Mies syyttää minua lasten "vieraannuttamisesta"
Tyyliin, no joko oot puhunu kaikki lapset sun kanssa asumaan?
Vaikka aivan rehellisesti olen kokoajan lapsille sanonut, että saavat itse vaikuttaa, ja miettiä mitä haluavat. En missään vaiheessa ole koitttanut saada lapsia asumaan kanssani.
Mies ei ymmärrä, että omilla toimillaan on ajanut itsensä erilleen perheestä. Jo silloin kun olimme yhdessä, syytti minua siitä että on hän vastaan muu perhe. Vaikka aivan itse on asetelman sellaiseksi rakentanut.
Hän ei ole kiinnostunut lastensa asioista, paitsi koetuloksista. Ei ikinä osallistu harrastusjuttuihin, ei kauheasti juttele lasten kanssa, ei tiedä tunne kavereita. Hyvin vähän tekee mitään yhdessä lastensa kanssa. Kun esim. Ostaa herkkuja, ostaa itselleen.
Huutaa, haukkuu, komentaa, vaatii ehdotonta tottelevaisuutta. Rankaisee, kovia rangaistuksia.
Mutta ei ymmärrä, miksei lapset halua asua hänen kanssaan. Vaan syyttää asiasta minua. Haluaa erotakkin, koska en kasvata lapsia samalla tavalla, ja hänen mielestään teen siis asiat väärin.
Lapsen sanoin, iskän kans pitää koko ajan olla tosi tarkkana et tekee kaiken just oikein, ettei se hermostu.
Kuka haluaa, jaksaa elää koko ajan varpeillaan?
Kommentit (42)
Tuollaista se meilläkin oli. Sain kuulla olevani vieraannuttaja, vaikka elin kieli keskellä suuta.
Eksä lopetti, kun kuopus täytti 18 v. Sen jälkeen en ole sanaakaan hänestä kuullut. Thank God.
Tsemppiä! Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja muista: kaikki mitä ihminen päästää suustaan, kertoo vain ja ainoastaan hänestä itsestään. Ei sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Provoihin ei kannata vastata, suoraan vaan poistoon.
Aloittaja on luultavasti woke, joka vihaa avioliittoa ja ehjää perhettä. Lisäksi hän tietysti vihaa miehiä, lapsia, ja loogisuutta.
Mitä hlvettiä sinä nyt joka ketjussa tuota wokea huudat? Luulet oppineesi uuden sanan, mutta ehei, olet oppinut vain, miten sanaa käytetään halveksuvana ilmaisuna.
Woke tarkoittaa poliittisesti valveutunutta, erityisesti rasismin, syrjinnän ja muun yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden tiedostavaa henkilöä.
Tämä on sinusta erittäin huono asia ihmisessä, niinkö? Ei saisi tiedostaa, että on olemassa syrjintää ja muuta yhteiskunnallista epäoikeudenmukaisuutta? Mutta toki miesvihasta pitää toitottaa, vaikkei sitä missään olisikaan.
Tämä asioiden kirjoittaminen saa minut itseni lopulta ymmärtämään minkälaista tämä elämä on ollut. Koskaan en ole ääneen näistä kenellekkään kertonut, kukaan ei ole tiennyt todellisuutta arjestamme.
Olen itsekin alistettu ja nöyryytetty. Aina olo, että en kelpaa jos en kokoajan suorita, ja tee asioita oikein. Voi vain kuvitella mitä tälläinen vanhempi on tehnyt lastensa itsetunnolle.
Ainostaan siskonsa on joskus kommentoinut, että ethän sä voi puhua noin lapsillesi!
Tähänkään en ole kehdannut törkeimpiä asioita kirjoittaa. Hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Ei hänelle auta sanoa, että itse on suhteen lapsiinsa luonut sellaiseksi kun se on. Koska ei ota sitä kuuleviin korviinsa. Vaan syyttää minua.
Esim. Harrastuksiin on kuskannut todella vähän. Ja monesti silloin kun olisi pitänyt viedä, on saanut jonkun riidan aikaiseksi ja tulos on ollut se että lapsi on jätetty rangaistukseksi viemättä, eli on jäänyt pois viime metreillä milloin mistäkin syystä.
Viimeksi suuttui, kun oli lähdössä "kauppaan" ja kysyin veisikö lapsen samalla kun kerta lähtee, ettei minun tarvitsisi asioikseen lähteä viemään? Oli aivan pöyristynyt, että pitäisikö hänen siis odotella 10min ennen kun pääsis lähtemään??? Vastasin heti, että okei, ei sitten ei tarvitse, minä vien. No ilme oli väärä ja suuttui siitä.
Voitte arvata, etten edes pyydä enää nykyisin osallistumaan kuskauksiin.Luulen että hänellä on ennemmin ollut rajaton lapsuus. Keinottomat vanhemmat. Kun muut keinot vilkkaan lapsen kanssa on loppuneet, on laitettu kaappiin arestiin.
Vanhempansa pokkuroivat nykyäänkin tämän edessä eivät sano puolittaista sanaa, pelkäävät varmaan että laittaa välit poikki.Lapsilta ei pyydä anteeksi ikinä. Kerran löi poikaansa, sen jälkeen pyysi anteeksi.
Toivon, että mies joskus herää, ja koittaa parantaa suhdettaan lapsiinsa.
Mutta itse on sitä mieltä, että minä teen tässä suurta vääryyttä, ja kyllä ne lapset aikuisena tajuaa.
Kyllä ne lapset tajuaa jo aikaisemmin, ettei isä ole ihan täysillä käyvä aikuinen. Ei tarvitse odottaa lasten aikuistumista. Ainakin meillä on mennyt niin.
Olen itse kasvanut tuollaisen isän kanssa. Muutin 16-vuotiaana opiskelemaan enkä ole sen jälkeen ollut hänen kanssaan missään tekemisissä, enkä aio ikinä ollakaan. Onnea miehellesi valitsemallaan tiellä!
N30
Älkää ihmiset altistako lapsianne tuollaisen vanhemman vaikutukselle. Oma isäni oli suoraan sanottuna mielenvikainen, mutta hänessähän ei tietenkään ollut ikinä mitään vikaa.
Nykyisin jo vanhana ihmettelen eniten sitä, miksi äitini antoi kaiken tapahtua. Hänen olisi pitänyt puolustaa lapsiaan, mutta ei kyennyt sitä tekemään kertaakaan. Se jättää jäljet, vaikka asiat saisikin aikuisena kuntoon.
Miksi taas kauhea mies viha päällä täällä? Kesitän tarinoita .Noita ei kukaan usko enää ,liian paljon samaa jauhaamista tällä.
Kyllä isät osaa itse vieroittaa itsensä lapsista. Ei lasteni isä touhunnut lasten kanssa asioita, ei ottanut mukaan minnekään, ei leikkinyt tai touhunnut kuin joskus harvoin olemalla ulkona. Ei koskaan järjestänyt harrastuksia tai käyttänyt poikia jossain urheilukisoissa tai missään. Herkästi hermostui kaikesta. Ei onneksi räyhännyt, mutta oli tympeä.
Lapset oli teinejä, kun erosimme eli vuosia ydinperheenä elimme. Eron jälkeen isä vain haihtui jonnekin. Ilmeisesti puhelimitse on joskus tekemisissä. En ole kysellyt. Ei tipu rahaa tai huoltoa, euäi kysele mitä lapset tarvii.
Kyllä ne on akat jotka tuota lasten ja isän vieraannuttamista tekee ja usein sossun hyvällä avustuksella. Lapseni sairastui kun akka otti häneltä isän pois hänen elämästään kuin veitsellä leikaten.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai sitten olet manipuloinut tilanteen vuosien saatossa tuollaiseksi ja nyt haet tarinallesi täällä vahvistusta. Jos lapsille vuosikaudet hokee että isän kanssa täytyy olla tarkkana ettei se suutu, niin tottakai sellainen iskostuu mieleen.
Tälläkin palstalla on paljon kirjoittelijoita joilla on sellainen harhainen tekotodellisuus, jossa kaikki on aina muiden vika. Yleisimmin sen joka on ainakin joskus ollut perheenjäsen. Eli miehen.
Mikä tollo oikein olet? Luuletko oikeasti, että lapset eivät itse tajua mitään? Erehdyt pahasti.
Aikuinen ihminen vastaa aina itse teoistaan, sanoistaan ja käytöksestään. Pienelle lapselle ei voi monta kertaa raivostua, kun hän on jo ehtinyt oppia, että vanhempi on arvaamaton, eikä hänelle kannata kertoa mitään, eikä pyytää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Asutte erillään ja "haluaa erotakkin"?
Teksti oli liian pitkä AP:llekkin niin unohti tarinansa alkupään kun kirjoitti loppupäätä.
Niin, kyllä lapset tajuaa totuuden nyt jo. Hyvinkin tarkkanäköisesti.
Mies siis on sitä mieltä, että lapset aikuisena ymmärtävät hänen olleen oikeassa ja toimineen oikein.
Tuolle edelliselle, joka sanoo tekstin olleen liian pitkä, kannattaisi lukea kaikki kommentit. Tai jättää kommentoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on akat jotka tuota lasten ja isän vieraannuttamista tekee ja usein sossun hyvällä avustuksella. Lapseni sairastui kun akka otti häneltä isän pois hänen elämästään kuin veitsellä leikaten.
Annas kun mä arvaan. Ihan silkkaa ilkeyttään "akka" tuon teki, kun sinussa ei ollut mitään syytä? Mikähän tarina toisella osapuolella on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi taas kauhea mies viha päällä täällä? Kesitän tarinoita .Noita ei kukaan usko enää ,liian paljon samaa jauhaamista tällä.
Sinulle taitaa olla liian rankkaa nähdä, mikä todellisuus suomalaisissa perheissä vallitsee. Omakin tarinani voisi olla tässä muiden jatkona, sillä twistillä, että isäni oli myös alkoholisti.
Lue kirja Suomalaisen lapsuuden haavat, niin silmäsi avautuvat, ellet palstalaisia usko.
Tuo mieshän on henkisesti väkivaltainen lapsiakin kohtaan! Älä puolustele isää heille, vaan puolusta lapsia isää vastaan! Jos isä sanoo lasta idiootiksi, sun pitää puuttua siihen ja sanoa, että hänellä ei ole oikeutta haukkua heitä niin ja että hänen pitää pyytää lapsilta anteeksi. Lapset oppivat nyt, ettei heillä ole mitään arvoa ja että heitä saa kohdella huonosti. Sun pitäisi auttaa heitä ymmärtämään, että väkivaltaa ei tarvitse sietää ja että heillä on oikeus vetää rajat sille, miten sallivat itseään kohdeltavan.
Alkoholi täälläkin miehelle maistuu. Harvoin on viikkoa, jolloin ei yhtään ottaisi. Ja hyvin hyvin usein aikaa kuluu kavereiden kanssa kaljoitellessa.
Jo aikoja sitten lapset oppi kysymään isältään asioihin lupaa hänen ollessa humalassa. Silloin on rennoimmillaan.
Jossain vaiheessa tein stopin kotona kavereiden kanssa kännäämiseen, koska huomasin sen vaikuttavan lapsiin sanoin että voi kännätä muualla, täällä ei tarvitse.
Mutta ei kuitenkaan alkoholistista voi puhua. Vaikka suvussaan niitäkin, jopa alkoholin myötävaikutuksesta kuolleita.
Narsistit elävät harhaisessa tekotodellisuudessa, jossa kaikki on puolison tai lasten vika ja se oma osuus jää automaattisesti pois tarinasta.
Tällaisia on niin miehissä kuin naisissakin. Kaikki vahvistaa heidän harhaista tarinaansa ja faktojen ei tätä anneta pahemmin haitata. Asiat vääristyvät aina harhaiseen tarinaan sopivaksi.
Niin, ikävä kyllä olen itsekkin ollu tässä suhteessa erittäin alistettu, ja kokenut henkistä väkivaltaa, ymmärtämättä asian todellisuutta. Ymmärtämättä miten vääristynyttä elämä on ollut.
Suurimmat riidat tuli siitä, että nousin isää vastaan, lasten puolelle, kun en vaan enää voinut kuunnella vierestä sitä haukkumista tai muuten järkyttävää käytöstä lapsia kohtaan.
Mies ei ikinä myöntänyt olleensa väärässä
Enkä minä vuosiin myöntänyt että elämme henkisesti väkivaltaisen ihmisen kanssa. En taida ymmärtää totuutta vieläkään täysin.
Enää en puolustele isän käytöstä. En enää ikinä.
Eikä tässä ole minun osaltani kyse miesvihasta. Enemmän kun mitään, toivoisin lapsilleni normaalia, välittävää, osallistuvaa isää. Isää joka välillä ärähtäisi asiasta, opettaisi matikkaa, tekisi mukavia juttuja, neuvoisi lapsiaan haukkumatta. Kun tapahtuisi ylilyönti, osaisi pyytää anteeksi.
Tai, tässä meidän tapauksessa, toivoisin, että mies heräisi todellisuuteen, ja loisi lapsiinsa paremmat välit.
Kuten joku sanoi, on se aina vanhemman vastuulla. Nyt on viikon näkemättä lapsiaan, ei pidä mitään yhteyttä. Kukaan ei tiedä milloin isän näkee seuraavan kerran. Ei kysy kuulumisia, ei soita. Ei mitään. Eikä lapsetkaan pidä yhteyttä häneen.
Esikoinen sanoi eilen, että oon nähny sitä varmaan viiteen viikkoon jotain muutaman kerran, mutta ei oo kyllä ollu yhtään ikävä. Parempi vaan ettei oo täällä.
Tälläkin palstalla on joitakin kirjoittelijoita joilla on sellainen harhainen tekotodellisuus, jossa kaikki on aina muiden vika. Ja aina naispuolisten.