Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suurin osa ihmisistä vähättelee tuurin merkitystä elämässä?

Vierailija
03.12.2022 |

Moni asia on täysin sattumasta kiinni

Kommentit (864)

Vierailija
361/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin etukäteen kaikkia vaihtoehtoja ja analyyttisesti teen valintoja. Ns. epäonnessa on kyse toisten, korkeammassa asemassa olevien ihmisten kus päisyydestä. Tuurilla ei ole sijaa elämässäni, enkä voisi sen varaan mitään laskeakaan, koska mitään apuja en voisi muualta saada. Minun valinnoistani ja pärjäämisestäni on kiinni perheeni hyvinvointi.

Vierailija
362/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä ja erittäin huono tuuri on harvinaista. Jos heität kahta noppaa niin saat useammin keskiverron tuloksen kuin kaksi ykköstä tai kaksi kutosta. Useimmilla ihmisillä on normaali tuuri. Joskus käy hyvin ja joskus huonosti.

Näin on, mutta kyllä ne kertautuu helposti. Jos sattuu olemaan rikkaasta ja hyvin verkostoituneesta suvusta, voi onnenpotkuja sattua helpommin. Ajoi kolarin ja auto lunastukseen, noh mutta sattuipa että isotädin perintö kuittaa, ja kuulin juuri serkulta, että enolla olisi tarjolla hyväpalkkainen työ ja loma-asunnon käyttöoikeus Espanjassa, joten eipä se kauaa harmittanut kun näin onni potkaisi!

Jos on köyhä ja kurja jo alun alkaen, voi joku peruuntuntunut työkeikka aiheuttaa sen, ettei ole varaa ostaa uusia kenkiä talveksi, liukastuu surkeilla kengillään, seuraa pitkä kuntoutus, jonka johdosta menee taas työt sivu suun ja remonttia kaipaava talo jatkaa ränsistymistään ja niin edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa puhutaan aika paljon rahasta ja menestymisestä työelämässä. Ottaisin esille kuitenkin erään toisenlaisen asian, nimittäin rakkauden. Sen eteen et voi tehdä mitään, löydätkö elämässäsi aitoa sellaista vai et ja päädytkö hyvään parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa. Paino sanalla aito, ihan ok parisuhteen voi halutessaan etsimällä etsiä kuka tahansa. Minulla on ollut aivan uskomattoman huono tuuri rakkaudessa eikä sille muuta selitystä ole. Se tuntuu ikävältä.

Kun rakastaaa itseään sen verran että ei hyväksy sellaista parisuhdetta missä ei ole tyytyväinen  ja kehittää myös itseään ja omia parisuhtetaitojaan niin alkaa vetää puoleensa parempia kumppaniehdokkaita.

Joopa joo. Jos täällä ihmisen pitäisi olla täysin eheä ja rakastaa täysillä itseään (mitä tämäkin hölynpöly edes tarkoittaa?) ennenkuin joku voi häntä rakastaa, ei täällä juurikaan mitään rakkaudentäyteisiä parisuhteita olisi kellään. Rikkinäisetkin ihmiset ansaitsevat rakkautta. Itse olen kehittänyt itseäni näiden kokemusteni vuoksi enemmän aivan taatusti kuin kukaan keskivertojamppa. Siitä olen samaa mieltä, ettei kenenkään pidä tyytyä vain johonkin, niinkuin valtaosa ihmisistä tekee.

Vierailija
364/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä ja erittäin huono tuuri on harvinaista. Jos heität kahta noppaa niin saat useammin keskiverron tuloksen kuin kaksi ykköstä tai kaksi kutosta. Useimmilla ihmisillä on normaali tuuri. Joskus käy hyvin ja joskus huonosti.

Näin on, mutta kyllä ne kertautuu helposti. Jos sattuu olemaan rikkaasta ja hyvin verkostoituneesta suvusta, voi onnenpotkuja sattua helpommin. Ajoi kolarin ja auto lunastukseen, noh mutta sattuipa että isotädin perintö kuittaa, ja kuulin juuri serkulta, että enolla olisi tarjolla hyväpalkkainen työ ja loma-asunnon käyttöoikeus Espanjassa, joten eipä se kauaa harmittanut kun näin onni potkaisi!

