Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies videokuvaa riitojen aikana

Vierailija
02.12.2022 |

Sanoo että hällä oikeus videokuvata omassa kodissaan mitä haluaa, mutta eihän ketään saa kuvata ilman lupaa?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari neuvoa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittää kuitenkin viedä lapset niiden avulla, katsokaa miten hermoheikko äiti?

En minä tiedä mitä haluaa. Tiedä vaikka laittaa Youtubeen tms tehdäkseen pilkkaa koska haluaa olla niskan päällä.

Kyllä kai se mies itsekin sentään sen verran tajuaa, että rikkoisi lakia, jos laittaisi jakoon sellaista kuvamateriaalia sinusta ilman lupaasi? Jos et muuta voi, niin raivoa tästä lähin joka ikisellä videolla sitä, että sinä et halua tulla kuvattavaksi nyt, etkä koskaan ole halunnutkaan. Selitelkööt mies sitten viranomaisille aikanaan, miksei ole noudattanut vaatimustasi.

"Pääsääntöisesti yleisillä paikoilla ei tarvita lupaa kuvaamiseen, mutta kaikilla yksityisillä paikoilla lupa pitääaina olla."

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kuvaaminen

Koska koti on yksityinen paikka, uskoisin, että oikeudessa lähdetään liikkelle oletuksesta, että ellet videolla anna erillistä lupaa kuvaamiselle, niin miehesi on se, joka lähtökohtaisesti tekee väärin.

Mutta muista tosiaan sanoa tästä eteenpäin joka ikisellä kotonanne/yksityisellä paikalla kuvatulla videolla, että sinä et halua tulla kuvatuksi nyt, kuten et ole aiemmillakaan kerroilla halunnut. Sen voit raivota vaikka kuinka monta kertaa kuvaamisen aikana, jotta se varmasti tulee selväksi.

Sitten jäät vain kaikessa rauhassa odottelemaan oikeutta. Voit olla varma, että miehesi on lirissä, jos hän julkaisee kaiken kuvausmatskun (ilman lupaasi).

Mites vauvat ja pienet lapset? Kysytäänkö niiltä ja saadaanko lupa kun tuutataan naamakirjat ym. näiden kuvia täyteen?

Vierailija
82/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin lohduttaa sellaisella faktalla, että lastenvalvojat tai lastensuojelu ei ainakaan katso yhtäkään videota, ihan turha yrittää vedota sellaisiin. Tuskin oikeudessakaan, ellei ole joku vakava rikos kyseessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari neuvoa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä mitä haluaa. Tiedä vaikka laittaa Youtubeen tms tehdäkseen pilkkaa koska haluaa olla niskan päällä.

Kyllä kai se mies itsekin sentään sen verran tajuaa, että rikkoisi lakia, jos laittaisi jakoon sellaista kuvamateriaalia sinusta ilman lupaasi? Jos et muuta voi, niin raivoa tästä lähin joka ikisellä videolla sitä, että sinä et halua tulla kuvattavaksi nyt, etkä koskaan ole halunnutkaan. Selitelkööt mies sitten viranomaisille aikanaan, miksei ole noudattanut vaatimustasi.

"Pääsääntöisesti yleisillä paikoilla ei tarvita lupaa kuvaamiseen, mutta kaikilla yksityisillä paikoilla lupa pitääaina olla."

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kuvaaminen

Koska koti on yksityinen paikka, uskoisin, että oikeudessa lähdetään liikkelle oletuksesta, että ellet videolla anna erillistä lupaa kuvaamiselle, niin miehesi on se, joka lähtökohtaisesti tekee väärin.

Mutta muista tosiaan sanoa tästä eteenpäin joka ikisellä kotonanne/yksityisellä paikalla kuvatulla videolla, että sinä et halua tulla kuvatuksi nyt, kuten et ole aiemmillakaan kerroilla halunnut. Sen voit raivota vaikka kuinka monta kertaa kuvaamisen aikana, jotta se varmasti tulee selväksi.

Sitten jäät vain kaikessa rauhassa odottelemaan oikeutta. Voit olla varma, että miehesi on lirissä, jos hän julkaisee kaiken kuvausmatskun (ilman lupaasi).

Mites vauvat ja pienet lapset? Kysytäänkö niiltä ja saadaanko lupa kun tuutataan naamakirjat ym. näiden kuvia täyteen?

Will somebody PLEEEASE think of the children???????

Vierailija
84/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies alkaa kuvaamaan, älä puhu enää mitään. Ole niinkuin miestä ei olisi, älä noteeraa. Mies saa tylsät "todisteet".

Vierailija
85/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun puolisoni alkaisi riidellä, varmaan minäkin ottaisin videolle, jotta ymmärtäisi, miten typerää se on.

Vierailija
86/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely on sivistymätöntä. Rahan vuoksiko roikutte tuollaisissa suhteissa?

Vierailija
87/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kuvaat takaisin, riita loppuu kuin seinään. Ehdotat sitten pitävää sopimusta kinan kohteena olevasta asiasta, se tulee nauhalle.

Älä missään nimessä.

Eihän tuollaisessa tilanteessa pysty mitään sopimusta, varsinkaan pitävää tekemään.

Olen pahoillani puolestasi ap. Meillä riidat yleensä menee niin että ääni alkaa kummallakin vähän nousta. Sitten lapsi sanoo että voisimmeko olla hiljempaa jolloin minä sanon että olet oikeassa, ei voida puhua tästä nyt kun menee niin tunteisiin. Sitten miestä alkaa ärsyttämään kun minä lopetan riitelemisen ja alkaa solvaamaan minua niin kauan kunnes saa musta reaktion aikaan. Lopulta sitten karjaisen että ole hiljaa. Jatkaa solvaamista edelleen kunnes itken romuna ja on saanut varmasti lykättyä tarpeeksi. Seuraavana päivänä sitten haluaa sopia ja sanoo että ei tarvitse välittää eilisestä kun kumpikin käyttäytyi tyhmästi.

Ja joo, yritän jotenkin kasata itseäni että pääsisin lähtemään.

Tuo kuulostaa juuri samallaiselta millaista meillä on täällä kotona. Ja tuo juuri on ärsyttävintä, että miksi arkisten riitojen pitää antaa mennä niin pitkälle, että pitää alkaa solvaamaan ja sanomaan sellaisia asioita mitä ei kuitenkaan tarkoita.

Ja meilläkin tuo, että mies sanoo: sovitaanko kun kumpikin käyttäytyi tyhmästi. No joo en ole täydellinen, mutta yritän riidellä edes jotenkin sivistyneemmin nimittelemättä toista. Luulisi aikuisen ihmisen pystyvän hillitsemään itsensä ettei nimittelisi tuhoisasti toista.

Vierailija
88/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on loistava tapa vaientaa kiukuttelija! Ei kai kukaan kehtaa räyhätä kameran edessä.

Niin se loppuu ainakin hetkeksi kunnes taas jatkuu

Vierailija
89/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli sellainen, että sanoi ihan kamalia asioita suuttuessaan, mutta sitten yritti saada sanotun sanomattomaksi, kun oli leppynyt. Ei siis niin, että olisi pyytänyt anteeksi, vaan väitti kirkkain silmin, ettei ikinä ollut edes sanonut niitä kamalia asioita. Kerran sitten laitoin vaivihkaa puhelimesta ääninauhurin päälle, kun satuin olemaan toisessa huoneessa, kun tavaroita alkoi lennellä seiniin. Tätä seurasi perinteinen nimittely ja kehotus painua sinne tänne ja tuonne. Soitin sitten riidan jälkeen nämä, kun taas väitti, ettei ollut "mitään sellaista sanonut". Olin yllättynyt, koska kumppani ei ollut uskoa korviaan, kun kuuli itsensä nauhalta. Vielä yllättyneempi olin, kun kumppani hankkiutui tuon vuoksi psykologille keskustelemaan äkkipikaisuudestaan.

Wow, siis tuollaista reaktiota minäkin hain kun mies vielä joi alkoholia. Halusin näyttää miten käyttäytyi kännissä kun ei seuraavana päivänä muistanut mitään. Lopetin kuvaamisen kun tajusin itsekin että se on laitonta ja mies vaan raivostui siitä entistä enemmän.

Miehen osalta tuo kuvaaminen ei loppunut koskaan täysin. Meillä harvoin riidellään, siis kerran tai kaksi vuodessa, mutta riidat ovat jotain niin uskomatonta ettei täällä kukaan uskoisi kertomaani.

Eilen sitten sattui mielenkiintoinen asia kun mies oli heittänyt käsipyyhkeen hellan päälle, joka oli vielä kokkauksen jäljiltä lämmin. Kehtasi syyttää minun yrittäneen polttaa talon! Sanoin etten ole keittiössä koko aikana edes ollut ja se on hän, joka sen pyyhkeen siihen on heittänyt. Meni hiljaiseksi eikä sanonut enää sanaakaan.

Vierailija
90/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla se päässä kilahtaa, kun kyltti ovessa vilahtaa...

Voijjeesus, miten huono provo. Oikeasti: jotain laatua provoiluunkin! Osaat varmasti loihtia jotain parempaa näppikseltäsi. Tsempit sulle!

Vierailija
91/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen PELLE. Ja ei, ei saa juridisesti tosiaankaan kuvata yksityisasunnossa yhtään ketään ilman lupaa. Kotona ei saa salaa kuvata eikä teknisesti kuunnella ketään sen paremmin talon omaa väkeä kuin vierasta. Kuvaaminen ja tekninen kuuntelu vaatii siis aktiivisen suostumuksen siltä johon se kohdistuu. Pitää siis kysyä aina lupa. Sano se hänelle, rikoksenalaista. Myös ihka omassa kodissa ilman lupaasi. 

Vierailija
92/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä av-mammojen parisuhteet ovat kyllä kuin jostain huonosta komediasarjasta. Kaikenlaista sitä ihmiset vapaaehtoisesti omasta tahdostaan järjestävät elämäänsä.

Vierailija
93/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies alkaa kuvaamaan, älä puhu enää mitään. Ole niinkuin miestä ei olisi, älä noteeraa. Mies saa tylsät "todisteet".

Tai sitten sanoo suoraan kameran edessä, että "taasko sinä kuvaat minua ilman lupaani? Kuinkahan mones kerta tämä jo on? En ole koskaan antanut sinulle lupaa kuvata minua."

Vierailija
94/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nais-ystävällä ainakin muuttuu tosi nopeasti todellisuus toiseksi suukopuilun jälkeen-tietysti aina niin, että hän oli viksu ja kaikessa oikeassa ja älyllisen rauhallinen, kun taas minä... no, arvannette. Siksi voiskin olla hyvä idea nauhoittaa riidat. Siis jälkitarkistuksen vuoksi.  

Vierailija
95/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä senkin, että juuri tällä palstalla ei pidetä ajatuksesta, että kärähtäisi vääristelystä.

Vierailija
96/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska mies. Raivoamisesta ja naputtamisesta saakin hyviä videoita someen.

Vierailija
97/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa tämä oli oikein hyvä idea, kun naista kehoitettiin kuvaamaan raivoavaa miestä.

Vierailija
98/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä av-mammojen parisuhteet ovat kyllä kuin jostain huonosta komediasarjasta. Kaikenlaista sitä ihmiset vapaaehtoisesti omasta tahdostaan järjestävät elämäänsä.

Niin no, tuo ap on eroamassa ja hänen pian tuleva ex-puolisonsa on pistänyt tahallaan kapuloita rattaisiin, koska ilmeisesti haluaa hankaloittaa jo valmiiksi hankalaa tilannetta. Mutta harvoinpa erot siistejä ja simppeleitä ovat.

Vierailija
99/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nais-ystävällä ainakin muuttuu tosi nopeasti todellisuus toiseksi suukopuilun jälkeen-tietysti aina niin, että hän oli viksu ja kaikessa oikeassa ja älyllisen rauhallinen, kun taas minä... no, arvannette. Siksi voiskin olla hyvä idea nauhoittaa riidat. Siis jälkitarkistuksen vuoksi.  

Miksi tällä palstalla kaikilla on tuollaisia aivan älyvapaita ratkaisumalleja ongelmiinsa? Eikö käy mielessä, että voisi olla ilman mielenvikaista naisystävää?

Vierailija
100/108 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla kaikilla on tuollaisia aivan älyvapaita ratkaisumalleja ongelmiinsa? Eikö käy mielessä, että voisi olla ilman mielenvikaista naisystävää?

Jos tarkoitat että ilman vääristelevää nais-ystävää niin mikä hitto se sellainen muka on? Tässäkin ketjussa rehellisyydestä pitävät saavat heti alapeukut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme