Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi yleisin syy yksittäisen ihmisen köyhyyteen Suomessa?

Vierailija
02.12.2022 |

?

Kommentit (593)

Vierailija
101/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhäantaavähästään kirjoitti:

Sairastuminen, ei peri, elä miesten siivellä tai ei ole suhteita saada työpaikkaa.

Pienillä paikkakunnilla työpaikat jaetaan vain suhteilla ja sukulaisuudella, ei koulutuksella tai kokemuksella.

Rikkaat taas ovat rikastuneet jollain tavalla korruptiolla. Koronatukia jaettiin rikkaille kokoomuslaisille yrittäjille. Eräs peri samaan aikaan sata tonnia jot ka matkusteli ulkomailla sitten sai koronatukea sata tonnia jolla maksoi firman velattomaksi. Oman köyhän ja sairaan mielen mielestä velat olisi pitänyt maksaa perinnöllä.

Mikä estää muuttamasta pois sieltä pieneltä paikkakunnalta tai tekemään etätöitä?

Olen eri mutta en mä ainakaan muuttaisi perheen ja oman talon takia. Enkä tekisi etätöitä, olen käytännön ihminen enkä tee töitä koneella.

Tuo on sitten taas arvo- ja sopeutumiskysymys. Jos ei halua sopeutua minkäänlaiseen muutokseen niin sitten voi joutua sopeutumaan esim. köyhyyteen. 

Vierailija
102/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys, jos ihan rehellisiä ollaan. 99% köyhistä tekee selvästi tyhmiä valintoja elämässään eivätkä ota niistä vastuuta. Sitten on se 1% joille käy huono tuuri esim. korona kaataa yrityksen.

Ehkä, mutta miksi tämä "tyhmyys" esitetään kuin se olisi joku itsevalittu asia? Ei kukaan halua olla tyhmä, mutta jos on, niin ei voi muuttua älykkääksi jotenkin itseään niskasta kiinni ottamalla. 

Tyhmäkin ihminen voisi kouluttautumalla tulla varmasti jonkin verran fiksummaksi, mutta jokseenkin ironista, että tyhmä ihminen ei välttämättä tajua kouluttautumisen tärkeyttä. 

Aika usein heillä on jo mennyt peruskoulu huonosti ja on ollut vaikeaa, joten on aika rajallista mihin pystyy kouluttautumaan. Ja toki se motivaatiotakin kouluihin syö, jos aina kokee olevansa huonoin kaikessa ja on yhtä taistelua ymmärtää ne asiat.

Onko se peruskoulu mennyt huonosti sen takia, että ei ole viitsitty opiskella vai siksi että ollaan oikeasti tyhmiä? 

Peruskoulu voi mennä huonosti myös siksi, että kotiolot on karseat. Peruskoulu voi mennä huonosti kiusaamisen takia. Peruskoulu voi mennä huonosti diagnosoimattoimien mt-ongelmien vuoksi. 

Tuo mantra, että joku ei vain viitsi tehdä sitä ja tätä, ei todellakaan päde kaikkiin ihmisiin, jotka eivät elämässään ole "menestyneet". 

Mulla koulu meni hyvin just siksi, että kotona oli ihan kamalaa. 

Sinulla se oli noin, jolla toisella ei. Sinun kokemuksesi ei kumoa sitä tosi asiaa, että kaikilla ei riitä voimia tehdä samaa. 

Voit olla ylpeä itsestäsi, mutta on erittäin epäreilua haukkua muita kiusattuja tyhmiksi ja laiskoiksi koska he eivät ole kuten sinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot ovat tuloja suurempia.

Vierailija
104/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistisen kaltainen näköalattomuus.

Toi on totta. On nähty vain se tukielämä ja sekoilu, ei ole mallia että toisinkin voi elää. Täällä saa opiskella ilmaiseksi, mutta osa ei saata vaivautua.

Vierailija
105/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut. Ennenvanhaa rahoitus kun tuli öljypohatoilta nykyisellään kuviot ovat toiset.

Vierailija
106/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys, jos ihan rehellisiä ollaan. 99% köyhistä tekee selvästi tyhmiä valintoja elämässään eivätkä ota niistä vastuuta. Sitten on se 1% joille käy huono tuuri esim. korona kaataa yrityksen.

Ehkä, mutta miksi tämä "tyhmyys" esitetään kuin se olisi joku itsevalittu asia? Ei kukaan halua olla tyhmä, mutta jos on, niin ei voi muuttua älykkääksi jotenkin itseään niskasta kiinni ottamalla. 

Tyhmäkin ihminen voisi kouluttautumalla tulla varmasti jonkin verran fiksummaksi, mutta jokseenkin ironista, että tyhmä ihminen ei välttämättä tajua kouluttautumisen tärkeyttä. 

Aika usein heillä on jo mennyt peruskoulu huonosti ja on ollut vaikeaa, joten on aika rajallista mihin pystyy kouluttautumaan. Ja toki se motivaatiotakin kouluihin syö, jos aina kokee olevansa huonoin kaikessa ja on yhtä taistelua ymmärtää ne asiat.

Onko se peruskoulu mennyt huonosti sen takia, että ei ole viitsitty opiskella vai siksi että ollaan oikeasti tyhmiä? 

Peruskoulu voi mennä huonosti myös siksi, että kotiolot on karseat. Peruskoulu voi mennä huonosti kiusaamisen takia. Peruskoulu voi mennä huonosti diagnosoimattoimien mt-ongelmien vuoksi. 

Tuo mantra, että joku ei vain viitsi tehdä sitä ja tätä, ei todellakaan päde kaikkiin ihmisiin, jotka eivät elämässään ole "menestyneet". 

Sinulla se oli noin, jolla toisella ei. Sinun kokemuksesi ei kumoa sitä tosi asiaa, että kaikilla ei riitä voimia tehdä samaa. 

Voit olla ylpeä itsestäsi, mutta on erittäin epäreilua haukkua muita kiusattuja tyhmiksi ja laiskoiksi koska he eivät ole kuten sinä. 

Miksi? Heillä oli samat mahdollisuudet, he vaan valitsivat olla käyttämättä niitä.

Vierailija
107/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttamutta, jos kerran kouluttautumaan pystyyy kuka tahansa ja miksi tahansa niin miksi ette samalla tavalla solvaa tavallisen työn tekijöitä- olisivat voineet kouluttautua vaikka ministereiksi ja samalla olisi se simppelimpi duunipaikkakin jäänyt vapaaksi -jne.

Vierailija
108/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajat keksineet esittää kokkaria.

Vierailija
109/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu. Pitäisi vaan istua perseellä ja rahaa sataa joka suunnasta. Jos kehität itseäsi ja opiskelet sinua pitää ruoskia joka suunnasta. Suomessa arvostetaan laiskoja ihmisiä.

Vierailija
110/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, koko asuntolaina jäi itselle. Perään aivohalvaus.

Onneksi jokainen sairastuu vuorollaan, se rikaskin.

Varakas olin minäkin, pari uutta autoa ja hieno talo, vaimo läksi toiseen mukaan.

Vierailija
111/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin meni koulu hyvin. Mä olin tehosuorittaja. Se oli mun coping mechanism kun kotiolot oli mitä oli. Pääsin kouluun mihin halusinkin. Suoritin itseltäni lopulta pään hajalle vuosien mittaan ja vedin itteni burn outiin. Mulla oli toisaalta aina hirveä alemmuuskompleksi, en uskaltanut olla äänessä ja ujo ja köyhyyden häpeä seurasi moneen paikkaan. Oikeasti pelkkä koulu ei auta menestymään. Koulu ei ole kaikki kaikessa. Kyky verkostoitua ynnä muu on tärkeää.

Vierailija
112/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Motivaatio on koulunkäynnissä paljon tärkeämpää kuin älykkyys.

Osa opettajista ei ymmärrä, että heidän tärkein tehtävänsä olisi opettaa oppimisvaikeuksista kärsiviä eikä niitä, jotka eivät opetusta juuri tarvitse.

Sori nyt vaan, mutta ei ole. Kaikki tarvitsevat opetusta ja niille, jotka siitä oikeasti hyötyvät pitäisi antaa sitä enemmän. Ei tämä maa tule ikinä tästä kapuamaan, jos koulun oppimistavoitteet rakennetaan sen kaikista heikoimman aineksen mukaan. Ei se vaan voi mennä niin, että yksi luokkaan integroitu nepsy-tapaus romuttaa koko luokan oppimismahdollisuudet. 

Toivottavasti et tee työssäsi hankintöja tai investointipäätöksiä. "yksi luokkaan integroitu nepsy-tapaus" on lapsellinen olkinukkeargumentti.

Itseasiassa teen. 

Tuo oli vastaus tähän väitteeseen: "Osa opettajista ei ymmärrä, että heidän tärkein tehtävänsä olisi opettaa oppimisvaikeuksista kärsiviä eikä niitä, jotka eivät opetusta juuri tarvitse." 

Ei todellakaan voi olla niin, että koko opetus suuntautuu luokan hitaimmille ja sitten katsotaan jo ala-asteella että normaalisti oppivia lapsia ei tarvitse edes opettaa, koska koko luokka etenee niin hitaasti.

Minun poikani sai tällä viikolla kympin kolmannen luokan matikan kokeesta. Kehuin tietenkin häntä, mutta kyllä mä vähän hiljaa mielessäni järkytyin, kun näin sen kokeen. Siinätestattiin pelkästään kellotaulua. Siis oletetaanko tällä hetkellä oikeasti, että oppilaat oppivat katsomaan kelloa vasta kolmannella luokalla? 

Vierailija
113/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olis hienoissa viroissa kuka tekis Suomessa kaikki työt.

Vierailija
114/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus ja viranomaisrälssin elätys.

Vierailija
115/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palstan yli-ihmisistä joku jää työttömäksi niin paljonko tippuu älykkyys saman tien? Ja tuon yli-ihmisen voi myös lukea ylimieliseksi.

Ei, yleensä työttömäksi jäävä fiksu ja osaava ihminen löytää suhteellisen nopeasti uuden työpaikan.

Riippuu iästä. Jos ikä alkaa 2 tai 3, niin on vielä mahdollista, mutta 5 tai 6 alkaa olla jo heikoilla.

Vierailija
116/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Heillä oli samat mahdollisuudet, he vaan valitsivat olla käyttämättä niitä.

Mä en valinnut omia mielenterveysongelmiani. Sekin on susta varmasti vain tekosyy, mutta ääriharva pärjää täysin yksin ilman mitään tukiverkostoja, ja tämä luultavasti on suurin erotus siinä voiko kiusattu menestyä. Minulla ei ollut yhtäkään välittävää aikuista joka olisi tukenut ja uskonut muhun.

Vierailija
117/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla krooninen kipu ja sen tuomat isot haasteet jaksamisessa ja fyysisessä toimintakyvyssä.

Vierailija
118/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuminen, ei peri, elä miesten siivellä tai ei ole suhteita saada työpaikkaa.

Pienillä paikkakunnilla työpaikat jaetaan vain suhteilla ja sukulaisuudella, ei koulutuksella tai kokemuksella.

Rikkaat taas ovat rikastuneet jollain tavalla korruptiolla. Koronatukia jaettiin rikkaille kokoomuslaisille yrittäjille. Eräs peri samaan aikaan sata tonnia jot ka matkusteli ulkomailla sitten sai koronatukea sata tonnia jolla maksoi firman velattomaksi. Oman köyhän ja sairaan mielen mielestä velat olisi pitänyt maksaa perinnöllä.

Mikä estää muuttamasta pois sieltä pieneltä paikkakunnalta tai tekemään etätöitä?

Olen eri mutta en mä ainakaan muuttaisi perheen ja oman talon takia. Enkä tekisi etätöitä, olen käytännön ihminen enkä tee töitä koneella.

Tuo on sitten taas arvo- ja sopeutumiskysymys. Jos ei halua sopeutua minkäänlaiseen muutokseen niin sitten voi joutua sopeutumaan esim. köyhyyteen. 

Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin perheen.

Vierailija
119/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi etä- tai kotona tehtävän työn pitäisi edes automaattisesti olla tietokoneella tehtävää työtä? Voithan sinä vaikka rakennella linnunpönttöjä kotonasi myyntiin. Voi tietenkin olla, että se pitää käytännössä toteuttaa yrittäjyytenä, mutta jos on älyä ja luovuutta, niin voi löytää monenlaisia ratkaisuja. Varmaa tietenkin on, että ei niitä tulla sulle sinne kotisohvalle esittelemään. 

Vierailija
120/593 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muttamutta, jos kerran kouluttautumaan pystyyy kuka tahansa ja miksi tahansa niin miksi ette samalla tavalla solvaa tavallisen työn tekijöitä- olisivat voineet kouluttautua vaikka ministereiksi ja samalla olisi se simppelimpi duunipaikkakin jäänyt vapaaksi -jne.

Olkiukko. Ei kaikki pysty kaikkeen, mutta kestituloiseksi pystyy Suomessa kouluttautumaan sairaskin ihminen. Mutta jos se oma tahto ja yritys puuttuu, sitten syytetään yhteiskuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän