Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurin osa ihmisistä vähättelee tuurin merkitystä elämässä?

Vierailija
03.12.2022 |

Moni asia on täysin sattumasta kiinni

Kommentit (864)

Vierailija
381/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnpaikan saaminen on tuuria. 

Vierailija
382/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämässä ei olisi tuuria, sattumaa yms niin silloinhan kaikki olisi ennalta määrättyä, determinististä. Yks asia johtaisi aina tiettyyn seuraavaan jne. Mutta  maailma ei toimi niin, mukana on ennaltaarvaamaton random kerroin joka sekoittaa homman. Myös ihmisen elämässä. Ja ihmisellä on oma vapaa tahto joka vie asiat syteen tai saveen. Eli kyllä se ihmisen oma päätöksenteko vaikuttaa asioihin mutta mukana on se random k.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa tutkittu: https://www.hs.fi/tiede/art-2000006235491.html

Sorry, en löytänyt ilman maksumuuria mistään. Jos jollain on tunnukset voisi ystävällisti avata tutkimuksen sisältöä hieman lisää.

Vierailija
384/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni joskus tutkimuksesta, jossa tutkittiin ihmisiä, jotka olivat onnekkaita ihmisiä. Onnekkaille ihmisille oli yhtenäistä se, että he olivat avoimia uusille kokemuksille ja heillä oli positiivisempi asenne. He olivat halukkaampia puhumaan uusille ihmisille, matkustamaan uusiin paikkoihin ja ylipäätään kokeilemaan uusia asioita. Täten heille avautui enemmän uusia mahdollisuuksia, jotka he uskalsivat myös ottaa.

Vierailija
385/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tästä, vaikka on siinä osa tietysti omaakin tekemistä ja osaamista.

- teen ja lähetän hyvän hakemuksen - oma osuus

- hakijoita on 20, se että minut edes kutsutaan haastatteluun on osittain tuuria koska taatusti tuossa joukossa on 10 muutakin potentiaalia hakijaa, osittain se on hyvän hakemukseni ansiota.

- käyn haastattelussa johon on kutsuttu 3 muuta potentiaalia.

- saan työpaikan - tuuria! (koska kuka tahansa noista kolmesta olisi voinut saada työn)

Vierailija
386/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huonoa tuuriakin on asioissa joihin ei itse voi millään lailla vaikuttaa. Joissain piireissä kuullemma puhutaan huonosta karmasta.

Esim teet paljon työtä ottaaksesi selvää autoista, ostat hyväksi havaitun automerkin (uutena) johon sinulla on varaa. 

Saat kuitenkin jonkun saakelin "maanantaikappaleen" jonka kanssa olet toistuvasti huollossa. Kun takuuaika on ummessa, hajoaa joku merkittävä osa kuten vaihteisto. Menee korjaukseen aj maksaa monta tuhatta eur.

Oliko oma syy vai vain huono tuuri saada tuommonen auto ?  no ihan vaan vit.... huono mäihä.

Vierailija
387/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää tämä hyvistä olosuhteista ja tuurista puhuminen. Itse olen tehnyt mittavan luokkahypyn ja vähävaraiset vanhempani ovat aina kannustaneet opiskeluissa. Ne olosuhteet eivät vaan ole mikään onnekas sattuma, vaan vanhempieni monien vuosien kova työ kasvattaa lapsista yhteiskuntakelpoisia ja omilla ansioillaan pärjääviä. Omasta elämästä on tingitty lasten kustannuksella ja tästä olen kiitollinen. He ovat hoitaneet oman tehtävänsä niinkuin kuuluu, eikä kysymys ole tuurista. Siihen päälle vielä omat pitkät päivät pääsykokeiden ja opintojen parissa, sadat työhakemukset ja ahkera työnteko. Tuuriin vetoavat ne, jotka eivät itse tai joiden vanhemmat eivät ole jaksaneet hoitaa hommiaan kunnolla.

Miten kovan työn teit syntyäksesi kannustavien vanhempien perheeseen? Vai kävikö sittenkin mäihä?

Tää on just näin. 

Omalla valinnoilla ja tekemisellä on paljon merkitystä, mutta jossain kohtaa on todettava että kävi hyvä mäihä.

Vert se joka syntyy köyhän yksinhuoltajaäidin lapseksi kunnan vuokrataloon -  se joka syntyy varakkaaseen teollisuussukuun isoon omakotitaloon meren rannalle. Näistä saadut erilaiset lähtökohdat ovat ihan vaan tuuri, ei oma osuus. Eikä nyt puhuta siitä kumman lapsista tulee onnellisempia. 

Se mitä valintoja sitten nuoruudessa tekee, kun itse pääsee asioihin vaikuttamaan on eri juttu.

Vierailija
388/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, mutta totuus on, että yleensä luuserit on niitä jotka syyttää vastoinkäymisistään huonoa tuuria. Onhan se psykologisesti helpompi selitys kuin laiskuus ja tyhmyys, jotka yleensä on tosiasiallisia syitä. 

Tutkimusten mukaan vastauksesi on tyypillinen hyväosaisen ajatus. Ihminen jolle on suotu syntymälahjana hyvätolosuhteet ajattelee kaikki saavutuksensa omiksi ansioikseen. Ajattelee, että kaikilla olisi samat edellytykset kaikkeen. Elämä ei kuitenkaan ole noin suoraviivaista muille kuin kultalusikkasuussa syntyneille .

Vierailija
389/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tästä, vaikka on siinä osa tietysti omaakin tekemistä ja osaamista.

- hakijoita on 20, se että minut edes kutsutaan haastatteluun on osittain tuuria koska taatusti tuossa joukossa on 10 muutakin potentiaalia hakijaa, osittain se on hyvän hakemukseni ansiota.

- saan työpaikan - tuuria! (koska kuka tahansa noista kolmesta olisi voinut saada työn)

Noin se menee, jos ei ole suhteita. Sen varakkaan Mirkapetterin isukki on yhteydessä firman toimitusjohtajaan jonka golfkaveri myös on. Tadaa Mirkapetteri saa paikan. Hän luulee sen olevan omaa saavutustaan ja erinomaisuuttaan. Tosiasiassa kymmenet kymmenet kerrat isukki on siloittanut Mirkapetterin elämästä esteet salaa pois.Mirkapetterin maailmankuvan mukaan kaiken saa, kun tekee oikein ja näkee itse vaivaa. Hän ei tiedä kuinka hänen elämää on helpotettu vanhempien toimesta kaikintavoin.

Vierailija
390/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että pääset ylipäätään tuohon haastatteluun on kuitenkin vaatinut sinulta todennäköisesti jonkinmoista opiskelua ja työpanosta elämässä. Täysin kouluttamaton ja kokematon henkilö tuskin pääsee haastatteluun toimitusjohtajaksi kansainväliseen yhtiöön vaan hänen työhaastattelu on pikemminkin jonnekin hampurilaisravintolan kassalle. Samaten jo siellä haastattelussa on kolme muutakin ihmistä, mutta sinä olet valmistautunut haastatteluun paremmin kuin ne toiset ja olet esimerkiksi käynyt hyvämaineisella kurssilla, jolla opetetaan esiintymistaitoja ja työhaastattelutilanteita niin sinulla on parempi mahdollisuus erottua eduksesi.

Vierailija
391/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että pääset ylipäätään tuohon haastatteluun on kuitenkin vaatinut sinulta todennäköisesti jonkinmoista opiskelua ja työpanosta elämässä. Täysin kouluttamaton ja kokematon henkilö tuskin pääsee haastatteluun toimitusjohtajaksi kansainväliseen yhtiöön vaan hänen työhaastattelu on pikemminkin jonnekin hampurilaisravintolan kassalle. Samaten jo siellä haastattelussa on kolme muutakin ihmistä, mutta sinä olet valmistautunut haastatteluun paremmin kuin ne toiset ja olet esimerkiksi käynyt hyvämaineisella kurssilla, jolla opetetaan esiintymistaitoja ja työhaastattelutilanteita niin sinulla on parempi mahdollisuus erottua eduksesi.

Tämäpä juuri. Mitä enemmän kehität itseäsi sitä parempia tilaisuuksia sinulle aukenee.

Vierailija
392/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku valittaa huonoa tuuria ja ettei elämä mene niin kun haluaa jne.... niin usein rynnätään syyttämään ettei oteta vastuuta omasta elämästä jne..

jos vaan olet se ns "kovan onnen lapsi" niin sitten olet.

Onko oma syy, että:

- mökille murtaudutaan ja se vielä sotketaan ja hajotetaan. Olen raatanut 20v tajunnan rajamailla jotta sain hankittua aina kaipaamani pienen mökin jossa voin rentoutua. - oliko vain huono tuuri 

- Se on oma syy että jätin oven raolleen ja kissa karkasi. Oliko oma syyni että naapuri ajoi sen päälle ja se kuoli kituen? - vai oliko vaan huono tuuri taas.

- Ystävä on elänyt varsin terveellisesti, iloinen ja auttavainen kiva ihminen - sai syövän johon kuoli pitkään kitumalla - oma syy vai paska tuuri?

- Sain vittumaisen hullun sadistinarsisti esimiehen joka nujertaa alaisiaan lämpimikseen jotta saa itselleen jotain sairasta tyydytystä  - oliko oma syy vai paska tuuri?

- jääkaappi/pakastin hajosi 2 v ihan normaalin käytön jälkeen ja kaikki pilalle - oliko oma syy vai vaan huono tuuri?

- Olen tehnyt työni hyvin, ikinä ei ole tullut mitään sanomista, olen pidetty työpaikalla. Firmalla menee huonosti, väkeä pitää vähentää ja osa toiminnoista lopetetaan kokonaan, saan yt:ssä potkut - oma syy vai kehno tuuri?

Vierailija
393/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Mitä enemmän kehität itseäsi sitä parempia tilaisuuksia sinulle aukenee.

Sen lisäksi ymmärrät hakea paikkoja joihin kaltaisesi kokemuksella voi päästä. Ymmärrät, että on aloitettava alempaa ja ehkä ei niin mieluisista tehtävistä päästäksesi ylös.

Vierailija
394/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku valittaa huonoa tuuria ja ettei elämä mene niin kun haluaa jne.... niin usein rynnätään syyttämään ettei oteta vastuuta omasta elämästä jne..

Onko oma syy, että:

- mökille murtaudutaan ja se vielä sotketaan ja hajotetaan. Olen raatanut 20v tajunnan rajamailla jotta sain hankittua aina kaipaamani pienen mökin jossa voin rentoutua. - oliko vain huono tuuri 

- Se on oma syy että jätin oven raolleen ja kissa karkasi. Oliko oma syyni että naapuri ajoi sen päälle ja se kuoli kituen? - vai oliko vaan huono tuuri taas.

- Ystävä on elänyt varsin terveellisesti, iloinen ja auttavainen kiva ihminen - sai syövän johon kuoli pitkään kitumalla - oma syy vai paska tuuri?

- Sain vittumaisen hullun sadistinarsisti esimiehen joka nujertaa alaisiaan lämpimikseen jotta saa itselleen jotain sairasta tyydytystä  - oliko oma syy vai paska tuuri?

- jääkaappi/pakastin hajosi 2 v ihan normaalin käytön jälkeen ja kaikki pilalle - oliko oma syy vai vaan huono tuuri?

- Olen tehnyt työni hyvin, ikinä ei ole tullut mitään sanomista, olen pidetty työpaikalla. Firmalla menee huonosti, väkeä pitää vähentää ja osa toiminnoista lopetetaan kokonaan, saan yt:ssä potkut - oma syy vai kehno tuuri?

Yt:ssä tuotannostaloudellisin syin annetaan potkut sille kenestä firmalle on eniten kuluja. Usein se on se iäkkäin tyyppi jonka on vaikea työllistyä uudelleen. Tyyppi jolla on kaikki ikälisät jne. Elämä ei ole oikeudenmukaista.

Vierailija
395/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni joskus tutkimuksesta, jossa tutkittiin ihmisiä, jotka olivat onnekkaita ihmisiä. Onnekkaille ihmisille oli yhtenäistä se, että he olivat avoimia uusille kokemuksille ja heillä oli positiivisempi asenne. He olivat halukkaampia puhumaan uusille ihmisille, matkustamaan uusiin paikkoihin ja ylipäätään kokeilemaan uusia asioita. Täten heille avautui enemmän uusia mahdollisuuksia, jotka he uskalsivat myös ottaa.

Eli jos olet aiemmin ollut onnekas, saanut esimerkiksi rakastavat vanhemmat, näet maailman ja ihmiset myönteisemmin ja tartut helpommin uusiin asioihin. Veikkaamalla on suurempi todennäköisyys voittaa kuin jos jättää veikkaamatta. Onni tulee onnekkaan luokse.

Tasapuolistako? Ei ole. Siksi on outoa että mm. työnhakijoiden soveltuvuuskokeissa arvioidaan miten myönteinen mielikuva hakijalla ihmisistä on. Minulla ei ole perustuen aiempiin kokemuksiini, mutta valitsen vastaukset sen perusteella että vaikuttaisi olevan, koska sitä työnantajat valittavalta yleensä toivovat.

Onko suoraselkäistä toimintaa? Ehkä ei. Mutten todellakaan halua huonojen ihmissuhdekokemusten johtavan työllistymisvaikeuksiin. Se olisi aiemmasta huonosta onnesta rankaisemista uudella epäonnella. Minulla on oikeus tavoitella hyvää vaikkeivat tähdet ja kuu aiemmin olisikaan olleet oikeassa asennossa.

Vierailija
396/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aukeaa.

Mutta kun nämä 3 muutakin (oletettua) haastateltavaa ovat ihan yhtä päteviä, koukutettuja kurssitettuja, ovat panostaneet yhtä paljon hakemukseen ja haastatteluihin ym ym, ovat siis TASAVERTAISIA, on täysin tuurista kiinni että juuri sinä saisit tuon paikan.

Se tässä oli se pointti !

Vierailija
397/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oma syy, että:

- mökille murtaudutaan ja se vielä sotketaan ja hajotetaan. Olen raatanut 20v tajunnan rajamailla jotta sain hankittua aina kaipaamani pienen mökin jossa voin rentoutua. - oliko vain huono tuuri  -MILLAISET LUKOT MÖKILLÄ OLI, MILLAINEN MURTOHÄLYTINJÄRJESTELMÄ? 

- Se on oma syy että jätin oven raolleen ja kissa karkasi. Oliko oma syyni että naapuri ajoi sen päälle ja se kuoli kituen? - vai oliko vaan huono tuuri taas. TODELLA SURULLINEN TILANNE, VAIKKA TOTTAHAN SE ON, ETTÄ TUOTA EI OLISI TAPAHTUNUT JOS OVI OLISI OLLUT KIINNI.

- Ystävä on elänyt varsin terveellisesti, iloinen ja auttavainen kiva ihminen - sai syövän johon kuoli pitkään kitumalla - oma syy vai paska tuuri? JOSKUS KÄY HUONOSTI VAIKKA OTTAA KAIKKI MAHDOLLISET VAROTOIMET, MUTTA YLEISESTI OTTAEN TERVEELLISET ELÄMÄT VAIKUTTAVAT TODELLA PALJON IHMISEN TERVEYTEEN

- Sain vittumaisen hullun sadistinarsisti esimiehen joka nujertaa alaisiaan lämpimikseen jotta saa itselleen jotain sairasta tyydytystä  - oliko oma syy vai paska tuuri? VOIT HAKEA UUTTA TYÖPAIKKAA, TUOMMOISEEN TYÖHÖN EI TODELLAKAAN KANNATA JÄÄDÄ

- jääkaappi/pakastin hajosi 2 v ihan normaalin käytön jälkeen ja kaikki pilalle - oliko oma syy vai vaan huono tuuri? TÄMÄ ON MIELESTÄNI TUURISTA KIINNI

ONKO TÄMÄ MAHDOLLISUUS SAADA TILALLE PAREMPI TYÖPAIKKA?

Vierailija
398/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ei siis tarvitse tehdä mitään, koska kaikki on tuurista ja sattumasta kiinni? Vieras ajatus.

Musta valkoisuus taas on minulle hyvin vieras ajatus.

Vierailija
399/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aukeaa.

Mutta kun nämä 3 muutakin (oletettua) haastateltavaa ovat ihan yhtä päteviä, koukutettuja kurssitettuja, ovat panostaneet yhtä paljon hakemukseen ja haastatteluihin ym ym, ovat siis TASAVERTAISIA, on täysin tuurista kiinni että juuri sinä saisit tuon paikan.

Se tässä oli se pointti !

Sitten sinä voit kouluttautua lisää ja ensikerralla sinä olet vastaavassa tilanteessa paras hakija.

Vierailija
400/864 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan naurettavaa väittää että kaikki on kiinni omista tekemisistä, valinnoista, sinnikkyydestä ja osaamisesta tms.

Sittenhän me kaikki olisimme täällä juuri sitä mitä olemme aina halunneet.

Meillä olisi juuri niin paljon rahaa käytössä kuin itse haluaisimme.

Meillä olisi ne fasiliteetit elämässä johon me pyrkisimme.

Olisimme juuri niin onnellisia kuin haluaisimme.

- jokainen tietää ettei elämä mene näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi