Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suurin osa ihmisistä vähättelee tuurin merkitystä elämässä?

Vierailija
03.12.2022 |

Moni asia on täysin sattumasta kiinni

Kommentit (864)

Vierailija
801/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Olen tehnyt todella pitkäjänteisesti ja päämäärätietoisesti töitä onnistumisieni eteen. Ne eivät ole tuuria tai sattumaa.

Kyllä ne osittain ovat. Liian paljon muuttujia, joihin ei kaikkiin pysty vaikuttamaan omalla työnteollaan. M50

Vierailija
802/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimpiä ovat ne, joiden mielestä itselle tapahtuvat huonot asiat ovat aina vain huonoa tuuria mutta kaikille muille tapahtuu vain asioita, joita he itse aiheuttavat.

Itselläni on vielä pikantimpi onni kaikissa tärkeissä asioissa. Niissä yhdistyy lähes aina äärimmäisen hyvä ja äärimmäisen huono onni. Esimerkiksi kun näin elämäni miehen ensimmäisen kerran, olin keskellä vakavaa syöpäepäilyä ja lääkäri oli jo kehottanut varautumaan pahimpaan. Joten vaikka tiesin heti rakastuneeni, yritin peitellä sitä parhaani mukaan.

Pari viikkoa myöhemmin selvisi että kasvainta kuvatessa oli mokattu, sitä oli kuvattu hieman eri kulmasta kuin aiemmin ja siksi sen oli luultu kasvaneen. Ei ollutkaan syöpää. Lääkäri suuttui minulle kun en ollut innoissani hyvästä uutisesta, koska kiroilin mielessäni kuvantamisen mokaa. Muuten olisin tiennyt varmasti olevani terve samaan aikaan kun rakastuin. En vaivautunut antamaan lääkärille palautetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Olen tehnyt todella pitkäjänteisesti ja päämäärätietoisesti töitä onnistumisieni eteen. Ne eivät ole tuuria tai sattumaa.

Eivät tietenkään ole. Nuku rauhassa myös jatkossa. 

Vierailija
804/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saavuttanut haluamani asiat työllä, säästämisellä. kerkisin asiat toteuttamaan ja palkinnoksi sain veikkausvoitonkin eihän se tuuria ollut, laitoin vaan oikeet numerot, helppoa.

Vierailija
805/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksilön tausta, esim. perhe, koulutus ja kasvatus vaikuttavat paljonkin hänen menestykseensä. Näin voidaan tilastollisesti todeta ja asettaa odotuksia menestymiseen elämässä.

Poikkeuksia on toki suuntaan ja toiseen, mutta keskimäärin tuuri ei kuitenkaan ole läheskään merkittävin tekijä tässä yhtälössä.

Vierailija
806/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalla on joskus erittäin suuri merkitys parinmuodostuksessa. Esim. kaksi ihmistä sattuu yhtä aikaa samaan baariin ja siitä alkaa suhde. 

Vierailija
807/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole sattumaa.

Kaikki on sattumaa!

Vierailija
808/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuurilla on loppujen lopuksi huomattavan pieni merkitys. Ahkera ja sitkeä yrittää päästä eteenpäin kymmenistä vastoinkäymisistä huolimatta. Toinen taas luovuttaa ensimmäiseen esteeseen. Tilastollisesti ahkeralla on "parempi tuuri", mutta se ei johdu karmasta, vaan määrätietoisuudesta.

Vierailija
809/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietysti jollain tavalla tuurista kiinni, mutta itse ainakin pelaan aina todennäköisyyksillä kun teen päätöksiä.

Jos opiskelen jotain, niin todennäköisyys sille hyödyttääkö se todennäköisesti omaa uraa yms.

Jos töitä vaihtamassa, miten suhdanne herkkä positio on, maksetaanko siitä tarpeeksi paljon enemmän jos se on suhdanne herkkä positio yms.

Asunnon suhteen, kuinka pitkään esim. pystyy asuntoa maksamaan jos saa yt monoa.

Ketä äänestää, kenen politiikalla on suurimmat riskit että Suomi tuhoutuu.

Todennäköisyyksiin voi aina itse yrittää vaikuttaa, ja tehdä sellaisia valintoja joiden riskit pystyy kantamaan, jos niiden toteutuminen on vähäänkään todennäköisiä.

Vierailija
810/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mites vaikka ne jotka joutuvat autokolariin vielä syyttä. Kuuntele saana Kivirannan kirja rekan alle jäänyt 🤔 meinaatko et joku valitsee huomenna nousen linja-autoon ja joudun kolariin saan vaikea aivovamman. Se voi tulla sinullekkin kaatumallakin tai autokolarissa tänäänkin novassa kerrottu monista auto-onnettomuuksista. Nyt suuta suppuun et kaikki olis omista valinnoista. Toki voi kuntoutua kolarista mut siitä ei "parane" ehkä koskaan. Juuri kolari ilmoitus novassa. 

Vierailija
811/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinkertaiset kermaperseet täyttäneet keskustelun.

Vierailija
812/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman onnensa seppä kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että elämässään menestyneet korostavat oman toiminnan merkitystä ja epäonnistuneet korostavat tuurin vaikutusta?

Kyllä. Molemmilla on kuitenkin sama asia vaikuttanut hyvin paljon. Tuuri. Menestyjällä ei vaan ole käynyt huonoa tuuria niin usein, ns. epäonnistuneilla sensijaan on. Joku voi vaurastua ilman mitään omaa panostaan vaikkapa perimällä, se on 100% tuuria. Sensijaan vaikkapa lottovoittajakin on tehnyt voittonsa eteen jotain, osallistunut rahapeliin. Kokemusta on molemmista ja omassa elämässäni olen päässyt eteenpäin lähinnä tuurilla ja riskinotolla, tosin vastoinkäymisiäkin on ollut vaikka niissä asioissa olen tehnyt kaiken oikein. Hyvällä tuurilla olen välttänyt monet sakot. Samoin pääsin töihin hyvään työpaikkaan heidän työhönottajansa oli hukannut aikaisemmin hakeneiden tiedot koneeltaan. Sattuma vaikuttaa moneen asiaan, niin huonoon kuin hyväänkin tuuriin. Toisaalta vaikka kuinka tekisit kaiken aina oikein ja parhain päin, voi sattua jotain ennalta arvaamatonta ja menettää kaiken. Minä ainakin seilailen tuurilla ja olen optimisti. Jumaliin, kohtaloon ym. en usko, tuurin peliä on elämä alusta alkaen. Tosin Karmaan haluaisin uskoa että jokainen saisi lopulta ansionsa mukaan.

Vierailija
813/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnikkyys ja pitkäjänteinen työ koulussa ja työelämässä usein tuo myönteisiä tuloksia, todistuksia ja lisää töitä. Ei ole tuuria. Minäkin 7 oppilas kävin ahkerasti tunneilla ja niin vain valmistuin kahdesta toisen asteen koulusta ja myöhemmin alemmasta korkeakoulusta. Näiden jälkeen töihin päivä toisensa jälkeen, laskutettavaa työtä tunti toisensa jälkeen. Ei ole tuuria. Välillä sitten kova, tuloksellinen työ huomataan ja siitä tulee jos jonkinnäköistä palkintoa. Ei ole tuuria.

Vierailija
814/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ei tykkää kun moni asia ei ole heidän hallinnassaan. Se että sait sen työpaikan voi olla niin pienestä kiinni kuin miten työnantaja nukkui yönsä. Siksi he järkeilevät asiat heille suotuisaan muotoon.

Vierailija
815/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelen omalla kohdallani hyvän tuurin ja oman tietoisen panostukseni merkitystä siihen, että nyt asun maassa missä menestyn ammatissani, raha-asiani ovat hyvin ja toimeentulo samoin, niin voidaan sitten kai laskea tuurin ansioksi se että 90-luvun laman pahimpana aikana päätin lähteä ja aloittaa elämäni uudelleen muualla.

Että se oli tuuria kun uskalsin pakata kamani ja lähteä maahan joka kyllä oli entuudestaan tuttu lomakohteena mutta ei vakituisena asuinmaana. Kai se sitten oli tuuria että tein sen päätöksen?  Että se oli tuuria että joku ilmavirta minut tänne kantoi?

Mitäänhän en kuitenkaan olisi menettänyt, takaisin olisin päässyt jos olisin halunnut  jos olisi tullut todetuksi että suo siellä vetelä täällä. Alusta jouduin aika lailla täällä aloittamaan, työpaikka oli saatava, kielitaitoa hiottava tosissaan. Koko elämäntapa sovitettava täkäläiseen, mutta kyllä se kannatti. En kyllä voi väittää että tuurilla vaan vähitellen omalla tahdolla ja sisulla tein tästä kaikesta omaani ja tämä on nyt kotimaani.

No ehkä tuuria oli se että minulla oli ammatti ja jonkin vuoden työkokemus. Ihan tyhjänpäältä en lähtenyt yrittämään.

Suomessa palkka meni asumiskuluihin, elämiseen ja laskuihin, yhtään mitään ylimääräistä ei jäänyt ja joka pennin sai laskea. Kirjaimelllisesti.  Kaksi vuotta meni täälläkin ennenkuin alkoi tasaantua, mutta kyllä vain väitän että ihan oma tahto ja periksi antamattomuus minut tähän johti missä nyt olen. Ei tähän ihan tuurilla ja tuulen kantamana ole tultu.

Kukaan ei alkuun auttanut, mutta kun koko ikäni olen oppinut luottamaan omaan vain itseeni ja muistamaan että itse on ihmisen itsestään huolehdittava, se auttoi kummasti eteenpäin. Kaksitoista  vuotta täällä asuttuani tapasin nykyisen mieheni, se ehkä oli tuuria että hänet tapasin.  Leskimies kahden varhaisteinin kanssa.  Siinä vaiheessa olin jo hyvin uraputkessa ja oma talous vakaa ja kaikki tarpeellinen hankittu. Ehkä meillä kaikilla oli tuuria kun löysimme toisemme ja perustimme hyvän vakaan perheen, sen voin kyllä uskoa. Hullumminkin olisi voinut käydä.

Itse en uskaltaisi heittäytyä pelkän tuurin varaan.  Onhan se varmaan jollain tasolla helppoakin, jättää kaikki sen varaan että aina jotenkin järjestyy. Lennellä kuin lehti tuulessa.  Minulle vain se tapa ei sovi ja haluan jotain enemmän.

Vierailija
816/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ei tykkää kun moni asia ei ole heidän hallinnassaan. Se että sait sen työpaikan voi olla niin pienestä kiinni kuin miten työnantaja nukkui yönsä. Siksi he järkeilevät asiat heille suotuisaan muotoon.

Enemmänkin tätä tuurikorttia käyttävät ihmiset jotka odottavat muiden tekevän asioita, jotta heidän elämänsä muuttuisi paremmaksi.

Vierailija
817/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi nihilisti, niin mikä tahansa voidaan nähdä tuurina; voidaan aloittaa vaikkapa siitä, että kaukaiset esi-isämme useita tuhansia vuosia eKr sattuivat asumaan Euraasiassa, jossa kesytettiin tärkeimmät viljelyyn soveltuvat kasvit ja kotielämet sekä keksittiin kirjoitustaito ja sen jälkeen suuri osuus modernista teknologiasta. 

Voidaan jatkaa siitä, etteivät esi-isämme kuolleet mihinkään kulkutauteihin ja sitten sodissa tai luonnonkatastrofeissa tai henkirikosten uhrina tai tai Jne. Listaa voi jatkaa loptuttomiin.

Mielestäni tuuri on vain tapa selittää se, ettei itse ole saanut mitään aikaan.

Vierailija
818/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on saattanut olla riita kotona ja se on jäänyt kyrsimään. Purkaa sen työnhakijaan ja paikkaa ei tule. Tai on on rakastunut ja kaikki näyttää ihanalta. Olet sinä päivänä haastattelussa ja saat paikan. Sekin vaikuttaa kuka on työhaastattelijana. Jos juuri se mukava ja kenen kanssa kemiat toimisi onkin pois töistä ja tilalla on sinua kohtaan vastahankainen tai tällä on jo suosikki valmiina. Tai muistutat väärällä tavalla jotain ihmistä jota työhönottaja ei siedä tai on kokenut hankalaksi tms. Tai päinvastoin. 

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se on pienestä kiinni monesti. 

Vierailija
819/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla on saattanut olla riita kotona ja se on jäänyt kyrsimään. Purkaa sen työnhakijaan ja paikkaa ei tule. Tai on on rakastunut ja kaikki näyttää ihanalta. Olet sinä päivänä haastattelussa ja saat paikan. Sekin vaikuttaa kuka on työhaastattelijana. Jos juuri se mukava ja kenen kanssa kemiat toimisi onkin pois töistä ja tilalla on sinua kohtaan vastahankainen tai tällä on jo suosikki valmiina. Tai muistutat väärällä tavalla jotain ihmistä jota työhönottaja ei siedä tai on kokenut hankalaksi tms. Tai päinvastoin. 

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se on pienestä kiinni monesti. 

Niin. Sen takia pitää varmistaa että sinut halutaan palkata, oli tunne mikä tahansa tai firma mikä tahansa. 

t. henkilö joka edellisellä kerralla lähetti kolmeen firmaan hakemukset ja jokaiseen olisin päässyt.

Vierailija
820/864 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset ajattelevat juuri niin, että kaikki on itsestä kiinni. Esim. Tere Sammallahti. Lol.