Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtäkkiset syvät ja mahtavaa keveyttä aiheuttavat onnellisuuskohtaukset ilman syytä, tuleeko teillekin?

Vierailija
17.05.2022 |

Minulle silloin tällöin, ei joka kuukausikaan, joskus useamman kerran kuukaudessa. Tänään taas ollu sellainen mielettömän hyvä mieli ilman syytä. Ja minun elämäni ei ole mitenkään erikoista, hyvin tavallista ja aika vaatimatontakin. Tein työpäivän, laitoin ruokaa, kävin saunassa lasteni kanssa. Sen jälkeen vain hengailtu kotona. En ole miettinyt huomista enkä eilistä. Linnunlaulua kuuntelin, kun ikkuna oli auki. Kylläpä ne sirputti!

Tätä oloa sitä kaipaa silloin kun on allapäin :)

Tämä on ahdistuksen vastakohta, olematta kuitenkaan maaninen tila.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokemia on joo ihmeellinen juttu, se vie ihmistä. Siitä pitää vaan nauttia silloin kun onni kohtaa.

Vierailija
2/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tapahtuu. Sijoittuvat yleensä aamukahvin yhteyteen vapaapäivänä tai sitten iltaan kun puuhailee jotain. Ihana tunne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee :)

Vierailija
4/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut tänään!

Vierailija
5/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minulla ole ilman syytä hyviä eikä huonoja fiiliksiä, paitsi paniikkikohtaukset, mutta niitäkin tulee yleensä harvemmin kuin kerran vuodessa.

Vierailija
6/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, mutta ollut vain muutaman kerran elämäni aikana. Nekin joskus nuorena. Ei ainakaan yli 30 vuoteen ollut. Ikää nyt 51.

Vierailija
7/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kun katson viikonloppuna ulos keittiönikkunasta avaraa maisemaa tulee hyvä olo. On hiljaista. Tulee joku oivallus äkkiä ja kirjoitan sen ylös.

Nyt on hyvä vuodenaika tuntea näitä onnen humahduksia.

Vierailija
8/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, ei ole koskaan tullut. Mutta kuulostaa kivalta, lucky you.

Vierailija
9/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Niitä kutsutaan mikromanioiksi. Onko sinullakin todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Vierailija
10/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen saattaa tulla, kun on koko huusholli siivottu ja kaikki keskeneräiset tehtävät hoidettu. Sellainen täydellinen vapauden ja ympäristön harmonian tunne... Se on joskus pienestä kiinni :)

Vierailija
11/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli, ehkä viisi vuotta sitten ja kesti noin 2 minuuttia. Oli yhtäkkiä helppo hengittää enkä halunnut kuolla. Oli kyllä ihmeellinen kokemus!

Vierailija
12/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tuollaisia joskus Omalla kohdallani tuntuu että juuri toukokuu on tyypillinen niille. Toisaalta myös elo-syyskuu, kun arki alkaa ja saa kävellä vielä kevyissä vaatteissa kuulaana aamuna töihin ja olla jotenkin tavallista tietoisempi että tällaista se mun elämä nyt on. 

Vierailija
13/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo usein kun kuuntelen jotain ihanaa laulua ja katson kaunista taivasta. Iltataivaat ja niiden alla oleminen ja käveleminen tuo sellaisen ihanan vapauden ja keveyden tunteen.

Varsinkin sateen jälkeen sellainen vaaleanpunainen iltataivas on ihanin. 

Vierailija
14/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee yllättäviä masennuskohtauksia ilman mitään järkevää syytä.

Vierailija
15/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen tyytyväisen toiveikas olo. Tulee näin kesää vasten minullekin joskus.

Vierailija
16/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tuli, ehkä viisi vuotta sitten ja kesti noin 2 minuuttia. Oli yhtäkkiä helppo hengittää enkä halunnut kuolla. Oli kyllä ihmeellinen kokemus!

Sama juttu. Vappuna viisi vuotta sitten tunsin pari sekuntia outoa leijunnan tapaista onnentunnetta. Se meni ohi ja palasin normaaliin murjotukseen.

Vierailija
17/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena teininä tuli niitä. Nyt olen 33v ja ei kyllä muistu mieleen, että olisi enää sellaisia yli 15-vuoteen ollut. Harmi. En edes tiedä miten sellaisen onnenpyrähdyksen voisi tuntea. Jos sellainen edes meinaa tulla, varmaan elämän hankaluudet vievät mielen taas maahan.

Vierailija
18/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Kesäisin hyvin usein, päivittäin. Talvisin harvemmin.

Vierailija
19/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee, mutta en oikeastaan koe niitä miellyttäviksi. Tuntuu jotenkin liian hyvältä ja alan pelätä, että pää sekoaa tai että kuolen.

Vierailija
20/21 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei syytä olla onnellinen? Sulla on lapsia, jotka tuovat paljon onnellisuutta. Sulla on työpaikka. Sulla on kunnon ruokaa ja jaksat laittaa sitä. Sulla on sauna, ja ilmeisesti siis omakotitalo ja oma piha, kun linnunlaulua voit kuunnella ovi auki? Sauna tuo hyvän olon. Nämä kaikki yhdessä ovat jo tosi paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä