Kuinka moni täällä on ns. varttikarjalainen? Evakkojen jälkeläisiä
Kun ainakin täällä Turussa törmää yhtenään niihin joiden ainakin joku isovanhempi oli evakko tai veteraani Karjalasta. Mutta kai meitä on ympäri maata?
Kommentit (110)
Äiti savolainen, isä evakko, synnyin hämeessä.
Olen todellakin karjalainen luonteeltani. Ja ylpeä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin äidin äititin oli evakko, isän isän isäni oli evakko. Mikä minä siis olen?
Kannattaa kysyä siltä jakolaskujen ja tilastojen fanilta joka nähtiin alkuketjussa.
1/8 + 1/8 = 1/4
Kun jokaisella on kaksi vanhempaa, 4 isovanhempaa ja 8 isoisovanhempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin äidin äititin oli evakko, isän isän isäni oli evakko. Mikä minä siis olen?
Kannattaa kysyä siltä jakolaskujen ja tilastojen fanilta joka nähtiin alkuketjussa.
1/8 + 1/8 = 1/4
Kun jokaisella on kaksi vanhempaa, 4 isovanhempaa ja 8 isoisovanhempaa
Oikeesti se on 2/16 eli 1/8, koska isoisoisovanhemmista kyse.
Karjalaisjuhlissa on kyl aina kivaa. Ihan sama kenen kans sattuu juttusille, yhteinen sävel löytyy. Kaik hymyilöö toisillensa ja puheensorina on huumaava. Tuskin maltettaa ohjelman aikan olla hissuksee...
Eikä tarvihe kahvikuppost kielenkantoja kirvottammaa
Irakilaisilla on kunnon persejalat. Niiden jälkeläiset tunnistaa kahvinväristä.
Lapissa asutaan. Toisen vanhemman puolelta perhe pakeni Karjalasta ja toisen vanhemman puolelta perhe on Ruotsin rajalta.
Olen varttikarjalainen Keski-Suomesta. Mummoni oli Sortavalan piiristä.
N31
En mie ainakaan. Isä on Tampereelta, äiti Pyhäselästä, minut siitetty Joensuussa ja olen syntynyt Hämeessä.
Olen kokokarjalainen.
Mummi menetetystä Karjalasta, muut isovanhemmat Pohjois-Karjalasta.
Harmittaa etten kysellyt enempää isältä ja sisaruksiltaan rajan takana elämisestä. Evakkomatkasta. Tänne puolen asettumisesta. Paljon puhuttiinkin. Nyt ei enää voi.
Olen puoliksi karjalainen ja vartti inkeriläinen.
epätoivoinen6791 kirjoitti:
Minä olen varttikarjalainen Lahdesta. Täällä on meitä paljon.
Karjalainen luonne on ihana. Hyvin nopeasti huomaa jos on karjalaisia sukujuuria.
Varttikarjalainen olen. Nykyään asun Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti savolainen, isä evakko, synnyin hämeessä.
Olen todellakin karjalainen luonteeltani. Ja ylpeä siitä.
Karjalaiset sukujuuret omaavat ovat välittömiä ihania ihmisiä. Samoin myös savolaiset.
Ukki venäjän karjalainen. Sukujuuret juontaa siis juurensa Karjalaan. Lapsuuden viettänyt Pohjois-Karjalassa. Sukunimemme alkuperä venäjän karjalainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen evakkojen jälkeläinen mutta en karjalainen. Suomessa oli evakkoja muualtakin kuin Karjalasta.
Minä samoin. Meitä tuntuu olevan pitkin poikin, vaikka moni ei tunnu edes tietävän.
Olen puoliksi karjalainen, isäni vanhempineen täysin karjalaisia, Laatokan pohjoisrannoilta Jyväskylään tulleita. Mutta lapset sain pohjoiskarjalaisen miehen kanssa, joten ovatko lapseni 3/4 karjalaisia?
Siis mitä ihmettä? Tottakai jälkeläisiä on ympäri Suomea. Itse olen Pirkanmaalla.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille karjalaisille ja muille 🕯🕯
* suvultani eikä sivultani, hah.