Mitä ajattelette 27-vuotiaasta naisesta joka ei jaa itsestään mitään someen
Olen 27-vuotias ja minua ei löydä somesta tai netistä muutenkaan. Profiili facebookissa on minimaalisilla tiedoilla mutta kuvia ei löydy enää mistään ja en melkein ole edes olemassa netin maailmassa. Olen hyvin tarkka yksityisyyteni suhteen ja haluan pitää yksityiselämäni pienen piirin tietona. Ehkä ristiriitaista on, että olen itse kouluttautunut media-alalle. Mietin vain mitä ajatuksia tämä ihmisissä herättää vai herättääkö mitään?
Kommentit (62)
Uskallat olla erilainen. Nuoret on usein naama kiinni älypuhelimessa. Olet todennäköisesti luova ja fiksu. Ihailen sun kaltaisia.
Olet hieno nainen, todennäköisesti jaamme samat arvot. Itsekin olen vain Facebookissa, tosin vähän aktiivisempi. Enemmän tarvittaisiin ihmisiä jotka eivät olisi mitään someorjia.
Vierailija kirjoitti:
Somettomia ihmisiä on paljon. Et ole mitenkään uniikki tapaus.
Voiko olla mahdollista muka? Koska en mä ainakaan missään somessa oo ikinä nähnyt YHTÄKÄÄN sometonta ihmistä! Eli mietipäs vähän ennen kuin jaat mielipiteitäsi täällä faktoina.
Ei herätä mitään ajatuksia. Ei kiinnosta onko joku somessa vai ei.
Jostain syystä tosi moni joka ei siellä ole, jotenkin luulee olevansa parempi. Sellainen fiilis tuli ehkä vähän tästäkin aloituksesta; miksi muuten tulla kysymään vauvapalstalta mitä mieltä porukka on. :D
Usein somea vaan parjataan, mutta on hyvä muistaa että monille yksinäisille se voi olla ainoa paikka, jossa on mitään kontaktia muihin.
Harva tavisihminen jakaa enää itsestään mitään someen. Jos jotain hyvin mullistavaa tapahtuu, siitä voidaan laittaa pieni päivitys. Yleensä somessa jaetaan tapahtumia, myydään/kierrätetään tavaraa yms. Halusit ehkä kuulla, että olet jotenkin ainutlaatuinen, mutta et ole. Valitan.
AP - olet parasta a-ryhmää, ihminen jolla arvot kohdallaan. Sanoo insinööri, joka ei myöskään ole missään, eikä rekisteröidy koskaan mihinkään omalla nimellään, ellei ole pakko. Ihmiset eivät vielä täysin ole ymmärtäneet, että tulevaisuudessa yksityisyys on arvokkaampaa kuin varallisuus.
Massadataa olet osa niin kauan kun internetiä käytät, mutta yksityisyytesi eteen voit edelleen tehdä huomattavan paljon.
Heräsi vain yksi ajatus: mielestäni ei ole tärkeää, mitä muut tästä valinnastasi ajattelevat, vaan se on tärkeää, miten itse voit ja miltä itsestäsi tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla mahdollista muka? Koska en mä ainakaan missään somessa oo ikinä nähnyt YHTÄKÄÄN sometonta ihmistä! Eli mietipäs vähän ennen kuin jaat mielipiteitäsi täällä faktoina.
Ystäväpiirissäni on paljon ihmisiä, jotka ovat lähteneet somesta. Tämä taas on keskustelupalsta ei some. Ihan turhaan raivoat. Uniikki et silti ole.
Olen insinööri enkä juuri käytä somea eikä siellä ainakaan mitään intiimiä ole itsestä.
Mikä on sosiaalisen verkon painoarvo jos se muodostuu ympäri maailmaa olevista netti-ihmisistä joita ei ehkä ole edes koskaan livenä tavannut? Tai sinne lisätään jostain messuilta käyntikorteista esittelijöitä ja sitten ollaan niin yltiösosiaalisia.
Ehkä se on somen tarkoitus olla kivaa seurattavaa joille kissavideoita tuotetaan viihteeksi.
Oikeassa elämässä on hyvä olla kavereita, tuttuja ja sukulaisia jotka vastaa kun soittaa oikean puhelinsoiton kun on oikeaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen monellakin alustalla harrastusryhmissä. Siellä ollaan nimimerkillä, eikä kuvia itsestään tarvitse julkaista, korkeintaan omista askarteluista tai lemmikeistä.
Minulla on profiilikuvassakin lemmikki, joka on kyllä ilokseen saanut pari kertaa kosimiskirjeitä Libanonista.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla vakavasti otettava media-alan ammattilainen jos ei tiedä mitään somesta? Verkostot luodaan nykyää netissä ja tuolla alalla hyvät verkostot on kaiken a ja o.
On ihan kaksi eri asiaa: olla somessa ja tietää somesta.😅
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tosi moni joka ei siellä ole, jotenkin luulee olevansa parempi. Sellainen fiilis tuli ehkä vähän tästäkin aloituksesta; miksi muuten tulla kysymään vauvapalstalta mitä mieltä porukka on. :D
Usein somea vaan parjataan, mutta on hyvä muistaa että monille yksinäisille se voi olla ainoa paikka, jossa on mitään kontaktia muihin.
Olen samaa mieltä. Itsekin juttelen somessa paljon vanhempien sukulaisten kanssa. Heille on tosiaan ainoa ikkuna ulkomaailmaan. Jotkut eivät pääse kodistaan välttämättä mihinkään. Todella epäreilua alkaa haukkumaan tällaisia ihmisiä huomiohoraajiksi.
Ihmiset jakaa elämäänsä yhtä paljon kuin ennenkin. Se on vain siirtynyt whatsappiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Lisäksi on hyvä muistaa, että somea voi käyttää monella tapaa. Se, että on somessa ei automaattisesti tarkoita sitä, että sinne jaetaan omia pärstäkuvia ja jatkuvaa päivitystä omasta elämästä.
Itse olen somessa ja päivitänkin sinne asioita. Harrastan maalaamista sekä lintubongausta, joten kummankin harrastuksen tiimoilta olen niille suunnatuissa ryhmissä. Vällillä julkaisen taideryhmässä kuvia omista maalauksistani. Instassa seuraan useita taiteilijoita sekä luontokuvaajia.
En silti kuvittele olevani yhtään parempi, kuin selfieitä tai berberikuvia julkaiseva henkilö. Enkä toisaalta kuvittele, että joku ei somessa oleva on minua parempi ihminen somettomuutensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Järkevää. Luulisi olevan nykypäivänä pikemminkin eduksi, että on osannut pysyä Facebookin ja muiden vastaavien alustojen ulkopuolella. Mitä haittaa siitä olisi?
Onko sosiaalinen näkymättömyys muka huonompi asia kuin turhanpäiväinen sosiaalisesta paineesta johtuva sosiaalinen, turha, näkyvyys?
Jos olisin työnantaja, arvostaisin "näkymättömyyttäsi".
Mulla on mennyt arvostus myös noihin Linkedinin spämmääjiin. Jatkuvasti turhanpäiväisiä aloituksia ja itseääntoistavaa rakentamatonta kommentointia.
Tuollainen Linkkarinäkyvyys ei ole positiivista.
En minä oikein muuta osaa tuosta ajatella kuin minkä mainitsit itsekin eli että arvostat yksityisyyttäsi.
Herättää kiinnostuksen😘
Mutta ootko miettinyt että sinulla jää Tää Hopeakettu kohtaamatta kun et somessa ole?🤔
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Olen insinööri enkä juuri käytä somea eikä siellä ainakaan mitään intiimiä ole itsestä.
Mikä on sosiaalisen verkon painoarvo jos se muodostuu ympäri maailmaa olevista netti-ihmisistä joita ei ehkä ole edes koskaan livenä tavannut? Tai sinne lisätään jostain messuilta käyntikorteista esittelijöitä ja sitten ollaan niin yltiösosiaalisia.
Ehkä se on somen tarkoitus olla kivaa seurattavaa joille kissavideoita tuotetaan viihteeksi.
Oikeassa elämässä on hyvä olla kavereita, tuttuja ja sukulaisia jotka vastaa kun soittaa oikean puhelinsoiton kun on oikeaa asiaa.
Tämä on taas todella yksioikoista ajattelua. Aivan kuin nettituttavat ympäri maailmaa sulkisivat pois sen, että "oikeassa elämässä" on myös kavereita, tuttuja ja sukuloisia, joiden kanssa voi soitella tai jopa tavata.
Seuraat trendejä.