Miksi hemmetissä on älypuhelimien kanssa menty siihen, että akut on niitattu niihin kiinni?
Aiemmin pystyi siihen ostamaan uuden akun ja vaihtamaan sen itse, ja taas pystyi jatkamaan tavalliseen tapaan ihan hyväkuntoisenkin puhelimen käyttöä. Nykyään se pitää viedä johonkin huoltofirmaan, joka laskuttaa akun vaihtamisesta melkoisen suolaisen hinnan. Seuraus: puhelimia uusitaan tiheämpään tahtiin. Mikä järki tässä on?
Kommentit (67)
Minulla on Samsungin vuoden 2016 malli, jossa akun voi vaihtaa itse. Ei ole kuitenkaan tarvinnut sitä vieläkään tehdä, koska lataan aina korkeintaan 80% asti ja näin akun eliniän voi vähintään tuplata tai jopa triplata.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on se, että ihmiset haluaa vesi- ja pölysuojattuja laitteita.
Itse ainakin haluan ehdottomasti vedenkestävän puhelimen, koska pesen sitä välillä vedellä ja saippualla. Puhelin on järkyttävä bakteeripesä, joten suosittelen muillekin, joiden puhelin on vesitiivis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullapa on lankapuhelin.
Kiekkolevypuhelin vuosimallia 1966?
Ei vaan sellainen puinen telkänpönttö seinässä jossa veivataan kampea ja keskusneiti kysyy minne yhdistetään!
Ehkä minulla on ollut enemmän tuuria, mutta eipä ole ollut koskaan tarvinnut ostaa
ja vaihtaa puhelimeen akkua.
Ja olen käyttänyt kännyköitä siitä lähtien kun ne tulivat kuluttajamarkkinalle ja sitä
ennen raahattavia Mobiroita yms.
Käytännössä lataan aina täyteen eli teen väärin siis.
Akkuongelma oli ainoastaan muistaakseni Nokia 6210:n kanssa, oli hieman löysä sovitus
akulla, mutta sekin ongelma ratkesi taittelemalla akun alle post-it lappusen.
Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että akkuja pitäisi pystyä vaihtamaan ja ilman työkaluja.