Jos on köyhä ja kurja jo alun alkaen, voi joku peruuntuntunut työkeikka aiheuttaa sen, ettei ole varaa ostaa uusia kenkiä talveksi, liukastuu surkeilla kengillään, seuraa pitkä kuntoutus, jonka johdosta menee taas työt sivu suun ja remonttia kaipaava talo jatkaa ränsistymistään ja niin edelleen.

Eihän tuolla ole mitään tekemistä tuurin (sattuman) kanssa!

Vierailija
365/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tuuria tai sattumaa ei ole, kaikki on syytä ja seurausta.

Vierailija
366/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Olen tehnyt todella pitkäjänteisesti ja päämäärätietoisesti töitä onnistumisieni eteen. Ne eivät ole tuuria tai sattumaa.

Sattumalta olet voinut toteuttaa pitkäjänteisyyttäsi ja päämäärätietoisuuttasi, ja työtä.  Sattumalta sulla on ne. On ollut tuuria vaikket ole itsekään avuton. 

Vierailija
367/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, mutta totuus on, että yleensä luuserit on niitä jotka syyttää vastoinkäymisistään huonoa tuuria. Onhan se psykologisesti helpompi selitys kuin laiskuus ja tyhmyys, jotka yleensä on tosiasiallisia syitä. 

Vierailija
368/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuri vaikuttaa siihenkin kuka joutuu kiusatuksi. Tai kuka sairastuu. Myös opiskelemaan tai töihin pääsy on monesti tuurista kiinni.

Vierailija
369/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin etukäteen kaikkia vaihtoehtoja ja analyyttisesti teen valintoja. Ns. epäonnessa on kyse toisten, korkeammassa asemassa olevien ihmisten kus päisyydestä. Tuurilla ei ole sijaa elämässäni, enkä voisi sen varaan mitään laskeakaan, koska mitään apuja en voisi muualta saada. Minun valinnoistani ja pärjäämisestäni on kiinni perheeni hyvinvointi.

No eipä kukaan voi hallita sitä, että sairastuu, asumus palaa, tulee infarkti alle 50-vuotiaana, jää auton alle, koska kuski ei huomaa tms. Moni asia ei ole omissa käsissä. Vaikka kuinka tekisi oikein, niin...

Vierailija
370/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi mun elämässä Tuurilla ei ole niin minkäänlaista merkitystä. Onhan siellä jonkun mielestä ihan hieno kauppa ja varmasti jotain muutakin tärkeetä, mutta ei vaan yksinkertaisesti vaikuta mun elämään mitenkään.

Vierailija
371/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle täälläkin onni ja hyvä tuuri tarkoittaa rahaa ja kesämökkejä. Itse olen köyhä, mutta koen itseni onnekkaaksi ja hyvätuuriseksi. Olen terve ja saan tehdä asioita, joista nautin. Kyllä, onni aika asenteesta kiinni. 

Vierailija
372/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan paljon karismasta, toisilla sitä on, toisilla ei.

Sitä ei voi opetella tai feikata. On tuuria syntyä karismaattiseksi persoonaksi.

Siitä on paljon apua niin rakkaus- kuin työelämässä, miltei kaikissa elämään kuuluvissa asioissa siitä on etua.

Karismaattisen ei tarvitse kuin kävellä paikalle niin vetoaa muihin ihmisiin positiivisesti.

Vierailija
373/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuri vaikuttaa siihenkin kuka joutuu kiusatuksi. Tai kuka sairastuu. Myös opiskelemaan tai töihin pääsy on monesti tuurista kiinni.

Tuurilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa tuleeko kiusatuksi. Kiusaaja valitsee kohteen. Kohteella voi olla jokin kiusaajaa silmiinpistävä asia, johon kiusaaja tarttuu.

Opiskelemaan pääsee siihen oppilaitokseen kun haluaa. Riittää että on valmistautunut, eli opiskellut, jotta saa riittävön hyvät arvosanat.

Töitäkin saa jos on osaava. Meillä on aina avoin paikka hyvälle tyypille, vaikka rekry ei muuten olisi auki.

Vierailija
374/864 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inselit eivät ole taas saaneet pesää. 

Vierailija
375/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Whatever you do, don't congratulate yourself too much

Or berate yourself either

Your choices are half chance, so are everybody else's"

-Baz Luhrmann, Everybody's Free

Vierailija
376/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuurilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa tuleeko kiusatuksi. Kiusaaja valitsee kohteen. Kohteella voi olla jokin kiusaajaa silmiinpistävä asia, johon kiusaaja tarttuu.

Opiskelemaan pääsee siihen oppilaitokseen kun haluaa. Riittää että on valmistautunut, eli opiskellut, jotta saa riittävön hyvät arvosanat.

Töitäkin saa jos on osaava. Meillä on aina avoin paikka hyvälle tyypille, vaikka rekry ei muuten olisi auki.

Eikä pääse. Jos ei ole matikkapäätä, ei pääse opiskelemaan matikkaa. Itse haluaisin olla arkkitehti tai rakennusinsinööri. Vaikka on matemaattisia lahjoja ja loogista päättelykykyä, en osaa yhtään piirtää. Siksi valitsin toisen tekniikan alan. Koneella on nykyään helpompi piirtää, ja osaan piirtää pohjakuvia - piirränkin simppelit pohjakuvat itse mitä tarvitsen -mutta silti pitää noissa ammateissa osata piirtää  hiirellä vapaalla kädellä yhä tänäkin päivänä - tai käsin. 

Vierailija
377/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monesti ollut tilanteita, että on ollut jokin rahakriisi ja hetkellisesti joutunut miettimään, että mitäs nyt. Niihin tilanteisiin on melkein aina tupsahtanut joku onnellinen sattuma. Kerran sain työpaikan juuri sopivasti, mies saa yhtäkkiä jonkun bonukden töistä, kerran tuli jopa isompi uhkapelivoitto. Viimeksi miehelle tuli pitkä työmatka, josta saa hyvät kilometrikorvaukset ja päivärahat, sitä 500 euroa tässä odotellessa. Tunnustan syntyneeni onnellisten tähtien alla.

Sähän olet pesunkestävä lokki! Miehes rahoilla elelet!

Vierailija
378/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos tuurin tai sattuman sijaan kaikki onkin elämäämme ennalta suunniteltua ja ohjailtua? Jokin korkeampi voima, vaikka Jumala. Minun on ainakin helpompi kestää vastoinkäymisiä jos ajattelen takana olevan sallimuksen. Vaikeita asioita. Itse olen kokenut useita kertoja tilanteen, joka on liian suuri ja pelastanut pahasta ollakseen vain tuuria.

Vierailija
379/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajatus siitä, että elämä voi hallita, tuo turvaa. Huonolla tuurilla voi sairastua, joutua liikenneonnettomuuteen jne...sietämätön ajatus

Vierailija
380/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää tämä hyvistä olosuhteista ja tuurista puhuminen. Itse olen tehnyt mittavan luokkahypyn ja vähävaraiset vanhempani ovat aina kannustaneet opiskeluissa. Ne olosuhteet eivät vaan ole mikään onnekas sattuma, vaan vanhempieni monien vuosien kova työ kasvattaa lapsista yhteiskuntakelpoisia ja omilla ansioillaan pärjääviä. Omasta elämästä on tingitty lasten kustannuksella ja tästä olen kiitollinen. He ovat hoitaneet oman tehtävänsä niinkuin kuuluu, eikä kysymys ole tuurista. Siihen päälle vielä omat pitkät päivät pääsykokeiden ja opintojen parissa, sadat työhakemukset ja ahkera työnteko. Tuuriin vetoavat ne, jotka eivät itse tai joiden vanhemmat eivät ole jaksaneet hoitaa hommiaan kunnolla.

Miten kovan työn teit syntyäksesi kannustavien vanhempien perheeseen? Vai kävikö sittenkin mäihä?