Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

62v - työkkäri kutsuu

N62
01.12.2022 |

Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...

Kommentit (351)

Vierailija
281/351 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisokapinalliset mankuu, ettei saa eläkkeitä. No, ei sitten anneta niille!

Vierailija
282/351 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin eläkkeelle N Y T

62v1vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/351 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on te-treffit

Ap

Vierailija
284/351 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Tunti te-toimistossa. Tulos: haen 4paikkaa/kk. Täti soittaa jo tammik.1/2 väli, mitä oon tehny?

Ap

Vierailija
285/351 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
286/351 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
287/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on epäselvää tämä:

Jos on osa-aikatyö/lyhennetty työaika, pitääkö silloinkin hakea 4xKOKOaikaista työtä.

Olen hakenut töihin, missä 6h/pv, tarvittaessa enemmän.

Vierailija
288/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N62 kirjoitti:

No niin. Tunti te-toimistossa. Tulos: haen 4paikkaa/kk. Täti soittaa jo tammik.1/2 väli, mitä oon tehny?

Ap

Voi vaan kuvitella minkä kyykyttämisen onnen koki te-mtsairas kun sai pistää polvilleen taas yhden. Ja naurua tuolle soittelulle, on ne mielisairaita.

Vierailija
289/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani 70 v. meni juuri töihin 10 kk sopparilla € 4000 kk. Mukava lisä eläkkeen päälle.

Etkö sinä ja tuttavasi tiedä että työtulot leikkaa eläkettä ?

Ei tässä tapauksessa. Vanhuuseläkkeellä saa työskennellä ilman tulorajoja. Työkyvyttömyyseläkeellä työskennellessä on ansaintaraja.

290/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse just tuon 62 v. Ei työkkäri piinaa, sanon aina että pidetään sama suunnitelma voimassa. Yhtä työpaikkaa tarttee vain kuukaudessa hakea ja se on ihan helppo nakki. Laitan avoimia hakemuksia milloin minnekin. Oon eläkeputkessa ja varhaiseläkkeellä samanaikaisesti. Pärjään nykyään paremmin kuin työssä käydessäni.

Vierailija
291/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailija kirjoitti:

Itse just tuon 62 v. Ei työkkäri piinaa, sanon aina että pidetään sama suunnitelma voimassa. Yhtä työpaikkaa tarttee vain kuukaudessa hakea ja se on ihan helppo nakki. Laitan avoimia hakemuksia milloin minnekin. Oon eläkeputkessa ja varhaiseläkkeellä samanaikaisesti. Pärjään nykyään paremmin kuin työssä käydessäni.

Ihan kiva oli te-täti. Sanoi vaan ettei mitään estettä ole. Olen ammattitaitoinen (useampi ala), reipas ja kokenut. Hän sais mut myyjäksi vaik huomenna.?

Ollaan kirjoilla isossa kaupungissa vielä, asutaan maalla. Ehdotti pokkana et minä asuisin kaupungissa ja mies maalla, välimatkaa parisataa km... sanoin et avioero tulis, heh. No myykää kaupunkiasunto pois... ai näillä hinnoilla???

Ja siis 4 paikaa haettava!

Mites sä selvisit yhdellä?

Ap

Vierailija
292/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N62 kirjoitti:

Vastailija kirjoitti:

Ihan kiva oli te-täti. Sanoi vaan ettei mitään estettä ole. Olen ammattitaitoinen (useampi ala), reipas ja kokenut. Hän sais mut myyjäksi vaik huomenna.?

Ollaan kirjoilla isossa kaupungissa vielä, asutaan maalla. Ehdotti pokkana et minä asuisin kaupungissa ja mies maalla, välimatkaa parisataa km... sanoin et avioero tulis, heh. No myykää kaupunkiasunto pois... ai näillä hinnoilla???

Ja siis 4 paikaa haettava!

Mites sä selvisit yhdellä?

Ap

On niillä mielisairailla uskomaton kuvitelma itsestään. Antaa ohjeet miten perheessä asutaan, ehdottaa asumuseroa tuosta vaan. Nuo haastattelut kannattaa aina tallentaa, helppo julkaista mitä ne kehtaa ehdotella.

Vierailija
293/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä, hautaanko olet valmis? Tottakai yrität vielä tehdä töitä. 

t. Täyttä häkää työssäkäyvä 66 v.

Vierailija
294/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä, hautaanko olet valmis? Tottakai yrität vielä tehdä töitä. 

t. Täyttä häkää työssäkäyvä 66 v.

Lapsesta asti maatalossa töitä tehnyt. Sitten muualla. Eikö alkaisi riittää 50-55v työura?

62v

Vierailija
295/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun ystävä työllistyi vuotta vanhempana. Aloitti palkattomasta harjoittelusta ja vakuutti työnantajan, nyt on töissä 67-vuotiaana, eikä ole köyhä eikä kipee.

Kuinka monta kertaa itse ajattelit aloittaa palkattomana työurasi aikana?

Kerran? 5 kertaa? 50 kertaa?

Miksi se osaaminen nollaantuu joka kerta kun työt loppuu?

Työpaikkasi muuttaa Intiaan - et osaa enää tehdä mitään töitä, vaikka olisit tehnyt 25 vuotta uraa hyvällä menestyksellä.

Valtio tekee huonoja sijoituksia, jotka aiheuttavat konkurssin työnantajallesi - Et osaa enää tehdä mitään töitä vaikka työssä ollessasi olit se osaaja johon kaikki luottavat ja jolta kysytää neuvoa.  Nyt äkkiä palkattomaan harjoitteluun, jotta voit näyttää osaamisesi ja saat jalkaa oven väliin. Siitä se ura sitten lähtee pikkuhiljaa etenemään. Eihän kukaan nyt suoraan huipulta voi aloittaa. 

Tämä touhu on sairasta.

Vierailija
296/351 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joulun ajan otettu entisiä työntekijöitä eläkkeeltä töihin. Nainen 74 v, mies 68v, mies 66v, nainen 77v. Ja hyvin pelittää hommat

Mikä ala? Kerrohan

Elintarviketeollisuus

Vierailija
297/351 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä hyvinkin töitä 62 vuotiaana. Jopa palkallista, mutta tässä iässä haluan itse valita mieluisen. Käsityöt, marjastus, puutarhatyöt + kyläyhdistys kyllä pitää kiireisenä muutenkin. En enää jaksa 8h päiviä ikävää työtä, kurjia työkavereita ja töröä pomoa. Pienellä palkalla.

Vierailija
298/351 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon näitä pari vuotta eläkkeeseen odottavia ihmisiä on työkkärin pupukursseilla. Ei heitä kukaan palkkaa kun jo 40 vee on näkymätön työmarkkinoilla. Siellä sitten odottelevat että saavat vapautuksen valtion kidutuksesta.

Vierailija
299/351 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailija kirjoitti:

Ove 25 vai 50%?

Vierailija
300/351 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon näitä pari vuotta eläkkeeseen odottavia ihmisiä on työkkärin pupukursseilla. Ei heitä kukaan palkkaa kun jo 40 vee on näkymätön työmarkkinoilla. Siellä sitten odottelevat että saavat vapautuksen valtion kidutuksesta.

Olinpa noissa bailuissa aikoinaan kiertämässä minäkin alle kuusikymppisenä ja vuosia siinä meni. Sairastuin pahasti 5v sitten ja alkoi taistelu työkyvyttömyyseläkkeestä. Kielteisiä päätöksiä. Sattui kerrankin niin, että posti toi taas yhden ja samalla soittikin jo te-pyöveli ja alkoi kysellä kuulumisia, vaikka oli viikko sitten sovittu mun suunnitelmista; kuntouttavaa työtä ilmaiseksi, jälleen kerran, istumaan naama valkoisena kirpputorin nurkkaan.

Särkyä ja kaikki arvot tapissa, todettiin synnynnäinen selkävika, fyssariaikoja, silmäpolia, hammasremppaa tiedossa, mutta töihin vaan. Kun ei ikä ole este. Eikä näköjään haittaa, vaikka henki voi lähteä hetkellä millä hyvänsä.

Viimeiset sanat tuolta työkkärin sosiopaatilta olivat "Et sinä mihinkään eläkkeelle tule pääsemään" ja valehtelematta pirullisen naurun saatteella, ja kas vaan, kun sitten tulikin se myönteinen päätös.  Hauskinta oli, kun siitä seuraavana päivänä taas yksi akka soitteli ja samat kyselyt jälleen sadatta kertaa. Kylläpä teki hyvää kertoa ja valitella, että voi kuules kun en nyt pääse kursseille tai mihinkään, kun "jouduin" eläkkeelle :D

Ei voi sanoin kuvata miltä nyt tuntuu, tunnen itseni ihmiseksi, vaikka olenkin yhteiskunnan painolasti. Työni olen kuitenkin tehnyt, aina kun vaan mahdollista, mutta kun ei sairas siihen pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi