Aion tänään jättää miesystäväni, koska en jaksa säätöä hänen lastensa kanssa.
Mies on sanonut, että haluaa kanssani naimisiin.
Kommentit (468)
Lapsettomat eivät kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään millainen side vanhemmilla on lapsiin. Siksi en lapsettomana alkaisi suhteeseen jos toisella on lapsia, paitsi ehkä aikuisia lapsia.
Esimerkiksi jos minun ja lasten elämään tulisi uusi mies, hän olisi automaattisesti prioriteettijärjestyksessä häntäpäässä. Ensin ajattelen lasten etua, ja oma suhde on sitten ekstraa. Tämä on kova pala ihmiselle, jolla ei ole lapsia ja hän ei sitä ymmärrä.
Kuten vaikka: tottakai vietän joulun lasten kanssa perinteisesti ja jopa ex on läsnä. Ja vietän kesäloman lasten kanssa ja sitten jos jää aikaa, uuden miehen. Jne.
Lapsettomat elää ihan eri maailmassa perheellisten kanssa. Useat ovat jääneet kehitysasteelle, jossa oma napa ja omat fiilikset on maailman keskipiste. Kyllä lapset tuo ihmiseen yleensä kypsyyttä ja vastuullisuutta.
Siksi olisi hyvä että lapsettomat seurustelee keskenään ja lapselliset keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Kuten vaikka: tottakai vietän joulun lasten kanssa perinteisesti ja jopa ex on läsnä. Ja vietän kesäloman lasten kanssa ja sitten jos jää aikaa, uuden miehen. Jne.
Miksi ihmeessä olet eronnut jos ex on niin tärkeä?
Kyllä tämä palsta on täynnä tyhmiä ihmisiä.
Joo ei tuo toimi jos ei ole ex puolisolla rajoja.Toisaalta isä on hyvä isä jos jeesaa harrastuksissa jne.Lapset pitääkin mennä kaiken aaedelle.Mutta en itse lähtisi tuollaiseen suhteeseen. Korkeintaan satunnaiseen tapailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet eronnut jos ex on niin tärkeä?
Kyllä tämä palsta on täynnä tyhmiä ihmisiä.
Ei ex ole tärkeä vaan se että lapsilla on tutut jouluperinteet. Tätä juuri tarkoitan että lapsettomat ei ymmärrä.. että vietän jopa joulun exän kanssa kun se on lapsille tärkeää.
Naisen jaksaminen on kovin suuri ongelma Suomessa. Väsähtävät elämästä, ja sitten eronneena nielevät miehiä somedeitistä ja sieltä kohta voimaannutaan joogaharrastuksen myötä ja kohta onkin pitempi parempi palkkainen uusi mies iskemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, kun mies ei pidä eksää kurissa, vaan hyppii tämän halujen mukaan.
Sen voisi saada toimimaan, jos mies ei olisi niin nössö, vasn pitäisi kiinni selkeästä vuoroviikkoilusta.
Ei se nyt ihan näinkään välttämättä ole, että pitää pitää kurissa ja kynsin hampain sovituista viikoista kiinni. Normaalit ihmiset tulee sen verran toimeen yhteishuollossa, että joustoa löytyy. Meillä on viime aikoina enemmän joustettu lasten isän menojen mukaan (eli välillä on isän menojen vuoksi vaihdettu viikonloppuja päikseen, välillä isältä jäänyt joku viikonloppu väliin jne.), mutta myös kun mulla osuu joku meno lapsiviikonlopulle, niin exä yrittää vastavuoroisesti järjestää sitten niin, että ottaa lapset. Hyvässä hengessä kumpikin joustaa.
Ei se miehen exä välttämättä edes tiedä, ettei jousto ollut ok, jos lasten isä on sanonut, että hyvin sopii. Ehkä se mies ihan oikeasti halusi lapset luokseen. Enemmän ihmettelen, että ap on ottanut miehen, jolla on lapsia, mutta sitten häiritsee, jos lapset tulee miehen luo. Sehän on lasten toinen koti, kai he nyt sinne saa tulla!
Jos on (aikuisten) meno sovittuna, niin sitten lasten isä varmaan exälle sanoo, että tänään ei sovi joustaa aikatauluissa. Jos ei sano, niin se miehen ja uuden naisen yhteinen meno ei tainnut olla miehelle kovin tärkeä. Eli jos tuota käy usein, niin voi tosiaan olla, että suhde on huono ja se kannattaakin lopettaa.
Minä olin aikanaan 5-6 vuotta vuoroviikkovanhempi. Ei meidän tarvinnut joustaa puoleen tai toiseen muutoin kuin äkillisten työmatkojen kohdalla, eikä niitä nyt usein ollut, ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Kerran vuodessa lukittiin päivät kiinni, ja niillä mentiin.
Tämä nyt riippuu toki tilanteesta. Meillä ei esimerkiksi kummallakaan (lasten isällä tai minulla, äidillä) ole vanhempia lähimainkaan (satoja kilometrejä), joten ollaan kyllä sitten keskenämme exän kanssa sumplattu viikonloppumenojen mukaan.
Periaatteessa on siis viikonloput (meillä lapset on arkena aina mulla) kalenterissa pitkälle tulevaisuuteen, mutta tarpeen mukaan vaihdellaan niitä, ja näitä vaihtotarpeita on kyllä molemmilla ollut. Ja lapset siis niin pieniä, ettei heitä voi tunniksikaan jättää yksin kotiin, niin siksi pienenkin menon vuoksi täytyy järjestellä lapsille hoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen jaksaminen on kovin suuri ongelma Suomessa. Väsähtävät elämästä, ja sitten eronneena nielevät miehiä somedeitistä ja sieltä kohta voimaannutaan joogaharrastuksen myötä ja kohta onkin pitempi parempi palkkainen uusi mies iskemässä.
Ne jatkuvat pettymykset mieheen, ärtymys epäreiluudesta ja toisen sluibaamisesta ja riitely siitä, kun miehen mielestä naisella ei saisi olla mitään omaa, vaikka miehellä itsellään on jne. on oikeasti tosi kuormittavaa. Paljon helpompi elämä, kun yksin hoitaa lapset arkena, saa tehdä uraakin ihan vapaasti, kun ei ole kukaan vaatimassa huomiota lasten mentyä nukkumaan, eikä lyttäämässä sua ennen työhaastatteluja jne. Jooga ei kyllä ole mun juttu ja uutta miestä en ihan heti tähän ottaisi kertomaan, miten mun pitää elämääni elää.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tuo toimi jos ei ole ex puolisolla rajoja.Toisaalta isä on hyvä isä jos jeesaa harrastuksissa jne.Lapset pitääkin mennä kaiken aaedelle.Mutta en itse lähtisi tuollaiseen suhteeseen. Korkeintaan satunnaiseen tapailun.
On muuten oikeasti todella kuvaavaa, että ottaa miehekseen sellaisen, jolla on lapsia, ja sitten kiukustuu, kun mies vie lapsia harrastukseen. Mitä ihmettä?!
Mitäs jos miehellä ei olisi lapsia, vaan kävisi itse harrastuksessa? Tai olisi vaikka jonkun yhdistyksen toiminnassa mukana ja kävisi kokouksissa iltaisin? Varmaan nyt vaan ihan vaan naurettavan mustasukkainen on tämä ap miehen lapsista, kun noin harmittaa, että mies vie lastaan harrastukseen esim. joka keskiviikko (vaikka lapsi olisikin äidillään silloin, niin se harrastus voi olla lapsen ja isän juttu).
Hyvä, erinomainen päätös! Mokasit, kun sekaannut lisääntyneeseen, mutta onneksi asian voi helposti korjata, poista heidät elämästäsi ja nauti lapsettomuudesta täysillä, tee se jo tänään!!
t: vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten oikeasti todella kuvaavaa, että ottaa miehekseen sellaisen, jolla on lapsia, ja sitten kiukustuu, kun mies vie lapsia harrastukseen. Mitä ihmettä?!
Mitäs jos miehellä ei olisi lapsia, vaan kävisi itse harrastuksessa? Tai olisi vaikka jonkun yhdistyksen toiminnassa mukana ja kävisi kokouksissa iltaisin? Varmaan nyt vaan ihan vaan naurettavan mustasukkainen on tämä ap miehen lapsista, kun noin harmittaa, että mies vie lastaan harrastukseen esim. joka keskiviikko (vaikka lapsi olisikin äidillään silloin, niin se harrastus voi olla lapsen ja isän juttu).
Tätä mäkin todella ihmettelen vaikka vela olenkin.
Hyvä homma. Missä tavataan? Mulla säädöt kohdillaan.
On edes sairasta ajatella lapsettomana alkaa seurusteleen lapsellisen kanssa.
Varmaan sille miehelle pitäis sanoa eikä kirjoittaa tänne, vai mitä? Ei oikeen kiinnosta katsos.
Vierailija kirjoitti:
Haha, rivien välistä on luettavissa, että ap on todella kontrollinhaluinen ja mustasukkainen. On jopa mustis miehen lapsista. Miehellä ei saa olla omia menoja (kerran ap ei kestä esim. sitä, että mies vie lasta harrastuksiin, niin tuskin miehellä itselläänkään saa olla harrastuksia tai muitakaan menoja, esim. kavereidenkaan kanssa). Että joo, tee tosiaan ap palvelus sekä miehelle, että hänen lapsilleen, ja etsi joku sellainen tossulla kontrolloitavaksi, kellä ei ole mitään muuta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, rivien välistä on luettavissa, että ap on todella kontrollinhaluinen ja mustasukkainen. On jopa mustis miehen lapsista. Miehellä ei saa olla omia menoja (kerran ap ei kestä esim. sitä, että mies vie lasta harrastuksiin, niin tuskin miehellä itselläänkään saa olla harrastuksia tai muitakaan menoja, esim. kavereidenkaan kanssa). Että joo, tee tosiaan ap palvelus sekä miehelle, että hänen lapsilleen, ja etsi joku sellainen tossulla kontrolloitavaksi, kellä ei ole mitään muuta elämää.
Lisäksi kannattaa muistaa se, että jos miehen exä kuolee tai saa vaikka burnoutin ja joutuu lataamoon, niin ne lapset on sitten isällään täysaikaisesti, eli aina. Että jos jo joku extraviikonloppu tai lapsen harrastukseen vienti häiritsee, niin tosiaan et ole ap sopiva puoliso ihmiselle, jolla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat eivät kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään millainen side vanhemmilla on lapsiin. Siksi en lapsettomana alkaisi suhteeseen jos toisella on lapsia, paitsi ehkä aikuisia lapsia.
Esimerkiksi jos minun ja lasten elämään tulisi uusi mies, hän olisi automaattisesti prioriteettijärjestyksessä häntäpäässä. Ensin ajattelen lasten etua, ja oma suhde on sitten ekstraa. Tämä on kova pala ihmiselle, jolla ei ole lapsia ja hän ei sitä ymmärrä.
Ja kaikki vanhemmat, kuten sinä, eivät ymmärrä, etteivät kaikki muut vanhemmat toimi samalla tavalla kuin sinä eikä tarvitsekaan. Tiedän paljon vanhempia, jotka seurustelevat lapsettoman kanssa ja joille se oma kumppani on ihan yhtä tärkeä kuin lapsetkin. Joulut vietetään vuorovuosin lasten kanssa, mutta aina oman kumppanin kanssa, koska hän on osa perhettä, toisin kuin eksä, joka on elämässä mukana vain lasten takia. Ja kaikki ovat onnellisia ja tyytyväisiä, myös lapset, kun näkevät että oma vanhempi on onnellinen uudessa parisuhteessa. Sinun ei tarvitse näin elää, mutta hyväksy se, että valtaosa eronneista elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko kertoa tää sille miesystävälle, että olet hänet jättämässä, eikä jonnekin keskustelupalstalle???
Minä kans jaksan ihmetellä näitä ilmoitusasioita täällä. Sama kuin minä kertoisin että aion illala käydä kaupassa, meinaa jääkaappi olla tyhjä. Valtaisan mielenkiintoista.
Jaksoit kuitenkin tulla länkyttämään tänne, joten kovinpa tuntuu kiinnostavan aihe :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, vastaapa rehellisesti, häiritsisikö sua vähemmän, jos mies lähtisi omaan harrastukseen tai vaikka kutsuisi ystävänsä kylään, kuin se, että mies lähtee lapsen harrastukseen tai että ne onkin lapset, ketkä tulee miehen luo?
Eli onko sulle oikeasti ongelma se, että mies ei ole sun kanssa kokoajan kahdestaan, vai kohdistatko vain kohtuutonta vihaa lapsiin? Jälkimmäinen on varmasti ihan vain mustasukkaisuutta.
Hankala ex-vaimo on kateellinen kun olen tavannut uuden naisen. Meillä on viikk-viikko systeemi ja hän saattaa tuoda lapset juuri sinä iltana kun mulla on treffit uuden naisen kanssa vaikka on hänen viikkonsa.
Ratkaisin asiat niin että puhun lapsille omalla lapsiviikolla, että ensi viikolla mulla on keskiviikkona treffit. Ja oikeasti varaan päivällispöydän perjantaiksi. No keskiviikko-iltapäivänä exä soittaa että hänellä on joku hätätilanne että voinko ottaa lapset yhdeksi yöksi. No tokihan se onnistuu!