Onko perustoimeentulotuella enää mahdollista elää ja syödä terveellisesti? Minun mielestäni ei ole...532e/kk on vain niin pieni summa elämiseen. Mieti vaikka omalle kohdallesi. Tarvittaisiin pikaisesti tuntuva korutus
Kaikki kustannukset, ruoan varsinkin, sen kuin nousevat joka viikko.
Perustoimeentulotuki noussut muutaman prosentin samassa ajassa.
Ennenkin oli tiukkaa, ja nyt se ei enää vain tunnu riittävän.
Joku 700e/kk pitäisi olla vähintään kun ottaa huomioon inflaation ruoassa ja muissa.
Kommentit (74)
Eivätkö toimeentulotukiasiakkaat saa usein asumistukea ja työttömyysturvaakin?
Perustoimeentulo on tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi. Töitä tekemällä saa paremman toimeentulon.
Pikaisesti töitä hakemaan minäkin ehdottaisin eikä mitään pikaisia korotuksia sosiaalitukiin.
Olet oikeassa. Suurin osa tuesta menee asumiseen ja laskuihin, asumistukihan on vain osittainen. Joillekin jää 200e.
Ei sillä ole tarkoituskaan elää ja syödä terveellisesti. Tarkoitus on, että pysyt hengissä sen aikaa kun etsit ja löydät työtä.
Sinun pitää säästää kaikesta muusta paitsi ruoasta. Se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Saatanan jankkaaja, et taas aloita!!
Anteksi kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Pikaisesti töitä hakemaan minäkin ehdottaisin eikä mitään pikaisia korotuksia sosiaalitukiin.
Töitä koko ajan haen, mutta ei niitä niin vain saa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulo on tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi. Töitä tekemällä saa paremman toimeentulon.
Töitä kyllä haen koko ajan
ap
Työmarkkinatukea pitäisi nostaa. Mun rahat ei riitä enää ruokaan. Alan laihtumaan tätä menoa. Eikä mulla ihan olisi varaakaan kun painan muutenkin vain 54kg.
Opettele kokkaamaan.
t. viimeiset pari vuotta tt-tuella oikein hyvin elänyt
Saat tohon päälle asumistuen. Eli yhteensä liki 1000 euroa kilahtaa joka kuukausi tilille, vaikka ei mitään tee. Kyllä tolla summalla hyvin pärjäsi ja säästöönkin jäi joka kuukausi ainakin joku 50e. Ja kun joka kuukausi laittoi 50e säästöön niin siitä kertyi mukava puskuri, jolloin ei tarvinnut kinuta Kelalta harkinnanvaraista tukea vaan pystyin ostamaan haluamani helposti ja heti kun tarve ilmeni.
Esim jos haluat muuttaa niin sitä varten kannattaa tehä käteissäästöjä, Kela harvoin myöntää muuttoon tukea, jos ei ole mitään hyvää syytä Kelan mielestä (työpaikan tai opiskelupaikan perässä muutto on Kelan mukaan hyvä syy).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä koko ajan haen, mutta ei niitä niin vain saa.
ap
Ei mikään ihme, kun et edes tiedä, mitä tarkoittaa otsikko.
Sinulla on 500€ käytettävissä pelkästään ruokaan, koska vuokra, vesi, sähkö jne. maksetaan erikseen. Ei siis mitään hätää. Vähemmän kaljaa ja enemmän ruokaa niin terveellisyysaspektikin säilyy.
Minä söin tänään paahdettua broileria, yrttisiä uunijuureksia ja lisäksi oli eilisen fetasalaatin loppu. Lautasella 60-70% kasviksia sekä juureksia joten luulen sen olevan melko terveellistä. Huomenna ajattelin paistaa kuhafileitä, 2kpl niitä maksoi 2.16e, mikä ei ole mielestäni paha hinta ollenkaan. Einekset pois, maustamisen opettelua ja itse tehden alusta asti ruokaa niin lompakko kiittää. Leivät kannattaa leipoa itse, saat parempaa. Mitään valmiita (kalliita) salaatinkastikkeita yms. turhaa ei kannata ostaa vaan ne kannattaa tehdä itse, ei mene kuin 1-2min. Toimeentulotuella itsekin ja ruokaan menee n.200e/kk, ylijääneet rahat laitan sukkalaatikkoon ja kun on tarpeeksi kertynyt lähden taas ulkomaille pidemmäksi aikaa. Terveellinen ruoka on nimenomaan edullista jos ostaa kauden tuotteita ja välttää noita muotihedelmiä ja muuta kaukaa tänne roudattua tavaraa.
Työmarkkinatuki ja takuueläke pitäisi nostaa 1200 euroon ja muut tuet pois. (Paitsi toki sairaanhoito)
Sinun pitää mennä töihin, jos tuet ei riitä. Kyllä, töihin pääsee, jos tarpeeksi tahtoa löytyy eikä nirsoile. Minäkin pääsin, vaikka olen jo 45-vuotias ja ollut viimeiset 6 vuotta työttömänä. Torstaina aloitan työt.
Saatanan jankkaaja, et taas aloita!!