Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni pyykkirage

Vierailija
01.12.2022 |

Suututtaa mieheni tuhlailu pyykinpesussa. En edes ajattele niinkään sähkön- tai vedenkulutusta tässä, vaan turhaa työtä: puhtaiden vaatteiden pesemistä. Minun mielestäni vain tahraisia tai/ja haisevia pyykkejä kuuluu pestä. Laitoin äsken pyykkikoneeseen pääasiassa mieheni vaatteita ja haistelin muutamia niistä kainaloita myöten ja syynäsin tahrat. Vaatteet eivät haisseet miltään edes likapyykkikorissa lojuttuaan, eikä mitään tahroja näkynyt. Olen kysynyt mieheltä, millä perusteella hän heittää vaatteita pyykkikoriin. Perusteluna on jotain epämääräistä, kuten että tiettyjä vaatteita pidetään tietty aika. Ilmeisesti esim. T-paitaa pidetään yksi päivä. Eihän se nyt ole mikään peruste, jos se ei ole likaantunut tai haise. Huomioikaa, että ongelma ei ole se, että mies laiskottelisi pyykinpesun suhteen. Päinvastoin, hän pesisi varmaan kaksi kertaa päivässä pyykkiä ilomielin. Joku saattaisi myös kommentoida, että kyllä on asiat hyvin, jos näin pieni asia ärsyttää, mutta totean vain, että miksi pienet asiat eivät saisi ärsyttää? Kertokaa toki muutkin taloutenne pyykkäys- tai siivousärsytykset. Koetan tässä myös ärsytykseltäni ymmärtää mieheni kaltaisia ihmisiä. Voiko logiikka olla jokin sellainen, että jos vaate ei tuoksu pesu- tai huuhteluaineelta, se on likainen? Pesemme sekä hajustamattomilla että hajustetuilla pesuaineilla. Muistelin vain, että kun tapasimme, miehen kämpässä oli oikein kunnon huuhteluaineen katku. Niin voimakas, että oli pakko pyytää häntä olemaan käyttämättä sitä, koska minulla alkoi särkeä päätä, vaikka en allergikko olekaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sen verran napakka ja lyhyt kirjoitus, että lukematta jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi