Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kaverit tapaavat mieluummin keskenään ravintolassa kuin tulevat meille

Vierailija
30.11.2022 |

Pieniä pikkujouluja suunnitellaan kaveriporukalla. Kaverit haluaisi nähdä ravintolassa (joskus alkuillasta), mä taas olen lasten kanssa kotona, enkä pääse tulemaan mihinkään ravintolaan. Ehdotin, että nähdään meillä, voidaan kokkailla yhdessä tai sitten tilata noutoruokaa. Tärkeintä kuitenkin, että ollaan yhdessä porukalla. Mutta ei, kaverit mieluummin sitten valitsevat ravintolan minun sijasta. Tiedän, pieni murhe isossa mittakaavassa mutta harmittaa. Muutenkin tässä elämänvaiheessa aikuiskontaktit on vähän vähissä.

Kommentit (246)

Vierailija
141/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä puhuu kotikokkeilusta, nauravista nakeista jne., aika hyvin unohdettu lukea, että kirjoitin myös noutoruoan tilaamisesta. Mikähän ero oikeasti on siinä, syödäänkö ravintolaruokaa ravintolassa, vai jonkun kotona? Kuten sanoin, lapset ei riehu ympäriinsä vaan olisivat omissa touhuissaan. Mies hoitaa iltatoimet isommille lapsille kyllä.  

ap

Noutoruokana ei kyllä saa esim kunnon pihvejä. Noutoruokana lista supistuu kyllä kovin pieneksi. Enkä itse pidä niitäkään minään juhlaruokina vaan vaihtoehtona kotikokkailulle

Vierailija
142/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä puhuu kotikokkeilusta, nauravista nakeista jne., aika hyvin unohdettu lukea, että kirjoitin myös noutoruoan tilaamisesta. Mikähän ero oikeasti on siinä, syödäänkö ravintolaruokaa ravintolassa, vai jonkun kotona? Kuten sanoin, lapset ei riehu ympäriinsä vaan olisivat omissa touhuissaan. Mies hoitaa iltatoimet isommille lapsille kyllä.  

ap

Eri ei ole ruuassa vaan siinä, että sinkut haluavat mennä ulos, koska siellä on mahdollisuus tavata miehiä ja miehet voivat ihailla ja katsella heitä.

Jos he haluaisivat puhua, he valitsevat jonkun kodin ja noutoruuan, koska ei missään ravintoloissa mitään tärkeitä ja henkilökohtaisia keskusteluja käydä.

Jos he haluavat kuunnella rauhallista mieleistä musiikkia, he ovat jonkun kotona missä sen musiikin voi päättää itse. Jos he laittautuvat vain itseään varten, he voisivat olla jonkun kotona. He haluavat miesten katseiden eteen. Sinun katseesi ja juttusi ei riitä. Etkä sinä voi sille mitään.

Siksi näissäkin vastauksissa selitetään kuinka tylsiä perheelliset ovat, kun sitten illalla jokainen menevät sen oman miehen viereen omaan kotiinsa. Se tarkoittaa, että se sinkkukin menee kotiin, mutta ei miehen viereen.

Toisille naisille se miesten iskeminen on vielä erityisen tärkeää. He jos siellä baarissa tapaavat sen miehen ne kaverit unohtuvat sillä sekunnilla. Niiden kavereiden kanssa on menty baariin vain ettei tarvitse mennä yksin.

Voi hyvä luoja. :D Eiköhän aapeen kavereistakin vähintään osalla ole perhettä, tai ainakin puolisot. Ja vaikkei olisikaan, normaalit ihmiset saattavat joskus haluta käydä ravintolassa. Oletko koskaan käynyt? Ravintolassa voi puhua aivan samoja asioita kuin kotonakin. Lisäksi olet siellä henkilökunnan palveltavana eli syöt ja juot pöytiin tarjoiltua ruokaa ja juomaa. Valitset itse mistä pidät ja kaikki tulee valmiina ja kauniisti katettuna eteesi.

En ole koskaan törmännyt ihmiseen joka etsisi seuraa jostain ruokaravintolasta. En tosin myöskään ihmiseen jonka mielestä kotoa poistuminen tarkoittaa aina seuranhakua.

Tietenkin ihmiset voivat haluta käydä ravintolassa ja he voivat käydä siellä ihan joka ikinen päivä. He voivat valita satojen eri ravintoloiden välillä. Jopa matkustaa ulkomaille syömään. Joka ikinen päivä mahdollistaa ravintolassa palvelun kohteena olemisen.

Nyt on kyse siitä, kuinka tärkeää se ruoka on verrattuna siihen, että kaikki pääsee mukaan? Ja se näyttää olevan sitä, että palvelu ja ruoka ajaa kavereiden ohi.

Miten on? Jos sinun pitäisi valita menet yksin sinne ravintolaan syömään, missä tarjoillaan juuri sinulle mieleistä ruokaa tai syöt niitä nakkeja kaikkien kavereittesi kanssa, niin kumman valitset?

Ei minustakaan kotoa poistuminen tarkoita aina seuranhakua.

Mutta monelle se PIKKUjoulun vietto ravintolassa tarkoittaa sitä. Siksi se heille niin tärkeää viettää sitä siellä, eikä jonkun kotona.

On aivan selvää, että ap ei ole kavereilleen tärkeä. Heille ruuan lämpötila ja pöytätarjoilu on tärkeämpää. Vedä siitä johtopäätökset.

Tai aapeelle ystävät eivät ole tärkeitä, kun hän yrittää pilata kaikkien pikkujoulun linnoittautumalla kotiin ja vaatimalla muilta samaa. Lapset pärjäävät mainiosti illan isänsä kanssa normaaleissa perheissä. Ap:n lapset eivät pärjää, se on ok, mutta täytyy antaa muiden viettää mukava pikkujoulu ja pysytellä sitten itse kotona.

Juhlasta tekee juhlan muukin kuin vain seura. Nimenomaan ympäristö, tarjottavat ja tunnelma ovat myöskin osa sitä. Ap voi tavata ystäviään kotonaan vaikka maanantaina. Tai ottaa lapset mukaan ja tavata ystävänsä vaikka kahvilassa tai kirjastossa.

No, ne muut viettävät ja ilman sitä ap. Tulevaisuudessa siitä porukasta tulee tippumaan aina vaan uusia ja uusia ja kohta ei enää niitä pikkujouluja kannata enää järjestää.

Kotona voi olla vaikka kuinka upea tunnelma ja vaikka kuinka hyvät ruuat. Ei kaikki asu jossain kerrostalo yksiössä ja tarjoile nakkikastiketta, vaikka heillä lapsia olisikin.

Jos näitä ystäviä kiinnostaa juhlia ystävien kanssa ulkoiset puitteet eivät ole se tärkein. Jos taas ulkoiset puitteet ajat ystävien ohi, niin se kertoo arvojärjestyksen.

Ap tarjoutuu pitämään juhlat kotonaan ja sinä tulkitset sen, että ap pilaa pikkujoulut.

Onko sinun kotiisi niin kauhea, että juhlat menee piloille, jos ne järjestettäisiin siellä? Vieläkin kysyn. Onko se seura vai se paikka tärkeämpää, koska nyt suurimmalla osalla ei näytä olevan mitään väliä, jos yksi jää porukasta tai ehkei edes välitä vaikka muutama jäisi pois, kunhan sinne ravintolaan vaan pääsee ja selitykset on ruoka, tunnelma ja ympäristö. Mitkä kaikki saa kyllä tehtyä ihan mihin tahansa tilaan, jopa sinne kotiin.

Hassu ajatus että kaveriporukasta tippuu pois jos ei osallistu yksiin pikkujouluihin. Minäkin olin kerran pois tyttöporukan pikkujouluista kun olin Aasianreissulla. Olemme ystäviä kaikki edelleen, ja monet pikkujoulut vietetty sen jälkeen.

Juhlat todellakin menevät pilalle, jos ollaan jonkun kotona jossa paikalla on myös lapset ja mies. Jos siis juhlilla tarkoitetaan tässä sellaisia ns. perinteisiä tyttöjen pikkujouluja, joissa nautitaan ravintolan antimista ja puhutaan myös aikuisten naisten juttuja välillä. Se, että ei halua viettää pikkujoulua lapsiperheessä, ei tarkoita että puitteet menisivät ystävien ohi.

Ei siinä ole mitään vikaa, jos te menette sinne ravintolaan ja kaikille se sopii. Kiva juttu. Kyse on siitä kun joku ei pääse, paljonko lopulta ollaan valmiita joustamaan sen toisen puolesta. Siis sen ystävän. Siis sen jota kutsutte ystäväksi. Että hänkin pääsee juhlimaan. Vai meneekö se oma tunnelma ja ne pöytään tarjoilut etusijalle?

Sinun juhliisi eivät mene piloille, vaikka ystäväsi ei pääsee mukaan. Ne menevät piloille jos hän on paikalla ja siellä nyt on myös se mies ja lapsikin.

No, ehkä joku päivä joku kaverisi sanoo, että sinun järjestämät juhlat on piloilla, koska siellä on kissasi.

Jos saa yhden lapsivapaan, niin miksi se pitäisi viettää kaverin lasten kanssa? Jos ei saa lapsenvahtia, niin jättää juhlat väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverteille on yleistä tämä

Vierailija
144/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja kaverit ollaan kyllä käyty ravintoloissa ja vauvatkin on ollut mukana. Isommat muksut jätetty kotiin miehen kanssa ja imevä otettu mukaan.

Eikä kukaan ole jäänyt rannalle ruikuttamaan.

Vierailija
145/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä lähden pikkujouluihin, niin en halua että kemuihin osallistuu lapsia. Mulla on 5 lasta ja kun vaihdan vapaalle, niin haluan rentoutua, enkä katsella kun jonkun vauva roikkuu tississä ja isommat huutaa kilpaa. Mahtaa aloittajalla olla hauska elämä, kun puolivuotias ei syö pullosta, maitobaari avoinna 24/7.

Aivan, haluat rentoutua ja katsella mieleisiä juttuja. Valitettavasti ystäväsi ovat aika sivuseikka sinulle. Sillä ei lopuksi taida olla mitään merkitystä kuinka moni tulee jos tulee, kunhan joku tulee niihin kemuihin ettei yksin tarvitse mennä.

Ap:n kannattaa tosiaan järjestää ne juhlat itselleen, jos haluaa juhlia. Muille hän on vain hidaste ja haitta ja ilonpilaaja ellei sovi koreografiaan ja lapsen kanssa hän ei sovi.

Jos mä itse saan lapsivapaata, niin ihan ystävällisyydestä ja myötätunnostako se pitäisi viettää jonkun muun muksujen kanssa? Usko nyt, että aikuisten pikkujouluihin ei sovi tenavat.

Sinä saat viettää pikkujoulusi ja lapsivapaasi, juuri niinkuin haluat, vaikka kännissä kaatopaikalla, jos haluat, mutta ystävyys ja ystävällisyys on asioita, jotka tarkoittavat jotain.

Se on juuri sitä, että sitä ystävää kohtaan käyttäydytään ystävällisesti ja hänetkin otetaan mukaan ja löydetään keinoja millä se ystäväkin voi osallistua.

Puhummeko nyt vain geneerisesti aikuisista vai ystävistä? Koska en minäkään jonkun nobodyn takia istuisi jossain olohuoneessa, kun voisi olla hienossa ravintolassa. Jos taas tarkoitus on juhlia ystävien kanssa, niin silloin paikalla ja niillä muutamalla lapsella ei ole mitään väliä.

En ole se jota lainaat, mutta ne yhdet pikkujoulut ja niiden skippaaminen ei tuhoa kenenkään ystävyyttä. Tai jos tuhoaa niin ehkä se ei ollut ystävyyttä alun alkaenkaan.

Normaali ihminen ymmärtää, että joskus elämäntilanne on sellainen että muut juhlivat ja itse nyhjää sohvalla. Niin meillä kullakin ajoittain, milloin mistäkin syystä. On itsekästä vaatia kaikkia muuttamaan juhlan luonnetta oman mielihyvänsä vuoksi.

Vierailija
146/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun perheellisten ystävien lempipuuhaa on tavata jonkun luona ison lapsikatraan kanssa, ottaa siellä muutama siideri ja sitten lopulta lähteä kotiin kömpimään oman miehen viereen. En enää jaksa osallistua kun en tällaisena sinkkuihmisenä kyllä saa tuollaisista "lapsibileistä" yhtään mitään irti. Mentäisiinkin vaikka ravintolaan joskus (voi ne lapset jättää miehelle tai lapsenvahdille kuten minäkin aikoinaan tein kun lapset olivat pieniä) mutta ei, ei koskaan, vain jonkun kotiin.

Täh? Miksi ne sun kaverit ottaa lapset mukaan illanviettoon? Ei tulisi itselle mieleenkään roudata lapsia johonkin missä ottaisin "muutaman siiderin". Miksei lapset ole isiensä hoidossa?

Vierailija
147/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taas tarkoitus on juhlia ystävien kanssa, niin silloin paikalla ja niillä muutamalla lapsella ei ole mitään väliä.

Sinulle ehken ei ole, mutta monelle muulle on. Ystävien kanssa illanviettokin on tyystin erilainen sen mukaan ollaanko aikuisporukalla vai onko lapsia läsnä. 

Vierailija
148/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä lähden pikkujouluihin, niin en halua että kemuihin osallistuu lapsia. Mulla on 5 lasta ja kun vaihdan vapaalle, niin haluan rentoutua, enkä katsella kun jonkun vauva roikkuu tississä ja isommat huutaa kilpaa. Mahtaa aloittajalla olla hauska elämä, kun puolivuotias ei syö pullosta, maitobaari avoinna 24/7.

Aivan, haluat rentoutua ja katsella mieleisiä juttuja. Valitettavasti ystäväsi ovat aika sivuseikka sinulle. Sillä ei lopuksi taida olla mitään merkitystä kuinka moni tulee jos tulee, kunhan joku tulee niihin kemuihin ettei yksin tarvitse mennä.

Ap:n kannattaa tosiaan järjestää ne juhlat itselleen, jos haluaa juhlia. Muille hän on vain hidaste ja haitta ja ilonpilaaja ellei sovi koreografiaan ja lapsen kanssa hän ei sovi.

Jos mä itse saan lapsivapaata, niin ihan ystävällisyydestä ja myötätunnostako se pitäisi viettää jonkun muun muksujen kanssa? Usko nyt, että aikuisten pikkujouluihin ei sovi tenavat.

Sinä saat viettää pikkujoulusi ja lapsivapaasi, juuri niinkuin haluat, vaikka kännissä kaatopaikalla, jos haluat, mutta ystävyys ja ystävällisyys on asioita, jotka tarkoittavat jotain.

Se on juuri sitä, että sitä ystävää kohtaan käyttäydytään ystävällisesti ja hänetkin otetaan mukaan ja löydetään keinoja millä se ystäväkin voi osallistua.

Puhummeko nyt vain geneerisesti aikuisista vai ystävistä? Koska en minäkään jonkun nobodyn takia istuisi jossain olohuoneessa, kun voisi olla hienossa ravintolassa. Jos taas tarkoitus on juhlia ystävien kanssa, niin silloin paikalla ja niillä muutamalla lapsella ei ole mitään väliä.

Sittenhän jokainen kavereista voi ottaa omat lapsensa mukaan, eikö niin? Toivottavasti aloittajalla on iso talo, jos jokaisella on vaikka kolme lasta. Harmillisesti kaikkien aika menee lastensa kanssa eikä kenenkään kanssa ehdi juttelemaan, kun koko ilta on yhtä äitiäitiäiti-huutelua.

Vierailija
149/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa miten ne olisivat aikuisten pikkujoulut, kun siinä isommat lapset huutaisi kilpaa äitiä ja yksi roikkuu utareessa?? Siinä tulisi vieraille todella kiusallista. Luojan kiitos mun kaverit osaa jättää muksut isälle/mummolle hoitoon ja vaihtaa vapaalle.

Vierailija
150/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tavata ei-kenenkään-maalla. Kummallekaan tai kenellekään ei jää tiskiä, kuka tahansa voi lähteä vain ilmoittamalla ihan silloin kun haluaa. Ei tarvitse pelätä, että emäntä ei vain kehtaa alkaa veisata vieraanlähdetyslaulua, vaikka toivoisi jo kaikkien lähtevän.

Vierailija
151/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän jokainen kavereista voi ottaa omat lapsensa mukaan, eikö niin? Toivottavasti aloittajalla on iso talo, jos jokaisella on vaikka kolme lasta. Harmillisesti kaikkien aika menee lastensa kanssa eikä kenenkään kanssa ehdi juttelemaan, kun koko ilta on yhtä äitiäitiäiti-huutelua.

:D :D :D

Ehkä tuollaista lapsisirkusta ei kannata kellekään mainostaa sanalla pikkujoulut. Joku Mammojen joulunodotusleikkitreffikemut voisi olla osuvampi. Pikkujoulut sitten joskus erikseen vaikka eri porukoissa aikuisten kesken.

Vierailija
152/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan juuri se, jonka miehen täytyy saada osallistua vaikka kavereiden kahvitteluun, ja se, jonka mies istuu vieressä kuuntelemassa, kun ystävä itkee sydänsuruaan luuriin. Ällöä!

Vierailija
153/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan juuri se, jonka miehen täytyy saada osallistua vaikka kavereiden kahvitteluun, ja se, jonka mies istuu vieressä kuuntelemassa, kun ystävä itkee sydänsuruaan luuriin. Ällöä!

Tunnen ystäväni ystävän jonka mies on sairaalloisen mustasukkainen. Joka ikiset kemut päättyvät hänen osaltaan siihen, että mies soittaa ja käskee hänet kotiin koska lapsi on kipeä, ei nuku, kaipaa äitiä tms. Heillä on siis kaksi lasta, molemmat lähellä kymmenettä ikävuotta (toinen siis yli), mutta tämä jatkuu edelleen.

Äidin syyllistäminen ja hätäännyttäminen on oiva keino estää vaimoa poistumasta kotoa, tai ainakin pysymästä poissa tuntia kauempaa.

Vierailija
154/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eri ei ole ruuassa vaan siinä, että sinkut haluavat mennä ulos, koska siellä on mahdollisuus tavata miehiä ja miehet voivat ihailla ja katsella heitä.

Jos he haluaisivat puhua, he valitsevat jonkun kodin ja noutoruuan, koska ei missään ravintoloissa mitään tärkeitä ja henkilökohtaisia keskusteluja käydä.

Jos he haluavat kuunnella rauhallista mieleistä musiikkia, he ovat jonkun kotona missä sen musiikin voi päättää itse. Jos he laittautuvat vain itseään varten, he voisivat olla jonkun kotona. He haluavat miesten katseiden eteen. Sinun katseesi ja juttusi ei riitä. Etkä sinä voi sille mitään.

Siksi näissäkin vastauksissa selitetään kuinka tylsiä perheelliset ovat, kun sitten illalla jokainen menevät sen oman miehen viereen omaan kotiinsa. Se tarkoittaa, että se sinkkukin menee kotiin, mutta ei miehen viereen.

Toisille naisille se miesten iskeminen on vielä erityisen tärkeää. He jos siellä baarissa tapaavat sen miehen ne kaverit unohtuvat sillä sekunnilla. Niiden kavereiden kanssa on menty baariin vain ettei tarvitse mennä yksin.

Voi hyvä luoja. :D Eiköhän aapeen kavereistakin vähintään osalla ole perhettä, tai ainakin puolisot. Ja vaikkei olisikaan, normaalit ihmiset saattavat joskus haluta käydä ravintolassa. Oletko koskaan käynyt? Ravintolassa voi puhua aivan samoja asioita kuin kotonakin. Lisäksi olet siellä henkilökunnan palveltavana eli syöt ja juot pöytiin tarjoiltua ruokaa ja juomaa. Valitset itse mistä pidät ja kaikki tulee valmiina ja kauniisti katettuna eteesi.

En ole koskaan törmännyt ihmiseen joka etsisi seuraa jostain ruokaravintolasta. En tosin myöskään ihmiseen jonka mielestä kotoa poistuminen tarkoittaa aina seuranhakua.

Tietenkin ihmiset voivat haluta käydä ravintolassa ja he voivat käydä siellä ihan joka ikinen päivä. He voivat valita satojen eri ravintoloiden välillä. Jopa matkustaa ulkomaille syömään. Joka ikinen päivä mahdollistaa ravintolassa palvelun kohteena olemisen.

Nyt on kyse siitä, kuinka tärkeää se ruoka on verrattuna siihen, että kaikki pääsee mukaan? Ja se näyttää olevan sitä, että palvelu ja ruoka ajaa kavereiden ohi.

Miten on? Jos sinun pitäisi valita menet yksin sinne ravintolaan syömään, missä tarjoillaan juuri sinulle mieleistä ruokaa tai syöt niitä nakkeja kaikkien kavereittesi kanssa, niin kumman valitset?

Ei minustakaan kotoa poistuminen tarkoita aina seuranhakua.

Mutta monelle se PIKKUjoulun vietto ravintolassa tarkoittaa sitä. Siksi se heille niin tärkeää viettää sitä siellä, eikä jonkun kotona.

On aivan selvää, että ap ei ole kavereilleen tärkeä. Heille ruuan lämpötila ja pöytätarjoilu on tärkeämpää. Vedä siitä johtopäätökset.

Jos ap:lla on tosiaan useampi lapsi kuin se 6kk ikäinen, luulisi hänen jo hoksanneen että illanviettoja tulee ja menee, ja todellakaan eivät kaikki niihin joka kerta pääse. Prioriteetit eri ihmisillä ovat myös erilaisia, ja sitä ei voi kuin yrittää ymmärtää. Lapsettomat saattavat juhlia ja nähdä kavereitaan joka viikonloppu, joten heille se kavereiden näkeminen ei ole niin erikoista, mutta hyvä ruoka on eroa arjesta. Itse ymmärrän ihan hyvin, jos kaverit eivät halua tulla meille juhlimaan lasten keskelle. He voivat tulla toisena päivänä kahville. Ap jankkaa kavereiden arvostuksesta, mutta ei itse ole pistänyt tikkua ristiin, että saisi lapsenhoitajan. Pikkuvauva-aika menee nopeasti ohi ja pian pääsee halutessaan vapaammin viihteelle. Kyllä ne kaverit ovat vielä silloin olemassa, jos ei ole mennyt draamailemaan välejä piloille.

Vierailija
155/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä AP:lla peiliin katsomisen paikka. Jos et voi nähdä ystäviäsi ilman lapsia, niin se on sun ongelma, ei muiden. Niitä muita kun ei välttämättä sinun kakarat kiinnosta, kun omistajien saa illan vapaata. Ihan turhaa uhriutumista.

Vierailija
156/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluja voi olla erilaisia, mutta jos juhlitaan jonkun kotona ja paikalla on lapsi ja Mies. Niihin juhliin toki tulee muidenkin puolisot ja lapset.

Kun juhla on irtiotto arjesta nenään ravintolaan tai vaikka vuokratulle mökille ilman puolisoa ja lapsia. Näin voi jutella ihan mistä vaan ilman, että ulkopuolinen kuulee vaikka mun seksiongelmistani tai intiimiluontoisesta sairaudesta. Ravintolassa voi myös tanssia.

Vierailija
157/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään vikaa, jos te menette sinne ravintolaan ja kaikille se sopii. Kiva juttu. Kyse on siitä kun joku ei pääse, paljonko lopulta ollaan valmiita joustamaan sen toisen puolesta. Siis sen ystävän. Siis sen jota kutsutte ystäväksi. Että hänkin pääsee juhlimaan. Vai meneekö se oma tunnelma ja ne pöytään tarjoilut etusijalle?

AP itse kertoi että ystävät suunnittelevat ravintolailtaa keskustassa ja että häneltä menisi sinne vähintään 30 minuuttia (autolla) tai 60 minuuttia (julkisilla) yhteen suuntaan.

AP ei voi mitenkään mennä sinne keskustan ravintolaan, mutta hänen kaikkien ystäviensä pitäisi "joustaa" niin että ajaisivat joko tunnin edestakaisin omalla autolla (missä tapaukessa ei mitään alkoholia koko illan aikana) tai ajaisivat julkisilla kaksi tuntia edestakaisin; paluu vielä suht. myöhään illalla?

Vierailija
158/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä AP:lla peiliin katsomisen paikka. Jos et voi nähdä ystäviäsi ilman lapsia, niin se on sun ongelma, ei muiden. Niitä muita kun ei välttämättä sinun kakarat kiinnosta, kun omistajien saa illan vapaata. Ihan turhaa uhriutumista.

*Omistaan 😂

Vierailija
159/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Noutoruokana ei kyllä saa esim kunnon pihvejä. Noutoruokana lista supistuu kyllä kovin pieneksi. Enkä itse pidä niitäkään minään juhlaruokina vaan vaihtoehtona kotikokkailulle

Ei kai nyt kukaan nykyisin punaista lihaa syö.

Vierailija
160/246 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat lapsivihamielisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi