Miksette te vegaanit osta teitä varten kauppaan hankittuja tuotteita, kun niitä on AINA punalaputettuna?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo vain siitä, millaista väkeä teillä päin asuu, ap. Junttia, erittäin junttia ja ylipainoista.
Syön kasvisruokaa, mutta en osta sitä valmiina vaan teen itse. Einekset on kamalia. Niitäkö sulla on ostoskärry täynnä, jotain lihapullapyttipannua.
Mistä tunnistaa juntin? Siitä, että se pitää muita juntteina ja on olevinaan niin erityinen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vihannekset ja pavut ovat punalaputettuina? Meilläpäin punalappuja näkyy lähinnä lihatiskillä. Eikö edes a-luokan lihansyöjät viitsi syödä heitä varten henkensä menettäneitä eläimiä? Onko röyhkeydellä mitään rajaa?
Kutsuisin röyhkeydeksi sitä että syötäisiin eläviä eläimiä, toisaalta Kiinassa niin tehdään. Siellä missä teidän soijapapunne kasvavat.
Eu-alueella ihmisruuaksi myytävä soija on kasvatettu Euroopassa, Slovakiassa. Tänne ei tuoda soijapapuja Kaakkois-Aasiasta eikä Kiinasta. Soijaa tuodaan vain teuraskarjan rehuksi EU:n ulkopuolelta. Sinä sitä syöt lehmän läpi kulkeneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo vain siitä, millaista väkeä teillä päin asuu, ap. Junttia, erittäin junttia ja ylipainoista.
Syön kasvisruokaa, mutta en osta sitä valmiina vaan teen itse. Einekset on kamalia. Niitäkö sulla on ostoskärry täynnä, jotain lihapullapyttipannua.
Mistä tunnistaa juntin? Siitä, että se pitää muita juntteina ja on olevinaan niin erityinen itse.
En ole erityinen. Olin normaalissa luokassa enkä tarvinnut tukitoimia. Sinä sen sijaan... sullahan on useampikin diagnoosi, eikö.
Tuo "punalaputtaminen" on yksi rasittavimmista epäsanoista 😑
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläpäin vaan näitä mitenkään erityisesti ole punalaputettuina. Asun kyllä Helsingissä vähän hipsterissä kaupunginosassa, täällä niitä menee hyvin.
Hipsteriys kuoli n v 2010, jos et satu tietämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että vaihdoit kasvisruokaan jos sekasyöjänä söit aina lihapullapyttipannua 😁
No en syönyt. Sitä on läjä lähikaupan pakastimessa eikä näy kelpaavan ennenkuin punalaputtaja iskee. Sitten käy kuhina kun köyhä lihanmussuttajasakki tappelee siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläpäin vaan näitä mitenkään erityisesti ole punalaputettuina. Asun kyllä Helsingissä vähän hipsterissä kaupunginosassa, täällä niitä menee hyvin.
Hipsteriys kuoli n v 2010, jos et satu tietämään.
Milloin sinä kuolit?
Oon ostanut ja ostan töihin evääksi jos näen. Tiedän jo mikä on hyvää ja mitä ei kannata ostaa. Ne mitä ei osteta, häipyvät nopeasti markkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "punalaputtaminen" on yksi rasittavimmista epäsanoista 😑
Ei se ole epäsana, vaan todistaa suomen kielen taipuvuuden, sen sijaan että sanoisimme punaisten alennuslappujen liimaaminen.
Jos ap nyt oikein miettii, niin taitaa olla suuri osa kauppojen valikoimasta vegaanituotteita :)
Varsinaisia vegaaneille suunnattuja tuotteita näkyy täällä (Tre) hyvin harvoin punalapulla, mutta jos näen niin ostan kyllä.
Niin jossain maaseudulla varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap nyt oikein miettii, niin taitaa olla suuri osa kauppojen valikoimasta vegaanituotteita :)
Varsinaisia vegaaneille suunnattuja tuotteita näkyy täällä (Tre) hyvin harvoin punalapulla, mutta jos näen niin ostan kyllä.
Vegaanituotteita ovat ne joissa lukee isolla englanniksi VEGAN. Muita ei Idat ja Emiliat osta.
Onko lihaa mussuttavan pallomahan identiteetti taas uhattuna? Vai mistä kenkä puristaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vihannekset ja pavut ovat punalaputettuina? Meilläpäin punalappuja näkyy lähinnä lihatiskillä. Eikö edes a-luokan lihansyöjät viitsi syödä heitä varten henkensä menettäneitä eläimiä? Onko röyhkeydellä mitään rajaa?
Kutsuisin röyhkeydeksi sitä että syötäisiin eläviä eläimiä, toisaalta Kiinassa niin tehdään. Siellä missä teidän soijapapunne kasvavat.
Eu-alueella ihmisruuaksi myytävä soija on kasvatettu Euroopassa, Slovakiassa. Tänne ei tuoda soijapapuja Kaakkois-Aasiasta eikä Kiinasta. Soijaa tuodaan vain teuraskarjan rehuksi EU:n ulkopuolelta. Sinä sitä syöt lehmän läpi kulkeneena.
Käytännössä kaikki soijaöljy, soijakastikkeet, soijaliaäaineet sekä erittäin suositut oriientaalit tuotteet sekä aasialaisten ravintoloiden käyttämät tuotteet tulevat Aasiasta.
Sen sijaan soija EI KUULU nautojen rehuihin Suonessa.
punalaputettunakin niiden kilohinta on liikaa. Siksi. Eivätkä ole niin hyviä: mieluummin tehdään itse alusta asti, niin saadaan mieluisaa
Meillä lähimarketissa vain lähilihoja punalaputettuja, joskus lohta.
Enemmän vituttaa punalaputetut lihat. Jos se liha on niin hyvää niin ostakaa kauppa siitä tyhjäksi niin ei tarvi elukoiden kuolla turhaan. Vegeruokaa kun tekee ei kuole kuin palstan konservatiivivammaisilta muutama aivosolu
Tuotteiden punalaputtaminenhan ei kerro muusta kuin siitä, että tilausmäärät suhteessa kysyntään on arvioitu väärin. Tosin mitä suurempi kate tuotteesta saadan, sitä herkemmin voidaan hyväsyä se, että osa myydään alennuksella sen sijaan, ettei myydä ei oota.
Tämän näkee mm. joulukalentereissa. Niiden hinnat tippuu heti joulukuussa, mutta jostain syystä veikkaan, ettei ap tule ihmettelemään, miksei niitä osteta.
Aika monelta palstalaiselta on myös jäänyt huomaamatta punalaputetut lihatuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanituotteita ovat ne joissa lukee isolla englanniksi VEGAN. Muita ei Idat ja Emiliat osta.
Vegaanituotteet ovat sellaisia, joissa ei ole eläinperäisiä tuotteita. Monissa valmisteissa, joissa on useampaa raaka-ainetta saatetaan kertao tämä tuolla VEGAN merkillä ihan samalla tavalla kuin esim. lactose-free.
Ei ihme että vaihdoit kasvisruokaan jos sekasyöjänä söit aina lihapullapyttipannua 😁