Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua vaivaa persiissä roikkuva rattiraivoaja!?

Vierailija
30.11.2022 |

Miksi sinun pitää ajaa ylinopeutta ja kiihdytellä sen Audi-maasturisi kanssa kaupunkialueella? On liukasta, liikenteessä on aamuisin paljon muitakin ihmisiä kuin vain sinä. Sitten jäät roikkumaan ihan takalasiin kiinni ja näen peilistä, että puhut vielä puhelimessa samalla! Jos tekisin äkkijarrutuksen, niin...

Ja kyllä, ajan nopeusrajoitusten mukaan, minulla on tehokas auto, joka myös kiihtyy, seuraan liikennettä ympärilläni ja vaikka niitä suojateitä ylittäviä lapsia, liukkaalla tilannenopeus on se, joka ratkaisee.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä mulpero, joka tukit tien etkä päästä ohi, vaikka ajat alle tarkoitettua nopeutta. Teiltä pitäisi ottaa kortti pois, jos ei uskalla ajaa tarkoitettua nopeutta menköön bussilla.

Tarkoitettua nopeutta 😆😂😆😂😆😂

Se on suurin sallittu, uuno. Älä nolaa itseäsi tämän enempää.

Vierailija
22/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku roikkuu mun perseessä kiinni niin tahallani hidastan vauhtia jotta ajan alinopeutta

Kiitos että helpotat ohittamista!

Meikäläisen kokemuksella nämä perseessäroikkuvat tajuavat todella harvoin lähteä ohi, vaikka hidastaa vauhtia. Täytyy varmaan joskus tehdä käänteinen ohitus, eli peruuttaa roikkuvan taakse, että puupää tajuaa siirtyä keulalle hölmöilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajonopeuden tulee olla sitä pienempi, mitä pienempi on turvaväli, joten looginen ratkaisu on nopeuden hidastaminen. Mitä lähempänä takana tullaan, sitä hitaampi tulee vauhdin olla. 

Vierailija
24/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nousis kuinka nyt paskamyrsky naispuolisilla ihmisillä niin totean että huomattavasti suurin osa persiis roikkujista on naisia. Mä en kyllä kuulu tuohon joukkoon vaikka naiseksi itseni luokittelenkin.

Aijaa, minusta ne on kyllä useimmiten miehiä.

Vierailija
25/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton taustapeili näyttää väärin ja auto on itse asiassa kauempana kuin sinä luulet.

Miksi sinä ajat sillä Kiallasi 80km/h alueella sahaten 50-60km/h välillä? Apua, mutka pitää jarruttaa kun on liukasta.

Vierailija
26/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä mulpero, joka tukit tien etkä päästä ohi, vaikka ajat alle tarkoitettua nopeutta. Teiltä pitäisi ottaa kortti pois, jos ei uskalla ajaa tarkoitettua nopeutta menköön bussilla.

Öö, kaupunkiajossa ohittelu on sinusta ihan ok?

Vierailija
27/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton taustapeili näyttää väärin ja auto on itse asiassa kauempana kuin sinä luulet.

Miksi sinä ajat sillä Kiallasi 80km/h alueella sahaten 50-60km/h välillä? Apua, mutka pitää jarruttaa kun on liukasta.

Onko kaupunkialueella yleensä 80 km/h rajoitukset? Idiootti.

Vierailija
28/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nousis kuinka nyt paskamyrsky naispuolisilla ihmisillä niin totean että huomattavasti suurin osa persiis roikkujista on naisia. Mä en kyllä kuulu tuohon joukkoon vaikka naiseksi itseni luokittelenkin.

Tämä mun kokemushan on vain ihan mun oma, ei tarkoita että koko suomenmaassa kaikki perseilijät olisi suureksi osaksi naisia. Mutta se mitä oon merkille pistänyt täällä Etelä-Pohjanmaalla niin naiset ehdottomasti vie voiton tässä lajissa.

Vierailija
29/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä se idari ohi, sillähän tuosta pääsee...

Juu. On kyllä näitäkin ollut, kun on lähdetty ohittamaan kaupunkiajossa ja kas kummaa siellä onkin suojatie vastassa, jota on joku kävelijä juuri ylittämässä. Sinne vaan ääliö, jalankulkijan yli, kun on kiiiiire!

Vierailija
30/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän minua vaivaa, kun lasken hänet välittömästi ohi väistämällä tien sivuun, bussipysäkille tai muulla tilanteeseen  sopivalla tavalla. Jos hän saa raivota takanani, niin hänen huonohermoisuutensa on vaaraksi niin itselleen, minulle kuin muillekin tienkäyttäjille. Hänellähän saattaa olla vaikka kiire vihanhallintakoulutukseen.

Vierailija
31/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ajan nopeusrajoitusten mukaan"

Tämä se ongelma onkin. Sinun pitäisi ajaa +10km/h.

Mieti, jos ajat 85 eli nippanappa rajoituksen mukaan. Mihin minun pitää laskea ajonopeutta, että olisi se turvaväli? Ja entä sen kun tulee minun takana? Tässä tullaan siihen, että saadaan aikaan suomalainen liikenneruuhka. Kivasti ryhmäsieluisina ajetaan sämpylässä. Ja joku sitten yrittää pitää väliä tähän ryhmään ajaa sitä 60.

Vierailija
32/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä ei ole sukupuolisidonnainen asia. Naiset ovat tässäkin asiassa kuronneet miehiä kiinni. Pahiten ilmiö näkyy koulujen ja päiväkotien ympäristössä.

Vierailija
33/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitettua nopeutta 😆😂😆😂😆😂

Se on suurin sallittu, uuno. Älä nolaa itseäsi tämän enempää.

Nopeusrajoitukset on laitettu useimmiten 20 km/h liian alhaisiksi kuten tässä holhousvaltiossa on tapana.

Siksi niitä noudattaa aniharva, minä en oikeastaan koskaan.

Aamuruuhka on taas eri asia, silloin ei hätäilemällä voita mitään.

Silloin saatan itsekin kiusata kiilailevaa öykkäriä vaikka maantiellä ajan useimmiten kaikista ohi.

Vierailija
34/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, jos ajat 85 eli nippanappa rajoituksen mukaan. Mihin minun pitää laskea ajonopeutta, että olisi se turvaväli? Ja entä sen kun tulee minun takana? Tässä tullaan siihen, että saadaan aikaan suomalainen liikenneruuhka. Kivasti ryhmäsieluisina ajetaan sämpylässä. Ja joku sitten yrittää pitää väliä tähän ryhmään ajaa sitä 60.

Siis yritätkö nyt olla joku oikein pätevä? 😂 kyllä minä tiedän, että mittari näyttää monissa autoissa vähemmän. Tiedän tasan tarkkaan miten autoni toimii. Ja nyt on kyse kaupunkiajosta, jossa EI OLE mitään 80 km/h rajoituksia. Ap

Vierailija
35/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä voin. Jos et kykene dynaamiseen ajoon, niin tee tietä.

Korjattu: Koska mä voin. Et kykene dynaamiseen ajoon, mutten minäkään.

Pysy poissa liikenteestä sitten ja jätä tilaa meille dynaamisille kuskeille.

Vierailija
36/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, kaupunkiajossa ohittelu on sinusta ihan ok?

Kaupunkiolossa ohittelu on ihan yhtä sallittua kuin maantieajossa. Mikään laki ei sitä kiellä.

Vierailija
37/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kahdenlaisia törppöjä liikenteessä.

1. Torspot, jotka tulee peräluukkuun kiinni kun ajaa ylinopeutta 140 km/h moottoritien vasemmalla kaistalla ja oikea on täynnä hitaampaa liikennettä. Siellä takana sitten mielenosoituksellisesti kiihdytellään ja pahimmassa tapauksessa annetaan äänimerkkejä.

2. Idiootit, jotka ajavat moottoritien oikealla kaistalla 1 km/h nopeampaa kuin kaistan vauhti on ja lähtevät ohittamaan vasemmalla kaistalla tiukan lainmukaisesti 1 km/h vaihdikkaammin kuin ohitettavat, pysäyttäen koko vasemman kaistan sujuvan liikenteen kilometrien matkalta.

Oikealla kaistalla ajetaan hiljempaa ja vasemmalla lujempaa. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
38/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat roikkujat ovat monesti myös niitä, jotka eivät osaa liikennesääntöjä. Törkeästi vedetään vaan tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevan edestä. Minä, minä, minä ensin.

Totta kai menen jos siinä on kerran tilaa mennä.

Vierailija
39/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis yritätkö nyt olla joku oikein pätevä? 😂 kyllä minä tiedän, että mittari näyttää monissa autoissa vähemmän. Tiedän tasan tarkkaan miten autoni toimii. Ja nyt on kyse kaupunkiajosta, jossa EI OLE mitään 80 km/h rajoituksia. Ap

Hih hih, mittariheitto ei ole vakio. Siihen vaikutta esim NOPEUS ja renkaat.

Vierailija
40/150 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat roikkujat ovat monesti myös niitä, jotka eivät osaa liikennesääntöjä. Törkeästi vedetään vaan tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevan edestä. Minä, minä, minä ensin.

Totta kai menen jos siinä on kerran tilaa mennä.

Jos mennään törkeästi oikealta tulevan edestä, niin harvemmin siinä on silloin tilaa mennä ja se oikealta tuleva joutuu jarruttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi