Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supernanny Suomi 2022 OFFICIAL

Vierailija
30.11.2022 |

Supernanny tulee taas koteihin

Kommentit (456)

Vierailija
81/456 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, että Suomen supernanny sanoittaa tunteita ja Amerikan supernanny taas laittaa jäähylle? On ainakin vaikea kuvitella, että kukaan itseään arvostava kasvatusasiantuntija Suomessa käyttäisi jäähyjä.

Vierailija
82/456 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä jaksossa oli muuten jännä huomata, miten neuvoton koko perhe oli, kun yhdellä lapsista oli ihan erilainen temperamentti kuin muulla perheellä. Vilkas poika riehui, perhe ihmetteli, jopa koira! Molemmat sisarukset perääntyivät huoneisiinsa ja uupuneet vanhemmat yrittivät selviytyä taistelutantereella. Tosi symppikset vanhemmat! Toivottavasti pärjäävät jatkossa pojan kanssa Pian ohjeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/456 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsista oli erityislapsi ja täällä haukutaan hänen ulkonäköään...kuulemma sen takia kirjoittajan mielestä kiusataan. Kertoo aika paljon kirjoittajasta eikä ilmeisesti häpeä lainkaan kommenttejaan.

Jos tarkoitat kolmannen jakson tyttöä, sehän oli vaan kasvatettu huonosti ja ruokittu pullalla. Onneksi tilanteeseen saatiin kasvatuksen osalta apua, tarvetta olisi keskittyä ravintoonkin.

Tuoreimman jakson tyttö ei ole erityislapsi. 

Ei olekkaan, äidillä oli ADHD.

Vierailija
84/456 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsille olemassa intimiteettisuojaa?

Saako kaikki sairauksineen jakaa koko Suomelle?

Aivan, sitä olen myös miettiny ja onko lapsialla päiäkodeissakaan intimiteettisuojaa, siellähän lapsia kvataan mennen tullen ja palatessa. Ihan hirveetä kattoo sitä kuaamisen määrää, kuvataan lapsia jopa uimahallissa, joka ikinen uintitunti. Kuvia ja videoita on pilvin pimein tapleteissa ja kännykässä, eikä henkilökunnalla ole aikaa niitä setviä tai lajiella. Järkyttävää touhua tämä nykyajan touhu!!

Vierailija
85/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannessa jaksossa Pia näytti yllättyvän itsekin kovasta komentamisestaan päällepukemiskohtauksessa.

Ja perään "PAINU PIHALLE!".

Vaikka niin haluaisin uskoa että kahdessa päivässä tapahtuu ihmeitä, niin kyyninen osa minussa sanoo että vähän liian hyvää ollakseen totta.

Vierailija
86/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tuntuvat olevan kiitollisia, vaikkakin hyvin hämillään, kun saavat luvan kanssa sanoa lapselle, että "minä määrään".

Silti mietin usein, miten Pia pärjäisi isompien teinien kanssa? Tuollainen "minä määrään" ei sitten enää toimikaan.

Vierailija
87/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat tuntuvat olevan kiitollisia, vaikkakin hyvin hämillään, kun saavat luvan kanssa sanoa lapselle, että "minä määrään".

Silti mietin usein, miten Pia pärjäisi isompien teinien kanssa? Tuollainen "minä määrään" ei sitten enää toimikaan.

Pia vaikuttaa olevan luonteeltaan temperamenttinen ja sanoo heti kovasti vastaan miettimättä jos lapsi yrittää kävellä yli.

Oli myöskin Kuutamolla -jaksossa jossa avasi tilannetta kun oli teinien kanssa jossain. Vaikutti että nauttii haastavista tilanteista.

Vierailija
88/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä, että miten nuo Supernannyn muutamat harvat ohjeet muka saavat lapsiin noin ison muutoksen.

Niin kuin nyt sen viisivuotiaan tytönkin kanssa. Mikä asia se oli, joka todella sai sen lopettamaan siirtymätilanteiden vastustelun? Miten sieltä heidän omasta päiväkodista ei kukaan keksinyt yhtä toimivaa ratkaisua?

Vierailija
89/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä, että miten nuo Supernannyn muutamat harvat ohjeet muka saavat lapsiin noin ison muutoksen.

Niin kuin nyt sen viisivuotiaan tytönkin kanssa. Mikä asia se oli, joka todella sai sen lopettamaan siirtymätilanteiden vastustelun? Miten sieltä heidän omasta päiväkodista ei kukaan keksinyt yhtä toimivaa ratkaisua?

Sitä kutsutaan auktoriteetiksi.

Vierailija
90/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti antoi vaihtoehtoja, ja kyseli miten lapsi haluaisi, lahjoi, myötäili. Pia vaati ja komensi. Pia myös ottaa lapsen siihen, ja puhuu sille lapselle kuinka asia tehdään ja miksi. Silti kysyy miltä se lapsesta tuntui, ja antaa vaikeankin paikan jälkeen lapselle positiivista palautetta. Vetää ne rajat niin sanotusti. Tarjoaa perheille suorat säännöt ja ulkopuolisena aikuisena pystyy helpommin vetämään rajat kuin tossut vanhemmat. Eikä näistä vanhemmissa muuta vikaa olekkaan kuin periksiantaminen. Mä en kattos noista hulabaloo perheistä yhtäkään.

Vierailija
91/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu vaikutti nepsyltä, ehkä autismin piirteitä.

Vierailija
92/456 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä itsekin huomannut että kun vähän kovempaa ja tosissaan komentaa lasta niin kyllä ne sitten uskoo. Aikuinen on pomo. Tässä on tärkeää olla tosissaan, muuten se ei auta

Vierailija
93/456 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa kasvatusongelmatapauksessa on kyse vanhempien laiskuudesta ja lapsellisuudesta. Olen kasvattanut neljä lasta ilman ongelmia, ei ole tarvinnut huutaa, käydä käsiksi, haukkua tai alistaa. Nyt vanhemmat sitten alkavat haukkua minua, kun ovat niin lapsellisia, että eivät halua kuulla totuutta.

Vierailija
94/456 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita asioita työstetään kuvausten ulkopuolella myös. Ohjelma näyttää vaan rajallisen osan asioista. Luin jonkun jutun/artikkelin kun tää Suomi-versio alko

Vierailija
95/456 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, että Suomen supernanny sanoittaa tunteita ja Amerikan supernanny taas laittaa jäähylle? On ainakin vaikea kuvitella, että kukaan itseään arvostava kasvatusasiantuntija Suomessa käyttäisi jäähyjä.

Kuinka vanhoja jaksoja ne Amerikan nanny jaksot ovat?

Vierailija
96/456 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoja jaksoja ne Amerikan nanny jaksot ovat?

USA:ssa on ihan erilainen kasvatuskulttuuri kuin Suomessa. Esim. ruumiillinen kuritus on yleisessä käytössä jopa kouluissa. Jollekin sanoitukselle USA:ssa naurettaisiin eikä sitä otettaisi vakavasti.

Vierailija
97/456 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmathan ovat aivan kädettömiä näissä Suomen Supernanny ohjelmissa. Pitäisi olla kielto tehdä lapsia , kun ymmärrystä ei ole.

Vierailija
98/456 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsista oli erityislapsi ja täällä haukutaan hänen ulkonäköään...kuulemma sen takia kirjoittajan mielestä kiusataan. Kertoo aika paljon kirjoittajasta eikä ilmeisesti häpeä lainkaan kommenttejaan.

Jos tarkoitat kolmannen jakson tyttöä, sehän oli vaan kasvatettu huonosti ja ruokittu pullalla. Onneksi tilanteeseen saatiin kasvatuksen osalta apua, tarvetta olisi keskittyä ravintoonkin.

Tuoreimman jakson tyttö ei ole erityislapsi. 

Ei olekkaan, äidillä oli ADHD.

Tiedän, että liian lihavia ihmisiä kiusataan ja asiasta huomautellaan oli erityislapsi tai aikuinen tai mikä tahansa. Ja ei se ainakaan tilannetta helpota, että syö itsensä tynnyriksi tai lapsi syötetään. Mikä ihme se on ettei saa sanoa, että on myös erittäin epäterveellistä olla ylipainoinen. Ja vaikka olisi ADHD tai mikä tauti tahansa siinä alla niin aina voi yrittää olla normaalipainoinen. Helpottaa olemista ja elämistä kaiken puolin. Eli ravintoneuvontaa myös. Turha siitä on kenenkään pahoittaa mieltä ja vängätä vastaa.

Vierailija
99/456 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kiinnitin huomiota 3. jaksossa siihen, että terveistä elämäntavoista ei ihan hirveästi ollut tietoa. Vaikka tätä ei saisi sanoa ääneen.

100/456 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tyyppi tämä viiden pojan äiti Anne, että hönellä on ollut neljä teini-ikäistä poikaa ja sitten vielä hankkinut yhden lapsen , josta sitten tuli tällainen riiviö.

Missäköhån tämän kuopuksen isä on? Voi sitä isäkin osallistua kuvauksiin, vaikka asuukin muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän