Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina sama juttu. Kun miehen pitäisi antaa rahaa niin alkaa voivottelu ja loputon valitus!

Vierailija
01.12.2022 |

Näin on menty vuosia. Mies tienaa todella paljon enemmän kuin minä. Joudun välillä tekemään esim. ruoka-ostoksia taikka ostamaan lapsille vaatteita jne. En voi kaikkea maksaa itse kun rahani eivät vaan yksinkertaisesti riitä! Kun on kulunut kuukausi taikka kaksi ostoksista, omat rahat alkaa olla loppu niin joudun kaivamaan kuitit esiin ja siitä se miehen valitus alkaa. Kuitit syynää ja huomauttelee ihan turhista. Miehellä on aina juuri silloin rahat loppu kun lompakolla pitäisi käydä. Ei muka pysty maksamaan euroakaan. Tili on tyhjä tms. Joudun pyytämään rahoja lukuisia kertoja monena eri päivänä. Se on niin hiton rasittavaa että pää meinaa hajota. Lopulta mies antaa rahat mutta jupinan kera. Mikä ihme siinä on että näin pitää toimia? Kun lopulta kuitenkin joutuu rahaa antaa niin miksi siitä pitää tehdä näin helv tin vaikeaa???

Kommentit (522)

Vierailija
221/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saannin jälkeen Suomessa vanhemmat normaalisti kasvavat erilleen. Mies on jo aloittanut siirtymisen uuteen vaiheeseen elämässä ja silloin on turha enää satsata kohta entiseen vaimoon tai lapsiin jotka kuitenkin jäävät äidille.

Vierailija
222/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomesta köyhät miehet loppunut vai miksi naiset yrittää väkisin pariutua suurituloisempien miesten kanssa?

Jos aloittaja olisi jo alunpitäenkin mennyt yhteen samanlaisen persaukisen luuserin kanssa niin tällaista tilannetta ei olisi ikinä syntynyt. Ymmärtäkää nyt naiset, että samanlaiset linnut lentää yhdessä eli on turha yrittää tehdä mitään luokkanousua miehen siivellä. Tyytykää osaanne ja valitkaa puoliso oman luokkanne sisältä. Se luo perustan harmoniselle elämälle.

Jos vaivautuisit ensin lukemaan ja ymmärtäisit vielä lukemaasi tekstiä! En ole mitään rikasta miestä etsinyt. Olemme olleet nuoria tavatessamme ja yhtä vähän on opiskellessa ollut rahaa käytettävissä. Jos tarkkoja ollaan niin miehen perhe oli ja on ollut "juntimpaa" kuin omani. Eivät ole kouluja käyneet jne. Eivät ole kiinnostuneita yhteiskuntaan liittyvistä asioista. Telkkaria, sarjoja vain tuijottavat. Mutta nythän ei ole siitä kyse. Vaan siitä mitenkä rahaa kulutetaan ja mihinkä. Jos lapsia haluaa niin pitää olla valmis myös maksamaan heidän kuluistaan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilaan kyllä lasten vaatteet ja joululahjat mutta ennen kun lähetän tilauksen pyydän miestä koneelle maksamaan,saa toki ottaa jotain pois jos sen kokee hyväksi,yleensä ei ota vaan maksaa..hoidan paljon asioita mutta tienaan paljon vähemmän, mies maksaa ison vuokran yli tuhat euroa ja mä puhelin laskut,netin ja sähkön,lopuilla ruokaa, eikä todellakaan aina riitä omat rahat,joten otan sitten miehen kortin kauppaa,toki kysyn aina paljo on rahaa en halua ikinä viimeisiä tuhlata

Vierailija
224/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa naiset vihdoin oppisi että miehen tienaamaan rahat on miehen rahoja ei miehen ja naisen yhteisiä

Mitä helvettiä? Miksi miehet sitten hankkivat lapsia, jos eivät suostu maksamaan lapsille vaatteita, ruokaa, lääkkeitä, opiskelutarvikkeita? Ei se kuule mene niin, että nainen maksaa kaikki lapsiin liittyvät hankinnat.

Vierailija
225/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos mies ei halua osallistua ruokaostoksiin (siis rahallisesti), vaan ap joutuu maksamaan miehenkin ruuat, niin ehkä kannattaisi tästä lähtien sopia, että mies hankkii omat ruuat pelkästään itselleen ja maksaa esim. 100€/kk ap:lle siitä, että ap ostaa ruokaa hänen lapsilleen. kotona voisi olla erillinen hylly miehen ruuille ja samoin jääkaapista ja pakastimesta raivata laatikot, jotka olisi nimikoitu vain ap:n miehelle. Toki tästä tulee vähän kämppisfiilis, mutta jos ap:n mies ei halua osallistua yhteisiin ruokaostoksiin, niin ei sitten. Syököön vaikka kaurapuuroa, jos ei raaski ostaa itselleen ruokaa.

Veisin tuon vielä vähän pidemmälle, eli erilliset huoneet kummallekin, kuten kämppiksillä kuuluukin olla.

Vierailija
226/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksesta tulee kyllä sekin mieleen että mies on peliriippuvainen tai rahoja menee jonnekin paikkaan X josta ap ei tiedä eikä mies halua että saakaan tietää. Tyyliin hotelliöihin toisen naisen tai miehen kanssa. Sitoutunut ei mies ainakaan perheeseensä ole eikä halua _omalle lapselleen_ ja kumppanilleen hyvää joten en pitäisi ollenkaan poissuljettuna etteikö siellä taustalla joku kolmas pyörä olisi. 

Vierailija
227/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma. Ostatte ruuat vuoroviikoin ja lapsen vaatteiden kanssa vaadit puolet kuitin summasta.

Olisikin näin vaan kun ei ole. Lapset kulkisi ilman sopivia vaatteita ja kaapista loppuisi ruoka jos jättäisi miehen vastuulle. Testattu on tämäkin. Onhan se selvää ettei toisen pienemmät tulot voi riittää kaikkiin hankintoihin. Luulisi että tuon tajuaa kuka vain? ap

Se on varakkaamman aviopuolison vallankäytöä köyhempää puolisoa kohtaan. Ja mies ei siis haluaisi osallistua lasten kustannuksiin? Oletan, että lapset ovat teidän yhteisiä lapsianne. Olisi mielenkiintoista tietää mitä mieltä miehen vanhemmat, sisarukset, ystävät tai työkaverit ovat hänen käytöksestään. Siis ettei joku halua antaa tarpeellisia vaatteita ja muuta omille lapsille?!

Vierailija
228/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkeiluista puhuvat aioastaan sellaiset ihmiset jotka eivät rakasta kumppaniaan, jotka ovat yhdessä rahan vuoksi, joille parisuhde ei ole elämänmittainen kumppanuus tai jotenkin muuten ihmiset jotka eivät ole onnellisia suhteessaan.

Parisuhde joka perustuu molemmin puoliseen rakkauteen, uskollisuuteen, ja kunnioitukseen ei tunnetakaan mitään lokkeilusanastoa, vaan sellaisessa parisuhteessa kaksi onnellista ihmistä jakaa elämänsä toisen kanssa eläen niin hyvin ja rakastavasti kuin kykenee. 

Tästä syystä on ihan turha repiä pulttia siitä että nuo onnettomat ihmiset pitävät omia suhteitaan hyväksikäyttö-alistus-onnettomina suhteina, ja sanovat sitä kumppania, jonka pitäisi olla se maailman tärkein ihminen, lokiksi. Saamme olla ainoastaan tyytyväisiä me, joilla parisuhde perustuu kaikkeen muuhun kuin rahaan <3

Vierailija
229/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero? Ota joku vähemmän saita mies. Normaali mieskin huolehtii paremmin tuo. Saita kitupiikki mies kyseessä? Saiturin jouluyö luettavaksi. Tai sitten aloita joku yrittäminen, sitten on sama mitä mies tekee ja sanoo.

Saita, kitupiikki kyseessä, kyllä kun perheen menoista on kyse. Itselleen ostelee mm. heräte-ostoksia jotka voivat maksaa vaikka useita tuhansia euroja. Jos joku päivä ero tulisi en ihan äkkiä jos koskaan miehen kanssa taloutta enää jakaisi. Helpommalla pääsee kun hoitaa vain omat ja lastensa asiat!

ap

Mikä tarkalleen ottaen sinua estää hoitamasta?

Mutta tässähän on juuri kerrottu, että ap joutuu pienemmistä tuloistaan ostamaan lapsille kaiken tarpeellisen. Hän siis huolehtii lapsista, mutta mies ei huolehdi.

Vierailija
230/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin herttaista tämä aina toistuva "mun rahat, sun rahat" -dikotomia. Mitä järkeä ryhtyä perhe-elämään tuolla logiikalla? Meillä minä tienaan vaimoa 3,5 kertaa enemmän ja tietenkin maksan myös suhteessa enemmän kuluistamme. Meille perheen käytettävissä oleva varallisuus on: minun tulot + vaimon tulot miinus maksut. En todellakaan ajattele, että koska tienaan enemmän, niin minulla pitäisi olla enemmän "omaa rahaa". 

M53

Vierailija
231/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma. Ostatte ruuat vuoroviikoin ja lapsen vaatteiden kanssa vaadit puolet kuitin summasta.

Olisikin näin vaan kun ei ole. Lapset kulkisi ilman sopivia vaatteita ja kaapista loppuisi ruoka jos jättäisi miehen vastuulle. Testattu on tämäkin. Onhan se selvää ettei toisen pienemmät tulot voi riittää kaikkiin hankintoihin. Luulisi että tuon tajuaa kuka vain? ap

Se on varakkaamman aviopuolison vallankäytöä köyhempää puolisoa kohtaan. Ja mies ei siis haluaisi osallistua lasten kustannuksiin? Oletan, että lapset ovat teidän yhteisiä lapsianne. Olisi mielenkiintoista tietää mitä mieltä miehen vanhemmat, sisarukset, ystävät tai työkaverit ovat hänen käytöksestään. Siis ettei joku halua antaa tarpeellisia vaatteita ja muuta omille lapsille?!

Ei kukaan muu tiedä tästä kuin omat vanhempani. Ei kukaan varmaan edes uskoisi jos kertoisin. Mies on toisten seurassa antelias ja tarjoaa esim. kavereilleen vaikka sauna-illan yöpymisineen. Ulospäin näyttelee ihan jotain muuta kuin oikeasti on. Jos kertoisin kuinka meillä riidellään jostain vessapaperin hinnoista ja lasten kengistä niin pitäisivät minun juttujani ihan hulluina ja keksittyinä! ap

Vierailija
232/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa ihmeteltiin miksi ihmiset eivät nykyään enään pariudu. Tässä on aika hyvä esimerkkitapaus siitä miksi pariutuminen ei kiinnosta. Riitaa ja molemminpuolista porua saadaan väänneettyä ihan mistä tahansa aiheesta ja sen sijaan, että puhuttaisiin kuin aikuiset ihmiset (ei näytä toimivan koskaan) tai erottaisiin ja jatkettaisiin elämää eteenpäin (eikä kyllä ihmiset saa toteutettua tätäkään). Silloin parisuhdeongelmat tuodaan vauva-palstan aisankantajien ratkottavaksi, koska oma pää ja järki ei siihen riitä.

Meinaat tosissasi, ettei näissä tilanteissa ole jo yritetty puhua puhumasta päästyäänkin, mutta tilanteeseen ei saada ratkaisua.

Omat ongelmat on joskus helpompi jäsentää kun niitä kirjoittaa. Nettipalstalla saada asiaan myös ulkopuolisen mielipidettä.

Itse en avautunut avioliittoni ongelmista kenellekään, en edes netissä. Enkä suosittele tätä.

Kun lopulta pato murtui, niin itkin läheiselleni monen vuoden asiat ja sen, kuinka toinen minua kohtaan käyttäytyi. Silloin jo tämä läheinen otti varovaisesti esiin, että onko minulla hyvä olla tuossa liitossa.

Jäin miettimään sitä, ja jouduin toteamaan itselleni, että ei ole.

Ero laitettiin vireille pian tuon jälkeen. Ja hyvä niin.

Vierailija
233/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin herttaista tämä aina toistuva "mun rahat, sun rahat" -dikotomia. Mitä järkeä ryhtyä perhe-elämään tuolla logiikalla? Meillä minä tienaan vaimoa 3,5 kertaa enemmän ja tietenkin maksan myös suhteessa enemmän kuluistamme. Meille perheen käytettävissä oleva varallisuus on: minun tulot + vaimon tulot miinus maksut. En todellakaan ajattele, että koska tienaan enemmän, niin minulla pitäisi olla enemmän "omaa rahaa". 

M53

Ihana mies, vaimosi on onnekas kun hänellä on sinut.

Vierailija
234/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sama juttu meillä. Ostan pääosin yksin kaikki lapsen vaatteet ja muut hankinnat. Lapsi on nyt 8 v eikä mies ole mm.ikinä ostanut lapselle joululahjoja. Nyt vaadin miestä ostamaan uudet talvikengät, ihmetteli miksi kun edelliset on 2 v sitten hankittu... hirveä napina ja selitys että rahaa ei jää säästöön 1000 e kk kuten ennen. Turha kai sanoa että tuloerot ovat meillä suuret, tienaan 1/3 miehen tuloista. Maksan puolet kaikista laskuista ja vuokrasta ja ruuasta ja ne lapset hankinnat. No itselle ei jää rahaa enkä esim.harrasta mitään tai käy missään.

Valitus asiasta on turhaa.

Vierailija
235/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan muu tiedä tästä kuin omat vanhempani. Ei kukaan varmaan edes uskoisi jos kertoisin. Mies on toisten seurassa antelias ja tarjoaa esim. kavereilleen vaikka sauna-illan yöpymisineen. Ulospäin näyttelee ihan jotain muuta kuin oikeasti on. Jos kertoisin kuinka meillä riidellään jostain vessapaperin hinnoista ja lasten kengistä niin pitäisivät minun juttujani ihan hulluina ja keksittyinä! ap

Jos olisin tuollaisessa tilanteessa, niin luultavasti kertoisin siitä ulkopuolisille, tietenkin hienovaraisesti vihjailemalla. Tai jopa suoraan.  Tai sitten kokeilisin tapaa "Voi kun minun niin tekisi mieli ostaa itselleni tuote X tai Y, mutta minulla ei ole rahaa siihen". Luulisi, että silloin muut alkavat ihmetellä miksi ei ole varaa.

Vierailija
236/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naiset ovat nykyään itsenäisiä ja vahvoja ja pystyvät tienaamaan itse omat rahansa!"

Eipä taida olla...

Kukas sen lapsen elättää ja miehellekin ruuat ostaa tässsä esimerkissä? Ilmeisesti ap:n kannattaa sitten taloudellisesti erota ja vaatia elarit, kun mies ei muuten suostu maksamaan osaansa...

Vierailija
237/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokkeiluista puhuvat aioastaan sellaiset ihmiset jotka eivät rakasta kumppaniaan, jotka ovat yhdessä rahan vuoksi, joille parisuhde ei ole elämänmittainen kumppanuus tai jotenkin muuten ihmiset jotka eivät ole onnellisia suhteessaan.

Parisuhde joka perustuu molemmin puoliseen rakkauteen, uskollisuuteen, ja kunnioitukseen ei tunnetakaan mitään lokkeilusanastoa, vaan sellaisessa parisuhteessa kaksi onnellista ihmistä jakaa elämänsä toisen kanssa eläen niin hyvin ja rakastavasti kuin kykenee. 

Tästä syystä on ihan turha repiä pulttia siitä että nuo onnettomat ihmiset pitävät omia suhteitaan hyväksikäyttö-alistus-onnettomina suhteina, ja sanovat sitä kumppania, jonka pitäisi olla se maailman tärkein ihminen, lokiksi. Saamme olla ainoastaan tyytyväisiä me, joilla parisuhde perustuu kaikkeen muuhun kuin rahaan <3

TÄMÄ x 100000000000000 !

Vierailija
238/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi päivääkään tuollaisen ihmisen kanssa. Itse olen aina antanut omat rahani perheen yhteiseen elämään ja samaa odotan puolisolta. Mitä järkeä muuten on tehdä lapsia ja perustaa perhe?

Vierailija
239/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sama juttu meillä. Ostan pääosin yksin kaikki lapsen vaatteet ja muut hankinnat. Lapsi on nyt 8 v eikä mies ole mm.ikinä ostanut lapselle joululahjoja. Nyt vaadin miestä ostamaan uudet talvikengät, ihmetteli miksi kun edelliset on 2 v sitten hankittu... hirveä napina ja selitys että rahaa ei jää säästöön 1000 e kk kuten ennen. Turha kai sanoa että tuloerot ovat meillä suuret, tienaan 1/3 miehen tuloista. Maksan puolet kaikista laskuista ja vuokrasta ja ruuasta ja ne lapset hankinnat. No itselle ei jää rahaa enkä esim.harrasta mitään tai käy missään.

Valitus asiasta on turhaa.

Kun erosin vastaavanlaisesta liitosta, niin tunsin tekeväni jotain lähes rikollista, kun lähdin yhtenä kauniina vapaapäivänä ekaa kertaa vuosiin shoppailemaan vaatteita ja muuta mukavaa itselleni.

Kun pitkään eletään tilannetta, jossa toinen käyttää silmää räpäyttämättä omiin harrastusvälineisiin jopa tuhat euroa, mutta mulkoilee puolisoaan kun tämä kehtaa ostaa itselleen alennusmyynnistä uudet talvikengät rikkinäisten tilalle... kyllä se jälkensä jättää.

Tuon kokemuksen jälkeen en tiedä, haluanko enää ikinä asua kenenkään kanssa yhdessä.

Vierailija
240/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä ja yleensäkään ihmisenä en tajua, miten lapsiperheessä voidaan erotella puolisojen rahat. Pitäisi olla yhteistili vähintään perheen pyörittämiseen. Ihmiset ovat nykyään kummallisen itsekkäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi