Miksi kukaan haluaa asua jossain muussa suomalaisessa kaupungissa kuin Helsingissä?
Kaikki kaupungin ikävät puolet mutta ei mitään lähellekään mitä Helsinki pystyy tarjoamaan. Säälittävintä ever asua jossain Mäntän tai Mikkelin keskustakaksiossa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut yhteensä kolme vuotta ulkomailla (Lontoo, Düsseldorf ja München), Suomessa asun ihan mielelläni maaseudun rajoilla lähellä kasvukeskusta.
Koska Suomessa ei vaan ole yhtään oikeaa kaupunkia, joten sama se asua rehellisesti melkein-maalla. Helsinki yrittää olla niin internazzionalle mutta jokin karmea Tallinnan, Tukholman ja Pietarin mixi, onnistumatta missään (asuin myös aikoinani vuoden verran Hoplaxissa...)
Itse asun Lontoossa, Suomessa voisin kuvitella asuvani Helsingissä jo jokin olisi pakko valita. Tykkään kyllä maaseudustakin, mutta Suomessa maaseutu on yleensä aika ankeaa, esim. Englannissa, Ranskassa ja Italiassa maaseutuelämä on paljon elävämpää ja on idyllisiä kyliä, joista löytyy myös palveluita.
Helsinki on epämiellyttävä kaupunki. En keksi yhtäkään syytä, miksi siellä olisi mukava asua. Ja kyllä, olen asunut vähän aikaa, eikä tee mieli uudestaan.
tunti sitten poistuin bussista kun sisään oli astumassa isä tuplarattaiden kanssa. Kysyin "tarviitko sie apua?" Sain vastaukseksi niin vihaisen tokaisun "en tarvitse!", että muistin taas, etten taida oikein istua tänne pääkaupunkiseudulle.
Muutan Afrikkaan jos haluan pelätä bushmaneja ja roadmaneja.
Kouvolan varakas on Helsingin köyhä. Jotkut vaan tyytyy vähään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut yhteensä kolme vuotta ulkomailla (Lontoo, Düsseldorf ja München), Suomessa asun ihan mielelläni maaseudun rajoilla lähellä kasvukeskusta.
Koska Suomessa ei vaan ole yhtään oikeaa kaupunkia, joten sama se asua rehellisesti melkein-maalla. Helsinki yrittää olla niin internazzionalle mutta jokin karmea Tallinnan, Tukholman ja Pietarin mixi, onnistumatta missään (asuin myös aikoinani vuoden verran Hoplaxissa...)
Itse asun Lontoossa, Suomessa voisin kuvitella asuvani Helsingissä jo jokin olisi pakko valita. Tykkään kyllä maaseudustakin, mutta Suomessa maaseutu on yleensä aika ankeaa, esim. Englannissa, Ranskassa ja Italiassa maaseutuelämä on paljon elävämpää ja on idyllisiä kyliä, joista löytyy myös palveluita.
riippuu.. joku Sotkamohan on esim todella vireä ja hyväntuulinen paikka, eikä ulkoilmaihmisellä tekeminen lopu kesken.
Helsinkihän ei toisaalta ole ainoa paikka suomessa, jota voisi luonnehtia muuksi kuin maaseuduksi(?)
vähemmän vihreitä ja muita loisia kuin tsadissa
Rikastuksen ja villi-ihmisten puuttuminen on hyvä syy asua jossain paljon pienemmässä paikassa kuin Helsingissä.
Itse olen asunut Suomessa Oulussa, Kemissä, Mikkelissä ja Helsingissä. Kyllähän se nuorena (26-vuotiaana) oli mukava muuttaa Helsinkiin ja elää villiä sinkkuelämää siellä mutta nyttemmin viittäkymppiä lähestyessä voisin aivan hyvin muuttaa takaisin pohjoiseen ellei puoliso olisi pääkaupunkiseudulta kotoisin eikä halua lähteä mihinkään. Loppujen lopuksi olen tyytyväinen aika vähään ja asioihin jotka löytyy jokaisesta parinkymmenen tuhannen asukkaan kaupungeista. Elinkustannuksetkin olisivat matalammat. No, pääkaupungissa kuitenkin asutaan ja hyvä näinkin, onhan täällä kuitenkin vapaa-ajan aktiviteettimahdollisuuksia enemmän ja kansainvälisen lentokentän läheisyys on toki plussaa.
Koska ne muut ei ole oikeita kaupunkeja vaan ainoastaan nimellisiä kaupunkeja. Ollakseen kaupunki, paikkakunnalla tulee kansainvälisten standartien mukaan olla paljon palveluja ja vähintään 100 000 - 300 000 asukasta. Ja suuressa kaupungissa on huomattavasti runsaammin palveluja ja väkiluku on siellä yli 300 000 mutta alle miljoona asukasta.
Olen aina vihannut Helsinkiä ja sitä tunnelmaa, mikä vieraalle tulee. Jos olisin rikas, asuisin jossain Kaivopuistossa tai Katajanokalla autokuskini kanssa, mutta muuten en siellä viihtyisi päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne muut ei ole oikeita kaupunkeja vaan ainoastaan nimellisiä kaupunkeja. Ollakseen kaupunki, paikkakunnalla tulee kansainvälisten standartien mukaan olla paljon palveluja ja vähintään 100 000 - 300 000 asukasta. Ja suuressa kaupungissa on huomattavasti runsaammin palveluja ja väkiluku on siellä yli 300 000 mutta alle miljoona asukasta.
Espoo täyttää kriteerit siis vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo ja Vantaa voidaan periaatteessa laskea osaksi Helsinkiä vaikka ovatkin itsenäisiä paikkakuntia.
Hyvä paikka jos tykkää geegereistä ja nargeista👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo ja Vantaa voidaan periaatteessa laskea osaksi Helsinkiä vaikka ovatkin itsenäisiä paikkakuntia.
Ei voida. Emme ala rahoittamaan Vantaata saati Helsinkiä.
Asun stadin keskustassa ja en todella tajua miten voisin asua jossain Oulussa tai Imatralla..
Ei kai kukaan haluaisikaan muualla asua, mutta kaikilla ei ole varaa asua Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin en muuttaisi ikinä
Hyvä.
Inte vill man bo i någon finsk stad och gör det därför inte. Bor nog i en stad dock. Man har jobbat och bott i H:fors helt tillräckligt. Av någon anledning har den staden, dess arkitektur och dess anda aldrig tilltalat en, inte idag heller. Jag tror att det är den sovjetryska arkitekturen med den påklistrade andan som gör det. H:fors och för många av dess invånare tror att staden är något som den inte är.
Upeat maisemat, speciellt efter 1:35 https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/255ed507-ffc1-456f-9c12-b431daae…
Kanske videon förklarar en del av åsikterna.