Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku sanoi täällä hyvin:olen viettänyt jo aivan tarpeeksi jouluja. Muilla samaa fiilistä?

Vierailija
01.12.2022 |

?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut monta upeata joulua. Ei tarvetta toistaa samaa ja syödä kilo mätiä joka vuosi. Kerran en viettänyt lainkaan, väitin kaikille meneväni jonkun muun luo ja rauhoituin yksin kotona.

Vierailija
42/44 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissijoulua viettämään vanhempien luo. Sisarukset myös paikalla. Ei kiinnosta. Mutsi vaan soittaa, että moneltas oot tulossa? Sille ei muuten sanota, että en tule enkä vietä joulua ollenkaan. Onneksi se kestää vain pari päivää. Hu.h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama juttu ja minua lisäksi ahdistaa joulun kaupallisuus. Minä olen vähävaraisesta perheestä ja äitini oli aina joulun alla päin ja tosi lujilla jouluun käytettävissä olevien vähien rahojen takia ja näin on varmasti tilanne tänäkin päivänä monissa vähävaraisissa perheissä ja se tuntuu tämän joulun kaupallisuuden keskellä tosi pahalta. Saisi tulla köyhäilyjoulu muotiin.

Vierailija
44/44 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan.  Yli kuusikymmentä joulua viettäneenä ja sen ympärille järjestetyn hulabaloon voisin jo sivuuttaa mielelläni.  Oikeastaan en enää pidä yhtään joulunajasta.  Mutta on lapset ja lapsenlapset, joilla odotuksia, ja joiden takia vielä tätä rumbaa pyörittää.  

Minä toivon kovasti, että saan olla elossa ensi vuonna, niin että voin osallistua avustuskeräykseen vaikeissa oloissa eläville lapsille. Tavaroiden etsiminen kaupsta ja asiaan liittyvä suunnittelu piristää mieltäni. Oikeastaan autan samalla myös itseäni,