä. Lopettakaa jo tuo iänikuinen "kyllä minulla on oikeus ja koita voi olla ainut ystävä" -paasaminen ja katsokaa peiliin, että voiko se eläin hyvin vain sinä itse.

Vierailija
33/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tainnut sinäkin muutaman oluen ottaa.

Vierailija
34/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on onnellisin yksinään tai korkeintaan yhden sopivan kaverin kanssa. Kissat ovat tarkkoja reviiristään ja seurstaan. En ymmärrä miksi joku ehdoin tahdoin haluaa tunkea niitä pieneen tilaan monta.

Vierailija
35/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit (tai lapset) ei ole mikään terapiamuoto, jos siitä ei pysty huolehtimaan. Se on eläinrääkkäystä ja hyväksikäyttöä. Lopettakaa jo tuo iänikuinen "kyllä minulla on oikeus ja koita voi olla ainut ystävä" -paasaminen ja katsokaa peiliin, että voiko se eläin hyvin vain sinä itse.

Vierailija
36/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farssi

Vierailija
37/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista tuo ihmisten itsekkyys, kun ottaa lemmikkejä, joista ei pysty huolehtimaan :( Mitä jos ei saakaan mitään avustuksia, niin näkeekö ne elukat sitten nälkää. Aivan kamalaa viattomille eläimille tuommoinen.

Vierailija
38/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestujat vois itse tulla antamaan sitä ravintoa. Ratkeaa se teidän kamala huoliongelma.

Mitä ihmettä? Jokainen omistaja on itse vastuussa lemmikkinsä ravinnosta ja hyvinvoinnista. Vaikka kuinka olis köyhä tai masentunut siitä eläimestä pidetään huolta, kun se kerran on hankittu.

Vierailija
39/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lemmikkien ruokakeräykset ja pienet eläinsuojeluyhdistykset on ainoita joihin lahjoitan rahaa tai lemmikkien ruokaa, kissanhiekkaa, ym. tarpeellista.

Niitä harvoja kohteita joissa apu menee oikeasti perille.

Vierailija
40/64 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eivät ole mitään leluja tai nukkeja, vaan omistajistaan riippuvaisia eläviä olentoja. Koittakaa nyt oikeesti huolehtia niistä eläimistänne ja jos ette pysty, niin älkää kiitä ottako. Ette voi vaan turvautua johonkin mahdolliseen avustukseen, kun niistä lemmikeistä pitää huolehtia päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan