Miksi kukaan haluaa asua jossain muussa suomalaisessa kaupungissa kuin Helsingissä?
Kaikki kaupungin ikävät puolet mutta ei mitään lähellekään mitä Helsinki pystyy tarjoamaan. Säälittävintä ever asua jossain Mäntän tai Mikkelin keskustakaksiossa.
Kommentit (85)
En muuttaisi mistään hinnasta Helsinkiin. Espoossa on ihan kaikki, mitä tarvitsen.
Miksi Helsinkiläiset puhuvat Helsingistä kuin jostain metropolista. Esim. Tampereelta tai Turusta ei puutu mitään mitä Helsingissä on.
Ai niinkuin Suomen kauneimmassa kaupungissa Turussa?
Asuin kymmeniä vuosia Helsingissä ja nyt alle 20 tuhannen asukkaan pikkukaupungissa. Täällä on kaikki mitä tarvitsen, enkä palaisi takaisin Helsinkiin
vaikka siitä maksettaisiin!
Liian kallista. Ei ole varaa mihinkään. Ehkä saan 20 neliön luukun jos myyn nykyisen keskusta kaksion.
Kyllä viihtyisin muuten mutta en lähde köyhäilemään.
Säälittävintä on keulia Helsingin ihanuutta Kontulan neukkukuutiosta.
Mulla on 130 neliön koti 1870-luvun puutalossa. Työpaikalle kävelee viidessä minuutissa ja pihalla on kasvimaa, omenapuita ja marjapensaita. Purjevene on laiturissa parin korttelin päässä. En vaihtaisi tätä ikinä 7€:n latteen jossain steriilissä ketjupaikassa.
En muuttaisi Helsinkiin vaikka mulle maksettaisiin. Asuisin mieluiten maalla.
Olen asunut 46 vuotta Hgissä. Muuttaisin mielelläni täältä pois, mutta lähimmät ystäväni ja perhe asuu täällä.
Minä tykkään asua täällä rannikon pikkukaupungissa, koska
-kävelymatka kaikkiin palveluihin (hyvä ruokakauppa, jossa tuoretiski kalalle ja lihalle ym, uimahalli, kirjasto, joogasali, kuntosali, pururata ja muut metsäiset kävelyreitit, terveyskeskus, sairaala ja yksityiset lääkäriasemat, muutama hyvä ravintola ja kahvila, muutama hyvä ei-ketju vaatekauppa, pari halpakauppaa ja urheilukauppa, elokuvateatteri ym.)
- edullisella hinnalla sain hyvän asunnon merinäköalalla
-joka paikassa on ruuhkatonta ja leppoista, ihmiset tervehtivät toisiaan ja on helppo vaihtaa muutama sana kävelylenkillä vastaantulijan kanssa jos haluaa hetken ihmiskontaktin. Pelätä ei tarvitse pimeälläkään.
-puutalokeskusta on sievä ja siisti, silmä lepää.
-kiva tehdä silloin tällöin kotimaan reissuja isoihin kaupunkeihin, jos niissä on kiinnostava teatteriesitys tai taidenäyttely
Olen asunut yhteensä kolme vuotta ulkomailla (Lontoo, Düsseldorf ja München), Suomessa asun ihan mielelläni maaseudun rajoilla lähellä kasvukeskusta.
Koska Suomessa ei vaan ole yhtään oikeaa kaupunkia, joten sama se asua rehellisesti melkein-maalla. Helsinki yrittää olla niin internazzionalle mutta jokin karmea Tallinnan, Tukholman ja Pietarin mixi, onnistumatta missään (asuin myös aikoinani vuoden verran Hoplaxissa...)
Meneppä ap rautatie aseman eteen pe iltana ja yritä pysyä tunti tulematta ryöstetyksi. Tee sama mikkelissä ja mieti sitten miksi muut ei halua asua "moni kulttuurisessa" helsingissä.
En kestä jatkuvaa melua, kiukkuisia ihmisiä, koko talven kestävää syksyä, liikkumisen vaikeutta. Miksi kukaan haluaisi asua Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Meneppä ap rautatie aseman eteen pe iltana ja yritä pysyä tunti tulematta ryöstetyksi. Tee sama mikkelissä ja mieti sitten miksi muut ei halua asua "moni kulttuurisessa" helsingissä.
Menen useinkin. Ensimmäiseen 34 vuoteen ei ole moista käynyt.
En asuisi mistään hinnasta. hesassa enkä lähelläkään.
Oi, Helsinkitrolli pitkästä aikaa <3
Vierailija kirjoitti:
Asunut täällä aina, yli 50 v ja kulkenut aseman läpi tuhansia kertoja eikä koskaan ole tapahtunut mitään ryöstöä.
Monikulttuurinen Helsinki on ihan lintukoto, turha maalailla piruja seinille joidenkin yksittäistapausten takia. Joka tuon väitteen esittää ei tunne Helsinkiä.
Muualla on luontoa ja rauhaa?